- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРЕЗИДІЯ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
30.01.2007 Протокол N 1-7/1-1 |
Про результати всеукраїнського експерименту "Психолого-педагогічне проектування соціального розвитку учнів загальноосвітніх навчальних закладів"
Заслухавши та обговоривши інформацію директора Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи Панка В.Г., доповіді наукового керівника експерименту старшого наукового співробітника Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи, докторанта, доцента кафедри психології ЦІППО Киричука В.О. та голови комісії члена-кореспондента АПН України Бондаренка О.Ф. про результати всеукраїнського експерименту "Психолого-педагогічне проектування соціального розвитку учнів загальноосвітніх навчальних закладів", Президія Академії педагогічних наук відзначає, що в процесі науково-дослідної роботи розроблено та експериментально перевірено інноваційну освітню систему проектування соціального розвитку учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
Для проведення експериментальної роботи на всеукраїнському рівні у 2002 році Міністерство освіти і науки України визначило 39 загальноосвітніх навчальних закладів у восьми регіонах України. На регіональному рівні в експерименті брало участь ще 77 загальноосвітніх навчальних закладів.
За підсумками дослідження створено нову систему виховної роботи загальноосвітнього навчального закладу, яка передбачає застосування інноваційних психолого-педагогічних технологій, стрижнем яких є проектування особистісного розвитку учня, що максимально оптимізує процес психо-соціального і духовного розвитку особистості.
У науково-дослідній та експериментальній роботі застосовано системний підхід (компонентно-структурний і функціональний аналіз) у дослідженні феномена психо-соціальної активності і розвитку особистості, запропоновано психолого-педагогічну систему, що повністю змінює виховний процес загальноосвітнього навчального закладу. В системі проектування соціального розвитку учня передбачено конструювання психолого-педагогічних задач особистісного розвитку та моделювання на їх основі особистісно-розвивального змісту навчально-виховного процесу на певний період. Проектування здійснюється за допомогою спеціально створених діагностично-проектуючих комплексних комп'ютерних програм, що дозволяє кожному педагогу застосовувати систему проектування соціального розвитку особистості учнів за умови відповідної підготовки, наявності комп'ютерної техніки та програмного забезпечення.
Проведена в багатьох загальноосвітніх навчальних закладах України дослідно-експериментальна робота засвідчила, що інноваційна система психолого-педагогічного проектування соціального розвитку учнів є педагогічно доцільною. Виховання за цією системою сприяє цілісному психо-соціальному розвиткові учнів, соціалізації особистості і ефективно включає вихованців у різні форми сумісної та колективної діяльності. У процесі корекційновиховної роботи за цією системою створюються сприятливі умови розвитку учнів, розробки і застосування особистісно-розвивальних освітніх технологій у загальноосвітніх навчальних закладах.
У ході експерименту за програмою дослідно-експериментальної роботи підготовлено шість науково-методичних посібників, дві комп'ютерні діагносностично-проектуючі комплексні програми "Універсал" і "Персонал", 89 корекційно-розвивальних програм і виховних проектів тощо. Хід і результати дослідження обговорювалися на двох всеукраїнських науково-практичних конференціях і 26 регіональних семінарах.
На базі експериментальних навчальних закладів, Центрального та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти здійснювалася підготовка педагогів-експериментаторів.
Інноваційні технології системи проектування соціального розвитку учнів неодноразово демонструвалися на міжнародних і всеукраїнських освітянських виставках України, де були відзначені найвищими нагородами. Вчителі і практичні психологи, які працюють за цією виховною системою, протягом останніх років ставали переможцями обласних і всеукраїнських конкурсів "Класний керівник року" і "Практичний психолог року".
................Перейти до повного тексту