- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ УКРАЇНИ
N 10-26/199 від 25.07.94 м.Київ |
Держмиткому України
На ваш 11/1-2088 від 05.01.94 р. повідомляємо, що операція заправки пальним іноземних літаків, що прямують поза розкладом та за чартерними рейсами (незрозуміло, чому не згадуються літаки, які прямують за розкладом ?) не має розглядатись як експорт товару, оскільки згідно з Законом України
"Про зовнішньоекономічну діяльність" експорт товару - це продаж товару іноземним суб'єктам господарської діяльності та вивезення товарів за митний кордон України, тобто це оприділення має дві суттєві ознаки. По-перше, продаж повинен здійснюватись іноземному суб'єкту господарської діяльності, а по-друге, повинне бути здійснене вивезення товару за межі митної території України. А іноземний літак не є суб'єктом господарської діяльності. Також тут відсутня друга ознака, оскільки пальне не вивозиться, а використовується у межах митної території України.
Розвиток цивільної авіації держав, яка зайнята у міжнародних повітряних сполученнях, призвів до заключення Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, схваленої на конференції у Чікаго у листопаді 1944 року (
Чікагська конвенція 1944 р.) і до створення Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
Ця Конвенція закріпила основні принципи міжнародного повітряного права (або "свободи повітря"), зокрема право транзитного польоту з посадкою (в основному для заправки пальним).
Також слід зауважити, що всі міжнародні польоти здійснюються на основі двохсторонніх міжурядових угод, де вирішені питання щодо заправки іноземних літаків пальним в Україні і українських літаків за кордоном.
Таким же чином має розглядатись операція надходження на борт морського судна в порту України різних видів постачання.
Перейти до повного тексту