- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.09.2012 |
№ 2а-9317/12/2670 |
За позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області про визнання постанови протиправною в частині, стягнення коштів судова колегія у складі: головуючий суддя О.В. Головань, судді: А.В. Літвінова, О.А. Соколова.
Обставини справи:
У судовому засіданні 15.08.2012 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно із ч. 6 ст.
128 КАС України , оскільки відповідачем - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області - заявлено клопотання про розгляд справи за відсутності представника; судом заслухано пояснення позивача та представника відповідача - Кабінету Міністрів України; необхідність заслухати пояснення свідка чи експерта відсутня.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Абзацами 1, 2 підпункту 2 п. 1 зазначеної
постанови встановлено:
іншим ветеранам війни, в тому числі учасникам бойових дій, із числа осіб, які брали участь у воєнних конфліктах на території інших держав у період до і після Великої Вітчизняної війни, а також іншим особам, не зазначеним у підпункті 1 цього пункту, на яких поширюється дія Закону України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту":
інвалідам I групи - 730 гривень;
інвалідам II групи - 580 гривень;
інвалідам III групи - 510 гривень;
учасникам бойових дій - 460 гривень;
особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, - 730 гривень.
членам сімей, зазначеним у пункті 1 статті
10 Закону України
"Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а також дружинам (чоловікам) померлих інвалідів війни, які не одружилися вдруге, та дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, - 245 гривень.
Позивач - ОСОБА_1 - просить визнати оскаржувану постанову в частині незаконною та стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області 3360 грн. з таких підстав.
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, є ветераном війни, учасником бойових дій згідно з посвідченням серії НОМЕР_1 від 25.07.2001 р.
Статтями
17,
22 Конституції України передбачено, що держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають у збройних силах України.
Позивач зазначає, що на підставі
постанови Кабінету Міністрів України № 341 від 04.04.2011 р. йому як ветерану війни, учаснику бойових дій за 2011 рік було надано одноразову грошову допомогу не в розмірі 5 мінімальних пенсій за віком 3820,00 грн., а у розмірі 460 грн., тобто з недоплатою у розмірі 3360,00 грн.
На думку позивача, Кабінет Міністрів України
постановою № 341 порушив матеріальні права позивача, а також та конституційне право на соціальний захист.
Відповідач - Кабінет Міністрів України - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Згідно із ч. 1 ст.
28 Закону мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.
Згідно із ч. 3 ст.
28 Закону мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацем першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим
Законом.
Статтею
7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачені принципи пенсійного страхування, одним з яких є принцип фінансування видатків на виплату пенсій, надання соціальних послуг за рахунок страхових внесків, бюджетних коштів і коштів цільових фондів, що повністю узгоджується з положеннями статті
95 Конституції України, відповідно до якої будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно Законом про Державний бюджет України. Бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами; держава прагне до збалансованості бюджету України.
Відповідно до ч. 1 та 2 ст.
23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Згідно із п. 5 ст.
51 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань.
На думку відповідача, підстав для визнання незаконною в частині спірної постанови відповідача немає, оскільки вона повністю відповідає чинному законодавству та прийнята в межах його повноважень.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необгрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Відповідно до ч. 2 ст.
171 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
Щодо твердження позивача про те, що оскаржувана постанова не відповідає вимогам статей
17,
22 Конституції України, суд повідомляє наступне.
................Перейти до повного тексту