1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
N 01-8/91 від 18.03.97
м.Київ
Арбітражним судам України
Про Закон України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі"
У зв'язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі" (далі - Закон) Вищий арбітражний суд України вважає за необхідне звернути увагу арбітражних судів на зміст окремих норм цього Закону.
1. У відповідності зі статтею 1 Закону (введений у дію з 15 серпня 1996 року) приватизація майна агропромислового комплексу здійснюється за загальними правилами, встановленими законодавством України з питань приватизації, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з Законом приватизації підлягають підприємства агропромислового комплексу, які перебувають у загальнодержавній, республіканській (Автономної Республіки Крим) та комунальній власності, для яких основним видом діяльності є виробництво, переробка і реалізація сільськогосподарської продукції та продукції рибного і лісового господарства, виконання робіт і надання послуг сільськогосподарським товаровиробникам. Перелік таких підприємств затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.96 N 638 "Про підприємства, що приватизуються з урахуванням особливостей, визначених законодавством для агропромислового комплексу" (зі змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.96 N 1144).
2. На відміну від переліку способів приватизації, вміщеного у статті 15 Закону України "Про приватизацію державного майна", підприємства агропромислового комплексу можуть приватизуватись шляхом перетворення їх тільки або у колективні сільськогосподарські підприємства, або у відкриті акціонерні товариства в порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.96 N 1099 "Про затвердження Порядку перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства". Отже підприємства агропромислового комплексу, як правило, не можуть бути продані з аукціону або за конкурсом, у тому числі з виключним застосуванням майнових сертифікатів чи вільно конвертованої валюти, а також приватизовані шляхом викупу зданого в оренду майна або продажу державної частки (акцій, паїв) у майні підприємства, що приватизується, на фондовій біржі чи іншим способом, що передбачає конкуренцію покупців. Рішення органу приватизації, яким визначений інший ніж передбачено Законом спосіб приватизації підприємства агропромислового комплексу, не відповідатиме вимогам цього закону.
3. У відповідності зі статтею 2, частиною третьою статті 8 та статтями 9, 11, 13, 14 і 15 Закону приватизація майна перелічених у цих статтях підприємств здійснюється шляхом перетворення їх виключно у відкриті акціонерні товариства. Виняток з цього правила складають ті з названих у статті 2 Закону підприємства та підприємства зі змішаною формою власності, сума вартості майна яких є недостатньою для формування статутного фонду відкритого акціонерного товариства (стаття 24 Закону України "Про господарські товариства"). Такі підприємства можуть приватизуватись шляхом викупу майна працівниками цих підприємств і прирівняними до них особами (частина третя статті 3 Закону) за власні кошти, приватизаційні і компенсаційні сертифікати на умовах, передбачених статтею 3 Закону, або за кошти підприємств зі змішаною формою власності.
4. Підприємства, зазначені у статтях 2, 13 і 15 Закону, які створені шляхом викупу зданого в оренду державного майна, до набрання чинності Законом, підлягають перетворенню у відкриті акціонерні товариства, якщо вони мали або мають прямі договірні зв'язки з сільськогосподарськими товаровиробниками, що є для них постачальниками сировини, споживачами робіт чи послуг.

................
Перейти до повного тексту