- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.05.2005 N 8978/7/15-1117 |
Державним податковим
адміністраціям в Автономній
Республіці Крим,
областях,
містах Києві та Севастополі
У зв'язку із численними запитами платників податків, органів державної податкової служби на місцях та з метою належної організації адміністрування податку на прибуток Державна податкова адміністрація України повідомляє щодо податкового обліку капітальних трансфертів.
Пунктом 4.1 ст.
4 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) визначено, що валовий дохід - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Відповідно до підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст.
4 Закону доходи з інших джерел включаються до складу валового доходу (без урахування змін, внесених Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 01.07.2004 р.
N 1957, норми якого застосовуються платниками податку з 01.07.2004 р.) (далі - Закон N 1957).
Законом
N 1957 внесено зміни до підпункту 4.1.6 п. 4.1 ст.
4 Закону. Згідно цих змін до складу валового доходу платника податку включаються доходи з інших джерел у вигляді сум дотацій і субсидій з фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або бюджетів, отриманих платником податку.
Згідно із пунктом 15.1 ст. 15 розділу V Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України" від 24.06.2004 р.
N 1877 бюджетна дотація надається з метою підтримки рівня платоспроможного попиту українських споживачів продукції тваринництва та запобігання виникненню середньостатистичної збитковості українських виробників такої продукції.
Відповідно до Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Роз'яснень щодо застосування класифікації кредитування бюджету, затверджених наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 р.
N 194, визначено, що під терміном "субсидії" розуміють невідплатні поточні виплати підприємствам, що не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених виплат або товарів і послуг в обмін на проведені платежі, а також видатки, пов'язані з відшкодуванням збитків державних підприємств.
Також зазначеними вище
Роз'ясненнями визначено, що капітальними трансфертами є невідплатні односторонні платежі органів управління, які не ведуть до виникнення або погашення фінансових вимог. Вони передбачені на придбання капітальних активів, компенсації втрат, пов'язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу отримувачів. Капітальними трансфертами вважаються невідплатні, безповоротні платежі, які носять одноразовий і нерегулярний характер як для донора, так і для їх отримувача (бенефіціара). Кошти, що виділяються з Державного бюджету як капітальні трансферти, мають цільове призначення.
Відповідно до розділу II "Класифікація видатків та кредитування бюджету" додатка 1 наказу Міністерства фінансів України від 27.12.2001 р.
N 604 "Про бюджетну класифікацію та її запровадження", затвердженого згідно з Постановою Верховної Ради України "Про структуру бюджетної класифікації України" від 12.07.96 р.
N 327 (далі - Постанова N 327), визначено, що субсидії та поточні трансферти відображаються по коду 1300, а капітальні видатки, до яких відносяться капітальні трансферти, по коду 2000 Державного бюджету України (далі - Наказ N 604). При цьому субсидії та поточні трансферти визначено пунктом 3 розділу III "Поточні видатки" розділу II "Видатки бюджету" додатка 5 Постанови N 327, а капітальні трансферти - пунктом 7 розділу "Капітальні видатки" розділу II "Видатки бюджету" додатка 5 Постанови N 327.
Таким чином, капітальні трансферти не призначені для запобігання збитковості, не носять поточного характеру. Вони мають цільове призначення та носять одноразовий і нерегулярний характер, передбачені на придбання капітальних активів, компенсації втрат, пов'язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу отримувачів. При цьому, відповідно до Наказу
N 604, субсидії та поточні трансферти і капітальні трансферти мають різні коди бюджетної класифікації.
................Перейти до повного тексту