- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 16-1321/10-8132 від 10.10.97
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Про уточнення порядку ведення податкового обліку та виписки податкових накладних
Державна податкова адміністрація України в зв'язку із запитами щодо практичного ведення (заповнення) Книг обліку придбання товарів (робіт, послуг) та Книг обліку продажу товарів (робіт, послуг) суб'єктами підприємницької діяльності, які не мають статусу юридичної особи та не підпадають під дію статті 2 Закону України від 03.04.97 N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", а також з метою врегулювання питання порядку виписки податкової накладної, повідомляє.
У разі, якщо філії та інші структурні підрозділи платника податку не мають розрахункового рахунка, але при цьому самостійно здійснюють продаж товарів (робіт, послуг) та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі філії, може делегувати філії або структурному підрозділу право ведення податкового обліку, зокрема виписки податкових накладних, ведення книги обліку придбання товарів (робіт, послуг), книги обліку продажу товарів (робіт, послуг), крім складання та подання декларації по податку на додану вартість.
Однак, перш ніж делегувати вищезазначені права, платник податку повинен окремо кожній філії та структурному підрозділу присвоїти свій код (номер, шифр), про що письмово доводить до відома державної податкової адміністрації за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість, та реєструє під зазначеним кодом (шифром) прошнуровані і пронумеровані книги обліку придбання/продажу товарів (робіт, послуг) для кожної філії, структурного підрозділу.
Номер для книг обліку придбання/продажу товарів (робіт, послуг) присвоюється з урахуванням встановленого коду (номеру, шифру) і визначається числовим значенням через дріб. В чисельнику проставляється порядковий номер книги, а в знаменнику - код (номер, шифр).
При складанні податкової накладної філією чи структурним підрозділом платника податку порядковий номер податкової накладної також встановлюється з урахуванням присвоєного коду (номеру, шифру) і визначається числовим значенням через дріб. В чисельнику номеру податкової накладної проставляється порядковий номер, а в знаменнику код (номер, шифр).
Форма та порядок ведення податкового обліку філіями, структурними підрозділами платника податку, повинні відповідати вимогам, передбаченим в Порядку заповнення податкової накладної, книги обліку придбання та книги обліку продажу товарів (робіт, послуг), який затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 року
N 165 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.06.97 р. N 233/2037, з урахуванням роз'яснень, викладених даним листом.
Звертаємо увагу на те, що відповідальність за достовірність і своєчасність ведення податкового обліку філіями та структурними підрозділами, несе платник податку на додану вартість.
Що стосується підприємницької діяльності з торгівлі за готівкові кошти, то у разі торгівлі товарами за готівкові кошти на лотках, виїздних автомобілях, інших торгових точках, щоденна виручка від продажу таких товарів на виїздних місцях, розноситься в книгу продажу товарів (робіт, послуг) зареєстрованого платника податку загальним підсумком за день.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до Закону України від 26.09.97 р. N 550/97-ВР "Про внесення змін до Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з продажу товарів (робіт, послуг) є дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку, як оплата товарів (робіт, послуг), а датою виникнення права на податковий кредит є дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату товарів (робіт, послуг).
................Перейти до повного тексту