1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
17.12.2003 N 11/6-19-17833-ЕП
Керівникам митних органів
Про надіслання матеріалів наради
Для використання в роботі надсилаємо матеріали селекторної наради з питань готовності до введення в дію нового Митного кодексу України, яка відбулася 16.12.2003.
Додатки: всього на 25 арк., надсилаються електронною поштою.
Заступник Голови Служби Ю.М.Дьомін
Додаток
Новий Митний кодекс України
(загальна характеристика)
Новий Митний кодекс України, який набирає чинності 1 січня 2004 року, майже утричі більший за обсягом від чинного Митного кодексу, який діє з 1 січня 1992 року. Якщо чинний Кодекс складається з 11 розділів, 24 глав, 164 статей, то новий має 21 розділ, 67 глав, 432 статті.
Таке значне збільшення обсягу зумовлене двома причинами:
1. Питання, врегульовані чинним Митним кодексом, в новому Кодексі регулюються більш детально.
Це стосується розділів "Загальні положення", "Митний контроль", "Митне оформлення", "Переміщення та пропуск товарів і транспортних засобів через митний кордон України", "Розпорядження товарами, що перебувають під митним контролем", "Порушення митних правил і відповідальність за них", "Провадження у справах про порушення митних правил", "Працівники митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій".
Необхідність такої деталізації давно назріла. Практика показала, що деякі норми чинного Кодексу є недосконалими, містять прогалини, допускають неоднозначне тлумачення і, як наслідок, породжують спірні ситуації під час виконання митними органами покладених на них обов'язків. Крім того, за час, що пройшов з моменту введення в дію чинного Кодексу, ціла низка його положень перестала відповідати як нормам інших актів законодавства України, так і вимогам життя. При розробці нового Кодексу все це було враховано.
2. Новий Митний кодекс містить цілу низку розділів, яких немає в чинному Кодексі.
Це такі розділи, як "Митні процедури при переміщенні товарів через митний кордон України різними видами транспорту", "Підприємницька діяльність із надання послуг з декларування товарів і транспортних засобів та перевезення товарів, що переміщуються через митний кордон України або перебувають під митним контролем", "Митний режим щодо товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України", "Особливості пропуску та оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами", "Контроль за переміщенням через митний кордон України товарів, що містять об'єкти права інтелектуальної власності", "Митна вартість товарів. Методи визначення митної вартості товарів", "Країна походження товару", "Митна статистика", "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності", "Верифікація сертифікатів про походження товарів з України".
Як і деталізація норм, що існували раніше, введення нових розділів має на меті вдосконалення правового регулювання ряду правовідносин, пов'язаних з митною справою. Зокрема, один з нових розділів присвячено митним режимам, кількість яких значно збільшилася порівняно з чинним Кодексом. Замість поняття "особа, уповноважена на декларування на підставі договору" запроваджено поняття "митний брокер". Уведено нове для митного законодавства України поняття "митний перевізник". Визначенню основ правового статусу цих суб'єктів також присвячені окремі розділи Кодексу.
Не менш важливою метою введення нових розділів є зміцнення законності діяльності митних органів. Справа в тому, що відповідно до Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Проте в умовах стрімкого розвитку вітчизняного законодавства та покладення на митні органи нових завдань відповідні зміни до Митного кодексу своєчасно не вносилися. Внаслідок цього цілий ряд важливих питань, таких, як здійснення верифікації сертифікатів про походження товарів з України, захист прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності тощо регулювався не законами, а постановами Кабінету Міністрів України та відомчими наказами Держмитслужби. Тепер ці питання регулюються нормами Митного кодексу України.
Новим Митним кодексом встановлено, що митне регулювання здійснюється за принципами:
- виключної юрисдикції України на її митній території;
- виключної компетенції митних органів України щодо здійснення митної справи;
- законності;
- єдиного порядку переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України;
- системності;
- ефективності;
- додержання прав та охоронюваних законом інтересів фізичних та юридичних осіб;
- гласності та прозорості.
З приводу останнього з наведених принципів слід сказати, що він є втіленням принципу обміну інформацією щодо законодавства, закріпленого в статтях 36, 51, 54 та деяких інших Угоди про партнерство та співробітництво між Європейськими співтовариствами та Україною.
Якщо в чинному Митному кодексі України міститься лише одна стаття, відповідно до якої суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності та громадяни мають право на ознайомлення з офіційними текстами законів та інших нормативних актів, що стосуються митної справи, то в новому Кодексі питанням інформування та консультування з питань митної справи присвячена ціла глава, яка не тільки зобов'язує митні органи інформувати заінтересованих осіб про митні правила, норми та умови переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України, а й передбачає відповідальність посадових осіб цих органів за надання недостовірної інформації.
Важливим нововведенням є положення статті 9 Кодексу, якою встановлено чіткі правила набрання чинності законами та іншими нормативно-правовими актами з питань митної справи. Запровадження цих правил дасть можливість уникнути суперечок між посадовими особами митних органів з одного боку та суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності й громадянами з іншого щодо правомірності застосування того чи іншого нормативно-правового акта під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Одним з першочергових завдань Кодексу є також демократизація та уніфікація процедур митного контролю та митного оформлення товарів, що належать як підприємствам, організаціям, установам усіх форм власності, так і громадянам.
Зокрема, Кодексом передбачено запровадження технологічних схем контролю, які відповідають сучасним міжнародним стандартам ("червоний" та "зелений" коридори).
Заслуговує на увагу й те, що в новому Кодексі визначено такі важливі фактори процедури декларування, як терміни подання митної декларації. З метою спрощення митних процедур упроваджується подання тимчасової, неповної, періодичної та попередньої декларації.
Нормами нового Кодексу більш ефективно регулюється порядок переміщення товарів через митний кордон України громадянами. Це, зокрема, дасть можливість посилити контроль за тимчасовим увезенням товарів громадянами та сприятиме попередженню ухилення громадян від сплати митних платежів.
Позитивною рисою нового Митного кодексу є й те, що він визначає особливості здійснення митних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України різними видами транспорту, а також при переміщенні товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
Ще однією особливістю Кодексу є нова методика визначення митної вартості товарів, розроблена з урахуванням вимог Генеральної угоди з тарифів і торгівлі. Кодексом запроваджується декларування митної вартості, що забезпечить повноту справляння податків і зборів при митному оформленні товарів. Такий порядок відповідає світовій практиці та ставить у рівні умови всіх імпортерів.
Новим Митним кодексом установлено, що у митній справі Україна додержується загальновизнаних у міжнародній практиці систем класифікації та кодування товарів, митних режимів, митної статистики, інших загальноприйнятих у світових митних відносинах норм і стандартів, а також забезпечує виконання міжнародних договорів України.
І дійсно, новий Кодекс в цілому відповідає міжнародним стандартам, оскільки його розроблення здійснювалося з урахуванням положень Митного кодексу Європейського Співтовариства та основних міжнародних конвенцій і угод, до яких приєдналася або має намір приєднатися Україна, як-от: Міжнародна конвенція про спрощення та гармонізацію митних процедур (Кіотська конвенція), Угоди Уругвайського раунду переговорів країн - членів ГАТТ/СОТ, Угода з торгівельних аспектів прав інтелектуальної власності (TRIPS), яка також є однією з 28 угод ГАТТ/СОТ, Міжнародна конвенція про Гармонізовану систему опису та кодування товарів, Міжнародна конвенція про гармонізацію митних процедур на кордоні, Митна конвенція про міжнародні дорожні перевезення (Конвенція МДП), Конвенція про тимчасове ввезення (Стамбульська конвенція), Міжнародна конвенція про взаємну адміністративну допомогу у відверненні, розслідуванні та припиненні порушень митного законодавства (Найробійська конвенція).
Підсумовуючи викладене, можна констатувати, що новий Митний кодекс України є сучасним, актуальним нормативно-правовим актом, який повністю відповідає Конституції України та загальновизнаним нормам міжнародного права. Уведення його в дію не тільки забезпечить подальше удосконалення правового регулювання митної справи в Україні, а й значно розширить перспективи вступу України до СОТ, виходу України на світовий ринок, створює додаткові умови для зміцнення торговельних та економічних зв'язків із зарубіжними країнами, а також для участі нашої держави в міжнародному співробітництві з митних питань.
ІНФОРМАЦІЯ
про офіційне опублікування актів Кабінету Міністрів України, виданих з метою забезпечення реалізації положень Митного кодексу України від 11.07.2002 N 92-IV
Дата видання Номер Назва Офіційне опублікування
Постанови Кабінету Міністрів України
12.12.2002 1855 Про допущення товарів до переміщення через митний кордон України в режимі тимчасового ввезення (вивезення) Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2291
12.12.2002 1861 Про затвердження Порядку верифікації сертифікатів про походження товарів з України Урядовий кур'єр, 19.12.2002, N 237
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2296
12.12.2002 1862 Про затвердження Порядку взяття (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення, а також розпорядження зразками Урядовий кур'єр, 19.12.2002, N 237
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2297
12.12.2002 1863 Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності Урядовий кур'єр, 19.12.2002, N 237
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2298
12.12.2002 1864 Про затвердження Порядку визначення країни походження товару, що переміщується через митний кордон України Урядовий кур'єр, 19.12.2002, N 237
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2299
12.12.2002 1865 Про порядок ведення спеціальної митної статистики Урядовий кур'єр, 19.12.2002 N 237
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2300
12.12.2002 1867 Деякі питання застосування режиму митного складу Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2302
12.12.2002 1876 Про відомчі класифікатори з питань митної статистики, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2306
12.12.2002 1881 Про переміщення товарів через митний кордон України у режимі реімпорту Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2311
12.12.2002 1882 Про встановлення норм ввезення (вивезення) алкогольних напоїв і тютюнових виробів для споживання членами екіпажу та пасажирами на борту транспортного засобу, який здійснює міжнародний рейс і прибуває на митну територію України Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2312
12.12.2002 1883 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 1997 р. N 574 Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2313
12.12.2002 1884 Про надання дозволу на переміщення товарів через митний кордон України через аеропорти, в яких не розташовані митні органи Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2314
13.12.2002 1908 Про встановлення граничних термінів прохідного митного транзиту товарів Урядовий кур'єр, 25.12.2002, N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2322
13.12.2002 1911 Про затвердження переліку товарів промислового призначення, вивезення яких громадянами України, іноземцями та особами без громадянства за межі митної території України не допускається Урядовий кур'єр, 25.12.2002 N 241
Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2323
25.12.2002 1947 Про затвердження Порядку створення зон митного контролю та їх функціонування і Порядку надання дозволу на розміщення у зонах митного контролю споруд та об'єктів інфраструктури, що належать іншим, ніж митні, органам державної влади, які здійснюють контроль під час переміщення товарів через митний кордон України Урядовий кур'єр, 04.01.2003, N 2
Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2370
25.12.2002 1948 Деякі питання здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес-відправленнях Офіційний вісник України, 2003, N 1, ст. 11
25.12.2002 1950 Про затвердження переліку пунктів пропуску через митний кордон України, через які дозволяється переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів Урядовий кур'єр, 03.01.2003, N 1
Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2371
25.12.2002 1952 Про затвердження переліку платних послуг, що можуть надаватися митними органами Урядовий кур'єр, 03.01.2003, N 1
Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2373
25.12.2002 1953 Деякі питання застосування спеціальних засобів та вогнепальної зброї посадовими особами митної служби Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2374
25.12.2002 1984 Про затвердження Порядку проведення атестації посадових осіб митної служби Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2401
25.12.2002 1985 Деякі питання митного оформлення товарів Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2402
25.12.2002 1986 Про порядок здійснення митного контролю, оформлення та пропуску через митний кордон України товарів, щодо переміщення яких установлено обмеження Урядовий кур'єр, 04.01.2003 N 2
Офіційний вісник України, 2002, N 52, ст. 2403
25.12.2002 1987 Про затвердження переліку пунктів пропуску для автомобільного сполучення через державний кордон України для переміщення громадянами транспортних засобів та шасі і кузовів до них Урядовий кур'єр, 03.01.2003, N 1
Офіційний вісник України, 2003, N 1, ст. 12
26.12.2002 1988 Про затвердження зразків форменого одягу посадових осіб митної служби України, їх опису, норм забезпечення і термінів експлуатації Офіційний вісник України, 2003, N 1, ст. 13
27.12.2002 2030 Про перелік виробничих і технологічних операцій для визначення критерію достатньої переробки товару та порядок його встановлення і застосування при визначенні країни походження товару Урядовий кур'єр, 03.01.2003, N 1
Офіційний вісник України, 2003, N 1, ст. 20
18.01.2003 63 Про затвердження Порядку митного оформлення військової техніки та військових транспортних засобів, що перетинають митний кордон України Офіційний вісник України, 2003, N 4, ст. 122
18.01.2003 93 Про справляння плати за митне оформлення товарів і транспортних засобів поза місцем розташування митних органів або поза робочих часом, установленим для митних органів Урядовий кур'єр, 29.01.2003, N 17
Офіційний вісник України, 2003, N 4, ст. 139
26.2003.2003 377 Про затвердження Порядку збільшення строку пред'явлення та продовження строків декларування митному органу товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України Офіційний вісник України, 2003, N 13, ст. 572
07.04.2003 476 Про затвердження вимог, яким повинен відповідати вантажний митний комплекс, автопорт, автотермінал Офіційний вісник України, 2003, N 15, ст. 656
23.04.2003 574 Про затвердження Порядку відшкодування витрат, пов'язаних із залученням митними органами спеціалістів та експертів для участі в здійсненні митного контролю, та у справі про порушення митних правил Офіційний вісник України, 2003, N 17, ст. 767
Урядовий кур'єр, 21.05.2003, N 91
23.04.2003 584 Про затвердження Порядку визначення місця здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються резидентами та нерезидентами через митний кордон України Офіційний вісник України, 2003, N 17, ст. 775
Урядовий кур'єр, 21.05.2003, N 91
26.04.2003 607 Про затвердження Порядку організації митних аукціонів, реалізації товарів і транспортних засобів на митних аукціонах, товарних біржах або через підприємства торгівлі, а також розпорядження окремими видами товарів, що не підлягають реалізації Офіційний вісник України, 2003, N 18 - 19, ст. 825
15.05.2003 700 Про порядок вивезення за межі митної території України громадянами дорогоцінних металів (за винятком банківських металів, пам'ятних та ювілейних монет України із дорогоцінних металів), дорогоцінного каміння та виробів з них, а також культурних цінностей з метою їх відчуження Урядовий кур'єр, 28.05.2003, N 96
Офіційний вісник України, 2003, N 21, ст. 931
16.06.2003 900 Про затвердження положення про спеціальні звання працівників і курсантів навчальних закладів митної служби Офіційний вісник України, 2003, N 25, ст. 1190
Урядовий кур'єр, 09.07.2003, N 124
06.08.2003 1211 Деякі питання реекспорту товарів Урядовий кур'єр, 20.08.2003, N 154
Офіційний вісник України, 2003, N 32, ст. 1700
28.08.2003 1375 Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України. Урядовий кур'єр, 05.09.2003, N 165
Офіційний вісник України, 2003, N 35, ст. 1908
Розпорядження Кабінету Міністрів України
12.12.2002 700-р Про надання повноважень Держмитслужбі на затвердження нормативно-правових актів. Офіційний вісник України, 2002, N 51, ст. 2332
15.10.2003 605-р Про делегування Держмитслужбі права на визначення форми та порядку застосування уніфікованої митної квитанції МД-1 Офіційний вісник України, 2003, N 42, ст. 2227
ІНФОРМАЦІЯ
про опублікування наказів Держмитслужби України, виданих з метою забезпечення реалізації положень Митного кодексу України від 11.07.2002 N 92-IV
Дата видання Номер Назва Статті МКУ Де опубліковано
05.11.2002 608 Про затвердження форми Акта про проведення огляду (переогляду) ручної поклажі та багажу в разі відсутності громадянина чи вповноваженої особи 56 Митна газета, 2002, N 24
05.11.2002 610 Про визначення переліку виняткових випадків, коли окремі вагони, локомотиви, інші елементи рухомого складу можуть бути виключені зі складу поїзда для проведення митного контролю 143 Офіційний вісник України, 2002, N 47, ст. 2175
18.11.2002 630 Про затвердження форми акта про невідповідність товарів відомостям, зазначеним у потрібних для здійснення митного контролю документах, про пошкодження товарів чи їх упаковки або маркування 76 Офіційний вісник України, 2002, N 49, ст. 2225
10.12.2002 689 Про затвердження форм документів адміністративного затримання 374 Офіційний вісник України, 2003, N 1, ст. 39
23.12.2002 719 Про затвердження Нормативів відбору проб і зразків товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) митними лабораторіями 75 Офіційний вісник України, 2003, N 6, ст. 255
21.04.2003 261 Про затвердження форм процесуальних документів у справах про порушення митних правил 359, 363, 366, 369 - 372, 375, 377 - 382, 386 - 391 Офіційний вісник України, 2003, N 20, ст. 897
21.04.2003 262 Про затвердження форм постанови про проведення особистого огляду 57 Офіційний вісник України, 2003, N 20, ст. 898
06.05.2003 289 Про затвердження Типового положення про митний пост 16 Офіційний вісник України, 2003, N 21, ст. 966
04.07.2003 435 Про затвердження форми Акта про проведення територій і приміщень складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних складів, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де перебувають або можуть перебувати товари й транспортні засоби, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено законом на митні органи 61 Офіційний вісник України, 2003, N 30, ст. 1579
25.07.2003 500 Про затвердження примірних положень 14, 15 Митна газета, 2003, N 15-16
31.07.2003 512 Про затвердження форми звіту про рух товарів у магазині безмитної торгівлі 227 Офіційний вісник України, 2003, N 33, ст. 1800
07.10.2003 674 Положення про склади тимчасового зберігання 99 - 109 Офіційний вісник України, 2003, N 47, ст. 2452
Декларування митної вартості товарів відповідно до нового Митного кодексу України Митним кодексом України від 11.07.2002 N 92-IV (далі - МКУ) запроваджено декларування митної вартості.
Згідно з Митним кодексом України та іншими актами законодавства при митному оформленні товарів, що переміщуються підприємствами через митний кордон України, митна вартість заявляється (декларується) митному органу України у вантажній митній декларації (далі - ВМД).
В установлених Кабінетом Міністрів України випадках при переміщенні через митний кордон України товарів, крім ВМД подається декларація митної вартості (далі - ДМВ) відповідної форми.
Порядок декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.2003 N 1375.
Заявлена декларантом митна вартість і дані, що стосуються її визначення, мають грунтуватися на достовірній і документально підтвердженій інформації та подаватися у кількісному виразі.
За недостовірність відомостей, зазначених у митній декларації, декларації митної вартості та в документах, поданих на підтвердження митної вартості товарів, декларант несе відповідальність згідно із законодавством.
В усіх випадках, коли не встановлено обов'язкове заповнення ДМВ, митний орган при виникненні обгрунтованих сумнівів щодо достовірності заявленої митної вартості може вимагати від декларанта подання ДМВ для підтвердження заявленої декларантом у ВМД митної вартості.
Митний орган, що здійснює митне оформлення товарів, здійснює контроль за правильністю визначення декларантом митної вартості, в тому числі за правильністю застосування вибраного декларантом методу визначення митної вартості та можливості його застосування, а також повнотою (комплектністю) наданих декларантом документів.
Перевірка достовірності заявленої митної вартості здійснюється на підставі документів, визначених пунктами 14, 15 постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2003 N 1375.
За необхідності підтвердження заявленої декларантом митної вартості декларант зобов'язаний на вимогу митного органу надати необхідні для цього відомості.
При перевірці банківських документів особлива увага звертається на повноту платежу, а саме: зазначене перерахування коштів здійснено (чи передбачається здійснити) в цілому за весь товар чи тільки за його частину (як при попередній оплаті, так і при сплаті за вже отриманий товар); чи відображає грошова частина платежу повну вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України (тобто чи не передбачено контрактом будь-яких умов, що мали вплив на вартість угоди, у тому числі здійснення часткової оплати за ці товари у вигляді побічного платежу третій особі на користь продавця як зустрічної поставки товарів чи надання будь-яких послуг покупцем продавцю).
Особливому контролю щодо правильності визначення та заявлення митної вартості підлягають товари, які переміщуються через митний кордон взаємозалежними особами чи містять об'єкти інтелектуальної власності, за які сплачуються ліцензійні та подібні платежі.
При виникненні у митного органу сумнівів в достовірності наданих відомостей декларант має право довести таку достовірність шляхом подання необхідних документів та відомостей.
Декларант може мати в наявності інформацію про митну вартість ввезених раніше ідентичних чи подібних (аналогічних) товарів, або про їх вартість на внутрішньому ринку, або калькуляцію та прейскуранти виробника, які відсутні у митного органу, що здійснює митне оформлення товару. Використання такої інформації можливе, якщо у її підтвердження надані відповідні документи, наприклад, комерційні, митні і платіжні документи, що мають відношення до угод з ідентичними чи подібними (аналогічними) товарами, рахунки, накладні тощо.
Митний орган, що здійснює митне оформлення товару, може мати у своєму розпорядженні інформацію, відсутню у декларанта, в тому числі довідкові ціни на товари, які обертаються у зовнішній торгівлі, а також дані щодо ідентичних чи подібних (аналогічних) товарів, митне оформлення яких проводилось раніше. При цьому декларанту можуть бути надані, за їх наявністю у митного органа, або середньоконтрактні ціни, або інформація про митну вартість за окремою угодою тільки у знеособлюваному вигляді, для забезпечення дотримання конфіденційності використання інформації (тобто без зазначення продавця, покупця, декларанта та інших даних, за якими можна ідентифікувати угоду).
У разі неподання чи відмови від подання відомостей, що підтверджують достовірність заявленої декларантом митної вартості, митний орган вправі прийняти рішення про неможливість застосування вибраного декларантом методу оцінки митної вартості.
За відсутності відомостей та даних, що підтверджують достовірність заявленої декларантом митної вартості, або за наявності підстав вважати, що надані декларантом відомості не є достовірними чи достатніми, митний орган вправі самостійно визначити митну вартість декларованого товару, послідовно застосовуючи методи визначення митної вартості, встановлені Митним кодексом України, на підставі наявних у нього відомостей (в тому числі цінової інформації щодо ідентичних або однорідних товарів).

................
Перейти до повного тексту