- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 6153/7/15-1317 від 15.05.2001 |
( Лист відкликано на підставі Листа Державної податкової
адміністрації
N 5954/7/15-0117 від 24.03.2010 )
Про застосування Методичних рекомендацій по адмініструванню єдиного податку
Державна податкова адміністрація України надсилає до відома та врахування в роботі Методичні рекомендації по адмініструванню єдиного податку, які розроблено згідно з нормами Указу Президента України від 03.07.98
N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції від 28.06.99 р.
N 746/99, Закону України від 21.12.2000
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед державними цільовими фондами".
Доведіть зазначене до відома та керівництва в роботі підвідомчим державним податковим органам.
Заступник Голови | Г.М.Оперенко |
Додаток
Методичні рекомендації по адмініструванню єдиного податку, що сплачується суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності
I. Загальні положення
Згідно із Указом Президента України від 03.07.98
N 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" (в редакції від 28.06.99 р.
N 746/99 з 1 січня 1999 року запроваджено спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, зокрема для суб'єктів малого підприємництва - юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 осіб, і обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.
Спрощена система оподаткування обліку та звітності не поширюється на суб'єктів малого підприємництва, визначених статтею 7
Указу та частиною другого статті
2 Закону України від 19.10.2000
N 2063-III "Про державну підтримку малого підприємництва" (далі - Закон).
Оскільки вказаний Закон визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва, то статтею 1 визначено, які суб'єкти підприємницької діяльності відносяться до категорії суб'єктів малого підприємництва.
Зокрема це юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500000 євро.
Тобто, із визначених статтею
1 Закону суб'єктів підприємництва на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку можуть перейти ті суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, які відповідають вимогам Указу.
При переході суб'єкта малого підприємництва на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, слід враховувати частки учасників та засновників у його статутному фонді.
У разі, якщо у статутному фонді такого суб'єкта малого підприємництва частки учасників та засновників, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищують 25 відсотків, то такий суб'єкт малого підприємництва не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку.
Якщо учасники та засновники є суб'єктами малого підприємництва, то вони повинні відповідати вимогам статті
1 Закону. Тобто, середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не повинна перевищувати 50 осіб та обсяг річного валового доходу не повинен перевищувати 500000 євро.
Враховуючи роз'яснення Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва, як основного розробника Указу, підприємства з державною та комунальною формою власності можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку у разі, якщо такі підприємства зареєстровані, як суб'єкти підприємницької діяльності у порядку, встановленому законодавством і є платниками податків та зборів (обов'язкових платежів), на загальній системі оподаткування відповідають вимогам Указу щодо середньооблікової чисельності працюючих, обсягу виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та за умови сплати всіх установлених податків, зборів та обов'язкових платежів.
Для переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єкт малого підприємництва згідно з Указом подає письмову заяву до органу державної податкової служби за місцем державної реєстрації, в якій обов'язково зазначає, яку ставку єдиного податку ним обрано - 6 чи 10 відсотків від суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг).
Заява подається не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного звітного податкового періоду (кварталу) за умови сплати всіх установлених податків та обов'язкових платежів за попередній звітний (податковий) період.
Орган державної податкової служби зобов'язаний протягом десяти робочих днів видати Свідоцтво про право сплати єдиного податку або надати письмову мотивовану відмову.
Рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності може бути прийняте не більше одного разу за календарний рік.
Відповідно до зазначеного Указу суб'єкти малого підприємництва, які перейшли на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку звільняються від сплати ряду податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених статтею 6
Указу.
Відмову від застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності і повернення до загальної системи оподаткування суб'єкти малого підприємництва можуть здійснювати з початку наступного податкового періоду (кварталу) у разі подання відповідної заяви до органу державної податкової служби не пізніше ніж за 15 днів до закінчення попереднього звітного податкового періоду (кварталу).
................Перейти до повного тексту