1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.06.2013 № 826/5711/13-а
За позовом Асоціації "Палата БТІ"
до Міністерства юстиції України
про скасування наказу № 658
від 28.12.2012
Судова колегія у складі:
Головуючий суддя О.В. Головань
судді: Н.Г. Вєкуа, О.А. Соколова
Секретар О.С. Макаренко
Представники:
Від позивача: Павленко Д.В. - п/к (дов. від 10.03.2013 р.)
Від відповідача: Глущенко В.В. - п/к (дов. від 28.12.2012 р.)
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про скасування висновку Міністерства юстиції України про реєстрацію наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 28.12.2012 р. № 658 "Про затвердження змін до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна".
В судовому засіданні 12.06.2013 р. оголошено резолютивну частину постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
28.12.2012 р. Міністерством юстиції України погоджено та затверджено висновок про державну реєстрацію нормативно-правового акта - наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 28.12.2012 р. № 658 "Про затвердження змін до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна", який зареєстровано наказом Міністерства юстиції України від 28.12.2012 р. № 1984/5 "Про державну реєстрацію нормативно-правового акта".
Позивач - Асоціація "Палата БТІ" - вважає дії щодо затвердження висновку та сам висновок незаконними з таких підстав.
Позивач посилається на те, що відповідачем було неналежним чином проведено правову експертизу проекту нормативно-правового акта на відповідність його Конституції та законодавству України, у результаті чого було зареєстровано нормативно-правовий акт, що не відповідає вимогам законодавства.
Зокрема, згідно вимог п. 4.2 Порядку надання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації , затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 р. № 34/5, спеціалісти Управління проводять правову експертизу нормативно-правових актів, а саме перевіряють їх відповідність Конституції та чинному законодавству України, а також правилам нормопроектувальної техніки.
Експертиза нормативно-правового акта провадиться з метою встановлення повноважень суб'єкта нормотворення на прийняття цього нормативно-правового акта, забезпечення його відповідності законодавству, якості й обґрунтованості, своєчасності прийняття, виявлення можливих позитивних і негативних наслідків його дії.
Проводячи експертизу нормативно-правового акта, відповідач повинен був перевірити повноваження Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України вносити зміни до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна не щодо методичного забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації, а щодо втручання в функції обліку нерухомості та створенні мережі підприємств та нових суб'єктів технічної інвентаризації нерухомості, що ним зроблено не було.
Також відповідачем не встановлено, що функції обліку нерухомості належать органам місцевого самоврядування згідно ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування" ; що сертифікація нових суб'єктів технічної інвентаризації суперечить самому порядку сертифікації суб'єктів.
Неврахування вказаних положень законодавства призвело до реєстрації нормативно-правового акта, що суперечить законодавству.
Також щодо порядку прийняття документів позивач зазначає, що у пояснювальній записці до проекту наказу відповідач повинен був встановити, що розробником нормативно-правового акта не було проведено громадське обговорення проекту, оскільки після доручення Президента України від 06.12.2012 р. відповідне обговорення не проводилося.
Крім того, позивач посилається на порушення відповідачем строків розгляду нормативно-правового акта, передбачених п. 11 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів органів міністерства, інших органів виконавчої влади, органів громадського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 р. № 731, згідно якого державна реєстрація нормативно-правового акта провадиться протягом 10 днів, а якщо акт має великий обсяг - 15 робочих днів з дня, наступного після надходження його до органу державної реєстрації, тоді як відповідачем проведено реєстрацію у той же день, що унеможливило проведення правової експертизи.
Позивач зазначив, що висновки щодо відповідності наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 28.12.2012 р. № 658 "Про затвердження змін до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна" вимогам законодавства містяться саме у оскаржуваному правовому висновку, тому саме він є актом, що підлягає до оскарження.
Відповідач - Міністерство юстиції України - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Відповідач посилається на те, що постановою Окружного адміністративного суду м. Києва у справі № 826/364/13-а за позовом Комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації м. Донецька", Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Бюро технічної інвентаризації", Комунального підприємства "Вінницьке обласне Бюро технічної інвентаризації", Рівненської міської ради, Асоціації "Палата Бюро технічної інвентаризації", Львівської обласної ради, Міського комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства юстиції України про визнання незаконним та скасування наказу від 28.12.2012 р. № 658 "Про затвердження змін до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна" в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Під час розгляду вказаної справи вирішувалося питання щодо відповідності вимогам законодавства оскаржуваного нормативно-правового акта, тому повторно оцінка тим самим підставам для оскарження нормативно-правового акта надана бути не може.

................
Перейти до повного тексту