1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.02.2019 N 11220-16-63/5675
ПДФО: відшкодування витрат працівника
Міністерство фінансів України розглянуло лист ДФС України від 08.01.2019 р. N 57/4/99-99-13-02-03-13 щодо погодження позиції стосовнооподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором суми доходу, виплаченого роботодавцем працівнику за товари (роботи, послуги), що були придбані таким працівником за рахунок власних готівкових коштів, і повідомляє.
Щодо встановлення роботодавцем трудових обов'язків працівника
Відповідно до пп. 14.1.195 ст. 14 р. I Податкового кодексуУкраїни (далі - Кодекс) працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором(контрактом) відповідно до закону.
До початку роботи за укладеним трудовим договором власник або уповноважений ним орган зобов'язаний, зокрема, роз'яснити працівникові його права і обов'язкита проінформувати під розпис про умови праці (п. 1 ст. 29 КЗпП). Працівник повинен виконувати доручену йому роботу особистоі не має права передоручати її виконання іншій особі, за винятком випадків, передбачених законодавством. Власник або уповноважений ним орган не має права вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленоїтрудовим договором (ст. 30, 31 КЗпП).
Отже, у разі якщо придбання товарів (робіт, послуг) здійснюється в рамках трудових обов'язків працівника, то незалежно від того, чи видані кошти під звіт, чи витрачені з такою метою власні кошти працівника, які потім відшкодовані роботодавцем, такі відносини слід розглядати з урахуванням вимог законодавства про працю.
Щодо підтвердження факту здійснення господарських операцій
Згідно зі статтею 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Відповідно до ст. 9 зазначеного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

................
Перейти до повного тексту