1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
19.03.2010 N 5624/7/12-0117
Державним податковим
адміністраціям в Автономній
Республіці Крим,
областях, містах Києві
та Севастополі
Про набрання чинності Угодою про уникнення подвійного оподаткування з Монголією
Державна податкова адміністрація України доводить до відома та врахування в роботі, що за повідомленням Міністерства закордонних справ України (лист від 01.03.2010 N 72/17-612/1-469) 3 листопада 2006 року набрала чинності Угода між Кабінетом Міністрів України і Урядом Монголії про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і капітал (далі - Угода), підписана 1 липня 2002 р. та ратифікована Верховною Радою України 6 березня 2003 р. (Закон України N 621-IV) .
Положення цієї Угоди застосовуються:
а) стосовно податків, що утримуються у джерела, щодо доходів (дивіденди, проценти, роялті), які сплачуються або кредитуються з або після 1 січня 2007 р.;
б) стосовно інших податків на доходи і податків на капітал, до доходу або капіталу за будь-який податковий рік, що починається з або після 1 січня 2007 р.
З 1 січня 2007 р. у відносинах між Україною і Монголією припиняють свою дію:
1) Багатостороння Угода про запобігання подвійному оподаткуванню доходів та майна фізичних осіб, підписана 27 травня 1977 року; та
2) Багатостороння Угода про запобігання подвійному оподаткуванню доходів та майна юридичних осіб, підписана 19 травня 1978 року.
В Україні положення Угоди застосовуються до податків, що справляються згідно з Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" та Законом України "Про податок з доходів фізичних осіб".
Ця Угода буде також застосовуватись до будь-яких ідентичних або подібних по суті податків, які будуть справлятися в Україні після дати підписання цієї Угоди в доповнення до існуючих податків або замість них.
Угода застосовується до осіб (юридичних та фізичних), які є резидентами однієї з держав - України або Монголії, або резидентами обох цих держав. Для цілей Угоди термін "резидент Договірної Держави" означає будь-яку особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця знаходження керівного органу, місця реєстрації або будь-якого іншого аналогічного критерію. Цей термін, проте, не включає особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі тільки щодо доходів, одержаних з джерел у цій Державі, або капіталу, що в ній знаходиться.
Якщо згідно з вищенаведеним визначенням фізична особа є резидентом обох Договірних Держав, Угодою встановлено відповідні правила, за якими можна визначити, резидентом якої з двох Держав буде вважатися ця особа для цілей оподаткування.
Відповідно до положень статті 7 Угоди, якщо монгольське підприємство здійснює підприємницьку діяльність в Україні через розташоване в Україні постійне представництво, то прибуток цього підприємства може оподатковуватись в Україні, але тільки щодо тієї частини прибутку, яка стосується: 1) цього постійного представництва; 2) продажу в Україні товарів або виробів таких же або подібних до товарів або виробів, які продаються через це постійне представництво; 3) іншої комерційної діяльності, здійснюваної в Україні, такого ж або аналогічного характеру як та, що здійснюється через це постійне представництво. Причому до такого постійного представництва відносять прибуток, який воно могло б одержати у випадку, якби було окремим та самостійним підприємством, зайнятим такою ж або аналогічною діяльністю в таких же або аналогічних умовах, і діяло незалежно від підприємства, постійним представництвом якого воно є.
Податок на прибуток постійного представництва визначається відповідно до пункту 13.8 статті 13 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) та Порядку складання розрахунку податку на прибуток нерезидента, що проводить діяльність на території України через постійне представництво, затвердженого наказом ДПА України від 31.07.97 р. N 274 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 28 серпня 1997 р. за N 352/2156 (із змінами та доповненнями).
Чинне законодавство України дає узагальнене визначення терміну "постійне представництво" (п. 1.17 статті 1 Закону) . В Угоді цей термін розглядається більш детально (стаття 5), обумовлюються випадки, коли діяльність не розглядається як така, що утворює постійне представництво. Зокрема, будівельний майданчик або монтажний чи складальний об'єкт утворюють постійне представництво лише у тому разі, якщо вони існують більше 12 місяців.
Доходи, що одержуються резидентом Монголії від нерухомого майна, яке знаходиться в Україні, та доходи від відчуження такого майна будуть оподатковуватись в Україні. При цьому треба брати до уваги, що вищезазначене положення буде застосовуватись до доходів, що одержуються від прямого використання, здавання в оренду або використання в будь-якій іншій формі нерухомого майна. Морські, повітряні судна, автомобільні та залізничні транспортні засоби не розглядаються як нерухоме майно.

................
Перейти до повного тексту