1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
21.12.2011 № 4691/5/15-1216
ДПСУ розглянула лист НБУ від 21.11.2011 р. № 12-309/1668-13991 та повідомляє таке.
У 2011 році 10 тисяч суб'єктів підприємництва задекларували податкові збитки на загальну суму 131,3 млрд. гривень. Водночас доходи цієї категорії платників лише за наслідками II - III кварталів поточного року становлять більше половини доходів (59,3%), отриманих ними у цілому за весь 2010 рік.
Ці дані свідчать про використання певною частиною платників податків стратегії, метою якої є мінімізація сум, що підлягають сплаті до бюджету.
Така стратегія в більшості випадків реалізується шляхом зловживання підприємствами правом на включення затрат поточної господарської діяльності до витрат.
При цьому деякими платниками податків нехтується основний принцип господарювання: діяльність повинна бути прибутково-орієнтованою.
Між тим саме цей принцип знайшов своє закріплення у ст. 42 ГКУ , відповідно до якої підприємництво - це господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Зазначені висновки підтверджуються, в першу чергу, аналізом матеріалів здійснених перевірок.
Так, під час контрольно-перевірочної роботи встановлено, що в більшості випадків зазначені витрати не є прямими (такими, що формують вартість одиниці продукції, що виробляється). Насамперед це обумовлюється тим, що збільшення такого виду витрат неодмінно негативно відобразиться на собівартості товарів та, як наслідок, призведе до втрати конкурентоспроможності. Тому найбільш поширеним шляхом зменшення об'єкта оподаткування є збільшення саме непрямих витрат. Такі витрати, як правило, пов'язані з платою за різноманітні послуги (консалтингові, маркетингові, юридичні тощо), вартість яких є значною та не відповідає за ціною кон'юнктурі ринку. З цією ж метою, незважаючи на наявність сталих господарських зв'язків з покупцями, також використовується схема організації збуту виготовлених товарів (робіт, послуг) через комісіонерів. При цьому сума комісійної винагороди, яку було сплачено відповідним організаціям, дорівнює або майже дорівнює доходам, отриманим від господарської операції в цілому.

................
Перейти до повного тексту