- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рекомендації
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Доведено
листом Державної податкової адміністрації України
30.03.2001 N 4173/7/25-0017
(зі змінами, внесеними листом Державної податкової
адміністрації України
27.09.2002 N 14871/7/25-0017)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
про порядок подання та розгляду скарг (апеляцій) платників податків органами державної податкової служби
(Витяг)
I. Загальні положення
1. Методичні рекомендації про порядок подання та розгляду скарг (апеляцій) платників податків органами державної податкової служби (далі - Методичні рекомендації) розроблено на підставі:
3) Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби (затверджено наказом ДПА України 02.03.2001 р.
N 82 і зареєстровано в Мін'юсті України 15.03.2001 р. за N 238/5429);
4) Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби України (затверджено наказом ДПА України від 01.07.98 р. N 315, зі змінами та доповненнями).
2. Методичні рекомендації спрямовані на поліпшення організації роботи та забезпечення своєчасного і якісного розгляду скарг (заяв) платників податків органами державної податкової служби.
Органи державної податкової служби при розгляді скарги (заяви) фізичної або юридичної особи зобов'язані:
1) на вимогу особи, яка подала скаргу (заяву), роз'яснювати особі її права та обов'язки;
2) об'єктивно, всебічно та своєчасно перевіряти суть порушеного в скарзі (заяві) питання;
3) невідкладно вживати заходів щодо припинення неправомірних дій;
4) виявляти й усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
5) письмово повідомляти особу про результати розгляду її скарги (заяви) та надавати, у відповідних випадках, примірник рішення, прийнятого за розглядом скарги (заяви);
6) на вимогу особи, яка подала скаргу (заяву), роз'яснювати їй у письмовій формі рішення, прийняте за розглядом скарги (заяви);
7) надіслати рішення, прийняте за розглядом скарги (заяви), органу державної податкової служби, рішення чи постанову якої було оскаржено, для виконання;
8) не допускати безпідставної передачі скарг (заяв) на розгляд інших органів;
9) у разі визнання скарги (заяви) необ|рунтованою або такою, що не підлягає розгляду органом державної податкової служби, роз'яснити особі, яка подала скаргу (заяву), порядок адміністративного та судового оскарження прийнятих рішень;
10) проводити масово-роз'яснювальну роботу серед платників податків про встановлений законодавством порядок оскарження рішень органів державної податкової служби;
11) організовувати та перевіряти в підпорядкованих органах державної податкової служби стан роботи з розгляду скарг (заяв) платників податків на рішення органів державної податкової служби, вживати заходів щодо усунення недоліків і порушень, систематично аналізувати та інформувати громадськість про надходження та результати розгляду скарг (заяв).
II. Подання та реєстрація скарг (заяв) платників податків
2. Реєстрація скарги (заяви) платника податків здійснюється працівником діловодної служби органу державної податкової служби в день подання скарги (заяви) або її надходження до органу державної податкової служби.
Відмова в прийнятті скарги (заяви) платника податків забороняється.
Працівникам структурних підрозділів органу державної податкової служби незалежно від їх службового становища забороняється приймати скарги (заяви) від посадових осіб платників податків або їх представників, громадян.
3. Працівник діловодної служби органу державної податкової служби при надходженні скарги (заяви) поштою або під час подання скарги (заяви) безпосередньо до діловодної служби посадовою особою платника податків чи представником платника податків, громадянином зобов'язаний:
................Перейти до повного тексту