1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
02.11.2016 № 35277/7/99-99-14-02-02-17
Про рекомендації щодо наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту
Державна фіскальна служба України з урахуванням та деталізацією окремих положень Методичних рекомендацій з фіксування в актах перевірок результатів відпрацювання документально оформлених платниками податків нереальних господарських операцій з товарами, доведених листом ДФС від 16.05.2016 № 16872/7/99-99-14-02-02-17 (далі - Методичні рекомендації № 16872), доводить для використання при складанні актів документальних перевірок платників податків (вигодонабувачів схемного податкового кредиту) рекомендації стосовно наведення у цих актах інформації з окремих питань із зазначенням прикладів (форм) її групування, а саме щодо:
опису документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) (пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпункти 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методичних рекомендацій № 16872 );
оцінки укладеного договору, що не опосередковувався реальним виконанням операцій, неправомірності (безпідставності) документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) при складанні первинних документів та їх відображенні в регістрах бухгалтерського обліку (п. 4.5 Методичних рекомендацій № 16872 ).
Окремо наголошуємо на необхідності послідовного викладення в актах документальних перевірок платників податків (вигодонабувачів схемного податкового кредиту) інформації, як це визначено підпунктами 4.2.1 - 4.2.4 п. 4.2 Методичних рекомендацій № 16872 .
Доручаємо довести зазначений лист до відома та врахування в роботі кожного працівника підрозділів аудиту територіальних органів ДФС, що відповідає за організацію та здійснення документальних перевірок платників додатків.
В.о. Голови С.В. Білан
Додаток
РЕКОМЕНДАЦІЇ
стосовно наведення інформації з окремих питань в актах документальних перевірок вигодонабувачів схемного податкового кредиту
1. Наведені у цих Рекомендаціях приклади (форми) групування інформації стосуються фіксування в акті перевірки:
опису документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) відповідно до пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпунктів 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методрекомендацій № 16872 ;
оцінки укладеного договору, що не опосередковувався реальним виконанням операцій, неправомірності (безпідставності) документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) при складанні первинних документів та їх відображенні в регістрах бухгалтерського обліку відповідно до п. 4.5 Методрекомендацій № 16872 .
2. Опис документального оформлення нереальних операцій з одержання (купівлі) (пп. 4.2.1 п. 4.2 та підпункти 4.3.1 - 4.3.3, 4.3.5 п. 4.3 Методрекомендацій № 16872 ) може здійснюватися у табличній формі за наведеними нижче зразками:
2.1. Інформація про договір (пп. 4.3.1 п. 4.3 Методрекомендацій № 16872 ):
Таблиця 1
№ з/п1 Реквізити договору Посада і П.І.Б. посадової (службової) особи покупця, що підписала-1 Постачальник Предмет договору
повна назва дата найменування код ЄДРПОУ посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, що підписала-2 опис номенклатура постачання к-сть та од. виміру ціна без ПДВ, грн сума без ПДВ, грн ПДВ, грн
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1
№ з/п Інші істотні умови договору-3
1
__________
-1 формується окремо по кожному договору; у разі укладання взаємопов'язаних договорів з різними продавцями, наприклад, щодо нереального одержання (купівлі) і додатково щодо нереального перевезення того ж самого товару, інформація про ці договори зазначається послідовно;
-2 відповідно до частини другої ст. 207 Цивільного кодексу України ця особа повинна бути уповноваженою на це установчими документами, довіреністю платника - юридичної особи;
-3 які мають суттєве значення для формування доказів щодо нереальності операцій.
2.2. Інформація про відображення нереальних операцій з придбання в оформлених на виконання відповідного договору первинних документах та у зареєстрованих у ЄРПН податкових накладних, а також в інших пов'язаних з такими операціями облікових документах(підпункти 4.3.2 і 4.3.5 п. 4 3 Методрекомендацій № 16872 ):
Таблиця 2
№ з/п Первинний документ-1
назва (накладна / товарно-транспортна накладна / акт приймання-передачі / платіжне доручення / лімітно-забірна картка тощо-2) дата номенклатура постачання (відпуску) / призначення платежу к-ть од. виміру ціна (без ПДВ), грн сума (без ПДВ)3, грн сума ПДВ, грн-3 посада і П.І.Б. посадової (службової) особи покупця, що підписала-4 постачальник
найменування код ЄДРПОУ/ РНОКПП посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, що підписала-5
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
№ з/п податкова накладна6, яка відповідає первинному документу
дата реєстрації в ЄРПН дата опис (номенклатура) к-ть од. виміру ціна (без ПДВ), грн сума (без ПДВ)-3, грн сума ПДВ, грн посада і П.І.Б. посадової (службової) особи продавця, електронним цифровим підписом якої засвідчено накладну зазначений код товару згідно з УКТ ЗЕД звітний період в декларації, за який покупцем враховано дані податкової накладної
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
1
__________
-1 зазначається в хронологічній послідовності операцій (умовно щодо: одержання запасів, оплати за них, списання на виробництво); видаткові накладні і пов'язані з ними (ідентифіковані одним й тим самим товаром) товарно-транспорті накладні нібито залучених перевізників розміщуються послідовно (по аналогії із викладенням інформації по договорах);
-2 основний перелік існуючих документів наведено в пп. 3 пп. 4.3.2 п. 4.3 Методрекомендацій № 16872 ;
-3 по кожній позиції номенклатури та загальний підсумок;
-4 відповідно до п. 2.13 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168/704, особи, які в інтересах платника одержують продукцію, повинні мати документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції, - письмові договори, довіреності, акти керівного органу платника тощо;
-5 відповідно до п. 2.5 зазначеного вище Положення особи, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) майна, повинні визначатися переліком, затвердженим керівником платника;
-6 за документально оформленими операціями з постачання або попередньої оплати.
2.3. Інформація про відображення даних первинних документів за нереальними господарськими операціями з одержання (купівлі), а також інших пов'язаних облікових документів, у регістрах бухгалтерського обліку (пп. 4.3.3 п. 4.3 Методрекомендацій № 16872 ) - у запропонованій формі наведено приклади кореспонденції рахунків, що можуть застосовуватися платником з використанням Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 № 291, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 21.12.99 за № 893/4186 (без урахування конкретних субрахунків), та основні регістри, що формуються у програмі 1С, які при заповненні таблиці необхідно конкретизувати, виходячи із фактичного формування цих регістрів:
Таблиця 3
Зміст документально оформленої платником податків операції, відображеної в регістрах бухгалтерського обліку Первинний документ-1 Кореспонденція рахунків-3 Сума, грн Регістри бухгалтерського обліку Відповідальні особи за складання регістрів бухгалтерського обліку
Дт Кт П.І.Б. головного бухгалтера П.І.Б. виконавця
1 2 3 4 5 6 7 8
Надходження товарів, виробничих запасів, основних засобів 28, 20, 10 63 Оборотно-сальдова відомість, картка рахунка, аналіз рахунка, обороти рахунка
Одержання послуг 23, 92, 93, 94, 97 63
Придбання або створення (поліпшення) необоротних активів 15 63
Витрати, які пов'язані з поліпшенням основних засобів 10 15
Податковий кредит 644 63
Оплата за товари або послуги 63 31
Витрати запасів на виробництво, на поліпшення основних засобів-2 23, 15 20
Надходження готової продукції власного виробництва-2 26 23
Собівартість реалізованої готової продукції-2 90 26
Списання суми витрат на фінансовий результат-2 79 90, 92, 93, 94

................
Перейти до повного тексту