- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.02.2009 N 3227/7/15-0217 |
Державним податковим
адміністраціям в Автономній
Республіці Крим,
областях, містах Києві
та Севастополі
( Лист відкликано на підставі Листа Державної податкової
адміністрації
N 3622/7/15-0217 від 23.02.2009 )
Про надання роз'яснення
Державна податкова адміністрація України розглянула листи Державної податкової адміністрації в Луганській області від 17.11.2008 N 23715/8/15-118 та Державної податкової адміністрації у Запорізькій області від 27.01.2009 N 581/8/10-110 щодо правомірності включення до складу валових витрат сумнівної (безнадійної) заборгованості при зверненні платника податку до третейського суду з позовом (заявою) про стягнення заборгованості з покупця, і повідомляє.
Підпунктом 12.1.1 пункту 12.1 статті
12 Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що платник податку - продавець товарів (робіт, послуг) має право збільшити суму валових витрат звітного періоду на вартість відвантажених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) у поточному або попередніх звітному податкових періодах у разі коли покупець таких товарів (робіт, послуг) затримує без погодження з таким платником податку оплату їх вартості (надання інших видів компенсацій їх вартості). Таке право на збільшення суми валових витрат виникає, якщо протягом такого звітного періоду відбувається будь-яка з таких подій, зокрема, платник податку звертається до суду з позовом (заявою) про стягнення заборгованості з такого покупця або про порушення справи про його банкрутство чи стягнення заставленого ним майна.
Згідно з положеннями частини першої статті
124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами.
Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих
Конституцією та законами України прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, інтересів суспільства і держави (підпункт 4.1 пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі про призначення судом більш м'якого покарання від 2 листопада 2004 року
N 15-рп/2004) .
Тому в контексті статті
55 Конституції України органи судової влади можуть здійснювати функцію захисту майнових і немайнових прав та охоронюваних законом інтересів фізичних та/або юридичних осіб у сфері цивільних і господарських правовідносин.
Третейський розгляд спорів сторін у сфері цивільних і господарських правовідносин - це вид недержавної юрисдикційної діяльності, яку третейські суди здійснюють на підставі законів України шляхом застосування, зокрема, методів арбітрування.
Згідно з положеннями частини п'ятої статті
124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Відповідно до Закону України
"Про третейські суди" третейські суди приймають рішення тільки від свого імені (стаття 46), а самі ці рішення, ухвалені в межах чинного законодавства, є обов'язковими лише для сторін спорів. Забезпечення примусового виконання рішень третейських судів перебуває за межами третейського розгляду та є завданням компетентних судів і державної виконавчої служби (стаття 57 Закону, пункт 1 частини другої статті
3 Закону України
"Про виконавче провадження") .
Отже, третейський розгляд не є правосуддям, а рішення третейських судів є лише актами недержавної юрисдикційної діяльності з вирішення спорів сторін у сфері цивільних і господарських відносин.
................Перейти до повного тексту