- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
07.02.2013 |
№ К/9991/29412/12 |
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого: судді-доповідача: Бим М.Є.
суддів: Харченка В.В., Чалого С.Я.
при секретарі: Тімановській О.М.
за участю представників:
Кабінету Міністрів України - Жамбровського М.С.
Міністерства регіонального
розвитку, будівництва
та житлово-комунального
господарства України - Берник Ю.В.
Національної комісії
регулювання
електроенергетики України - Приступко О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційними скаргами Кабінету Міністрів України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на
постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 9 листопада 2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2012 року у справі
№ 2а-12409/11/2670 за позовом ОСОБА_5 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Національна комісія регулювання електроенергетики України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, про визнання частково незаконною постанови від 01.06.2011
№ 869 ,
ВСТАНОВИЛА:
У серпні 2011 року ОСОБА_5 звернувся до суду з позовом, у якому просив:
У касаційних скаргах Кабінет Міністрів України та Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України просять скасувати зазначені судові рішення, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційних скарг, колегія суддів доходить висновку, що касаційні скарги підлягають задоволенню, виходячи з таких підстав.
Частково задовольняючи позов, суди виходили з того, що Кабінет Міністрів України, прийнявши на виконання покладених на нього повноважень постанову від 01.06.2011
№ 869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги", визначив, що вказані витрати покладаються на споживача, що суперечить вимогам Закону України
"Про метрологію та метрологічну діяльність" .
Однак, з такими висновками судів попередніх станцій погодитись не можна з огляду на нижченаведене.
Згідно ч. 2 ст.
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
За приписами ч. 3 ст.
2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст.
13 Закону України
"Про житлово-комунальні послуги" (в редакції, яка була чинна на момент виникнення спірних правовідносин) залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:
1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);
3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).
Примірні переліки житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення визначаються центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.
За приписами ч.ч. 1, 2 ст.
31 цього
Закону порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України. Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
................Перейти до повного тексту