- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИЩА РАДА ПРАВОСУДДЯ
РІШЕННЯ
23.12.2021 № 2364/0/15-21
Про затвердження Змін до Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень
Відповідно до частини першої
статті 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" (далі - Закон) для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень (далі - ЄДРСР, Реєстр).
Згідно зі
статтею 3 Закону України "Про Вищу раду правосуддя" Порядок ведення Реєстру затверджується Вищою радою правосуддя.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 19 квітня 2018 року
№ 1200/0/15-18 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень (далі - Порядок), до якого в подальшому вносилися зміни.
1 лютого 2021 року до Вищої ради правосуддя надійшло звернення Національної асоціації адвокатів України (далі - НААУ) від 27 січня 2021 року № 89/0/2-21 про вжиття заходів щодо недопущення безпідставного обмеження загального доступу до судових рішень в ЄДРСР.
2 квітня 2021 року НААУ (лист від 2 квітня 2021 року № 3047/0/8-21) надала копію відповіді Державної судової адміністрації України (далі - ДСА України) щодо кількості судових рішень, повний та загальний доступ до яких обмежено на підставі звернень прокурорів органів прокуратури, у розрізі 2019 - 2020 років.
12 квітня 2021 року НААУ (лист від 6 квітня 2021 року № 635/0/2-21) для забезпечення відкритості діяльності судів загальної юрисдикції, прогнозованості судових рішень, сприяння однаковому застосуванню законодавства України, а також з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян висловила прохання вжити заходів реагування та дослідити питання про вчинення адміністратором ЄДРСР дій, які не відповідають чинному законодавству, зокрема щодо безпідставного обмеження доступу до судових рішень на підставі звернень прокурорів.
Згідно з листом Державного підприємства "Інформаційні судові системи" (далі - ДП "ІСС") від 10 лютого 2021 року № 645/4/10-00-21 із 2017 року отримано до виконання 1790 постанов слідчих органів щодо обмеження повного та загального доступу до електронних копій судових рішень у Реєстрі. На виконання зазначених постанов слідчих органів ДП "ІСС" обмежено повний та загальний доступ до 60080 електронних копій судових рішень, що містяться в Реєстрі.
Відповідно до частини другої
статті 2 Закону судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання, крім ухвал про арешт майна та тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальних провадженнях, які підлягають оприлюдненню не раніше дня їх звернення до виконання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.
Якщо судовий розгляд відбувався у закритому судовому засіданні, судове рішення оприлюднюється з виключенням інформації, яка за рішенням суду щодо розгляду справи у закритому судовому засіданні підлягає захисту від розголошення. У визначених законом випадках судове рішення про надання дозволу на проведення розвідувального заходу або про відмову в наданні такого дозволу, винесене у закритому судовому засіданні, не оприлюднюється і не публікується.
Учасники судового провадження, а також особи, які не брали участі у кримінальному провадженні, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, не можуть бути обмежені у праві на отримання в суді як усної, так і письмової інформації щодо результатів судового розгляду та у праві на ознайомлення з процесуальними рішеннями й отримання їх копій. Ніхто не може бути обмежений у праві на отримання в суді інформації про дату, час і місце судового розгляду та про ухвалені в ньому судові рішення, крім випадків, установлених законом (частина перша
статті 27 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України)).
Відповідно до частини четвертої
статті 4 Закону обмеження права вільного користування офіційним вебпорталом судової влади України допускається настільки, наскільки це необхідно для захисту інформації, яка за рішенням суду щодо розгляду справи у закритому судовому засіданні підлягає захисту від розголошення.
Загальний доступ до ухвал про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи, про відмову у задоволенні клопотання про обшук житла чи іншого володіння особи, про дозвіл на проведення негласної слідчої (розшукової) дії, про відмову у задоволенні клопотання про проведення негласної слідчої (розшукової) дії забезпечується через один рік після внесення таких ухвал до Реєстру.
Відповідно до частини другої
статті 7 Закону з мотивів безпеки у текстах судових рішень у кримінальних справах, відкритих для загального доступу відповідно до цього Закону, можуть не зазначатися відомості щодо імен (ім'я, по батькові, прізвище) суддів, які розглядали судову справу, та учасників судового процесу.
У порядку
статті 247 КПК України слідчі судді апеляційних судів розглядають клопотання слідчих та прокурорів про дозвіл на проведення в ході досудового розслідування негласних слідчих (розшукових) дій.
Згідно зі статтею 4.12.3 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом Служби безпеки України від 23 грудня 2020 року
№ 383, відомості про факт або методи проведення негласної слідчої (розшукової) дії мають гриф "таємно".
Законом України "Про державну таємницю" передбачена можливість ознайомлення з документами, які мають гриф секретності, за наявності в особи допуску та доступу до державної таємниці, які надаються Службою безпеки України.
Згідно з пунктом 5.27( v0114900-12 ) Інструкції після розсекречення зазначених матеріальних носіїв інформації щодо проведення негласних слідчих (розшукових) дій приймається рішення про їх зняття з обліку в режимно-секретному органі та долучення до матеріалів кримінального провадження у встановленому
Кримінальним процесуальним кодексом України порядку.
................Перейти до повного тексту