1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство


ГАЛИЦЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Галицької митниці
26.07.2001 N 211
Зареєстровано в Львівському
обласному управлінні юстиції
9 серпня 2001 р.
за N 106/674
( Дію Наказу відмінено на підставі Наказу Галицької митниці N 118 від 23.03.2004 )
ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА
митного контролю пасажирських потягів на м/п "Хирів" Галицької митниці
Характеристика пункту пропуску залізничний пасажирський перехід
відкритий з 28.04.94 р.
Режим роботи позмінний з 9.00 - 21.00 год.
Категорія прямуючих через державний
кордон України транспортних засобів
пасажирські потяги, купейні,
плацкартні
Розрахунковий середньодобовий обсяг
пропуску через державний кордон України
потягів - 2 пасажирів - 6 тисяч
1. Вступ
1. Технологічна схема митного контролю та оформлення пасажирських потягів, товарів, валюти, цінностей громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства (далі - громадяни), що прямують через митний кордон України через митний пост (далі - м/п) "Хирів" Галицької митниці, визначає правові основи організації здійснення митного контролю та митного оформлення на пасажирській дільниці залізничної ст. Хирів, орієнтована на створення сприятливих умов для прискорення товарообігу і пасажиропотоку, а також забезпечення додержання службовими особами митниці та громадянами прав та обов'язків у галузі митної справи.
При здійсненні митного контролю та оформлення службові особи м/п керуються:
- Конституцією України;
- Митним кодексом України;
- Законом України "Про митну справу";
- Єдиним митним тарифом України;
- Кримінальним кодексом України;
- Кримінально-процесуальним кодексом України;
- Кодексом України про адміністративні правопорушення;
- Цивільним кодексом України;
- Цивільно-процесуальним кодексом України;
- Постановами, розпорядженнями Верховної Ради та Кабінету Міністрів України;
- Указами Президента України;
- Міжнародними угодами;
- Наказами та розпорядженнями ДМСУ;
- Наказами та розпорядженнями ЗРМ;
- Наказами та розпорядженнями начальника митниці.
Митне оформлення здійснюється з дотриманням визначених у міжнародних відносинах систем кваліфікації та кодування товарів, єдиної форми декларування валютних та інших цінностей, митної інформації, інших загальноприйнятих міжнародною практикою норм і стандартів.
2. Мета і призначення Технологічної схеми
2.1. Дана Технологічна схема контролю пасажирських потягів з врахуванням чинного законодавства України встановлює єдину технологію митного контролю та митного оформлення залізничного транспорту на ст. Хирів, через яку здійснюється залізничне сполучення із РП.
2.2. Технологічна схема визначає порядок взаємодії в пункті пропуску службових осіб митниці із працівниками суміжних служб, прикордонного, ветеринарного, карантинного, санітарного контролю, а також лінійним відділом і УМВСУ.
2.3. Технологічна схема вступає в силу з моменту затвердження її начальником митниці і погодженням з працівниками суміжних служб. Зміни та доповнення до даної Технологічної схеми узгоджуються і затверджуються у встановленому порядку.
3. Організація діяльності інспекторського складу м/п "Хирів"
3.1. М/п "Хирів" - це структурний підрозділ Галицької митниці, безпосередньо їй підпорядкований і входить в єдину структуру митної системи України, який, у встановленому законом та іншими нормативними актами порядку, здійснює митний контроль ТЗ, товарів, валюти, цінностей та інших предметів, що переміщуються через митний кордон України.
3.2. Структурна, штатна чисельність дільниці затверджується Головою ДМСУ за поданням начальника митниці.
3.3. Чисельність працівників на кожному етапі митного контролю та оформлення визначається начальником м/п у відповідності до інтенсивності пасажиропотоку та інших факторів.
3.4. Режим роботи регулюється Правилами внутрішнього розпорядку працівників Галицької митниці і розробленими на їх основі щомісячними графіками роботи. Режим роботи погоджується з режимом роботи КПП. Всі працівники, які працюють на м/п, підпорядковуються начальнику м/п або особі, яка його заміщує.
4. Завдання та мета митного контролю
4.1. У відповідності до положень Митного кодексу України, основними завданнями інспекторського складу м/п "Хирів" є:
- захист економічних інтересів України;
- боротьба з КБ та ПМП;
- прискорення товарообігу та пасажиропотоку через митний кордон України;
- підтримання постійних взаємодій з підрозділами прикордонних військ України, залізницею, фітосанітарною, ветеринарною, санітарною та іншими контролюючими службами, місцевими правоохоронними органами;
- ведення митної статистики.
4.1.2. Митний контроль проводиться з метою:
- забезпечення дотримання усіма державними органами, підприємствами та їх службовими особами, а також громадянами порядку переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів, валюти і цінностей.
4.2. Об'єктами митного контролю є:
- предмети, товари, валюта та цінності, що переміщуються громадянами у ручній поклажі, та багажі через митний кордон України.
5. Форми здійснення митного контролю
5.1. Митний контроль здійснюється службовими особами м/п у відповідності до положень діючого митного законодавства шляхом перевірки документів, необхідних для такого контролю, митного контролю (огляду товарів та інших предметів, особистого огляду, переогляду), обліку предметів, які переміщуються через митний кордон України, а також в інших формах, що не суперечать законам України.
5.2. Для спрощення митного контролю допускається проведення вибіркового митного контролю предметів (товарів), валюти і цінностей громадян.
5.3. З метою попередження порушень митного законодавства при проведенні митного (вибіркового) контролю, начальник м/п підтримує тісну взаємодію з правоохоронними органами.
Основний принцип взаємодії - дотримання законності, відповідальність за збереження державної, службової та комерційної таємниць, матеріальних цінностей, речових доказів.
Головні напрямки взаємодії:
- здійснення обміну інформацією про виявлені наміри та спроби порушень діючого митного законодавства;
- інформація щодо осіб, які займаються переміщенням через митний кордон України предметів контрабанди та порушенням митних правил.
6. Здійснення митного контролю
6.1. Стадії здійснення митного контролю:
- митний огляд;
- переогляд;
- особистий огляд (виняткова форма митного контролю. Проводиться з письмового рішення начальника митниці або особи, що його заміщає).
6.2. Митний контроль проводиться в зоні митного контролю: в доглядовому залі, в вагоні пасажирського потяга, в спеціально обладнаному місці для проведення особистого огляду.
6.3. При проведенні митного контролю використовуються технічні та спеціальні засоби, безпечні для життя та здоров'я людини, а також такі, що не завдають шкоди майну громадян.
6.4. Товари та інші предмети, що переміщуються через митний кордон України, у разі необхідності підлягають контролю службовими особами інших суміжних прикордонних служб. У такому разі митний контроль завершується після закінчення таких видів контролю.
7. Аналітична робота
7.1. Оперативний склад м/п проводить свою діяльність на основі аналізу оперативної ситуації, а саме:
- виявлення методів, шляхів, конкретних і спеціальних способів проникнення на територію України та вивезення за її межі предметів контрабанди;
- причини та умови, що цьому сприяють;
- вивчення та обліку категорії пасажирів і окремих осіб, які схильні до вчинення порушень митного законодавства, і на підставі цього розробляє картотеку або комп'ютерну програму місць і способів приховування;
- вивчає кон'юнктуру цін, попиту і пропозицій на предмети і цінності, що користуються підвищеним попитом в Україні та за кордоном.
8. Попередні заходи щодо організації митного контролю
8.1. Планування митного контролю проводиться з врахуванням об'єктивних та суб'єктивних факторів, що склалися на даний момент.
Планування здійснюється в письмовій або усній формі начальником м/п.
8.2. Перед початком роботи начальнику м/п необхідно:
- провести оперативну нараду з особовим складом, на якій довести оперативну обстановку та інформацію про нововиявлені канали, способи і методи контрабандної діяльності, категорії та громадянство осіб, схильних до переміщення предметів контрабанди або ПМП;
- довести до відома працівників інформацію про пасажирів, що зареєстровані в журналі "На контроль";
- довести до відома працівників нові накази та розпорядження, іншу загальнообов'язкову інформацію і дати їм можливість розписатись про ознайомлення;
- довести інформацію про форми і способи координації дій з суміжними прикордонними службами;
- визначити місце роботи працівників м/н згідно книги нарядів і поставити перед ними відповідні завдання.
9. Загальні вимоги до взаємодії працівників м/п з працівниками залізниці
9.1. Співробітники залізниці повинні сприяти митниці при здійсненні митного оформлення вантажів, предметів, валюти і цінностей, для чого пред'являти співробітникам митниці на їх вимогу вантажі, товаросупровідні та ін. документи. Співробітники митниці повинні додержуватись терміну стоянки потягів, визначеного разом з прикордонними військами, митницею і залізницею.
Термін стоянки може бути збільшений у разі виконання необхідних дій при оформленні документації у випадку виявлення порушень митних правил, контрабанди, невиконання законних вимог працівників митниці при пропуску значної кількості предметів, товарів та ін. цінностей через митний кордон України.
9.2. Залізничні колії, на яких здійснюється митний і прикордонний контроль потягів, визначаються митною установою разом з адміністрацією залізничної станції та прикордонниками в пункті пропуску через державний кордон.
10. Зона митного контролю Загальні положення
10.1. Згідно Закону України "Про митну справу в Україні", Митного кодексу України та наказу Голови ДМКУ від 06.05.95 р. за N 198 "Про затвердження Положення про зону митного контролю" в пункті пропуску через державний кордон України, митні органи по узгодженню з прикордонними військами встановлюють зони митного контролю.
10.2. На дільницях залізниці міжнародного сполучення в поняття "пункт пропуску через державний кордон України" включаються прикордонні залізничні станції, їх вокзали та контрольні пости з відповідними спорудами, обладнанням для прикордонного і митного контролю.
10.3. Зони митного контролю створюються на термін його здійснення.
10.4. В м/п зона митного контролю створюється:
1) в залах митного контролю;
2) в пасажирських потягах;
3) на пероні під час стоянки поїзда підтримується режим з метою недопущення контакту між пасажирами, що слідують в поїзді, і іншими особами, що знаходяться поза поїздом.
Режим зон митного контролю
10.6. Режим в зонах митного контролю встановлюється з метою заборони доступу осіб, непричетних до здійснення прикордонно-митного контролю, створення умов для роботи і захисту особового складу і майна митних органів.
10.7. Режимні правила в зоні митного контролю розробляються митницею і є обов'язковими для виконання співробітниками державних прикордонних органів і осіб, що переміщуються через кордон.
10.8. Доступ в зони митного контролю дозволяється:
1) пасажирам, що перетинають кордон на ТЗ, тільки при наявності документів, що дають право на перетин кордону (загальногромадський, закордонний або дипломатичний паспорт);
2) співробітникам, які виконують свої службові функції в режимній зоні (прикордонникам, службовим особам санітарного, ветеринарного контролю), при наявності службових посвідчень і тільки в робочий час згідно графіків роботи;
3) представникам правоохоронних органів (прокуратури, МВС, СБУ) при наявності службових посвідчень з письмовим розпорядженням керівництва цих служб та з погодження начальника митниці або його заступників.
10.9. Особовий склад митниці, який має доступ до зон митного контролю, може переміщуватися в них тільки в межах, необхідних для виконання своїх службових обов'язків.
10.10. Доступ до зон митного контролю у випадках, не передбачених вище, може бути дозволено начальником КПП прикордонних військ, начальником митниці, їх заступниками або начальником митного поста.
10.11. Товари та інші предмети знаходяться під митним контролем в зоні митного контролю від моменту ввозу їх на територію цієї зони і до моменту їх пропуску через митний кордон України або за межі зони митного контролю.
10.12. Переміщення товарів та інших предметів на територію зони митного контролю або за її межі можливі тільки з дозволу митниці.
10.13. З метою запровадження належного режиму в режимній зоні здійснюються належні інженерно-технічні заходи по обладнанню зон митного контролю.
10.14. Головними завданнями митних органів по підтримці режиму в зоні митного контролю є:
1) недопущення контакту між громадянами, що слідують в поїзді, і тими, що знаходяться поза поїздом;
2) проведення заходів щодо локалізації та нейтралізації можливих негативних проявів у місцях проведення митного контролю у разі необхідності, взаємодії із прикордонними військами та органами внутрішніх справ;
3) надання необхідної допомоги спеціальним підрозділам по боротьбі з організованою злочинністю під час проведення оперативно-розшукових заходів у зоні митного контролю.
10.15. Службові особи митних органів мають право:
1) встановлювати додаткові режимні правила в зонах митного контролю;
2) перевіряти документи на право доступу до зон митного контролю;
3) перевіряти речі, предмети, валюту і цінності, що переміщуються через межі таких зон;
4) вимагати від організацій, підприємств, установ, громадян та службових осіб суміжних служб виконання вимог режиму зон митного контролю.
10.16. Особи, винні у порушенні режиму в зонах митного контролю, у незаконному переміщенні через зони митного контролю вантажів, товарів, цінностей та інших предметів, несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
10.17. Адміністрація залізничної станції створює всі необхідні умови для забезпечення режиму митних зон пасажирських потягів. В зоні митного контролю адміністрація залізничної станції здійснює заходи для забезпечення зберігання транспортних засобів, вантажів і створення нормальних умов праці оперативного складу митниці, їх захисту, зберігання майна митних установ.
10.18. Представником відділення міліції на ст. Хирів здійснюється нагляд за дотриманням громадського порядку на прирежимних територіях, а в необхідних випадках, на вимогу працівників митниці, при виникненні конфліктних ситуацій - і в режимній зоні.
11. Технологія митного оформлення і контролю пасажирських потягів на (виїзд - в'їзд)
11.1. Загальні положення

................
Перейти до повного тексту