1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N АД-12/2000/52-45 від 07.12.2000
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки
Відповідно до абзацу другого частини сьомої статті 9 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на своєму засіданні від 7 грудня 2000 року розглянула "Звіт Міністерства економіки України (далі - Міністерство) про результати антидемпінгового розслідування щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки" та рекомендації Міністерства про доцільність застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1. На цьому засіданні було встановлено:
1.1. 23 листопада 1999 року за поданням Генеральної прокуратури України було порушено та проводилося антидемпінгове розслідування щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1.2. У процесі антидемпінгового розслідування, що проводилося Міністерством, було зроблено попередній та остаточний позитивний висновок щодо наявності демпінгу та шкоди, яка є його наслідком.
1.3. З огляду на попередній позитивний висновок щодо наявності демпінгу та шкоди, яка є його наслідком та з метою запобігання подальшому заподіянню істотної шкоди та загрози її заподіяння Міністерство економіки України прийняло рішення про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки.
1.4. 16 серпня 2000 року Міністерство видало наказ від 16.08.2000 р. N 178 стосовно застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо експортних поставок електроенергії до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки Чеської, Республіки та Угорської Республіки.
1.5. Відповідно до наказу Міністерства від 16 серпня 2000 року N 178 попередні антидемпінгові заходи застосовувалися у зв'язку з демпінговими поставками електроенергії, що заподіювали істотну шкоду та загрожували її заподіянням.
1.6. Попередні антидемпінгові заходи були застосовані за рішенням Міжвідомчої комісії строком на чотири місяці від дати опублікування такого Рішення.
1.7. Попередні антидемпінгові заходи щодо експортних поставок електроенергії до країн імпорту застосовувалися шляхом встановлення мінімальної ціни еквівалентної 0,019 долара США та остаточного антидемпінгового мита на експортні поставки електроенергії, у разі її поставки за ціною нижче мінімальної.
1.8. Протягом строку застосування попередніх антидемпінгових заходів Міністерство економіки України продовжило здійснення антидемпінгового розслідування.
1.9. У процесі антидемпінгового розслідування, що проводилося Міністерством економіки України, було остаточно встановлено, що:
1.9.1. Демпінгові експортні поставки електроенергії здійснювало ТОВ "Енергоальянс";
1.9.2. ДПЗД "Укрінтеренерго" не здійснювало демпінгові експортні поставки електроенергії та був відсутнім факт демпінгу та заподіяння шкоди у зв'язку з експортними поставками електроенергії, що здійснювало ДПЗД "Укрінтеренерго";
1.9.3. Мали місце демпінгові поставки електроенергії до Республіки Молдова;
1.9.4. Існувала загроза нових демпінгових експортних поставок до Болгарії, Республіки Молдова, Республіки Польща, Румунії, Словацької Республіки, Чеської Республіки та Угорської Республіки;
1.9.5. Ці демпінгові експортні поставки зростали у значних обсягах протягом періоду розслідування та у процесі цього розслідування стосовно попередніх періодів:
1.9.6. Ці демпінгові експортні поставки зростали у відносних або в абсолютних величинах стосовно обсягів виробництва чи споживання в Україні електроенергії:
1.9.7. Внаслідок цих демпінгових експортних поставок заподіювалася шкода українським експортерам;
1.9.8. Ця шкода була визначена у двох з трьох її форм, а саме як істотна шкода та загроза заподіяння істотної шкоди;
1.9.9. Існувала істотна шкода і загроза її заподіяння українським експортерам;
1.9.10. Існував причинно-наслідковий зв'язок між зазначеними демпінговими експортними поставками та заподіянням шкоди;
1.10. За остаточними результатами антидемпінгового розслідування Міністерство зробило остаточний позитивний висновок щодо наявності демпінгу та шкоди, яка є наслідком цього демпінгу та що національні інтереси потребують застосування остаточних антидемпінгових заходів.
1.11. З урахуванням Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ), угод Світової організації торгівлі (зокрема Антидемпінгового кодексу СОТ і Антисубсидиційного кодексу СОТ) і практики ГАТТ/СОТ застосування антидемпінгових заходів щодо експортних поставок з країни експорту до країни імпорту суперечить положенням Статті VI ГАТТ та відповідним угодам про її імплементацію.
1.11.1. Відповідно до статті 2 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" запроваджується принцип неприпустимості демпінгу при ввезенні та вивезенні товарів.
1.11.2. Відповідно до статті 13 Закону України "Про Єдиний митний тариф" встановлюється, що факт демпінгу має місце у разі вивезення за межі митної території України товарів за ціною, істотно нижчою за ціни інших експортерів подібних або безпосередньо конкуруючих товарів на момент цього вивезення, якщо таке вивезення заподіює шкоду.

................
Перейти до повного тексту