1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N СП-16/2001/52-43 від 05.06.2001
Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина
Відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на засіданні 05.06.2001 року розглянула поданий Міністерством економіки України (далі - Міністерство) звіт про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина (далі - звіт Міністерства), а також висновки Міністерства про доцільність застосування спеціальних заходів відносно імпорту в Україну цього товару та визначила наступне.
1. Заява про застосування спеціальних заходів
4 вересня 2000 р. Міністерство зареєструвало конфіденційну та неконфіденційну версії заяви "Української асоціації підприємств чорної металургії" (далі - Асоціація), що була подана відповідно до статті 6 Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (далі - Закон), про порушення та проведення спеціального розслідування, а також застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина.
2. Порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів
2.1. 20 вересня 2000 р. у газеті "Урядовий кур'єр" було опубліковане повідомлення про рішення Міжвідомчої комісії N СП-7/2000/52-47 від 7 вересня 2000 р. "Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів".
2.2. 9 жовтня 2000 р. відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону Міністерство закордонних справ України нотами NN 2.2/28-541, 2.2/28-538, 2.2/28-539 та N 2.2/28-540 нотифікувало Посольство Словацької Республіки, Посольство Федеративної Республіки Німеччина, Посольство Російської Федерації та Представництво Європейської комісії в Україні про порушення та проведення спеціального розслідування, а також передало рішення Міжвідомчої комісії N СП-7/2000/52-47 від 7 вересня 2000 р. "Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів", копії неконфіденційної версії заяви асоціації та запитальники для іноземних виробників та експортерів.
2.3. 19 жовтня 2000 р. Представництво Європейської комісії в Україні вербальною нотою NN V/277 звернулось до Міністерства закордонних справ України з проханням надання в порядку, передбаченому статтею 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, інформації щодо спеціального розслідування.
2.4. 24 лютого 2001 року, відповідно до рішення Міжвідомчої комісії від 12 січня 2001 року N СП-14/2001/52-43, Міністерство закордонних справ України вербальною нотою N 422/20-10805 надіслало до Представництва Європейської комісії в Україні підготовлену Міністерством інформацію стосовно спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів, яку запитувало Представництво Європейської комісії в Україні.
2.5. 3 листопада 2000 р. вербальною нотою N 602/00 до Міністерства закордонних справ України із проханням надати інформацію щодо назв та адрес німецьких юридичних осіб, які здійснювали експорт магнезіальних вогнетривів в Україну, звернулось Посольство Федеративної Республіки Німеччина.
2.6. 25 грудня 2000 р. Міністерство закордонних справ України (нота N 2.2/28-78544) передало Посольству Федеративної Республіки Німеччина в Україні матеріали, що запитувались.
2.7. Згідно вимог ч. 3 ст. 9 Закону, на запити Міністерства від Державної митної служби України, Державного комітету промислової політики України, Державного комітету статистики України, Торговельно-економічних місій у складі Посольства України в Російській Федерації, Словацькій Республіці, Федеративній Республіці Німеччина надійшли матеріали, що були використані під час проведення розслідування.
2.8. В ході розслідування Міністерство звернулось до вітчизняних споживачів магнезіальних вогнетривів (листи N 52-43/109 від 07.02.2001 р.; N 52-43/159 від 23.02.2001 р.; N 52-43/228 від 17.03.2001 р.) з метою врахування їх інтересів у цьому розслідуванні. Відповіді, що надійшли від вітчизняних споживачів, були узагальнені та враховані у результатах розслідування.
2.9. 12 грудня 2000 р. у відповідності до ч. 3 ст. 9 Закону Міністерство направило (лист N 52-47/608) заявнику спеціальний запитальник. Відповіді на запитальник, що надійшли від заявника, були враховані у звіті Міністерства та в результатах розслідування.
2.10. Станом на 14 листопада 2000 р. (кінцевий термін реєстрації та подання коментарів та інформації) Міністерством не було одержано будь-якої інформації, доказів, коментарів, що стосуються цього спеціального розслідування. Міністерством не було одержано відповідей від іноземних виробників, експортерів на запитальники Міністерства, що були їм направлені через відповідні дипломатичні установи. Слід зазначити, що 28 листопада 2000 р. до Міністерства (вх. N 2288/7937) із порушенням термінів і норм, визначених ч. 2 ст. 3 та ч. 7 ст. 9 Закону, надійшли неповні матеріали від ВАТ "Комбінат Магнезит" (м. Сатка Челябінської обл., Російська Федерація).
У зв'язку з тим, що іноземні виробники, експортери ухилились від співпраці з Міністерством, висновки були зроблені на підставі фактичних даних, які були в розпорядженні Міністерства, що відповідає положенню ч. 7 ст. 9 Закону.
3. Проведення консультацій щодо результатів розслідування
3.1. 12 квітня 2001 р. Міністерство закордонних справ України нотами N 422/20-22707; N 422/20-22705; 422/20-22710; N 422/20-22732 надіслало до:
Посольства Російської Федерації в Україні (відповідно до ст. 3 Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про вільну торгівлю);
Представництва Європейської комісії в Україні (відповідно до ст. 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС), а також Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні;
Посольства Словацької Республіки в Україні (відповідно до ст. 3 Угоди між Міністерством економіки Словацької Республіки та Міністерством зовнішніх економічних зв'язків України про співпрацю),
матеріали щодо результатів спеціального розслідування стосовно імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина та запропонувало в 30-денний термін надіслати до Міністерства коментарі та пропозиції з цього приводу.
В зазначений термін відповіді на свої пропозиції Міністерство не одержало.
3.2. 11.05.2001 р. Міністерство додатково листом N 52-47/382 надало Представництву Європейської комісії в Україні роз'яснення з приводу спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Федеративної Республіки Німеччина, Російської Федерації та Словацької Республіки та можливим застосуванням спеціальних заходів у зв'язку з погіршенням фінансово-економічного стану національного товаровиробника.
3.3. 17 травня 2001 р. Міністерство, відповідно до ст. 3 Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про вільну торгівлю, провело консультації з представниками Міністерства промисловості та науки Російської Федерації, Торговельного представництва Російської Федерації в Україні та ВАТ "Комбінат Магнезит" (м. Сатка Челябінської обл.).
Представниками Міністерства були надані роз'яснення щодо погіршення фінансово-економічного становища національного товаровиробника внаслідок масованого імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів, в тому числі походженням з Російської Федерації. Одночасно було звернуто увагу, що в ході розслідування російські експортери та виробники ухилились від співпраці з Міністерством.
В ході проведення консультацій російська сторона звернулась з пропозицією не застосовувати спеціальні заходи щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації.
Представники Міністерства проінформували російську сторону, що в разі подання нею обгрунтованих та належним чином підтверджених матеріалів від російських виробників та експортерів, вони будуть взяті до уваги при прийнятті Міжвідомчою комісією рішення по результатам розслідування. В термін, запропонований Міністерством, від російської сторони не надійшло жодних матеріалів.
3.4. 16.05.2001 р. Посольство Федеративної Республіки Німеччина в Україні нотою N Wi410.20 звернулось на адресу Міністерства закордонних справ України з пропозицією по проведенню консультацій з приводу спеціального розслідування щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів, що відповідає ст. 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС.
25 травня 2001 р. Міністерство, відповідно до ст. 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, провело консультації з представниками Європейської комісії та Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні.
Представниками Міністерства були надані роз'яснення щодо погіршення фінансово-економічного становища національного товаровиробника внаслідок масованого імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів, в тому числі походженням з Федеративної Республіки Німеччина. Одночасно було звернуто увагу, що в ході розслідування німецькі експортери та виробники ухилились від співпраці з Міністерством.
В ході проведення консультацій представники Європейського Комісії повідомили про те, що на їх думку, застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з Федеративної Республіки Німеччина суперечить положенням ст. 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, оскільки, на їх думку, українською стороною не надано достатньо матеріалів стосовно нанесення шкоди національному товаровиробнику від імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів походженням з країн ЄС (Федеративна Республіка Німеччина).
Представники Міністерства зазначили, що проведення спеціального розслідування та застосування спеціальних заходів за його результатами відповідає положенням ст. 18 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, оскільки встановлено причинно-наслідковий зв'язок між значним зростанням обсягів імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів, в тому числі походженням з Федеративної Республіки Німеччина, та нанесенням значної шкоди національному товаровиробнику. Представники Міністерства проінформували Представників Європейської комісії, що в разі подання ними обгрунтованих та належним чином підтверджених матеріалів, вони будуть взяті до уваги при прийнятті Міжвідомчою комісією рішення по результатам розслідування.
Після проведених консультацій 29 травня до Міністерства надійшли письмові коментарі від Європейської комісії.
4. Період розслідування
Відповідно до ч. 12 ст. 1 та ч. 2 ст. 8 Закону Міністерством визначено період розслідування з 1 січня 1999 року по 31 грудня 1999 року щодо імпорту в Україну магнезіальних вогнетривів.
5. Національний товаровиробник
В ході розслідування відповідно до ч. 11 ст. 1 Закону Міністерством було встановлено, що в період розслідування обсяги виробництва магнезіальних вогнетривів підприємствами (ВАТ "Часів-Ярський вогнетривкий комбінат"; ВАТ "Пантелеймонівський вогнетривкий завод"; ВАТ "Микитівський доломітний завод"; ВАТ "Запоріжвогнетрив"), від імені яких Асоціація подала заяву, складають 90,36 % від загального виробництва в Україні магнезіальних вогнетривів. Таким чином, сукупне виробництво магнезіальних вогнетривів підприємствами, які підтримують заявника, становить основну частину всього обсягу виробництва в Україні цього товару, що дає всі підстави визначати заявника як національного товаровиробника.
6. Товар, що є об'єктом спеціального розслідування
Товар, що визначений як об'єкт спеціального розслідування, є магнезіальні вогнетриви походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина, а саме:
- цегла вогнетривка (магнезіальні вогнетриви), блоки, плитки та аналогічні вогнетривкі керамічні будівельні матеріали, крім виробів з кремнеземистого кам'яного борошна або з аналогічних кремнеземистих порід, з умістом більше 50 % маси елементів Mg, Ca, або Cr, взятих окремо або разом, у перерахунку на магнезит (MgO), карбід (CaO) або хроміт (Cr2O3), що класифікуються за кодом Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності (ТН ЗЕД) 6902 10 000 (з дати введення в дію Державного класифікатора України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТ ЗЕД) - за кодом 6902 10 00).
7. Подібний товар
В ході розслідування досліджено та встановлено, що магнезіальні вогнетриви національного походження є подібними до магнезіальних вогнетривів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина.
Зокрема, встановлено, що:
а) національний товаровиробник виробляє магнезіальні вогнетриви, зазначені у частині 6 цього Рішення;
б) методи виробництва, сировина, що використовується для виробництва в Україні, є подібними до таких, що використовуються для виробництва іноземних магнезіальних вогнетривів;
в) іноземні магнезіальні вогнетриви, що імпортуються та реалізуються (або мають намір реалізуватися) в Україні повинні відповідати таким же самим загальновизнаним національним вимогам Державної системи сертифікації, які застосовуються до магнезіальних вогнетривів українського виробництва;
д) фізичні та хімічні характеристики товару, що виробляється національним товаровиробником та імпортується, є аналогічними або схожими.
Товар, що вироблений національним товаровиробником, класифікуються за кодом Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності (ТН ЗЕД) 6902 10 000 (з дати введення в дію Державного класифікатора України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТ ЗЕД) - за кодом 6902 10 00), тобто за тим же кодом, що і товар, який імпортується.
Таким чином, встановлено, що магнезіальні вогнетриви, які виробляються національним товаровиробником, є подібними до магнезіальних вогнетривів, які увозяться в Україну з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина та є об'єктом цього спеціального розслідування.
8. Дослідження обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування
8.1. У процесі цього спеціального розслідування, на підставі даних органів виконавчої влади України та заявника, було встановлено, що протягом періоду розслідування та у порівнянні з відповідними періодами, що передують періоду розслідування, відбувалось значне зростання (в абсолютних та відносних показниках) обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина. При цьому темпи зростання відповідно 1-го кварталу 1999 року становили:
II кв. 1999 р. - 142,35 %;
III кв. 1999 р. - 90,49 %;
IV кв. 1999 р. - 67,23 %.
Відносні показники росту обсягів імпорту стосовно 1997 р. становили:
1998 р. - 58,20 %;
1999 р. - 136,04 %.
8.2. Установлено, що в період розслідування частка товару, що є об'єктом розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина, у споживанні на внутрішньому ринку України була значною та в середньому становила 25,60 %. Аналогічна ситуація спостерігається і у відповідні попередні періоди. Так, частка імпорту товару, що є об'єктом розслідування, у споживанні на внутрішньому ринку з 1997 по 1999 роки становила:
1997 р. - 19,58 %;
1998 р. - 12,41 %;
1999 р. - 25,51 %.
8.3. Установлено, що протягом періоду розслідування відбувається зменшення середньої митної ціни за одиницю товару, що є об'єктом спеціального розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина. При цьому темпи зменшення середньої митної ціни за одиницю товару, що є об'єктом спеціального розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина, відповідно 1-го кварталу 1999 року становили:
II кв. 1999 р. - 10,60 %;
III кв. 1999 р. - 12,13 %;
IV кв. 1999 р. - 9,10 %.
9. Нанесення шкоди національному товаровиробнику.
9.1. В ході спеціального розслідування було досліджено та встановлено, що в період розслідування та у порівнянні з відповідними періодами, що передують періоду розслідування:
а) Обсяги виробництва національного товаровиробника суттєво скоротились. Темпи скорочення обсягів виробництва відносно 1997 року становили:
1998 р. - 44,55 %;
1999 р. - 13,94 %.
б) Процент використання виробничих потужностей національним товаровиробником, був низьким. Темпи зменшення завантаження національним товаровиробником виробничих потужностей відносно 1997 року становили:
1998 р. - 23,89 %;
1999 р. - 11,16 %.
в) Відбувалось збільшення залишків готової продукції на складах національного товаровиробника, які протягом періоду розслідування зросли на 37,47 %.
г) Скоротилися обсяги продажу подібного товару. Темпи скорочення обсягів продажу подібного товару національним товаровиробником стосовно 1997 року становили:
1998 р. - 31,83 %;
1999 р. - 44,50 %.
д) Прибутки національного товаровиробника значно скоротились. Темпи падіння прибутків національного товаровиробника стосовно 1997 року становили:
1998 р. - 76,62 %;
1999 р. - 84,08 %.
ж) Відбувалось скорочення зайнятості на підприємствах національного товаровиробника. За період з 1997 по 1999 роки на підприємствах національного товаровиробника був звільнений майже кожний п'ятий працюючий. Темпи падіння зайнятості на підприємствах національного товаровиробника відносно 1997 року становили:
1998 р. - 4,50 %;
1999 р. - 16,95 %.
9.2. Таким чином, як у період розслідування, так і в попередні відповідні періоди фінансово-економічний стан національного товаровиробника значно погіршився.
Зокрема, відбулося:
скорочення обсягів виробництва та продажу подібного товару;
зменшення прибутків національного товаровиробника;
зростання залишків готової продукції.
Крім того, виробництво національного товаровиробника стало збитковим. Тобто, є наявними факти заподіяння значної шкоди національному товаровиробнику внаслідок значних обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина.
10. Визначення причинно-наслідкового зв'язку між обсягами імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина, та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.
Відповідно до статті 10 Закону, у процесі спеціального розслідування досліджувалась наявність причинно-наслідкового зв'язку між обсягами імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки та Федеративної Республіки Німеччина, та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.

................
Перейти до повного тексту