1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
19.12.2003 N 19836/7/15-2117
Про підготовку до реструктуризації бюджетної заборгованості
(Витяг)
У зв'язку з прийняттям Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" від 27.11.2003 р. N 1344-IV, статтею 12 якого передбачено проведення реструктуризації протермінованої бюджетної заборгованості шляхом її оформлення державними цінними паперами з терміном обігу п'ять років, та в доповнення до листа ДПА України від 11.12.2003 р. N 19305/7/19-1217 Державна податкова адміністрація України повідомляє.
У відповідності до Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" реструктуризації підлягає протермінована бюджетна заборгованість з податку на додану вартість, яка виникла станом на 1 листопада 2003 року та не відшкодована на 1 січня 2004 року. Порядок випуску, обігу, погашення облігацій внутрішніх державних позик затверджується Кабінетом Міністрів України.
У зв'язку з цим підрозділам податкової служби, визначеним телеграмою ДПА України від 21.11.2003 р. N 18115/7/19-1217, терміново необхідно провести попередній комплекс заходів:
- визначення реальних сум протермінованої бюджетної заборгованості, яка підлягатиме реструктуризації;
- завершення перевірок правомірності відповідних заявок до відшкодування;
- проведення звірок з платниками податків сум заборгованості з ПДВ, яка підлягатиме реструктуризації.
Під час здійснення вказаних заходів необхідно звернути увагу на наступне:
1. Стосовно визначення реальних сум протермінованої бюджетної заборгованості, яка підлягатиме реструктуризації.
Безумовній реструктуризації підлягають лише ті залишки протермінованої бюджетної заборгованості, які обліковувались станом на 01.11.2003 р. та протягом листопада-грудня не були відшкодовані.
Якщо із загальної суми протермінованої бюджетної заборгованості, яка рахувалася станом на 01.11.2003 р., частково було відшкодовано податок на додану вартість (незалежно від напрямків його відшкодування - на поточні рахунки, у рахунок інших платежів чи у рахунок наступних платежів з ПДВ) до кінця 2003 року, під реструктуризацію підпадає сума на 01.11.2003 р. за вирахуванням проведеного відшкодування.
Приклад: підприємство А станом на 01.11.2003 р. мало протермінованих залишків бюджетної заборгованості у сумі 120 тис. грн. З них у листопаді було проведено відшкодування на поточний рахунок у сумі 30 тис. грн. У грудні підприємством прийнято рішення про зміну напрямку відшкодування 40 тис. грн. із спрямуванням у рахунок наступних платежів з ПДВ. У даному випадку реструктуризації підлягає: 120 - 30 - 40 = 50 (тис. грн.).
Таким чином, не можуть бути реструктуризовані суми, які обліковувались станом на 01.11.2003 р., але станом на 01.01.2004 р. були відшкодовані, або по яких було змінено напрямок відшкодування (на відшкодування у рахунок наступних платежів з ПДВ), або такі суми, що не підтверджені проведеними документальними перевірками та по яких винесено рішення про відмову у відшкодуванні, тобто ті, які станом на 01.01.2004 р. не обліковуються як протермінована бюджетна заборгованість.
Якщо станом на 01.11.2003 р. підприємство мало протерміновану бюджетну заборгованість, а у листопаді - грудні по даному підприємству настав термін по інших заявлених сумах, реструктуризації підлягає лише та сума, яка обліковувалась як протермінована станом на 01.11.2003 р.
Приклад: підприємство В станом на 01.11.2003 р. мало протермінованих залишків бюджетної заборгованості у сумі 40 тис. грн. та залишків невідшкодованих сум, термін відшкодування яких настає у грудні, - 20 тис. грн. Протягом листопада - грудня відшкодування ПДВ підприємству не проводилось. Станом на 01.01.2004 р. сума протермінованої бюджетної заборгованості склала: 40 + 20 = 60 тис. грн. Однак під реструктуризацію підпадає лише 40 тис. грн., тобто сума, яка обліковувалась як протермінована станом на 01.11.2003 р.
Суми податку на додану вартість, які за бажанням платника були відшкодовані у рахунок погашення майбутніх платежів з ПДВ, але станом на 01.11.2003 р. та на 01.01.2004 р. не були перекриті поточними податковими зобов'язаннями платника та обліковуються на особовому рахунку як переплата, не рахуються у складі протермінованої бюджетної заборгованості та відповідно реструктуризації не підлягають.
Якщо станом на 01.11.2003 р. підприємство мало протерміновану бюджетну заборгованість з ПДВ, а у листопаді-грудні 2003 року по даному підприємству настав термін сплати самостійно нарахованих податкових зобов'язань з податку на додану вартість (або сум, донарахованих за актами документальних перевірок, або розстрочених сум і т.ін.), які було погашено за рахунок зміни напрямку відшкодування частини суми протермінованої бюджетної заборгованості (а саме спрямування у рахунок погашення платежів з ПДВ), під реструктуризацію підпадає сума, яка залишилась фактично не відшкодованою станом на 01.01.2004 р.
Приклад: підприємство С станом на 01.11.2003 р. мало протерміновану бюджетну заборгованість з ПДВ у сумі 100 тис. грн. У листопаді вказаним підприємством самостійно нараховано до сплати 25 тис. грн. податку на додану вартість, у грудні настав термін сплати донарахованої за актом документальної перевірки суми ПДВ у розмірі 20 тис. грн. У листопаді-грудні підприємством самостійно сплата ПДВ не проводилась. Підприємством (або органом податкової служби) прийнято рішення про зміну раніше визначеного напрямку відшкодування ПДВ у сумі 45 тис. грн. та спрямування вказаної суми в рахунок погашення нарахованих у листопаді-грудні податкових зобов'язань.

................
Перейти до повного тексту