1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
N 09/09-1933-ЕП від 18.04.2001
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
( Лист не підлягає застосуванню на підставі Листа Державної митної служби N 11/1-10.10/6794-ЕП від 15.07.2009 )
На виконання наказу Держмитслужби від 21.02.2001 N 108 Управлінням організації митного контролю як головним виконавцем за участю ряду управлінь центрального апарату та митниць Служби розроблено проекти "Концепції застосування бланка уніфікованого адміністративного документа під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності" та "Тимчасового порядку митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами з використанням уніфікованого адміністративного документу форми МД-2 (МД-3)".
Необхідність розроблення вищевказаних документів зумовлена відсутністю механізму здійснення митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами, який би давав можливість здійснювати реальний контроль за доставленням, ведення статистичного обліку, визначення митної вартості, кодів товарів за ТН ЗЕД та ін.
З метою підвищення ефективності митного оформлення товарів, що переміщуються громадянами, направляємо на розгляд керівників митних органів вищевказані проекти Концепції та Тимчасового порядку.
Просимо у термін до 16.05.2001:
- організувати вивчення проектів вказаних документів шляхом колегіального опрацювання, можливого спільного обговорення керівниками оперативних підрозділів, підрозділів митної статистики, митних платежів, тарифів та митної вартості;
- під час опрацювання документів звернути увагу на максимальне спрощення оформлення ВМД шляхом скорочення кількості граф, що заповнюються, визначення спрощеного порядку, ведення митної статистики, визначення митної вартості, нарахування та стягнення необхідних платежів тощо;
- за результатами вивчення та опрацювання подати до Управління організації митного контролю узгоджені пропозиції з доданням необхідних пояснювальних записок та відповідних обгрунтувань.
Начальник Управління
організації митного контролю
С.С.Терещенко
Додаток N 1
Концепція застосування бланка уніфікованого адміністративного документа під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності
1. Проблеми та істотні фактори
На сьогоднішній день вся маса товарів, що ввозяться на територію України та оформлюються у митному відношенні, умовно поділяється на дві сфери: товари, що ввозяться суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності (далі - суб'єкти ЗЕД) та товари, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
Якщо в першому випадку існуючий механізм та порядок митного контролю та митного оформлення можна вважати як таким, що відповідає міжнародним нормам та стандартам, то стосовно товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, цього сказати неможливо, насамперед, що стосується питання механізму стягнення платежів та ведення митної статистики.
У зв'язку з викладеним вище, вважається за доцільне виділення в окремий порядок механізм митного контролю та митного оформлення особистих речей фізичних осіб і митного контролю та митного оформлення товарів, що ввозяться цими ж фізичними особами для комерційних цілей, тобто перенаправленням цього обсягу товарів для митного оформлення в торговому обігу, іншими словами - перенаправленням в цивілізоване русло.
Для вирішення цього завдання перш за все необхідно встановити вартісні критерії. З точки зору членів робочої групи логічним вбачається наступна система диференціації товарів, що переміщуються фізичними особами в залежності від митної вартості:
1.1. товари, митна підлягають усному декларуванню та не
вартість яких обкладаються митними податками та зборами;
менше 100$
1.2. товари, підлягають обов'язковому письмовому
митна вартість декларуванню із заповненням уніфікованого
яких становить адміністративного документа форми МД-2 (МД-3)
100 $ або більше із стягненням митних зборів та платежів по ВМД
Віддаючи перевагу найнижчому вартісному критерію для товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, слід керуватися перш за все тим, що:
саме ця вартісна величина закладена у ст. 269 Проекту нового Митного Кодексу України, прийнятого в першому читанні Верховною Радою України;
в проекті Закону України "Про порядок митного оформлення й оподаткування особистих речей та товарів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України" у ст. 3 закладена вартість у 100$;
аналогічний вартісний критерій (100 $) визначений митним законодавством більшості європейських країн та країн СНД (Польща, Словаччина, Чехія, Угорщина, Росія, Білорусь і т.д.);
на товари вартістю менш 100 $, що ввозяться на митну територію України суб'єктами ЗЕД, вантажна митна декларація не заповнюється.
2. Мета та завдання Концепції
2.1. Досягнення якісно нового рівня митного оформлення (через перехід на МД-2 (МД-3)) по відношенню до тієї частини товарів, що ввозиться в Україну фізичними особами, які не суб'єктами ЗЕД, включаючи нарахування та стягнення митних платежів. Використання відповідного уніфікованого програмного забезпечення для заповнення, контролю правильності заповнення, статистичного обліку вантажних митних декларацій, на підставі яких проведене декларування товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
2.2. Забезпечення об'єктивної митної статистики, що надасть можливість відслідковувати тенденції та особливості вказаного вище товаропотоку, проводити періодичний обмін інформацією з податковими органами, вчасно застосовувати заходи тарифного та нетарифного регулювання по відношенню до вказаної вище категорії товарів, що мають значний вплив на насиченість внутрішнього споживчого ринку товарами імпортного виробництва.
2.3. Декларування товарів, митна вартість яких становить 100 $ або більше, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, та сплата ввізного мита за повними ставками Єдиного митного тарифу України сприятиме зверненню фізичних осіб до інших цивілізованих форм господарювання (реєстрація як суб'єктів підприємницької діяльності), передбачених законодавством України.
2.4. Розповсюдження мінімального вартісного критерію товарів, що ввозяться фізичними особами, що не є суб'єктами ЗЕД, у 100 $ на всі види транспорту зніме напругу на автомобільних пунктах пропуску та, частково, в морських портах та аеропортах, тобто у випадках, коли згідно діючих на даний момент правил оподаткування товарів, що ввозяться фізичними особами, здійснюється незалежно від митної вартості товарів, що ввозяться.
2.5. На наступних етапах застосування запропонованого порядку декларування та митного оформлення товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, стане можливим зміщення митного оформлення даної категорії осіб з прикордонних пунктів пропуску у внутрішні митниці, вирішуючи питання здійснення контролю за доставкою вантажів із застосуванням ЦБД ІАМУ.
3. Додаткові заходи щодо реалізації Концепції
3.1. При ввезенні фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД товарів, митна вартість яких становить 100 $ або перевищує цю суму, декларування проводиться із застосуванням вантажної митної декларації (МД-2 (МД-3)) згідно з Інструкцією про порядок заповнення граф вантажної митної декларації, затвердженою та введеною в дію відповідним наказом Держмитслужби.
4. Реалізація завдань Концепції
Після набуття чинності новим Митним Кодексом України та Закону України "Про порядок митного оформлення й оподаткування особистих речей та товарів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України" реалізація завдань Концепції забезпечується:
4.1. Розробкою Тимчасового порядку митного оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон України фізичними особами, з використанням уніфікованого адміністративного документа форми МД-2 (МД-3).
4.2. Розробкою відповідного уніфікованого програмного забезпечення для заповнення, контролю правильності заповнення, статистичного обліку вантажних митних декларацій, на підставі яких проведене декларування товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.

................
Перейти до повного тексту