1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
N 17-57/3 від 13.03.2000
Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Київською міською державною адміністрацією
На виконання Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності", здійснюючи аналіз рішень голів місцевих державних адміністрацій, з метою усунення надмірного та необгрунтованого державного втручання у підприємницьку діяльність Державний комітет України з питань розвитку підприємництва встановив:
Київська міська державна адміністрація видала розпорядження від 26.02.98 N 400 "Про порядок розміщення малих архітектурних форм та об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві" (з подальшими змінами і доповненнями), яким затверджене Положення про порядок розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві (далі - Положення).
Разом з тим, наказом Управління з цінової політики Київської міської державної адміністрації від 30.10.97 N 7-ц затверджено Тарифи на видачу дозволу на розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві та реклами на транспорті (далі - Тарифи).
В преамбулі розпорядження від 26.02.98 N 400 зазначається, що воно видане з метою вдосконалення порядку розміщення малих архітектурних форм та об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві та відповідно до Закону України "Про рекламу".
Проте аналіз норм Положення та Тарифів вказує на наявність численних порушень Закону України "Про рекламу" та постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.98 N 1511 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" із змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 16.11.98 N 1811, від 28.12.98 N 2089.
1. Згідно з пунктом 2.4 Положення оплата за видачу дозволу на розміщення об'єктів зовнішньої реклами проводиться згідно з діючими тарифами.
Згідно з частиною другою пункту 2.1 Положення замовником сплачується Головкиївархітектурі авансовий внесок у розмірі 15,0 вартості дозволу на розміщення об'єктів зовнішньої реклами.
Відповідно до п. 2 розділу 1 Тарифів базові тарифи призначені для обчислення плати за дозвіл на розміщення об'єктів зовнішньої реклами.
Встановлення плати за видачу дозволів на розміщення об'єктів зовнішньої реклами суперечить вимогам нормативно-правових актів вищої юридичної сили.
Положеннями Закону України "Про рекламу" не передбачене стягнення місцевими органами виконавчої влади плати за видачу дозволів на розміщення об'єктів зовнішньої реклами.
В пункті 4 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.98 N 1511 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.98 N 2089 встановлюється, що плата за видачу місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування дозволів на розміщення зовнішньої реклами не справляється.
В пункті 7 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.98 N 1511, наведений вичерпний перелік платних послуг, які може надавати замовнику робочий орган. Відповідно до пункту 2.2 Положення жодна з платних послуг, визначених в пункті 7 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, не надається Головним управлінням містобудування та архітектури як робочим органом.
Зокрема, відповідно до частини першої пункту 7 Типових правил розміщення зовнішньої реклами робочий орган може справляти плату за надання послуг з погодження дозволу на розміщення об'єктів зовнішньої реклами з власником місця розташування спеціальної конструкції або з уповноваженим ним органом (особою, зазначеною в пункті 5 статті 48 Закону України "Про власність"), з органом Державтоінспекції, органами, зазначеними в пункті 5 статті 15 Закону України "Про рекламу" (з відповідними міністерствами (відомствами) або місцевими органами влади).
Однак згідно з частиною першою пункту 2.2 Положення Головне управління містобудування та архітектури (робочий орган) не надає замовнику послуг з погодження дозвільної документації.
Водночас відповідно до частини другої пункту 2.4 Положення замовник повинен перерахувати 50 % коштів за видачу дозволів на розміщення об'єктів зовнішньої реклами на рахунки Управління економіки, Головного управління промисловості, енергетики та зв'язку Київської міської державної адміністрації, які не надають замовнику жодних послуг у вигляді погодження дозвільної документації.

................
Перейти до повного тексту