- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.12.2024 № 1728
Про внесення змін до Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України
Відповідно до пункту 16 частини першої
статті 1, частини четвертої
статті 14, частини першої
статті 75 Закону України "Про освіту", частини шостої
статті 13 Закону України "Про вищу освіту", частини другої
статті 1, частини сьомої
статті 8 Закону України "Про фахову передвищу освіту", абзацу восьмого частини третьої
статті 7, абзацу восьмого частини першої
статті 8,
статті 29-1 Закону України "Про професійну (професійно-технічну освіту)", частини третьої
статті 52 Закону України "Про повну загальну середню освіту", абзацу восьмого
статті 18, абзаців першого та другого
статті 25,
статті 26 Закону України "Про дошкільну освіту", пункту 11 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (із змінами), НАКАЗУЮ:
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства освіти і науки України:
1)
від 05.01.2021 № 18 "Про внесення змін до Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України";
2) від 05.08.2024
№ 888 "Про внесення змін до Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України".
3. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Ярошенко Є.) зробити відповідну відмітку у справах архіву.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Винницького М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
11 вересня 2015 року № 922
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 12 грудня 2024 року № 1728)
Положення
про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України
1. Загальні положення
1.1. Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України (далі - Науково-методична рада, НМР) - це постійно діючий консультативно-дорадчий орган.
1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів для різних складників освіти, впровадженні інноваційної освітньої діяльності, сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої діяльності.
2. Структура Науково-методичної ради
2.1. Науково-методична рада утворюється у складі до 15 осіб.
2.2. У складі Науково-методичної ради формується п'ять секторів (далі - сектори):
сектор дошкільної освіти - до 15 осіб;
сектор загальної середньої, позашкільної освіти та виховання - до 17 осіб;
сектор професійної (професійно-технічної) - до 15 осіб;
сектор фахової передвищої освіти - до 15 осіб;
сектор вищої освіти - до 17 осіб.
2.3. При секторах можуть формуватись науково-методичні комісії (далі - НМК, комісії).
2.4. При секторах фахової передвищої та вищої освіти НМК формуються за галузями або групами галузей знань.
Підкомісії НМК секторів фахової передвищої та вищої формуються за спеціальностями або групами спеціальностей у складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено законодавством.
2.5. Структура та кількісний склад НМК та підкомісій затверджуються наказом Міністерства освіти і науки України.
3. Формування Науково-методичної ради, секторів, НМК та підкомісій
3.1. Персональний склад Науково-методичної ради, її секторів, НМК (підкомісій) формується на конкурсній основі з представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти усіх форм власності, наукових установ, Національної академії наук України та галузевих національних академій наук, професійних асоціацій, міжнародних експертів, осіб, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менше 10 років.
Персональний склад Науково-методичної ради, секторів, комісій та підкомісій затверджується наказом Міністерства освіти і науки України на строк не більше, ніж три роки.
3.2. Головою Науково-методичної ради є Міністр освіти і науки України (далі - Міністр).
3.3. До складу Науково-методичної ради входять перший заступник Міністра, заступники Міністра відповідно до розподілу обов'язків та інші члени, обрані за конкурсом.
3.4. До складу Науково-методичної ради, її секторів, комісій (підкомісій) не можуть входити керівники і заступники керівників закладів вищої освіти (наукових установ), більше одного представника від закладу освіти (наукової установи) та члени галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
3.5. До складу секторів за посадою входить представник відповідного структурного підрозділу Міністерства освіти і науки України та інші члени, обрані за конкурсом.
3.6. На першому засіданні Науково-методичної ради з числа її членів обираються заступники голови Науково-методичної ради та вчений секретар.
3.7. На першому засіданні сектору з числа його членів обираються координатор та його заступники (не більше двох).
3.8. На першому засіданні НМК (підкомісій) з числа їх членів обираються голова, заступник і секретар.
3.9. Науково-методична рада, її сектори, НМК (підкомісії), в межах строку своїх повноважень, можуть вносити на розгляд Міністерства освіти і науки України пропозиції стосовно змін у своєму персональному складі, зокрема щодо виведення зі свого складу осіб, які не беруть участі в засіданнях.
Після розгляду пропозицій Міністерство освіти і науки України своїм наказом вносить відповідні зміни до персонального складу НМР, сектору, комісії (підкомісії).
За необхідності, може бути оголошено додатковий конкурс до складу НМР, сектору, НМК (підкомісії).
4. Завдання Науково-методичної ради
4.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:
1) вироблення стратегічних напрямів та орієнтирів, державної політики щодо вдосконалення змісту освіти;
2) розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів тощо щодо удосконалення та розвитку змісту освіти, впровадження інновацій і сучасних технологій у системі освіти;
3) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;
4) участь у розробці стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;
................Перейти до повного тексту