- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Л И С Т
Щодо упорядкування механізму відбору аудиторської фірми
З метою упорядкування механізму відбору аудиторської фірми та виконання п. 41 заходів, спрямованих на забезпечення цілей, визначених Основними концептуальними підходами до підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2004
N 155, Фонд державного майна України надсилає для керування в роботі Порядок погодження з Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка перевищує 50 відсотків (додаток 1, далі - Порядок).
Головам правлінь господарських товариств необхідно забезпечити безумовне додержання вимог цього Порядку під час відбору аудиторської фірми та укладення з нею відповідної угоди.
Відповідальним представникам держави в органах управління та головам ревізійних комісій зазначених господарських товариств здійснити контроль за вжиттям усіх необхідних заходів та забезпечити погодження відповідно до Порядку.
Окрему увагу звернути на обов'язкове відображення в аудиторському висновку питань, зазначених у Зразковому технічному завданні (додатку 2).
Виконавчому органу господарського товариства забезпечити відповідно до п. 3.7 Порядку погодження остаточної редакції річного аудиторського висновку до підписання акта прийому-передачі виконаних робіт відповідно до договору про надання аудиторських послуг. Додатки:
1) Порядок погодження з Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка перевищує 50 відсотків <...>;
2) Зразкове технічне завдання до аудиторської перевірки фінансово-господарської діяльності господарського товариства <...>.
Перший заступник голови Фонду | В.Петров |
Додаток 1
ПОРЯДОК
погодження з Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка перевищує 50 відсотків (далі - Порядок)
1. Загальні положення
1.2. Цей Порядок визначає: вимоги до виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка перевищує 50 відсотків (далі - господарських товариств), механізм погодження аудиторської фірми та вимоги до змісту аудиторського висновку за результатами аудиту.
2. Порядок та критерії відбору аудиторської фірми господарськими товариствами
2.1. Вибір виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності здійснюється господарськими товариствами на тендерній основі за погодженням з Фондом державного майна України або його регіональними відділеннями з урахуванням вимог цього Порядку.
2.2. Виконавцем з проведення аудиту не може бути:
- аудитор (аудиторська фірма), які протягом року надавали товариству інші послуги;
- аудитор (аудиторська фірма), які проводять щорічну аудиторську перевірку господарського товариства 3 роки поспіль.
2.3. Умовами участі в тендері на відбір виконавця для проведення аудиту річної фінансової звітності мають бути:
- кількість структурних підрозділів в аудиторській фірмі (не менш ніж 3 філіали);
- кількість працівників в аудиторській фірмі (не менш ніж 30 осіб);
- час роботи на ринку аудиторських послуг (не менш ніж 10 років);
- досвід в приватизації господарських товариств;
- досвід здійснення аудиту державних та комунальних підприємств;
- наявність ліцензій, свідоцтв, сертифікатів, дипломів та інших документів, що підтверджують право на здійснення аудиторської діяльності та кваліфікаційний рівень працівників аудиторської фірми;
- кількість сертифікованих аудиторів (не менш ніж 4 особи);
- наявність фахівців з дипломами на знання міжнародних стандартів фінансової звітності (не менш ніж 2 особи);
- наявність фахівців з вченими ступенями.
3. Порядок подання документів, необхідних для прийняття рішення про погодження аудитора (аудиторської фірми), обраного господарським товариством 3.1. Господарське товариство для отримання рішення про погодження обраного аудитора (аудиторської фірми) звертається з відповідною письмовою заявою:
3.1.1. Господарські товариства, повноваження з управління державними корпоративними правами яких здійснюють регіональні відділення Фонду, окрім зазначених у п. 3.1.2 цього Порядку, звертаються за погодженням до відповідного регіонального відділення за місцем знаходження господарського товариства.
3.1.2. Господарські товариства, річний дохід від реалізації продукції яких більше 50 мільйонів гривень, звертаються за погодженням до Фонду державного майна України.
3.1.3. Інші господарські товариства погоджують обраного аудитора (аудиторську фірму) з головою ревізійної комісії та відповідальним представником держави в органах управління товариства.
3.2. Персональний склад тендерної комісії формується з числа посадових осіб господарського товариства та затверджується рішенням правління. Усі рішення тендерної комісії оформлюються протоколами.
3.3. Документи, які подаються для погодження обраного аудитора (аудиторської фірми), підписуються керівником господарського товариства, головним бухгалтером і головою тендерної комісії та скріплюються печаткою.
3.4. До заяви додаються такі документи:
- копія публікації в засобах масової інформації про оголошення тендеру з відбору суб'єкта аудиторської діяльності;
- протокол тендерної комісії про визначення переможця;
- проект договору про надання аудиторських послуг;
- інформація про всіх учасників тендерного конкурсу із зазначенням термінів і вартості послуг, запропонованих ними;
- інформація про відповідність обраного аудитора (аудиторської фірми) вимогам п. 2.3 цього Порядку.
3.5. Рішення щодо погодження обраного аудитора приймається шляхом погодження проекту договору на проведення аудиторських послуг між підприємством і аудитором (аудиторською фірмою):
3.5.1. Для господарських товариств, зазначених у п. 3.1.1, - заступником начальника регіонального відділення згідно з їх функціональними обов'язками після надання позитивних висновків відповідними структурними підрозділами.
................Перейти до повного тексту