- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скаргу Партії регіонів
До Центральної виборчої комісії 23 грудня 2004 року надійшла скарга Партії регіонів на дії підприємства з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ" (далі - Телерадіокомпанія "НБМ") у зв'язку з трансляцією на телеканалі "5 канал" у програмі "Закрита зона" фільму "Звичайний бандитизм".
Суб'єкт звернення зі скаргою просить Центральну виборчу комісію визнати неправомірними дії Телерадіокомпанії "НБМ" та завернутися до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення з поданням про зупинення ліцензії на право користування каналами мовлення з підстав порушення встановленого законодавством порядку ведення передвиборної агітації.
В обґрунтування зазначених вимог Партія регіонів посилається на розміщення Телерадіокомпанією "НБМ" в ефірі телеканалу "5 канал" 16 та 17 грудня 2004 року програми, яка по суті є агітацією проти кандидата на пост Президента України Януковича В.Ф., але не оплачена з "виборчого рахунку кандидата на пост Президента України (на користь якого намагались звинуватити в причетності до кримінально-карних діянь В.Ф. Януковича)". Крім того, у скарзі йдеться про неправдивість поданої автором програми "Закрита зона" інформації, а також її принизливий характер, що, на думку заявника, позбавляє виборця права на вільне формування свого волевиявлення.
Розглядаючи скаргу Партії регіонів, Центральна виборча комісія виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті
2 Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" телерадіоорганізації у своїй діяльності реалізують, зокрема, принципи гарантування права кожного громадянина на вільний доступ до інформації, вільне висловлювання своїх поглядів та думок, забезпечення ідеологічного та політичного плюралізму. Зазначені принципи діяльності телерадіоорганізацій покликані забезпечити реалізацію закріпленого частиною другою статті
34 Конституції України права кожної особи на доступ до інформації. Здійснення цього конституційного права може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя. Виборчий процес, що відбувається в державі, не є підставою для обмеження права громадян на отримання інформації, у тому числі й через засоби масової інформації, про різні сфери суспільного життя і права засобів масової інформації на поширення такої інформації. Згідно з частиною другою статті
45-1 Закону України
"Про інформацію" заборонено контроль за змістом інформації, що поширюється, з боку органів державної влади або органів місцевого самоврядування, посадових осіб цих органів, зокрема, з метою поширення чи непоширення певної інформації, замовчування суспільно значимої інформації, накладення заборони на показ окремих осіб або поширення інформації про них, заборони критикувати органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або їх посадових осіб. Згадування ж імені будь-якого кандидата на пост Президента України при інформуванні суспільства про значущі в його житті події не може розглядатися як форма передвиборної агітації за чи проти кандидата в контексті положень Закону України
"Про вибори Президента України", що регулюють питання проведення передвиборної агітації.
................Перейти до повного тексту