- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про внесення змін до Порядку розроблення, погодження, затвердження та виконання інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
31.08.2017 № 1059
(у редакції постанови
Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг,
від 09.07.2020 № 1297)
ПОРЯДОК
розроблення, затвердження, погодження, схвалення та виконання інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює механізм розроблення, затвердження, погодження, схвалення і виконання інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - ліцензіати), з метою визначення обґрунтованості запланованих ними капіталовкладень на виконання інвестиційних заходів відповідно до джерел фінансування, а також забезпечення цільового використання коштів цими суб’єктами.
1.2. Дія цього Порядку не поширюється на суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях, когенераційних установках та установках з використанням альтернативних джерел енергії, а також суб’єктів господарювання, що провадять господарську діяльність у сфері теплопостачання, ліцензування якої здійснюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
Цей Порядок не застосовується під час узгодження обсягів запозичень у міжнародних фінансових організацій для фінансування заходів, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності виробництва, забезпечення обліку природних та енергетичних ресурсів, обсягів реалізації послуг, оптимізацію технологічних витрат та втрат теплової енергії, підвищення якості надання послуг, рівня організації виробництва тощо, що впливає на складові тарифу.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період тривалістю, як правило, календарний рік, який передує року, у якому схвалюється інвестиційна програма;
виробничі інвестиції з прибутку - складова частина структури тарифів, що утворюється від господарської діяльності ліцензіата та направляється для фінансування заходів інвестиційної програми, спрямованих на розвиток виробництва;
джерела фінансування інвестиційної програми (далі - джерела фінансування) - кошти, за рахунок яких здійснюється фінансування заходів інвестиційної програми, зокрема тарифні, залишкові (за наявності), позикові (облігаційні позики, банківські кредити), позатарифні (бюджетні кошти (за умови співфінансування за окремими заходами), власні (інші надходження, отримані від здійснення господарської діяльності, пов’язаної і не пов’язаної з ліцензованим видом діяльності), залучені (одержані від продажу акцій, пайові та інші внески громадян і юридичних осіб, інвесторів, гранти та інші кошти, що не заборонені законодавством));
заходи інвестиційної програми - придбання робіт, товарів та послуг, спрямованих на оновлення основних фондів, підвищення ефективності виробництва, забезпечення технологічного обліку природних та енергетичних ресурсів, оптимізацію технологічних витрат та втрат теплової енергії, підвищення якості виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, рівня організації виробництва тощо, витрати на розробку проєктної та технічної документації заходів, передбачених планом розвитку, необхідність та першочерговість яких обґрунтована ліцензіатом;
звітний період - період дії інвестиційної програми, за який ліцензіат звітує про її виконання;
інвестиційна програма - комплекс заходів, затверджений в установленому порядку, для підвищення рівня надійності та забезпечення ефективної роботи систем централізованого теплопостачання, який містить зобов’язання суб’єкта господарювання у сфері централізованого теплопостачання щодо будівництва (реконструкції, модернізації) об’єктів у цій сфері, поліпшення якості послуг, з відповідними розрахунками та обґрунтуваннями, а також зазначенням джерел фінансування та графіка виконання;
період дії інвестиційної програми - період, протягом якого виконується інвестиційна програма, який дорівнює планованому періоду;
план розвитку - послідовний п’ятирічний план виконання заходів щодо нового будівництва, реконструкції, модернізації та технічного переоснащення об’єктів теплопостачання для забезпечення підвищення рівня надійності та ефективної роботи систем централізованого теплопостачання в перспективі розвитку населеного пункту;
планований період - період тривалістю 1 календарний рік (з 01 січня до 31 грудня), на який визначається перелік та вартість інвестиційних заходів;
результативні показники - кількісні показники, визначені за підсумками аналізу (комерційного, технічного, фінансового, економічного аналізу ризиків тощо), що характеризують результати виконання інвестиційної програми та на підставі яких здійснюється оцінка ефективності та доцільності використання коштів, передбачених фінансовим планом для досягнення її мети та реалізації завдань;
фактичні джерела фінансування - кошти в обсязі тарифних джерел фінансування, розрахованих з урахуванням фактичного обсягу відпуску теплової енергії власним споживачам, теплової енергії інших власників, транспортування якої здійснюється тепловими мережами ліцензіата (за наявності), фактичного теплового навантаження (для ліцензіатів, яким встановлені двоставкові тарифи на теплову енергію) протягом планованого періоду, а також позикових, позатарифних та залишкових коштів (за наявності), отриманих у планованому періоді.
1.4. Ліцензіати з коштів, що надходять на їх поточні рахунки, щоденно перераховують на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними програмами (далі - спеціальні рахунки) кошти в обсязі, передбаченому в установлених тарифах для виконання інвестиційних програм, відповідно до положень
Порядку зарахування коштів.
Ліцензіати - власники спеціальних рахунків - зобов’язані використовувати кошти, що обліковуються на таких рахунках, виключно для виконання інвестиційних програм. Використання зазначених коштів у будь-яких інших цілях забороняється.
1.5. Формування заходів інвестиційних програм здійснюється ліцензіатами окремо за кожним видом ліцензованої діяльності, які провадить ліцензіат у сфері теплопостачання, відповідно до джерел фінансування за кожним видом ліцензованої діяльності.
1.7. Інвестиційна програма зберігається в НКРЕКП та відповідному територіальному органі НКРЕКП протягом п’яти років, починаючи з дати прийняття постанови НКРЕКП щодо схвалення інвестиційної програми.
2. Розроблення інвестиційної програми
2.1. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіатів, які спрямовуються на капітальні інвестиції в будівництво, реконструкцію, модернізацію об’єктів теплопостачання, придбання матеріальних та нематеріальних активів, ліцензіат розробляє інвестиційну програму на планований період, затверджує її та вживає заходів щодо забезпечення її погодження та схвалення.
2.2. Інвестиційна програма на планований період формується відповідно до вимог цього Порядку із зазначенням обсягів та джерел фінансування заходів (без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ)) і має містити:
1) титульний аркуш за формою, наведеною в додатку 1;
2) зміст інвестиційної програми;
3) інформаційну картку ліцензіата до інвестиційної програми на планований період за формою, наведеною в додатку 2;
4) план розвитку ліцензіата за формою, наведеною в додатку 3;
5) фінансовий план використання коштів для виконання інвестиційної програми на планований період за формою, наведеною в додатку 4;
6) пояснювальну записку, яка має містити коротку інформацію про ліцензіата, обґрунтування інвестиційних витрат за їх складовими, короткий опис доцільності та пріоритетності впровадження заходів плану розвитку на перспективу, орієнтовний графік виконання заходів інвестиційної програми, аналіз впливу результатів реалізації програми на структуру тарифу, узагальнену характеристику об’єктів у сфері теплопостачання з урахуванням даних, наведених у формі звітності № 10-НКРЕКП-технічний паспорт тепло (річна), надання якої передбачено
Правилами організації звітності, що подається суб’єктами господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженими постановою НКРЕКП від 31 травня 2017 року № 717;
7) опис заходів інвестиційної програми на планований період, який має містити:
техніко-економічне обґрунтування необхідності, доцільності та першочерговості впровадження заходів (у разі неможливості його розробки ліцензіат має надати обґрунтовані пояснення) з урахуванням затверджених схем теплопостачання міст та інших населених пунктів України (за наявності), розроблених відповідно до вимог законодавства, результатів аудиту та експертиз (за наявності), висновків експертно-технічних обстежень (за необхідності), забезпечення стовідсоткового технологічного обліку природних та енергетичних ресурсів тощо;
визначення строку окупності та економічного ефекту від упровадження заходів інвестиційної програми (у випадку неможливості визначення ліцензіат має надати обґрунтовані пояснення) з наданням детального розрахунку з посиланнями на пункти відповідної нормативної документації, довідкової технічної літератури, експлуатаційної документації тощо, а саме визначення економії паливно-енергетичних ресурсів (у натуральних одиницях виміру та в тоннах умовного палива із зазначенням перевідних коефіцієнтів), економічного ефекту (тис. грн), строку окупності (місяців) тощо з використанням даних форм звітності за базовий період, необхідних для їх розрахунків;
аналіз можливих альтернативних технічних рішень з наданням матеріалів щодо обґрунтування прийнятого технічного рішення, порівняння витрат на проведення заходу та отримання відповідного результативного показника, обґрунтування вибору обладнання (матеріалів) різних виробників за орієнтовною їх вартістю та технічними показниками на підставі прийнятого технічного рішення;
обґрунтування вартості запланованих заходів з наданням:
комерційних пропозицій (не менше двох) загальною вартістю однотипного обладнання та/або матеріалів за інвестиційною програмою, в яких мають бути вказані обрані цінові пропозиції та, у разі зазначення вартості в іноземній валюті, курс обміну з прив’язкою до дати, єдиної для всієї інвестиційної програми (у разі визначення курсу обміну ліцензіатом), у розрізі комплектуючих та матеріалів з вартістю більше 100 тис. грн (без ПДВ) сумарно по всіх заходах інвестиційної програми. У разі наявності одного заводу-виробника ліцензіат має надати відповідне підтвердження. Пропозиції повинні містити дані щодо комплектації обладнання та/або матеріалів та відповідної їх кількості, необхідної для виконання запланованих заходів, а також бути завірені належним чином (дата, підпис тощо) та містити реквізити постачальника обладнання (матеріалів). Не приймаються до розгляду роздруківки з веб-сайтів. Зазначені матеріали повинні бути узагальнені та надані в табличному вигляді,
зведених кошторисних розрахунків вартості об’єктів будівництва, спорудження яких передбачено інвестиційною програмою на планований період, та відомостей ресурсів до них (підсумкових), затверджених в установленому порядку та розроблених в одному програмному комплексі,
копій звітів проведеної експертизи проєктів будівництва, на які поширюються вимоги статті
31 Закону України
"Про регулювання містобудівної діяльності". Назва заходу інвестиційної програми, зазначена в додатках 3-4 до цього Порядку, має відповідати назві проєкту будівництва, зазначеній в експертному звіті;
8) інформацію щодо виконання в попередніх періодах робіт по об’єктах, включених до інвестиційної програми на планований період, із зазначенням джерел та обсягів фінансування;
9) зобов’язання ліцензіата щодо досягнення очікуваних результатів реалізації інвестиційної програми, зокрема щодо:
зниження питомих витрат, а також втрат ресурсів;
забезпечення технологічного обліку ресурсів;
підвищення якості, надійності та безпеки виробництва, транспортування, постачання теплової енергії;
підвищення екологічної безпеки та охорони навколишнього середовища;
10) звіти (висновки) за результатами проведення енергетичного та/або технічного аудиту, експертно-технічних обстежень, технічні умови на реконструкцію (модернізацію) об’єктів у сфері теплопостачання (за наявності);
11) за наявності у господарському віданні ліцензіата об’єктів, що перебувають у концесії чи оренді, - завірену ліцензіатом копію договору концесії або оренди об’єктів у сфері теплопостачання;
12) згоду посадової особи ліцензіата на обробку персональних даних за формою, наведеною в додатку 5;
14) копію рішення органу місцевого самоврядування щодо погодження інвестиційної програми.
2.3. У разі необхідності виготовлення проєктної документації для виконання заходів майбутніх періодів до інвестиційної програми на планований період включаються кошти на розробку проєктної документації в обсягах, розрахованих відповідно до вимог державних будівельних норм, із обґрунтуванням вартості та наданням комерційних пропозицій (не менше двох) та кошторисів до них, оформлених відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 "Правила визначення вартості проектно-вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво".
2.4. У разі планування отримання позики (кредиту) для фінансування окремих заходів, крім кредитів міжнародних фінансових організацій, які погоджуються НКРЕКП в установленому порядку, з метою включення цих заходів до інвестиційної програми на планований період додатково до документів, визначених підпунктом 7 пункту 2.2 цієї глави, додаються:
письмове техніко-економічне обґрунтування отримання позики (кредиту);
план закупівель;
прогнозний графік фінансування та введення в експлуатацію кожного з об’єктів заходів, запланованих для виконання за рахунок позикових коштів;
розрахунок очікуваного результату від реалізації заходів та обґрунтування доцільності їх фінансування за рахунок отриманої позики (кредиту) з аналізом альтернативних рішень щодо фінансування таких заходів;
................Перейти до повного тексту