1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
24.06.2020 № 1209
Про затвердження Змін до Кодексу систем розподілу
Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 310, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім підпункту 6 пункту 4 Змін до Кодексу систем розподілу, який набирає чинності через шість місяців з дня набрання чинності цією постановою.
Голова НКРЕКП В. Тарасюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
24.06.2020 № 1209
ЗМІНИ
до Кодексу систем розподілу
1. Пункт 1.4 розділу I після слова "затверджується" доповнити словами та знаком "та/або схвалюється".
2. У розділі ІІ:
1) в абзаці тридцять першому пункту 2.1 слова "мережах ОСР" замінити словами "мережах ОЕС України" та доповнити знаком та словами ", що визначається згідно з чинними нормативними документами";
2) пункт 2.2 після абзацу тринадцятого доповнити новими абзацами чотирнадцятим та п’ятнадцятим такого змісту:
"ПОЕМ - Правила охорони електричних мереж, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 1997 року № 209 (із змінами);
ПРСР - План розвитку системи розподілу;".
У зв’язку з цим абзаци чотирнадцятий-шістнадцятий вважати відповідно абзацами шістнадцятим-вісімнадцятим.
3. У розділі III:
1) пункт 3.1.3 глави 3.1 викласти в такій редакції:
"3.1.3. ОСР повинен планувати та виконувати заходи та проєкти згідно з ПРСР.
Забороняється включати до ПРСР умови щодо покладення будь-яких фінансових зобов'язань на Користувачів або замовників, не передбачених нормативно-правовими актами.";
2) у пункті 3.2.1 глави 3.2 слово "затвердження" замінити словом "схвалення";
3) у підпункті 1 пункту 3.3.4 глави 3.3 слова "яка охоплює як поточний, так і прогнозний періоди" замінити словами "для року, що передує першому року планового періоду, та останнього року планового періоду";
4) у главі 3.4:
у пункті 3.4.3 слово "затвердження" замінити словом "схвалення";
у пункті 3.4.4:
слово "затвердження" замінити словом "схвалення";
доповнити знаками та словами ", в електронній формі (у форматі pdf)";
пункт 3.4.6 після слова "вноситись" доповнити знаками та словами ", як правило,";
пункт 3.4.7 викласти в такій редакції:
"3.4.7. ПРСР після схвалення Регулятором є обов'язковим для виконання ОСР. Регулятор здійснює контроль за виконанням ОСР схваленого ПРСР.";
пункт 3.4.9 викласти в такій редакції:
"3.4.9. ПРСР не пізніше ніж через 5 робочих днів після його схвалення Регулятором оприлюднюється на офіційному вебсайті ОСР в мережі Інтернет та зберігається на ньому протягом строку його дії та не менше 3 років після закінчення його дії.";
5) у першому реченні підпункту 7 пункту 3.5.2 глави 3.5 слова "звіт про" виключити;
6) у главі 3.6:
у пункті 3.6.1 слово "затвердженого" замінити словом "схваленого";
пункт 3.6.2 викласти в такій редакції:
"3.6.2. У звіті про виконання ПРСР має міститись така інформація:
1) перелік заходів, передбачених ПРСР, із зазначенням стану їх виконання;
2) аналіз досягнення запланованих результатів (фактичні величини рівнів витрат електричної енергії, пропускної спроможності, показників якості електричної енергії, показників якості послуг тощо) у порівнянні з плановими показниками;
3) причини невиконання запланованих заходів з відповідним обґрунтуванням та пропозиції щодо включення невиконаних заходів до ПРСР на майбутні періоди;
4) висновки щодо необхідності актуалізації ПРСР.".
4. У розділі ІV:
1) у главі 4.1:
пункт 4.1.8 викласти в такій редакції:
"4.1.8. Забороняється надавати послугу з приєднання електроустановки замовника до електричних мереж побутових споживачів.
Послуга з приєднання до електричних мереж об'єктів замовника має надаватися з дотриманням вимог ПОЕМ.
ОСР, у випадку розташування електроустановок замовника в охоронних зонах електричних мереж (або наміру замовника збудувати об'єкт в охоронних зонах електричних мереж), має зазначити в технічних умовах вимоги щодо здійснення технічних заходів стосовно безпеки електропостачання та надійності роботи електричних мереж з метою дотримання правил охорони електричних мереж. У такому випадку ОСР має надати замовнику разом з технічними умовами належні обґрунтування порушення вимог ПОЕМ, а саме:
зафіксовані ОСР факти та обставини порушення вимог ПОЕМ шляхом оформлення акта (що складається в довільній формі) з обов'язковим зазначенням встановлених та виявлених фактів (обставин) порушення та додатка, який має містити графічне зображення виявленого порушення;
розрахунки (обґрунтування) та графічне зображення причин можливого порушення при будівництві об'єкта, яке базується на матеріалах заяви на приєднання та топографо-геодезичному плані існуючих електричних мереж.
За письмовим зверненням замовника центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, надає висновок щодо технічної обґрунтованості наданих ОСР технічних умов на приєднання замовників та їх відповідності чинним стандартам, нормам і правилам.
Укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії та підключення електроустановки замовника здійснюється за умови дотримання вимог ПОЕМ.
Після усунення порушень вимог ПОЕМ ОСР оформляє письмову довідку про усунення порушень ПОЕМ із зазначенням здійснених заходів щодо усунення порушень.";
пункт 4.1.19 викласти в такій редакції:
"4.1.19. На підставі заяви замовника про приєднання електроустановки певної потужності та викопіювання із ситуаційного плану ОСР визначає точки забезпечення потужності виходячи зі структури електричних мереж та навантаження в зоні можливого приєднання з урахуванням резерву потужності за укладеними договорами про приєднання та з урахуванням замовленої категорійності з надійності електропостачання.
Для визначення приєднання (стандартне/нестандартне) враховується найкоротша відстань (по прямій лінії) від точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання.
При визначенні приєднання (стандартне/нестандартне) та/або ступеня потужності стандартного приєднання у випадку збільшення потужності існуючого споживача за величину потужності приймається загальна величина потужності електроустановок замовника, включаючи дозволену потужність з урахуванням потужності субспоживачів.
Для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою "під ключ", вимірюється найкоротша відстань по прямій лінії від точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах, що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання.
Для визначення відстані, відповідно до якої здійснюється розрахунок плати за лінійну частину приєднання (при нестандартному приєднанні, що здійснюється за процедурою "під ключ") у випадку приєднання електроустановок І або ІІ категорій надійності, відстань має визначатись як сума відстаней від точки приєднання електроустановки замовника до найближчих точок (по прямій лінії) в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), від яких забезпечується заявлена категорія за надійністю відповідного ступеня напруги.";
пункт 4.1.24 викласти в такій редакції:
"4.1.24. У разі зміни замовника (сторони договору) до договору про приєднання вносяться лише ті зміни, що стосуються зміни замовника (сторони договору), за умови, що він підтвердив незмінність технічних параметрів та вимог до категорії з надійності електропостачання об’єкта забудови, визначених у договорі про приєднання (з усіма додатками, включаючи технічні умови).
У випадку зміни (за ініціативою замовника) комплексу умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта замовника, визначених у договорі про приєднання, а саме типу електроустановки (споживання/генерація), функціонального призначення об'єкта, точки (точок) приєднання, рівня напруги в точці приєднання, у встановленому законодавством порядку відбувається розірвання існуючого договору про приєднання та після звернення замовника із заявою про приєднання у порядку, встановленому главою 4.4 цього Кодексу, укладається новий договір про приєднання за цим об'єктом.";
пункти 4.1.29-4.1.31 викласти в такій редакції:
"4.1.29. ОСР, який надає послугу з приєднання, при підготовці технічних умов на приєднання має забезпечити включення до них вимог (технічних заходів) ОСП, виконання яких необхідне в електричних мережах ОСП для забезпечення технічної можливості приєднання (далі - вимоги ОСП), якщо:
точка забезпечення потужності розташована в мережі ОСП (підтверджена розрахунками ОСР);
приєднання електроустановок замовника потребує здійснення будівництва, реконструкції чи технічного переоснащення в електричних мережах ОСР класу напруги 110 кВ і вище;
приєднання електроустановок замовника із потужністю, замовленою до приєднання, 5 МВт (включно) та більше;
приєднання електроустановок замовника (потужністю 1 МВт (включно) та вище) до електричних мереж ОСР 6-35 кВ, живлення яких здійснюється від підстанції (підстанцій) ОСП на цьому ж рівні напруги.
ОСП оприлюднює на власному офіційному вебсайті порядок та вичерпний перелік документів для отримання вимог ОСП, які мають містити:
вимоги до електроустановок замовника стосовно каналів зв’язку для передачі інформації щодо обліку, телевимірювань та даних оперативно-технологічного характеру, у тому числі щодо показників якості електричної енергії;
вимоги до електроустановок ОСП у частині організації релейного захисту та протиаварійної автоматики;
вимоги чинних нормативно-технічних документів у частині забезпечення критеріїв видачі/споживання потужності з відповідним обґрунтуванням.
ОСП протягом 10 робочих днів від дати звернення ОСР має надати вимоги ОСП (за наявності).
Вимоги ОСП включаються ОСР до технічних умов на приєднання в розділі "Вимоги до електроустановок ОСП".
ОСР, який надає послугу з приєднання, при підготовці технічних умов на приєднання має забезпечити включення вимог (технічних заходів) інших суб’єктів господарювання (крім ОСП), виконання яких необхідне в електричних мережах інших суб’єктів господарювання (крім ОСП) для забезпечення технічної можливості приєднання (далі - вимоги інших суб’єктів господарювання (крім ОСП)), якщо:
точка забезпечення потужності розташована в мережах інших суб’єктів господарювання (крім ОСП), що підтверджується розрахунками ОСР;
у схемі електрозабезпечення від точки забезпечення потужності до точки приєднання замовника присутні мережі інших суб’єктів господарювання (крім ОСП) напругою 20 кВ та вище.
Для отримання вимог інших суб’єктів господарювання (крім ОСП) ОСР надає іншим суб’єктам господарювання копію заяви замовника про приєднання до електричних мереж ОСР і проєкт технічних умов на приєднання.
Інші суб’єкти господарювання (крім ОСП) протягом 10 робочих днів від дати звернення ОСР мають надати вимоги інших суб’єктів господарювання (крім ОСП) (за наявності).
Вимоги інших суб’єктів господарювання (крім ОСП) включаються ОСР до технічних умов на приєднання в розділі "Вимоги до електроустановок інших суб’єктів господарювання (крім ОСП)".
Замовник на підставі отриманих технічних умов на приєднання забезпечує розроблення проєктної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж ОСП та/або інших суб’єктів господарювання (крім ОСП), її узгодження з ОСП та/або іншими суб’єктами господарювання (крім ОСП) та здійснює заходи щодо відведення земельних ділянок для розміщення відповідних об'єктів електроенергетики.
Виконавцем технічних заходів, визначених у розділі "Вимоги до електроустановок ОСР", технічних умов на приєднання, а також лінійної частини приєднання є ОСР.
Виконавцем технічних заходів, визначених у розділі "Вимоги до електроустановок ОСП", технічних умов на приєднання є ОСП.
Виконавцем технічних заходів, визначених у розділі "Вимоги до електроустановок інших суб’єктів господарювання (крім ОСП)", технічних умов на приєднання є, відповідно, інші суб’єкти господарювання (крім ОСП).
Послуга з приєднання надається ОСР на підставі багатостороннього договору про приєднання.
Істотними умовами такого договору мають бути:
терміни виконання робіт, визначені згідно з пунктом 4.3.3 глави 4.3 цього розділу (залежно від величини заявленої до приєднання потужності електроустановок замовника), з урахуванням термінів виконання робіт, розроблених замовником ПКД;
відповідальність сторін за невиконання зобов’язань за договором про приєднання та технічних заходів, визначених у технічних умовах;
плата Замовника за послугу з приєднання, яка передбачає:
складову плати за реконструкцію/будівництво електричних мереж систем розподілу, яка визначається як добуток величини замовленої до приєднання потужності, ставки плати за нестандартне приєднання потужності та складової плати за створення електричних мереж системи розподілу лінійної частини приєднання;
складову плати за реконструкцію/будівництво електричних мереж системи передачі, яка визначається згідно з узгодженою проєктно-кошторисною документацією;
складову плати за реконструкцію/будівництво електричних мереж інших суб’єктів господарювання, яка визначається згідно з узгодженою проєктно-кошторисною документацією.
За письмовим зверненням замовника та/або ОСР центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, надає висновок щодо технічної обґрунтованості наданих ОСР технічних умов, у тому числі наданих ОСП та(або) іншими суб’єктами господарювання вимог до технічних умов замовників, та відповідності їх чинним стандартам, нормам і правилам.
4.1.30. Якщо для виконання заходів з розвитку мережі системи розподілу, що передбачені у ПРСР, виникає необхідність будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення в мережі ОСП, то ОСР має узгодити з ОСП технічне завдання на проєктування таких заходів.
4.1.31. Якщо для виконання заходів з розвитку мережі системи розподілу, що передбачені у ПРСР, виникає необхідність будівництва, реконструкції та/або технічного переоснащення в мережах іншого суб'єкта господарювання (крім ОСП), то ОСР має узгодити технічне завдання на проєктування таких заходів.";
пункт 4.1.35 викласти в такій редакції:
"4.1.35. Сумарна величина потужності встановлених у приватному домогосподарстві генеруючих установок, призначених для виробництва електричної енергії з енергії сонячного випромінювання та енергії вітру, не може перевищувати потужність таких установок, визначену Законом України "Про альтернативні джерела енергії", але не більше потужності, дозволеної до використання згідно з договором про надання послуг з розподілу електричної енергії.";
доповнити трьома новими пунктами такого змісту:
"4.1.39. Приєднання до електричних мереж електроустановок (об’єкта) замовника на земельних ділянках, які розташовані на території дачних та дачно-будівельних кооперативів, садових/садівничих товариств, гаражних/гаражно-будівельних кооперативів (далі - кооператив), здійснюється з урахуванням резерву потужності зазначених організацій (у рахунок зменшення договірної потужності за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії на напрузі приєднання власних струмоприймачів суб’єкта господарювання). У разі відсутності резерву потужності в кооперативах їх загальна потужність потребує збільшення відповідно до вимог цього розділу з виділенням замовленої потужності на електроустановку (об’єкт) замовника. Функції замовника приєднання виконує кооператив або замовник від кооперативу. Функції замовника такого приєднання можуть бути покладені на власника електроустановки (садового будинку, гаража тощо) шляхом оформлення кооперативом представництва в порядку, встановленому законодавством.
Послугу з приєднання в межах території кооперативу замовник може отримати в порядку, встановленому главами 4.3, 4.4 та 4.6 цього Кодексу, на підставі договору про нестандартне приєднання з проєктуванням замовником лінійної частини приєднання. При цьому замовник має надати до заяви про приєднання додатково погодження кооперативу про будівництво електричних мереж на території кооперативу для можливості надання послуги з приєднання.
4.1.40. Послуга з приєднання електроустановок квартир або вбудованих приміщень, які є частиною внутрішнього об’єкта будівлі, здійснюється шляхом замовлення в ОСР послуги з приєднання будинку/будівлі в цілому згідно з порядком, визначеним цим Кодексом, із подальшою передачею замовленої потужності на електроустановку замовника, що є частиною об’єкта архітектури. Функції замовника такого приєднання можуть бути покладені власником (управителем) будинку на будь-яку особу шляхом оформлення представництва у порядку, встановленому законодавством, на укладення договору про приєднання до електричних мереж (зміну технічних параметрів) будинку в цілому.
Приєднання нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку, які не належать до житлового фонду і є самостійними об'єктами нерухомого майна, мають окремий вхід ззовні та відокремлені від іншого об'єкта споруди (будівлі) стінами та перекриттями, що підтверджується технічним паспортом таких приміщень, наданим додатково до заяви про приєднання, може здійснюватись в порядку, визначеному главами 4.3, 4.4 та 4.6 цього Кодексу, на підставі договору про нестандартне приєднання з проєктуванням замовником лінійної частини приєднання. При цьому замовник має надати до заяви про приєднання додатково погодження від власника (управителя) багатоквартирного будинку для можливості надання послуги з приєднання.

................
Перейти до повного тексту