1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.12.2007 N 1128
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 433 від 21.05.2009 )
Про базові вищі педагогічні навчальні заклади I-III рівнів акредитації
З метою вдосконалення роботи вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації щодо реалізації завдань реформування вищої освіти відповідно до вимог Болонського процесу, її модернізації та підвищення професійної майстерності педагогічних працівників
НАКАЗУЮ:
1. Визначити базовими:
зі спеціальності 5.01010101 "Дошкільна освіта" - Запорізький педагогічний коледж, Харківський гуманітарно-педагогічний інститут, Лебединське педагогічне училище ім. А.С.Макаренка і Хмельницьку гуманітарно-педагогічну академію;
зі спеціальності 5.01010201 "Початкова освіта" - Запорізький педагогічний коледж, Харківський гуманітарно-педагогічний інститут, Лебединське педагогічне училище ім. А.С.Макаренка і Хмельницьку гуманітарно-педагогічну академію;
зі спеціальності 5.01010301 "Технологічна освіта" - Кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут ім. Т.Г.Шевченка.
З метою надання базовим вищим педагогічним навчальним закладам I-III рівнів акредитації допомоги в організації навчально-виховного процесу, науково-методичної роботи та підвищення кваліфікації і педагогічної майстерності викладачів закріпити за ними Київський, Харківський, Тернопільський національні, Бердянський, Мелітопольський, Дрогобицький і Глухівський державні педагогічні університети та Кам'янець-Подільський державний університет.
2. Затвердити регіональну структуру базових вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації (додаток 1).
3. Роботу базових вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації організувати відповідно до Положення про базовий вищий педагогічний навчальний заклад I-III рівнів акредитації.
4. Затвердити Тимчасове положення про базовий вищий педагогічний навчальний заклад I-III рівнів акредитації (додаток 2) до затвердження Положення про базовий вищий педагогічний навчальний заклад I-III рівнів акредитації в установленому порядку.
5. Створити у кожному базовому вищому педагогічному навчальному закладі I-III рівнів акредитації зональні методичні кабінети, передбачивши посади завідувача, методиста і лаборанта.
6. Затвердити Тимчасове положення про зональний методичний кабінет (додаток 3), посадові обов'язки завідувача, методиста зонального методичного кабінету та голови методичного об'єднання регіону (додаток 4) до затвердження Положення про зональний методичний кабінет в установленому порядку.
7. Начальникам Запорізького (Вєрозубов О.Г.), Сумського (Пшенична Л.В), Тернопільського (Миколенко М.А.), Харківського (Гаркавець В.П.), Хмельницького (Вознюк С.В.) управлінь освіти і науки обласних державних адміністрацій забезпечити роботу базових вищих педагогічних навчальних закладів відповідно до завдань, покладених на них.
Вжити заходів щодо фінансування і зміцнення їх матеріальної бази, першочергового забезпечення навчально-методичною літературою, дидактичними матеріалами, технічними засобами навчання, комп'ютерною і копіювальною технікою, доступом до інформаційної мережі "Інтернет".
8. Ректорам Харківського імені Г.С.Сковороди (Прокопенко І.Ф.) і Тернопільського імені Володимира Гнатюка (Кравець В.П.) національних, Бердянського (Крижко В.В.), Мелітопольського (Аносов І.П.), Глухівського (Курок О.І.) і Сумського імені А.С. Макаренка (Лиман Ф.М.) державних педагогічних університетів та Кам'янець-Подільського державного університету (Завальнюк О.М.) сприяти розширенню творчих зв'язків університетів і вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації впровадженню нових форм співпраці, нових педагогічних технологій, переходу на кредитно-модульну систему навчання, спрямованих на підвищення якості підготовки педагогічних кадрів.
9. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.):
9.1. Забезпечити загальне керівництво роботою базових вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації.
9.2. До 1 лютого 2008 року розробити Положення про базовий вищий педагогічний навчальний заклад I-III рівнів акредитації та Положення про зональний методичний кабінет і подати на затвердження в установленому порядку.
Т.в.о. Міністра Б.М.Жебровський
Додаток 1
до наказу Міністерства
освіти і науки України
14.12.2007 N 1128
Назви регіонів і
базових вищих
педагогічних
навчальних
закладів
Назви вищих педагогічних навчальних закладів
I-III рівнів акредитації, що входять до
регіону
Центральний
Лебединське
педагогічне
училище
ім. А.С.Макаренка
Педагогічний коледж Київського обласного
інституту післядипломної освіти педагогічних
кадрів (м. Біла Церква); Богуславський
гуманітарний коледж; Київський міський
педагогічний коледж; Педагогічний коледж
Головного управління освіти і науки Київської
міської державної адміністрації при
Київському національному університеті імені
Тараса Шеченка; Київський педагогічний коледж
ім. К.Д.Ушинського; Коростишівський
педагогічний коледж ім. І.Я.Франка;
Корсунь-Шевченківське педагогічне училище
ім. Т.Г.Шевченка; Прилуцький
гуманітарно-педагогічний коледж; Путивльський
педагогічний коледж; Ржищівський гуманітарний
коледж, Бердичівський педагогічний коледж
Західний
Хмельницька
гуманітарно-педа-
гогічна академія
Барський гуманітарно-педагогічний коледж
ім. М.Грушевського; Бродівський педагогічний
коледж ім. М.Шашкевича; Вінницький обласний
гуманітарно-педагогічний коледж;
Володимир-Волинський педагогічний коледж
ім. А.Ю.Кримського; Дубненський педагогічний
коледж Рівненського державного гуманітарного
університету; Коломийський педагогічний
коледж Прикарпатського національного
університету імені Василя Стефаника;
Кременецький гуманітарно-педагогічний
інститут ім. Т.Шевченка; Луцький педагогічний
коледж; Педагогічний коледж Львівського
національного університету імені Івана
Франка; Мукачівський гуманітарно-педагогічний
інститут; Самбірський педагогічний коледж ім.
І.Филипчака; Сарненський педагогічний коледж
Рівненського державного гуманітарного
університету; Педагогічний коледж
Чернівецького національного університету
імені Юрія Федьковича; Чортківське
педагогічне училище ім. О.Барвінського
Східний
Харківський
гуманітарно-педа-
гогічний інститут
Балаклійський коледж Харківського
національного педагогічного університету
імені Г.С.Сковороди; Донецький педагогічний
коледж; Красноградський коледж Харківського
національного педагогічного університету
імені Г.С.Сковороди; Лисичанський
педагогічний коледж Луганського національного
педагогічного університету імені Тараса
Шевченка; Стаханівський навчальний комплекс
Луганського національного педагогічного
університету імені Тараса Шевченка;
Артемівське педагогічне училище;
Красноармійське педагогічне училище;
Макіївське педагогічне училище; Шахтарське
педагогічне училище
Назви регіонів і
базових вищих
педагогічних
навчальних
закладів
Назви вищих педагогічних навчальних закладів
I-III рівнів акредитації, що входять до
регіону
Південний
Запорізький
педагогічний
коледж
Балтське училище Південноукраїнського
державного педагогічного університету ім.К.Д.
Ушинського, Білгород-Дністровське училище
Південноукраїнського державного педагогічного
університету ім. К.Д.Ушинського, Бериславське
педагогічне училище, Педагогічне училище
Дніпропетровського національного
університету, Дніпропетровський жіночий
педагогічний коледж "Бет-Хана", Жовтоводське
училище Криворізького державного
педагогічного університету, Кременчуцьке
педагогічне училище ім. А.С.Макаренка,
Нікопольське училище Криворізького державного
педагогічного університету, Комунальний вищий
навчальний заклад "Новобузький педагогічний
коледж", Одеський педагогічний коледж
Південноукраїнського державного педагогічного
університету ім. К.Д.Ушинського, Комунальний
вищий навчальний заклад "Олександрійський
педагогічний коледж ім. В.О.Сухомлинського",
Севастопольський індустріально-педагогічний
коледж, Педагогічне училище (м. Севастополь),
Сімферопольське педагогічне училище
Республіканського вищого навчального закладу
"Кримський інженерно-педагогічний
університет"
Додаток 2
до наказу Міністерства
освіти і науки України
14.12.2007 N 1128
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про базовий вищий педагогічний навчальний заклад у системі підготовки фахівців вищими педагогічними навчальними закладами I-III рівнів акредитації
1. Загальні положення
1.1. У системі підготовки педагогічних кадрів вищими педагогічними навчальними закладами I-II рівнів України Міністерство освіти і науки України визначає базові вищі педагогічні навчальні заклади.
1.2. Базовий вищий педагогічний навчальний заклад є методичним центром для вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації визначеного регіону України і організовує свою роботу відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту" та рекомендацій Відділення змісту вищої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Всеукраїнської і регіональних рад ректорів (директорів) вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації.
1.3. Діяльність базового вищого педагогічного навчального закладу спрямовується на об'єднання зусиль педагогічних колективів навчальних закладів регіону з метою удосконалення навчально-виховного процесу, вивчення та розповсюдження досвіду роботи кращих викладачів, навчальних закладів регіону та досвіду роботи аналогічних закладів освіти інших регіонів України.
1.4. У своїй діяльності базовий вищий педагогічний навчальний заклад співпрацює з Відділенням змісту вищої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, відділом педагогічної освіти Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України, з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти, з вищими педагогічними навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами, творчими спілками та іншими заінтересованими установами та організаціями.
1.5. За рішенням ради ректорів (директорів) вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації, при базовому вищому педагогічному навчальному закладі створюються регіональні методичні об'єднання.
1.6. Для узагальнення і поширення педагогічного досвіду, координації діяльності регіональних методичних об'єднань, забезпечення поточної і методичної діяльності при базовому вищому педагогічному навчальному закладі діє методичний кабінет з таким штатом: завідувач, методист, лаборант.
На умовах співучасті вищих педагогічних навчальних закладів I-II рівнів акредитації регіону може бути створений регіональний редакційно-видавничий відділ.
1.7. До складу методичної ради базового вищого педагогічного навчального закладу входять: ректор (директор) базового вищого педагогічного навчального закладу, завідувач і методист зонального методичного кабінету, ректори (директори) вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону і їх заступники та голови регіональних методичних об'єднань.
2. Основні завдання базового вищого педагогічного навчального закладу
2.1. Організація роботи регіональних методичних об'єднань (викладачів і керівного персоналу, методичних і психологічних підрозділів тощо).
2.2. Вивчення, узагальнення та розповсюдження передового досвіду навчальної, методичної, виховної роботи вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону.
2.3. Організація і проведення зустрічей, нарад-семінарів викладачів на регіональному рівні.
2.4. Налагодження та розвиток творчих зв'язків із вищими педагогічними навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, з інститутами післядипломної педагогічної освіти, з педагогічними колективами вищих педагогічних навчальних закладів інших регіонів.
2.5. Участь у визначенні перспективних напрямків підготовки молодших спеціалістів для освітніх закладів.
2.6. Розробка пропозицій щодо підвищення якості навчання та визначення шляхів їх реалізації на основі узагальнення методичними об'єднаннями досвіду роботи викладачів навчальних закладів регіону.
2.7. Сприяння впровадженню в навчальний процес новітніх і інформаційних технологій навчання, галузевих стандартів вищої освіти.
2.8. Підготовка до розгляду на засіданнях методичних об'єднань пропозицій щодо вдосконалення навчальних планів, робочих програм з дисциплін, засобів діагностики фахової підготовки спеціалістів, змісту лекцій, лабораторних робіт, практичних занять, семінарів тощо.
2.9. Розробка та обговорення методики планування, організації та контролю самостійної роботи студентів з навчальних дисциплін.
2.10. Проведення методичних семінарів, відкритих лекцій, тематичних конференцій з метою вивчення і узагальнення досвіду роботи викладачів та навчальних закладів.
2.11. Спільно з радою ректорів (директорів) вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону базовий вищий педагогічний навчальний заклад розв'язує такі проблеми:
- створює школи передового досвіду, ради творчих викладачів, робочі групи тощо;
- організовує і проводить виставки творчих напрацювань викладачів і студентів, огляди кабінетів та лабораторій, конкурси, фестивалі, олімпіади та інше;
- організовує і проводить конференції, педагогічні читання, семінари, огляди-конкурси передового досвіду та інші навчально-методичні заходи, спрямовані на підвищення кваліфікації працівників вищих педагогічних навчальних закладів .
3. Організація роботи
3.1. Керівництво роботою базового вищого педагогічного навчального закладу здійснює ректор (директор), а за його відсутності - завідувач зональним методичним кабінетом.
За додатковий обсяг роботи ректору (директору) базового вищого навчального закладу встановлюється надбавка до посадового окладу в розмірі 50 відсотків від посадового окладу.
Доплата головам регіональних методичних об'єднань встановлюється у розмірі 20 відсотків від посадового окладу.
3.2. Діяльність базового вищого педагогічного навчального закладу за всіма напрямами (затвердження голів регіональних методичних об'єднань, підведення підсумків, виставок, проведення семінарів, педагогічних читань, конкурсів, олімпіад тощо) відображається у наказах базового вищого педагогічного навчального закладу (окремо від основної діяльності навчального закладу).
3.3. Базовий вищий педагогічний навчальний заклад щорічно до 1 серпня подає до Відділення змісту вищої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і відділу педагогічної освіти Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України звіт про виконану роботу.
3.4. Міністерство освіти і науки України, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрації, асоціації вищих навчальних закладів, спонсори, директори вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону можуть виділяти базовому вищому педагогічному навчальному закладу необхідні кошти для організації методичної роботи у регіоні із статутних фондів та добровільних внесків за рахунок їх власної комерційної діяльності.
Кошти фонду використовуються для підтримки педагогічних експериментів, ініціатив, фінансового заохочення педагогів-новаторів та видання методичної літератури.
3.5. Загальне керівництво базовим вищим педагогічним навчальним закладом здійснюють Департамент вищої освіти, Відділення змісту вищої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України та рада ректорів (директорів) вищих педагогічних навчальних закладів регіону, головою якої є ректор (директор) базового вищого педагогічного навчального закладу.
Додаток 3
до наказу Міністерства
освіти і науки України
14.12.2007 N 1128
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про зональний методичний кабінет базового вищого педагогічного навчального закладу
I. Загальні положення
1.1. Зональний методичний кабінет при базовому вищому педагогічному навчальному закладі створюється відповідно до Положення про базовий вищий педагогічний навчальний заклад I-III рівнів акредитації є організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації відповідного регіону України. Діяльність методичного кабінету визначається змістом методичної роботи регіональних методичних об'єднань.
1.2. У своїй діяльності методичний кабінет керується нормативними документами Міністерства освіти і науки України та даним Положенням.
1.3. Методичний кабінет працює за планом, погодженим з Департаментом вищої освіти, Відділенням змісту вищої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України та затвердженим директором (ректором) базового вищого педагогічного навчального закладу.
2. Основні завдання методичного кабінету
2.1. Організація методичної роботи в регіоні.
2.2. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня і професійної майстерності викладачів та інших працівників вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації.
2.3. Організація та проведення представницьких педагогічних заходів: науково-практичних конференцій, виставок, творчих звітів, предметних олімпіад, конкурсів, фестивалів тощо.
2.4. Сприяння узагальненню і розповсюдженню передового педагогічного досвіду, досягнень сучасної психолого-педагогічної науки та новітніх освітніх технологій у практику роботи викладачів та інших працівників вищих педагогічних навчальних закладів регіону.
2.5. Сприяння участі педагогічних працівників вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону у науково-методичній та експериментальній роботі.
2.6. Організація підвищення кваліфікації шляхом стажування викладачів та інших працівників вищих педагогічних навчальних закладів I-III рівнів акредитації регіону та України.
3. Зміст і форми роботи
3.1. Координація діяльності вищих педагогічних навчальних закладів I-II рівнів акредитації регіону щодо вдосконалення професійної та загальнонаукової підготовки фахівців для навчально-виховних закладів.
3.2. Вивчення, узагальнення і розповсюдження педагогічного досвіду предметних (циклових) комісій, окремих викладачів, керівників гуртків, студентських наукових об'єднань, студій з питань навчальної, науково-дослідницької, виховної роботи тощо.
3.3. Надання методичної допомоги в організації і проведенні науково-практичних конференцій, нарад-семінарів, засідань методичних об'єднань, предметних олімпіад, конкурсів, фестивалів, підвищення кваліфікації викладачів тощо.
3.4. Створення робочих і творчих груп для розробки рецензування навчальних планів і програм, підручників і навчально-методичних посібників, засобів оцінювання якості підготовки фахівців тощо.

................
Перейти до повного тексту