- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Л И С Т
08.10.2004 N 06-10/10-1124
Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів і
банківської діяльності розглянуто Ваш лист <...> щодо застосування
Закону України "Про фінансово-кредитні механізми і управління
майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю"
( 978-15 ) та деякі питання податкового законодавства і надається
наступна відповідь.
1. Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів і
банківської діяльності листом від 04.03.2004 р. N 06-10/220
( v_220450-04 ) вже розглядався ряд питань в зв'язку з набранням
чинності з 01.01.2004 р. Законом України "Про фінансово-кредитні
механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з
нерухомістю"
( 978-15 ).
Щодо питання завершення будівництва житла, розпочатого до
набрання чинності Законом України "Про фінансово-кредитні
механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з
нерухомістю"
( 978-15 ), необхідно зазначити таке: Цивільний
( 435-15 ) та Господарський кодекси України
( 436-15 ), що набрали
чинності з 1 січня 2004 року, не містять положень та правових
механізмів, які зобов'язували б суб'єктів господарювання додатково
врегулювати раніше врегульовані правовідносини шляхом розірвання
діючих та укладення нових або внесення змін до укладених раніше
договорів, угод. Не містить таких вимог і Закон України "Про
фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві
житла та операціях з нерухомістю". Отже, виходячи з цього умови
договорів, укладених до набрання чинності Законом України "Про
фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві
житла та операціях з нерухомістю" (далі - Закон) зберігають свою
чинність на весь строк дії цих договорів.
Але слід зазначити, що підприємства, які залучають кошти для
фінансування будівництва без застосування механізмів, зазначених в
Законі
( 978-15 ), та які не відповідають вимогам до управителів,
що містяться в Законі, починаючи з 01.01.2004 р. не можуть
здійснювати залучення коштів в управління з метою фінансування
будівництва житла. Залучення коштів для фінансування будівництва
житла за договорами дольової участі, інвестиційним та іншими
договорами має певні обмеження в зв'язку з тим, що такі договори
мають ознаки довірчого управління. Відповідно до ст. 4 Закону
України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків
фінансових послуг"
( 2664-14 ) довірче управління фінансовими
активами є фінансовою послугою, яку мають право надавати лише
фінансові установи. До того ж діяльність з надання будь-яких
фінансових послуг, що передбачають пряме або опосередковане
залучення фінансових активів від фізичних осіб, підлягає
ліцензуванню відповідно до законодавства.
2. Відповідно до п/п.5.1.20 статті 5 Закону України від
03.04.97 р. N 168/97-ВР
( 168/97-ВР ) "Про податок на додану
вартість" із врахуванням змін, внесених Законом України від
15.06.2004 р. N 1782-IV
( 1782-15 ) звільняються від оподаткування
податком на додану вартість операції з поставки житла (об'єктів
житлового фонду), крім їх першої поставки.
Відповідно до п.2 "Прикінцевих положень" Закону України
N 1782-IV
( 1782-15 ) поставка житла (або землі) оподатковується
податком на додану вартість за правилами, що діяли до 1 січня
2004 року (операції, здійснювані на первинному ринку житла до
01.01.2004 р. було звільнено від обкладання ПДВ), якщо до такої
дати такий об'єкт був переданий у власність покупця або були
розпочаті роботи з будівництва такого житла (включаючи землю, що
знаходиться під таким об'єктом) під зобов'язання покупця або
інвестора та при цьому покупець або інвестор сплатив внесок не
менший, ніж тридцять відсотків від вартості загальної площі такого
житла, визначеної за цінами, що діяли на дату такої сплати.
................Перейти до повного тексту