1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23.12.2015 № 920
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку № 90 від 30.06.20 20 )
Про внесення змін до Положення про порядок організації та проведення перевірок з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
Відповідно до статей 3, 14 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" , статей 7, 15, 55, 56 Закону України "Про Національний банк України" , статті 63 Закону України "Про банки і банківську діяльність" , а також з метою підвищення ефективності здійснення Національним банком України нагляду за дотриманням банками, філіями іноземних банків, небанківськими фінансовими установами-резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами чи учасниками платіжних систем, у частині надання ними фінансової послуги щодо переказу коштів на підставі відповідних ліцензій, зокрема Національного банку України (крім операторів поштового зв'язку в частині здійснення ними переказу коштів) (далі - фінансові установи), вимог законодавства України, що регулює відносини у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Унести до Положення про порядок організації та проведення перевірок з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 20 червня 2011 року № 197, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 липня 2011 року за № 852/19590 (у редакції постанови Правління Національного банку України 31 липня 2015 року № 499) (далі - Положення), такі зміни:
1) у розділі II:
у пункті 14 цифри "20" замінити цифрами "30";
в абзаці другому пункту 19 цифри "20" замінити цифрами "30";
в абзаці першому пункту 24 слово "п'ятого" замінити словом "десятого";
2) у розділі IV:
підпункт 3 пункту 31 після слів "(їх копій та/або витягів з них)" доповнити словом "звітів";
доповнити розділ після пункту 32 новим пунктом 32-1 такого змісту:
"32-1. З метою здійснення Національним банком оцінки ризиків використання послуг банків для легалізації кримінальних доходів або фінансування тероризму банки щоквартально складають, підписують та надають Національному банку Звіт з питань управління ризиками у сфері фінансового моніторингу та Звіт з питань оцінки ризиків у сфері фінансового моніторингу (далі - звіти) за формами та в порядку, визначеними в додатку 1 та додатку 2 до цього Положення відповідно.
Керівник банку зобов'язаний забезпечити своєчасне подання звітів, надання повної та достовірної інформації у звітах за формами, у порядку і в терміни, визначені в додатках 1 та 2 до цього Положення.
Звіти підписують особи, які обіймають посади, визначені в зразках форм, або особи, які виконують їх обов'язки.
Файли з даними звітів засвідчують електронним цифровим підписом. Перед надсиланням до Національного банку здійснюється захист цих файлів за допомогою спеціального програмного комплексу "АРМ НБУ - Інформаційний";
пункт 33 після слова "отриманих" доповнити словом "звітів,", після слів "свідчити про" - словами "наявність ознак", після слів "ризикової діяльності" - словами "неподання звітів";
3) доповнити Положення новими додатками 1 та 2, що додаються.
2. Департаменту фінансового моніторингу (Береза І.В.) довести зміст цієї постанови до відома банків та фінансових установ і забезпечити її розміщення на сторінці Офіційного інтернет-представництва Національного банку України.
3. Департаменту інформаційних технологій (Нагорнюк В.В.) розробити структуру файлів для подання банками звітів за формами, визначеними в додатку 1 та додатку 2 до Положення, і надіслати банкам для використання в роботі.
4. Уперше звіти за формами, визначеними в додатку 1 та додатку 2 до Положення, подаються банками за IV квартал 2015 року не пізніше десятого робочого дня місяця після звітного періоду.
5. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Писарука О.В.
6. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Голова В.О. Гонтарева
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби
фінансового моніторингу України

Міністр фінансів України



І.Б. Черкаський

Н. Яресько
Додаток 1
до Положення про порядок
організації та проведення перевірок
з питань запобігання та протидії
легалізації (відмиванню) доходів,
одержаних злочинним шляхом,
фінансуванню тероризму
та фінансуванню розповсюдження
зброї масового знищення
(у редакції постанови Правління
Національного банку України
23.12.2015 № 920
(пункт 32-1 розділу IV)
Подається щоквартально
електронною поштою
банками - юридичними особами
(в цілому по банку) Центральній
розрахунковій палаті не пізніше
десятого робочого дня місяця,
після звітного періоду
ЗВІТ
з питань управління ризиками у сфері фінансового моніторингу станом на ______________ 20__ року
__________________________________________________________________
(найменування банку)

з/п
№ питання Назва показника Відповідь*
1 2 3 4
1 I Корпоративне управління та роль органів управління банку
2 1 Чи наявні в банку належним чином затверджені внутрішні документи з питань фінансового моніторингу (далі - внутрішні документи) 001, 002
3 2 Скільки часу минуло з моменту затвердження останніх внутрішніх документів (змін до них) 000, 003, 004, 005, 006
4 3 Чи наявна належним чином затверджена окрема програма з управління комплаєнс-ризиками з питань фінансового моніторингу 001, 002
5 4 Чи проводяться керівництвом банку зустрічі з відповідними співробітниками або підрозділами банку та чи забезпечується ефективне впровадження програм запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - запобігання та протидія легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму) 000, 007, 008, 009, 010
6 5 Як часто здійснюється перегляд внутрішніх документів 000, 011, 012, 013, 014
7 6 Чи виділило керівництво банку достатні фінансові, людські та інші ресурси для виконання функції у сфері запобігання та протидії легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму (далі - ПВК/ФТ) 001, 002
8 7 Чи затверджує Спостережна рада (Наглядова рада) банку (інші органи управління банку) та/або чи затверджується на рівні банківської групи програма (політика) банку з питань ПВК/ФТ 001, 002
9 8 Зазначте роль Спостережної ради (Наглядової ради) банку (інших органів управління банку) та/або Групи (банківської групи) в організації внутрішньобанківської системи ПВК/ФТ 091
10 II Управління інформаційними системами
11 9 Чи закріплені в програмах та процедурах банку вимоги до інформаційних систем щодо управління ризиками використання послуг банку для легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму (далі - ризик ВК/ФТ) 001, 002
12 10 Чи включають програми та процедури банку такі вимоги до інформаційних систем (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
13 10.1 фіксацію відповідної інформації щодо всіх клієнтів, у тому числі інформації про встановлені їм рівні ризики
14 10.2 фіксацію встановлення нових відносин з клієнтами
15 10.3 фіксацію випадків розірвання відносин з клієнтами
16 10.4 фіксацію випадків завершення відносин з клієнтами
17 10.5 фіксацію випадків, коли відносини з клієнтом не були встановлені або були розірвані на підставі вимог, установлених законодавством з питань фінансового моніторингу
18 10.6 перевірку клієнтів за наявними в банку базами даних (базами даних, доступ до яких банк має відповідно до укладених угод), що містить інформацію відносно ризиків ВК/ФТ клієнтів, а також з використанням інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою)
19 10.7 визначення випадків відсутності (необхідності уточнення) інформації щодо ідентифікації та вивчення клієнтів
20 10.8 збереження інформації в такий спосіб, що легко дозволяє відновлювати її та відслідковувати всі фінансові операції
21 10.9 здійснення аналізу фінансових операцій клієнта, що дозволяє визначати незвичайну діяльність
22 10.10 інформування в разі здійснення незвичної або підозрілої діяльності
23 10.11 інформування, якщо фінансова операція здійснюється на значну суму
24 III Управління ризиками
25 11 Чи наявна у внутрішніх документах з питань ПВК/ФТ функція управління ризиками 000, 019, 020, 021, 022
26 12 Чи займається підрозділ управління ризиками питаннями у сфері ПВК/ФТ 001, 002
27 13 Чи наявний у банку порядок аналізу ризику ВК/ФТ 000, 023, 024, 025, 026
28 14 Якщо так, то як часто він проводиться 000, 027, 028, 029, 030
29 15 Чи наявна в банку класифікація окремих видів та категорій продуктів, клієнтів або географічних регіонів/ринків, що визначаються як високоризикові 001, 002
30 16 Скільки таких видів було визначено для кожної нижченаведеної категорії 091
31 16.1 продукти/послуги банку
32 16.2 клієнти банку
33 16.3 географічне розташування
34 16.4 канали надання банком послуг
35 17 Скільки власних критеріїв високого рівня ризику за типом клієнта, видом товарів, послуг, географічним розташуванням установлено банком, крім тих, що визначені законодавством України 091
36 18 Чи приймає керівництво банку до уваги ризики ВК/ФТ під час затвердження рішення щодо розширення бізнесу, наприклад нові філії, ринки (внутрішній та закордонний), нові продукти 001, 002
37 19 Якщо так, то хто бере участь в оцінюванні ризиків ВК/ФТ 000, 031, 032, 033, 034
38 20 Чи інформується керівництво банку про зміни в рівнях ризику ВК/ФТ 001, 002
39 21 Якщо так, то яким чином це впливає на прийняття керівництвом банку рішень щодо управління ризиками ВК/ФТ 000, 035, 036, 037, 038
40 IV Порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнта
41 22 Чи наявний у банку належним чином затверджений порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів 001, 002
42 23 Чи впровадив банк основні вимоги законодавства з питань ПВК/ФТ у порядку здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів щодо (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
43 23.1 фізичних осіб-резидентів, які відкривають рахунки
44 23.2 фізичних осіб-нерезидентів, які відкривають рахунки
45 23.3 фізичних осіб-підприємців, які відкривають рахунки
46 23.4 юридичних осіб-резидентів, які відкривають рахунки
47 23.5 юридичних осіб-нерезидентів, які відкривають рахунки
48 23.6 кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)
49 23.7 кореспондентських відносин з банками-нерезидентами
50 23.8 публічних діячів, близьких та/або пов'язаних з ними осіб
51 23.9 неприбуткових організацій
52 23.10 осіб, які здійснюють фінансові операції без відкриття рахунку
53 23.11 інше
54 24 Чи застосовується під час здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів такі процедури: 000, 039, 040, 041, 042
55 24.1 установлення ділових відносин з новим клієнтом або відмови в обслуговуванні, уключаючи розірвання наявних ділових відносин
56 24.2 класифікація ризиків клієнтів
57 24.3 поглиблена перевірка та вивчення високоризикових клієнтів, продуктів, фінансових операцій тощо
58 24.4 моніторингу клієнтських рахунків та фінансових операцій
59 25 Чи передбачена процедурами банку диференціація порядку вивчення клієнтів залежно від рівня їх ризиків 001, 002
60 26 Якщо варіант відповіді на 25 питання "Так", то зазначається опис порядку 091
61 27 Чи застосовуються вимоги ПВК/ФТ до порядку здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів у частині (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
62 27.1 фіксації інформації щодо мети та характеру ділових відносин/фінансових операцій
63 27.2 установлення окремого порядку здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів-публічних діячів, банків-кореспондентів та інших високоризикових клієнтів та фінансових операцій тощо
64 27.3 оновлення інформації щодо клієнтів
65 28 Для яких категорій клієнтів порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів вимагає зазначення такої інформації (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
66 28.1 сфера діяльності/професія/зміст діяльності
67 28.2 мета відкриття рахунку
68 28.3 джерела походження коштів
69 28.4 джерела походження активів
70 29 Чи включають процедури ідентифікації та вивчення для всіх клієнтів здійснення таких дій (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
71 29.1 перевірку чинності/достовірності документів
72 29.2 особисту зустріч з потенційним клієнтом (представником клієнта)
73 29.3 здійснення поглибленої перевірки клієнтів, віднесених до категорії високого ризику, які пов'язані з високоризиковою діяльністю та/або походженням з країни, у якій не застосовуються або застосовуються недостатньою мірою рекомендації Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (далі - FATF) та інших міжнародних організацій, що провадять діяльність у сфері ПВК/ФТ
74 29.4 стосовно юридичних осіб отримання інформації щодо роду діяльності, розташування, фінансового стану, характеру очікуваних фінансових операцій тощо
75 30 Якщо банк є посередником або отримувачем під час здійснення міжнародних платежів, чи наявні в банку такі вимоги (відповідь надається у відсотках): 000, 015, 016, 017, 018
76 30.1 здійснення ідентифікації ініціатора платежу та за необхідності зупинення чи відмова в здійсненні платежу в разі недостатньої інформації щодо його ініціатора або бенефіціара
77 30.2 перевірка міжнародних платежів відповідно до санкційних списків, закріплених у Резолюціях Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй 1267
та 1373
78 30.3 здійснення ідентифікації особи, яка звернулася до банку для отримання переказу
79 31 Чи передбачена в банку адміністративна відповідальність співробітників у разі здійснення порушень ними процедури ідентифікації та вивчення клієнтів 001, 002
80 32 Чи притягувалися до відповідальності співробітники банку за порушення ними процедури ідентифікації та вивчення клієнтів за останні три роки 001, 002
81 33 Чи здійснюється аналіз фінансових операцій пов'язаних між собою клієнтів 001, 002
82 V Моніторинг та звітування про фінансові операції
83 34 Чи присутні вимоги щодо моніторингу фінансових операцій клієнта та здійснення аналізу загальної поведінки клієнта на наявність незвичних/підозрілих дій 001, 002
84 35 Яким чином здійснюється моніторинг фінансових операцій клієнта та аналіз загальної поведінки клієнта на наявність незвичних/підозрілих дій: безпосередньо працівниками або автоматично 091
85 36 Чи наявні у внутрішніх документах вимоги щодо здійснення моніторингу клієнта та його фінансових операцій залежно від рівня його ризику 001, 002
86 37 Чи наявні вимоги проведення посиленого моніторингу фінансових операцій клієнтів з високим рівнем ризику 001, 002
87 38 Чи наявна в банку система моніторингу та звітування щодо незвичної та підозрілої діяльності клієнтів банку, у тому числі клієнтів його філій, інших відокремлених підрозділів та дочірніх компаній 001, 002
88 39 Яка процедура застосовується у випадку, якщо рахунок, фінансова операція або діяльність клієнта визнані банком незвичними або підозрілими 091
89 40 Зазначена в питанні 39 процедура банку задокументована/регламентована 001, 002
90 41 Які посадові особи банку здійснюють аналіз виявленої незвичної або підозрілої діяльності клієнта 091
91 42 Опис процедур, які проводяться для визначення необхідності віднесення фінансової операції до такої, що підлягає фінансовому моніторингу 091
92 43 Яка посадова особа банку приймає рішення про внесення інформації до реєстру фінансових операцій та чи документується процес їх прийняття 091
93 44 Чи передбачена в банку адміністративна відповідальність співробітників банку за недотримання порядку моніторингу фінансових операцій та звітування про фінансові операції 001, 002
94 45 Чи притягувалися до відповідальності співробітники банку за недотримання порядку моніторингу фінансових операцій та звітування про фінансові операції протягом останніх трьох років 001, 002
95 VI Збереження документів та інформації
96 46 Чи наявні в банку процедури, які передбачають фіксацію отримання документів та збереження інформації 001, 002
97 47 Якщо варіант відповіді на питання 46 "Так", то зазначається перелік процедур, які передбачають фіксацію отримання документів та збереження інформації 091
98 48 Який термін зберігання документів та інформації щодо ідентифікації клієнта, його фінансових операцій, звітів про підозрілі фінансові операції/незвичну діяльність тощо 000, 043, 044, 045, 046
99 49 Форма збереження інформації: на папері, в електронному вигляді, у приміщенні банку чи в зовнішніх зберігачів 000, 047, 048, 049, 050
100 50 Наявність вимог до записів про те, що вони мають бути вичерпними, детальними та зберігатися з можливістю відновлення інформації про фінансові операції 001, 002
101 51 Опис процедури отримання доступу до інформації, пов'язаної з ПВК/ФТ 091
102 52 Час, протягом якого можливим є отримання інформації та/або документів щодо конкретного клієнта (його фінансових операцій) п'ятирічної давності 091
103 53 Наявність проведення процедури, передбаченої в питанні 52 001, 002
104 54 Наявність запитів від правоохоронних органів щодо інформації про клієнта протягом звітного періоду 001, 002
105 55 У разі надходження запитів, передбачених у питанні 54, зазначити інформацію про їх виконання 091
106 VII Внутрішній контроль, а також внутрішній та зовнішній аудити
107 56 Періодичність проведення в банку внутрішніх аудиторських перевірок з питань дотримання вимог законодавства з питань ПВК/ФТ 000, 051, 052, 053, 054
108 57 Дата останньої внутрішньої аудиторської перевірки в банку з питань ПВК/ФТ 091
109 58 Наявність виявлених Національним банком України (далі - Національний банк) у діяльності підрозділу внутрішнього аудиту банку за останні три роки недоліків 001, 002
110 59 Механізм здійснення контролю за усуненням виявлених Національним банком недоліків у роботі внутрішнього аудиту банку 091
111 60 Наявність функції внутрішнього аудиту з урахуванням рівня виявлених ризиків ВК/ФТ 001, 002
112 61 Наявність аудиторських перевірок відповідності дій банку щодо клієнтів, продуктів/послуг та географічних регіонів, яким притаманний високий ризик, внутрішнім документам 001, 002
113 62 Опис порядку надання керівництву банку результатів аудиторських звітів та подальшого контролю за усуненням виявлених зауважень та недоліків 091
114 63 Чи включають такі звіти питання ПВК/ФТ? Якщо так, то описати які саме 091
115 64 Чи здійснюються відповідальним працівником банку перевірки підрозділів банку та його працівників щодо виконання ними внутрішніх документів 000, 051, 052, 053, 054
116 65 Чи були вжиті заходи за результатами виявлених останньою аудиторською перевіркою банку порушень з питань ПВК/ФТ (відповідь надається у відсотках) 000, 015, 016, 017, 018
117 66 Наявність відповідних механізмів для розподілу функцій та уникнення конфлікту інтересів відносно управління ризиків ВК/ФТ 001, 002
118 67 Чи включала остання перевірка банку, яку здійснювали зовнішні аудитори, аналіз внутрішньобанківської системи з питань ПВК/ФТ 001, 002
119 68 Якщо так, то які були результати зовнішніх аудиторських перевірок банку та форма повідомлення про їх результати керівництва банку 091
120 69 Чи були встановлені під час здійснення Національним банком останньої перевірки банку порушення вимог законодавства з питань ПВК/ФТ 055, 056, 057, 058, 059
121 VIII Комплаєнс
122 70 Чи передбачає внутрішньобанківська система банку з питань ПВК/ФТ ефективну взаємодію відповідального працівника із структурними підрозділами в процесі управління ризиками 000, 060, 061, 062, 063
123 71 Чи погоджений Національним банком відповідальний працівник банку 001, 002
124 72 Надати відомості про відповідального працівника банку (його прізвище, ім'я, по батькові, посадові обов'язки та місце в організаційній структурі банку) 091
125 73 Досвід роботи відповідального працівника у сфері ПВК/ФТ 000, 064, 065, 066, 067
126 74 Надайте відомості щодо останньої дати навчання відповідального працівника 000, 067, 068, 069, 070
127 75 Наявність у банку механізму відстеження змін у законодавстві з питань ПВК/ФТ та їх впровадження до внутрішніх документів 000, 071, 072, 073, 074
128 76 Чи є відповідальний працівник у кожному відокремленому підрозділі банку 001, 002
129 77 Якщо так, то описати взаємовідносини відповідального працівника відокремленого підрозділу банку з відповідальним працівником у головному офісі 091
130 78 Чи виконує відповідальний працівник інші функції, крім ПВК/ФТ? Якщо так, то які саме 091
131 79 Частка робочого часу відповідального працівника, який він приділяє питанням ПВК/ФТ, у загальному обсязі робочого часу (відповідь надається у відсотках) 000, 075, 076, 077, 078
132 80 Якими фінансовими, людськими (кількість співробітників підрозділу фінансового моніторингу) та іншими ресурсами розпоряджається відповідальний працівник для виконання покладених на нього завдань? Чи є ці ресурси достатніми? Надати розгорнуту відповідь 091
133 IX Навчання та підбір персоналу
134 81 Який порядок проведення навчання передбачає затверджена в банку програма навчання з питань ПВК/ФТ 000, 079, 080, 081, 082
135 82 Скільки складав бюджет зовнішнього навчання з питань ПВК/ФТ минулого та цього року 091
136 83 Частота проведення навчань з питань ПВК/ФТ 000, 083, 084, 085, 086
137 84 Зазначити, коли навчання з питань ПВК/ФТ проводилися в останнє 091
138 85 Який відсоток працівників банку зобов'язаний брати участь у навчанні з питань ПВК/ФТ 000, 015, 016, 017, 018
139 86 Чи брали участь у навчаннях з питань ПВК/ФТ голова та члени правління банку 001, 002
140 87 Перелік питань, вивчення яких відбувається під час навчання з питань ПВК/ФТ (наприклад, законодавство України, міжнародні стандарти, рекомендації FATF тощо) 091
141 88 Наявність спеціальних навчальних програм з питань ПВК/ФТ, розроблених та впроваджених відповідно до посадових обов'язків працівників 001, 002
142 89 Форми проведення навчання з питань ПВК/ФТ: 000, 087, 088, 089, 090
143 89.1 семінари та практичні заняття
144 89.2 самостійні заняття
145 89.3 заняття на комп'ютерах
146 89.4 інше
147 90 Чи здійснює банк документування та фіксування результатів навчання з питань ПВК/ФТ 001, 002
148 91 Чи перевіряє внутрішній аудит банку якість навчальних програм та чи оцінює їх ефективність 001, 002
149 92 Опис інших механізмів забезпечення ефективності навчальних програм з питань ПВК/ФТ у разі їх наявності 091
150 93 Чи наявна в банку внутрішня кадрова політика та процедури, що контролюють ділову репутацію фахівців/працівників банку 001, 002
151 94 Чи здійснює банк перевірку осіб, які претендують на працевлаштування в банку (наприклад, на наявність/відсутність відповідного досвіду, судимості тощо) 001, 002
152 95 Якщо відповідь на питання 94 "Так", то зазначити які ще перевірки осіб, які претендують на працевлаштування в банку, здійснює банк 091
__________
* Відповідно до каталогів.
"___" ________ 20__ року Голова правління ____________
(підпис)
______________________ Відповідальний працівник ____________
(прізвище виконавця, Банку (підпис)
номер телефону)
Каталог відповідей

з/п
Код Варіанти відповідей До яких питань застосовується Пояснення
1 2 3 4 5
1 000 Немає даних/не застосовується 2, 4, 5, 10, 11, 12, 13, 14, 19, 21, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 48, 49, 56, 64, 65, 70, 73, 74, 75, 79, 81, 83, 85, 89 Якщо обрано цей варіант відповіді, то необхідно надати пояснення
2 001 Так 1, 3, 6, 7, 9, 12, 15, 18, 20, 22, 25, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 40, 44, 45, 46, 50, 53, 54, 58, 60, 61, 66, 67, 71, 76, 86, 88, 90, 91, 93, 94
3 002 Ні 1, 3, 6, 7, 9, 12, 15, 18, 20, 22, 25, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 38, 40, 44, 45, 46, 50, 53, 54, 58, 60, 61, 66, 67, 71, 76, 86, 88, 90, 91, 93, 94
4 003 Менше ніж три місяці 2
5 004 Від трьох до шести місяців 2
6 005 Від шести місяців до одного року 2
7 006 Більше ніж один рік 2
8 007 Зв'язок між керівництвом банку та відповідними працівниками або підрозділами постійний, зустрічі з питань упровадження програм з питань ПВК/ФТ проводяться регулярно 4
9 008 Зустріч між керівництвом банку та відповідними працівниками або підрозділами, а також зустрічі з питань упровадження програм з питань ПВК/ФТ проводяться в разі виникнення необхідності 4
10 009 Зв'язок між керівництвом банку та відповідними працівниками або підрозділами відсутній, зустрічі з питань упровадження програм з питань ПВК/ФТ проводяться нерегулярно 4
11 010 Керівництво банку не проводить зустрічей з питань Програми ПВК/ФТ та не бере активної участі в упровадженні програм з питань ПВК/ФТ 4
12 011 Кожен квартал та/або частіше в разі виникнення необхідності 5
13 012 Кожні півроку та/або частіше в разі виникнення необхідності 5
14 013 Раз у рік та/або частіше в разі виникнення необхідності 5
15 014 Раз у рік без регулярних переглядів у разі виникнення необхідності 5
16 015 100% 10, 23, 27, 28, 29, 30, 65, 85
17 016 Від 76% до 99% 10, 23, 27, 28, 29, 30, 65, 85
18 017 Від 50% до 75% 10, 23, 27, 28, 29, 30, 65, 85
19 018 До 49% включно 10, 23, 27, 28, 29, 30, 65, 85
20 019 У програмі з питань ПВК/ФТ є функція управління ризиками. У банку є окремий підрозділ з управління ризиками 11
21 020 У програмі з питань ПВК/ФТ є функція управління ризиками. Але в банку відсутній окремий підрозділ з управління ризиками 11
22 021 У програмі з питань ПВК/ФТ є функція управління ризиками, але вона неефективна 11
23 022 У програмі з питань ПВК/ФТ відсутня функція управління ризиками 11
24 023 У банку є порядок аналізу ризику ВК/ФТ 13
25 024 У банку є порядок аналізу ризику ВК/ФТ, але він охоплює не всі послуги, які надає банк 13
26 025 Так, у банку є порядок аналізу ризику ВК/ФТ, але він неефективний 13
27 026 У банку відсутній порядок аналізу ризику ВК/ФТ 13
28 027 Аналіз ризику ВК/ФТ проводиться частіше ніж один раз у три місяці 14
29 028 Аналіз ризику ВК/ФТ проводиться один раз у три місяці 14
30 029 Аналіз ризику ВК/ФТ проводиться один раз у дев'ять місяців 14
31 030 Аналіз ризику ВК/ФТ проводиться рідше ніж один раз у дев'ять місяців 14
32 031 Підрозділ фінансового моніторингу активно бере участь, зокрема, забезпечує співпрацю з бізнес-підрозділами протягом усього процесу (уключає визначення потенційних ВК/ФТ ризиків) для всіх нових продуктів, послуг, розширення бізнесу, злиття та поглинань 19
33 032 Підрозділ фінансового моніторингу активно бере участь та забезпечує керівництво протягом процесу в разі такої потреби з боку бізнес-підрозділів у більшості випадків розроблення нових продуктів, послуг, розширення бізнесу, злиття та поглинань 19
34 033 Підрозділ фінансового моніторингу бере участь на всіх стадіях процесу (наприклад, матриця ризиків розробляється бізнес-підрозділами із залученням підрозділу фінансового моніторингу тільки на стадії затвердження) для більшості нових продуктів, послуг, розширення бізнесу, злиття та поглинань 19
35 034 Підрозділ фінансового моніторингу не задіяний у процесі затвердження, розроблення нових продуктів, послуг, розширення бізнесу, злиття та поглинань 19
36 035 Керівництво банку приймає рішення щодо управління ризиками завжди ураховуючи зміни в рівнях ризику ВК/ФТ 21
37 036 Керівництво банку приймає рішення щодо управління ризиками в більшості випадків ураховуючи зміни в рівнях ризику ВК/ФТ 21
38 037 Керівництво банку приймає рішення щодо управління ризиками рідко враховуючи зміни у рівнях ризику ВК/ФТ 21
39 038 Керівництво банку приймає рішення щодо управління ризиками не враховуючи зміни в рівнях ризику ВК/ФТ 21
40 039 Порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів містить задокументовану процедуру з чіткими вимогами щодо отримання відповідної інформації, здійснення верифікації клієнтів з використанням ризик-орієнтованого підходу та відповідності вимогам фіксації й зберігання інформації 24
41 040 Порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів містить опис процедури з чіткими вимогами щодо отримання відповідної інформації, здійснення верифікації клієнтів з використанням ризик-орієнтованого підходу та відповідності вимогам фіксації й зберігання інформації. Однак деякі вимоги не чітко визначені та потребують оновлення 24
42 041 Порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів не містить опис окремих процедур з чіткими вимогами щодо отримання відповідної інформації, здійснення верифікації клієнтів з використанням ризик-орієнтованого підходу та відповідності вимогам фіксації й зберігання інформації 24
43 042 Порядок здійснення ідентифікації та вивчення клієнтів не містить опис процедури з чіткими вимогами щодо отримання відповідної інформації, здійснення верифікації клієнтів з використанням ризик-орієнтованого підходу та відповідності вимогам фіксації й зберігання інформації 24
44 043 Перелічена інформація зберігається сім або більше років 48
45 044 Перелічена інформація зберігається від п'яти до семи років 48
46 045 Перелічена інформація зберігається п'ять років 48
47 046 Перелічена інформація зберігається менше п'яти років 48
48 047 Інформація зберігається в електронному вигляді з одночасним збереженням паперових носіїв у приміщенні банку 49
49 048 Інформація зберігається в електронному вигляді з одночасним збереженням паперових носіїв у приміщенні банку чи в зберігача 49
50 049 Інформація зберігається в первісному вигляді в приміщенні банку або в зберігача 49
51 050 Інформація частково/повністю втрачена 49
52 051 Частіше ніж один раз на рік 56, 64
53 052 Не рідше одного разу на рік 56, 64
54 053 Не рідше одного разу на два роки 56, 64
55 054 За необхідністю 56, 64
56 055 Порушення не виявлені 69
57 056 За виявлені (вчинені) порушення заходи впливу Національним банком не застосовувалися 69
58 057 За виявлені (вчинені) порушення до банку надсилалася письмова вимога Національного банку 69
59 058 За виявлені (вчинені) порушення до банку застосовано захід впливу у вигляді письмового застереження та/або відсторонення посадової особи банку від посади та/або надсилалася письмова вимога Національного банку 69
60 059 За виявлені (вчинені) порушення до банку застосовано заходи впливу: письмове застереження та/або штраф та/або зупинення фінансових операцій на визначений період та/або відсторонення посадової особи банку від посади та/або надсилалась письмова вимога Національного банку 69
61 060 Забезпечено ефективне співробітництво між керівниками банку (голова правління банку, заступники голови правління банку) та особами, які виконують обов'язки відповідальних працівників підрозділів.
Зустрічі проводяться на постійній основі, їх результати доводяться до всіх працівників банку. Програма ПВК/ФТ розповсюджується з регулярними оновленнями
70
62 061 Забезпечено ефективне співробітництво між керівниками банку (голова правління банку, заступники голови правління банку) та особами, які виконують обов'язки відповідальних працівників підрозділів. Зустрічі проводяться за необхідності, їх результати доводяться до відома усіх працівників банку. Програма ПВК/ФТ розповсюджується з регулярними оновленнями 70
63 062 Не забезпечено ефективне співробітництво між керівниками банку (голова правління банку, заступники голови правління банку) та особами, які виконують обов'язки відповідальних працівників підрозділів. Зустрічі проводяться нерегулярно, їх результати доводяться до відома усіх працівників банку. Програма ПВК/ФТ розповсюджується з регулярними оновленнями 70
64 063 Керівники банку (голова правління банку, заступники голови правління банку) не проводять зустрічі на постійній основі та/або не беруть участі в підготовці та затвердженні програми ПВК/ФТ 70
65 064 Більше п'яти років 73
66 065 Від трьох до п'яти років 73
67 066 Від одного до трьох років 73
68 067 До одного року 73, 74
69 068 Від одного до двох років 74
70 069 Від двох до трьох років 74
71 070 Більше ніж три роки 74
72 071 У банку проводиться моніторинг змін законодавства України, внутрішні документи приводяться відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку та Державної служби фінансового моніторингу України (далі - ДСФМУ) 75
73 072 У банку проводиться моніторинг змін законодавства України, внутрішні документи приводяться відповідно до вимог нормативно-правових актів Національного банку та ДСФМУ. Однак є деякі недоліки в цьому процесі, які виявлені та усунені/усуваються 75
74 073 У банку проводиться моніторинг змін законодавства України. Однак були виявлені недоліки в процесі приведення внутрішніх документів у відповідність до вимог нормативно-правових актів Національного банку та ДСФМУ, які на сьогодні ще не усунені 75
75 074 Моніторинг змін законодавства України та приведення внутрішніх документів у відповідність до вимог нормативно-правових актів Національного банку та ДСФМУ є неефективним 75
76 075 Від 76% до 100% 79
77 076 Від 50% до 75% 79
78 077 Від 25% до 49% 79
79 078 До 24% включно 79
80 079 Забезпечується проведення повноцінного та постійного навчання з питань ПВК/ФТ для працівників банку. Навчання відповідає рівню посад та відповідальності, для цього виділяються (надаються) достатні ресурси (кошти) 81
81 080 Забезпечується проведення навчання з питань ПВК/ФТ для працівників банку, для цього виділяються (надаються) достатні ресурси (кошти). Однак необхідні незначні зміни для покращення цього процесу 81
82 081 Забезпечується проведення навчання з питань ПВК/ФТ працівників банку. Однак деякі питання ПВК/ФТ не охоплені цим навчанням. Необхідні значні зміни для покращення цього процесу 81
83 082 Не систематичне проведення навчання з питань ПВК/ФТ, які не охоплюють окремі регулятивні питання 81
84 083 Навчання проводяться не рідше одного разу на три місяці 83
85 084 Навчання проводяться не рідше одного разу на шість місяців 83
86 085 Навчання проводяться не рідше одного разу на дев'ять місяців 83
87 086 Навчання проводяться один раз на рік або рідше 83
88 087 Навчання з питань ПВК/ФТ проводяться у всіх формах 89
89 088 Навчання з питань ПВК/ФТ проводяться тільки у формах семінарів, практичних занять та занять на комп'ютерах 89
90 089 Навчання з питань ПВК/ФТ проводяться тільки у формах семінарів та практичних занять 89
91 090 Навчання з питань ПВК/ФТ проводяться тільки у формах самостійних занять 89
92 091 Коментарі 8, 16, 17, 26, 35, 39, 41, 42, 43, 47, 51, 52, 55, 57, 59, 62, 63, 68, 72, 77, 78, 80, 82, 84, 87, 92, 95

................
Перейти до повного тексту