1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 822 від 26.11.2001
Про Галузеву програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр.
З метою поліпшення роботи по створенню безпечних і нешкідливих умов праці та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. N 1320 "Про затвердження Національної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр."
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Галузеву програму поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр. (далі - Галузева програма).
2. Покласти на Департамент безпеки транспорту та технічної політики функції координатора реалізації заходів, передбачених Галузевою програмою.
3. Установити, що фінансування заходів Галузевої програми здійснюється в передбаченому законодавством порядку за рахунок коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Керівникам державних департаментів, Укрзалізниці, Укравтодору, Укрзалізпрому:
4.1. Забезпечити виконання завдань, передбачених Галузевою програмою поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр.
4.2. Щорічно до 25.01 подавати Департаменту безпеки транспорту та технічної політики інформацію про стан виконання заходів Галузевої програми.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Кроля С.С.
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства
транспорту України
від 26.11.2001 N 822
Галузева програма поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр.
1. Загальні положення
Галузева програма поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр. (далі - Галузева програма) розроблена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. N 1320 "Про затвердження Національної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр.".
Головною метою цієї Галузевої програми є реалізація заходів галузевого значення щодо створення безпечних і нешкідливих умов праці на підприємствах, в установах та організаціях транспорту та дорожнього господарства (далі - підприємства) шляхом виконання конкретних завдань організаційного, матеріально-технічного, наукового та правового забезпечення діяльності у сфері охорони праці, подальшого удосконалення управління охороною праці.
В умовах переходу підприємств галузі до ринкових відносин, приватизації, децентралізації і комерціалізації виробництв, зниженні кількості працюючих, значного зниження обсягів перевезень, послуг та виробництва права працівників на здорові і безпечні умови праці в необхідній мірі реально не забезпечуються. Невідповідність нормативно-правових актів щодо охорони праці на підприємствах, висока ступінь зносу засобів виробництва, зменшення обсягів коштів, що виділяються на охорону праці, відсутність комплексного та системного підходу в роботі по створенню безпечних та нешкідливих умов праці не сприяє її покращанню.
Так, у 2000 р. на підприємствах транспорту та дорожнього господарства було допущено 637 випадків на виробництві, з них 54 зі смертельним наслідком.
Якщо в цілому по галузі кількість нещасних випадків на 1000 працюючих у 2000 р. в порівнянні з 1995 р. скоротилась на 46%, то кількість днів непрацездатності на 1 травмованого збільшилась на 34%, що свідчить про недостатню роботу з профілактики виробничого травматизму.
На вирішення проблем охорони праці була спрямована Галузева програма поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 1996-2000 рр., у ході реалізації якої виконано ряд важливих завдань, однак у зв'язку з недостатнім її фінансуванням частина заходів практично не виконувалась, а виконання низки завдань затрималось і включено до Заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр..
Основними невирішеними проблемами, що негативно позначаються на охороні праці, залишаються:
- невідповідність машин, механізмів та транспортних засобів вимогам охорони праці в процесі виробництва;
- невідповідність існуючих засобів виробництва санітарним нормам і нормативам виробничого середовища та трудового процесу;
- незадовільні умови праці на ряді виробництв;
- недостатня забезпеченість працюючих засобами індивідуального та колективного захисту працюючих;
- недостатній рівень підготовки працюючих та фахівців з питань охорони праці;
- відсутність в необхідному обсязі впровадження науково-технічних розробок в сфері охорони праці;
- недостатня організація робіт по інформаційному забезпеченню і пропаганді охорони праці;
- неефективність контролю за реалізацією заходів з умов та охорони праці галузевих угод.
2. Основні завдання та заходи
Галузева програма на 2001-2005 рр., реалізуючи державну політику в галузі охорони праці, направлена на комплексне розв'язання проблем охорони праці, забезпечення пріоритету життя і здоров'я працівників транспорту та дорожнього господарства, їх соціального захисту, створення безпечних та нешкідливих умов праці на виробництві і грунтується на аналізі сучасних тенденцій науково-технічного прогресу, існуючих проблем охорони праці, а також змін в системі державного управління, і полягає у:
- створенні дієвих механізмів захисту прав працюючих;
- розробленні механізму формування пріоритетних напрямів науки і техніки з питань охорони праці і вибору конкретних стратегічних напрямів;
- концентруванні ресурсів на пріоритетних напрямках розвитку науки і техніки в сфері охорони праці;
- забезпеченні конкурентоспроможності науково-технічних розробок та їх відповідності рівню міжнародних вимог;
- максимальному використанні досягнень світової та вітчизняної науки та міжнародного науково-технічного співробітництва щодо питань поліпшення охорони праці та її нормативно-правової, наукової і матеріально-технічної бази.
Основними завданнями Галузевої програми є:
- удосконалення нормативно-правової бази з питань безпеки праці;
- вирішення пріоритетних медичних проблем охорони праці;
- інформаційне забезпечення підприємств галузі з питань охорони праці;
- усунення шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях;
- створення засобів діагностики обладнання та попередження аварій та дорожньо-транспортних пригод, наїздів рухомого складу, засобів та систем колективного захисту працівників;
- здійснення цільових заходів по захисту працівників від ураження електричним струмом при обслуговуванні електроустановок, ліній електропередач та контактної мережі;
- удосконалення інформаційно-аналітичної діяльності в сфері охорони праці.
Вирішення завдань Галузевої програми забезпечить поліпшення стану охорони праці в транспортно-дорожньому комплексі і сприятиме поліпшенню умов і охорони праці, зменшенню кількості аварій, нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
Галузева програма включає в себе заходи структурних підрозділів транспортно-дорожнього комплексу щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр. і направлена на поступове приведення нормативної бази до вимог директив Європейського Союзу та Міжнародної Організації Праці.
3. Фінансове забезпечення
Фінансування заходів Галузевої програми здійснюється Фондом соціального страхування згідно з ст. 25 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", з коштів, спрямованих на реалізацію галузевих заходів поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища підприємств, передбаченими угодами між Міністерством транспорту та галузевими профспілками, та інших джерел, не заборонених законодавством.
Міністерство транспорту щороку подає правлінню Фонду соціального страхування бюджетні запити щодо включення до бюджету цього фонду цільових видатків, призначених для фінансування заходів Галузевої програми.
4. Організаційне забезпечення Галузевої програми здійснює Міністерство транспорту України.
Додаток
Заходи щодо реалізації Галузевої програми поліпшення стану безпеки,
гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 рр.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Найменування заходу | Відповідальні | Термін | Вартість роботи (тис. грн.) | Очікуваний результат |
| | виконавці |виконання,|--------------------------------| |
| | | роки | всього| в т. ч. за роками | |
| | | | |------------------------| |
| | | | |2001|2002|2003|2004|2005| |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| I. Організаційні заходи |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Організація проведення|Мінтранс, |2002-2005 | - | - | - | - | - | - |Приведення робочих|
|атестації робочих місць|держдепартаменти, | | | | | | | |місць у відповідність з|
|з небезпечними та|Укрзалізниця, | | | | | | | |вимогами нормативних|
|шкідливими умовами|Укравтодор, | | | | | | | |актів про охорону праці|
|праці та здійснення|Укрзалізпром | | | | | | | | |
|контролю за приведенням| | | | | | | | | |
|їх у відповідність з| | | | | | | | | |
|вимогами нормативних| | | | | | | | | |
|актів про охорону праці| | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Проведення щорічних|Мінтранс, |2002-2005 | 80 | - | 20 | 20 | 20 | 20 |Поширення передового|
|семінарів за участю|держдепартаменти, | | | | | | | |досвіду, підвищення|
|керівників служб|Укрзалізниця, | | | | | | | |рівня знань з питань|
|охорони праці, пожежної|Укравтодор, | | | | | | | |охорони праці, розробка|
|безпеки, керівників|Укрзалізпром | | | | | | | |рекомендацій щодо|
|галузевих навчальних| | | | | | | | |поліпшення роботи по|
|центрів з питань| | | | | | | | |контролю за станом|
|охорони праці та| | | | | | | | |охорони праці та|
|профспілок | | | | | | | | |пожежної безпеки |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Організація та|Мінтранс, |2002-2005 | 550 | - |150 |150 |150 |150 |Підвищення рівня знань|
|проведення навчання|держдепартаменти, | | | | | | | |з питань охорони праці|
|спеціалістів служб|Укрзалізниця, | | | | | | | |та пожежної безпеки |
|охорони праці та|Укравтодор, | | | | | | | | |
|пожежної безпеки |Укрзалізпром | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Проведення галузевої|Мінтранс, |2004 | 20 | - | - | 20 | - | - |Обмін досвідом,|
|конференції з охорони|держдепартаменти, | | | | | | | |опрацювання відповідних|
|праці працівників|Укрзалізниця, | | | | | | | |рішень та рекомендацій,|
|транспортно-дорожнього |Укравтодор, | | | | | | | |поліпшення |
|комплексу |Укрзалізпром | | | | | | | |профілактичної роботи |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Разом: | | | 650 | - |170 |190 |170 |120 | |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| II. Пріоритетні науково-технічні дослідження і розробки |
| з охорони праці. |
| |
|1. Розроблення і впровадження науково обгрунтованої |
|навчально-методичної та контрольної діяльності у сфері охорони праці. |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Впровадження єдиної|Мінтранс, |2002-2003 | 180 | - | 40 | 50 | 50 | 40 |Підвищення |
|системи автоматизованих|держдепартаменти, | | | | | | | |оперативності і |
|робочих місць|Укрзалізниця, | | | | | | | |достовірності |
|спеціалістів з охорони|Укравтодор, | | | | | | | |інформації |
|праці, обліку та|Укрзалізпром | | | | | | | | |
|аналізу нещасних| | | | | | | | | |
|випадків виробничого| | | | | | | | | |
|травматизму | | | | | | | | | |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|2. Розроблення і впровадження заходів щодо забезпечення |
|безпечних умов праці в транспортно-дорожньому комплексі. |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Розроблення системи|Укрзалізниця |2003 | 20 | - | - | 20 | - | - |Підвищення надійності|
|пристроїв для захисту| | | | | | | | |захисту працівників від|
|працівників від падіння| | | | | | | | |падіння з даху рухомого|
|з даху рухомого складу| | | | | | | | |складу при ремонті в|
|при ремонті в депо | | | | | | | | |депо |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Доопрацювання та|Укрзалізниця |2002-2003 | 200 | - |100 |100 | - | - |Зниження імовірності|
|запровадження на| | | | | | | | |травмування працюючих|
|залізницях України| | | | | | | | |на колії |
|пристроїв для| | | | | | | | | |
|автоматизованого | | | | | | | | | |
|попередження працюючих| | | | | | | | | |
|на коліях, локомотивних| | | | | | | | | |
|бригад та чергового по| | | | | | | | | |
|станції про наближення| | | | | | | | | |
|рухомого складу | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Розроблення та|Укрзалізниця |2003 | 25 | - | - | 25 | - | - |Підвищення надійності|
|запровадження | | | | | | | | |захисту працюючих від|
|спеціальних башмаків| | | | | | | | |наїздів рухомого складу|
|для огородження| | | | | | | | | |
|стаціонарних місць| | | | | | | | | |
|робіт та воріт депо,| | | | | | | | | |
|розташованих на ухилах| | | | | | | | | |
|колії, для захисту від| | | | | | | | | |
|наїзду рухомого складу | | | | | | | | | |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|3. Розроблення технічних засобів захисту працюючих від ураження |
|електричним струмом в зовнішніх електричних мережах. |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Розроблення та|Укрзалізниця |2002-2004 | 50 | - | 30 | 10 | 10 | - |Зниження імовірності|
|запровадження | | | | | | | | |травмування працюючих|
|портативних | | | | | | | | |від ураження|
|сигналізаторів про| | | | | | | | |електричним струмом |
|наближення працюючого| | | | | | | | | |
|до електрообладнання,| | | | | | | | | |
|що знаходиться під| | | | | | | | | |
|напругою | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Розроблення, |Укрзалізниця |2002 | 25 | - | 25 | - | - | - |Підвищення надійності|
|випробування та| | | | | | | | |заземлення повітряних|
|запровадження | | | | | | | | |ліній |
|переносного пристрою| | | | | | | | | |
|для заземлення| | | | | | | | | |
|повітряних ліній| | | | | | | | | |
|передач напругою 6-10| | | | | | | | | |
|кВ з землі | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Випробовування та|Укрзалізниця |2002 | 20 | - | 20 | - | - | - |Зниження імовірності|
|запровадження | | | | | | | | |травмування працюючих|
|безконтактних | | | | | | | | |від ураження|
|індикаторів напруги для| | | | | | | | |електричним струмом |
|контролю напруги| | | | | | | | | |
|повітряних ліній| | | | | | | | | |
|передач з землі | | | | | | | | | |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|4. Розв'язання медичних проблем охорони праці. |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Вивчення причин|Мінтранс, |2002-2003 | 60 | - |30 |30 |- |- |Розроблення |
|раптового погіршення|Укрморрічфлот | | | | | | | |рекомендацій по|
|стану здоров'я, смерті| | | | | | | | |проведенню професійного|
|серед плавскладу і| | | | | | | | |добору, зниженню|
|розробити рекомендації,| | | | | | | | |захворюваності та|
|направлені на зниження| | | | | | | | |смертності серед|
|захворюваності та| | | | | | | | |моряків |
|смертності | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Разом: | | | 580 | - |245 |235 |60 |40 | |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| III. Нормативно-правове забезпечення охорони праці. |
| Нормативно-правові та відомчі акти на залізничному транспорті. |
|--------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Перегляд: |Мінтранс, |2002 | 10 | - | 10 | - | - | - |Приведення |
|Правила безпеки праці|Укрзалізниця | | | | | | | |нормативно-правових |
|для працівників| | | | | | | | |актів до вимог чинного|
|залізничних станцій і| | | | | | | | |законодавства |
|вокзалів | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | 5 | - | - | - | -"- |
|під час виконання робіт|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|в колійному| | | | | | | | | |
|господарстві | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила охорони праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | 5 | - | - | - | -"- |
|під час експлуатації та|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|ремонту будівель та| | | | | | | | | |
|споруд залізничного| | | | | | | | | |
|транспорту | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | 5 | - | - | - | -"- |
|під час виконання|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|навантажувально- | | | | | | | | | |
|розвантажувальних робіт| | | | | | | | | |
|на залізничному| | | | | | | | | |
|транспорті | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила охорони праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | 5 | - | - | - | -"- |
|під час технічного|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|обслуговування і| | | | | | | | | |
|ремонту вантажних| | | | | | | | | |
|вагонів і| | | | | | | | | |
|рефрижераторного | | | | | | | | | |
|рухомого складу | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила охорони праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | - | 5 | - | - | -"- |
|під час експлуатації|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|водопровідно- | | | | | | | | | |
|каналізаційних споруд | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2002 | 5 | - | - | 5 | - | - | -"- |
|на складах палива|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|залізниць | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2003 | 5 | - | - | 5 | - | - | -"- |
|для працівників|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|дистанцій захисних| | | | | | | | | |
|лісонасаджень | | | | | | | | | |
|залізничного транспорту| | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2003 | 15 | - | - | 15 | - | - | -"- |
|під час технічного|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|обслуговування та| | | | | | | | | |
|поточного ремонту| | | | | | | | | |
|тягового рухомого| | | | | | | | | |
|складу та| | | | | | | | | |
|вантажопідіймальних | | | | | | | | | |
|кранів на залізничному| | | | | | | | | |
|ходу | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Правила безпеки праці|Мінтранс, |2005 | 10 | - | - | - | - | 10 | -"- |
|для працівників|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|щебеневих заводів | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|Розроблення: |Мінтранс, |2005 | 10 | - | - | - | - | 10 | -"- |
|"Вимоги безпеки під час|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|підготовки цистерн до| | | | | | | | | |
|наливу та ремонту" | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|"Вимоги безпеки під час|Мінтранс, |2005 | 15 | - | - | - | - | 15 | -"- |
|роботи з механізованим|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|колійним інструментом" | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|"Положення про|Мінтранс, |2004 | 15 | - | - | - | 15 | - | -"- |
|організацію нагляду за|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|паровими котлами та| | | | | | | | | |
|повітряними | | | | | | | | | |
|резервуарами рухомого| | | | | | | | | |
|складу залізниць| | | | | | | | | |
|України" | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|"Норми безплатної|Мінтранс, |2002 | 15 | - | 15 | - | - | - | -"- |
|видачі спеціального|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|одягу, спеціального| | | | | | | | | |
|взуття та інших засобів| | | | | | | | | |
|індивідуального захисту| | | | | | | | | |
|працівникам | | | | | | | | | |
|залізничного | | | | | | | | | |
|транспорту" | | | | | | | | | |
|-----------------------+------------------+----------+-------+----+----+----+----+----+-----------------------|
|"Інструкція про|Мінтранс, |2002 | 5 | - | 5 | - | - | - | -"- |
|розслідування нещасних|Укрзалізниця | | | | | | | | |
|випадків на виробництві| | | | | | | | | |
|на залізничному| | | | | | | | | |
|транспорті України" | | | | | | | | | |

................
Перейти до повного тексту