1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.07.2012 № 812
Про впровадження пілотного проекту "LearnIn - SMART навчання"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 188 від 22.02.2013 )
На виконання Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 494, наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 1 квітня 2011 року № 302 "Про заходи щодо впровадження електронного навчального контенту", відповідно до укладеного меморандуму про спільну діяльність між Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та "INSOFT Development & Consulting" від 3 червня 2012 р., на підставі експертного висновку науково-методичної комісії з інформатизації та комп'ютеризації закладів освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та з метою змістового наповнення сучасного електронного інформаційного навчального середовища системи загальної середньої освіти, формування нового рівня освіти і підвищення якості навчального процесу через впровадження в навчально-виховний процес інтерактивних комунікаційних технологій
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити, як такі, що додаються:
Концепцію пілотного проекту "LearnIn - SMART навчання" на 2012 - 2013 роки;
програму реалізації пілотного проекту "LearnIn - SMART навчання" на 2012 - 2013 роки;
склад Науково-методичної ради проекту "LearnIn - SMART навчання";
перелік загальноосвітніх навчальних закладів - учасників проекту "LearnIn - SMART навчання" (далі - проект).
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) забезпечити методично-інформаційну підтримку проекту.
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) здійснювати організаційне та науково-методичне забезпечення проекту.
4. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти і науки Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Київської, Кіровоградської, Миколаївської, Полтавської, Сумської, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської обласних, Київської міської державних адміністрацій провести відповідну організаційну роботу та сприяти впровадженню Проекту у загальноосвітніх навчальних закладах.
( Пункт 4 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 188 від 22.02.2013 )
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра Б.М. Жебровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України
12.07.2012 № 812
КОНЦЕПЦІЯ
пілотного проекту "LearnIn - SMART навчання"
1. Проблема, на розв'язання якої спрямований проект
Динамічний розвиток сучасного суспільства, світова глобалізація, бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій впливає на перерозподіл світового освітнього простору, потребує забезпечення можливості отримання якісної освіти, вимагає нових підходів до організації процесу підготовки молодого покоління до суспільного життя. Необхідними умовами повноцінної, практично зорієнтованої освіти є її доступність та зорієнтованість на використання сучасних інноваційних засобів навчання. Тому, відповідно до чинних державних цільових програм, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в наш час є національним пріоритетом освіти України.
InSoft Development & Consulting (Румунія) є одним з лідерів у сфері IT, як на національному рівні в Румунії, так і серед держав ЄС. Компанія продовжує розвивати сучасні рішення програмного забезпечення в сфері освіти на рівні шкіл, на регіональному та національному рівнях згідно з європейськими стандартами. Представником компанії InSoft Development & Consulting (Румунія) в Україні є компанія "Інсофт Інтернешнл Україна".
Головний принцип рішення LearnIn - це SMART навчання ("розумне навчання"). LearnIn є новим підходом в освіті, який передбачає заохочення до використання новітніх методів навчання за допомогою сучасних комп'ютерних технологій, підвищення кваліфікації викладачів і використання власних технологічних ресурсів в навчально-виховному процесі.
Використання рішення LearnIn у пілотних навчальних закладах України дозволить якісно реалізувати Державну цільову програму впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року з формування нового рівня освіти та підвищити якість навчального процесу, а саме: оснастити загальноосвітні навчальні заклади засобами інформаційно-комунікаційних технологій; створити відкриту мережу освітніх ресурсів; підготовити та підвищити рівень кваліфікації вчителів.
2. Мета, цілі та завдання проекту
Метою проекту є змістове наповнення сучасного електронного інформаційного навчального середовища системи загальної середньої освіти, формування нового рівня освіти і підвищення її якості через впровадження в навчально-виховний процес інтерактивних комунікаційних технологій.
Цілі проекту:
поліпшення якості шкільної освіти;
створення механізмів її стійкого інноваційного розвитку, варіативності та індивідуалізації навчання;
створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти;
створення умов для соціальної адаптації та реабілітації дітей з обмеженими можливостями та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні.
Завдання проекту:
розробка та впровадження в освітній простір електронного навчального контенту з біології, хімії, математики, фізики;
використання створеного електронного контенту в освітній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів;
забезпечення науково-методичної допомоги керівникам навчальних закладів та вчителям в організації навчання з використанням контенту;
налагодження дієвої співпраці в галузі підвищення кваліфікації вчителів з провідними ІТ-компаніями, які у значній мірі визначають розвиток інформаційно-комунікаційних технологій.
3. Суб'єкти спільної діяльності:
Суб'єктами спільної діяльності з впровадження проекту є:
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України;
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти;
компанія InSoft Development & Consulting (Румунія);
компанія "Інсофт Інтернешнл Україна";
Управління освіти і науки Луганської, Сумської та Чернівецької обласних державних адміністрацій, які надають листи-погодження щодо участі у проекті загальноосвітніх навчальних закладів I - III ступенів.
4. Методологічні засади, підходи, принципи, критерії реалізації проекту
Теоретико-методологічну основу організації та виконання проекту становлять:
Закони України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 - 2015 роки", "Про освіту", "Про загальну середню освіту";
Національна доктрина розвитку освіти;
Указ Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні" від 30 вересня 2010 року № 926;
Державна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року (оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій; створення відкритої мережі освітніх ресурсів; підготовка та підвищення рівня кваліфікації вчителів);
наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.04.2011 року № 302 "Про заходи щодо впровадження електронного навчального контенту".
Засадничими є наступні принципи:
добровільності - кожен суб'єкт добровільно висловлює намір прийняти участь у проекті та стає учасником після укладання відповідної угоди з організаторами;
колективного використання ресурсів - кожен учасник проекту під час укладання угоди визначає, які ресурси та послуги він надає для спільного використання й отримує від інших учасників;
індивідуальні цілі учасників - кожен учасник проекту може розробити та реалізовувати власну програму досліджень в рамках загальної, за умови виконання взятих на себе зобов'язань. Організатори гарантують вільне надання усіх первинних (додатково не оброблених) експериментальних даних зацікавленим учасникам для подальшого їх наукового опрацювання;
авторське право - організатори та всі учасники зобов'язуються дотримуватись законодавства про авторські права. Усі права на надані та розроблені під час проекту об'єкти інтелектуальної власності належать їх авторам;
відкритості - інформація про учасників та проектну діяльність доступна для всіх учасників, публікується на офіційному сайті (за винятком персональних приватних даних та індивідуальних результатів навчання);
безкоштовності - реалізація проекту не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.
Оцінювання та узагальнення результатів реалізації проекту:
апробація результатів дослідження;
кількісний та якісний аналіз, системний аналіз оцінювання впровадження електронного навчального контенту;
побудова моделі організації навчально-виховного процесу з використання електронного навчального контенту на основі отриманих результатів;
порівняння результатів реалізації проекту з поставленими метою та завданнями;
підготовка до видання посібників, методичних рекомендацій щодо використання теоретичних та практичних здобутків пілотного проекту "LearnIn - SMART навчання".
5. Управління проектом
Управління проектом здійснює Науково-методична рада проекту. Поточні та підсумкові результати проекту обговорюються та затверджуються Науково-методичною радою проекту.
6. Система підготовки учасників до реалізації проекту
Система підготовки кадрів включає організацію науково-практичного семінару з підготовки вчителів до участі в проекті.
Для учасників проекту компанія "Інсофт Інтернешнл Україна" розробить очні та дистанційні курси та відповідні методичні матеріали. Учасники будуть проходити очне, змішане чи суто дистанційне навчання за відповідним курсом або брати участь у серії вебінарів.
7. Шляхи, умови та очікувані результати реалізації проекту
Реалізація проекту здійснюється шляхом:
розробки проектів відповідних нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України;
розроблення і впровадження (апробація) навчального електронного контенту;
організації та науково-методичного забезпечення діяльності експериментальних навчальних закладів для реалізації основних положень цієї Концепції;
висвітлення ходу експерименту у науково-методичних виданнях.
Результати пілотного проекту планується враховувати у подальших розробках стратегії інформатизації системи освіти.
Директор Інституту
інноваційних технологій
і змісту освіти


О.А. Удод
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту Україн
12.07.2012 №812
СКЛАД
Науково-методичної ради проекту "LearnIn - SMART навчання"
П.І.Б. Місце роботи, посада
Гуржій
Андрій Миколайович
(голова)
Віце-президент НАПН України
Єресько
Олег Вікторович
(заступник голови)
директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Удод
Олександр Андрійович
директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Пушкарьова
Тамара Олексіївна
(науковий керівник проекту)
заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Косик
Вікторія Миколаївна
начальник відділу інноваційних і інформаційних технологій Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
Берча
Валерій Іванович
директор компанії "ІНСОФТ ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА"
Директор Інституту
інноваційних технологій
і змісту освіти


О.А. Удод
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України
12.07.2012 № 812
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту
22.02.2013 № 188 ( v0188736-13 ))
ПЕРЕЛІК
загальноосвітніх навчальних закладів - учасників проекту "Learnln-Smart навчання"
АР Крим:
1. Навчально-виховний комплекс "Сімферопольський економічний ліцей".
2. Загальноосвітня школа I - III ступенів № 43.
3. Бахчисарайський навчально-виховний комплекс "Школа-гімназія".
Волинська область:
1. Комунальний заклад "Луцька гімназія № 4 імені Модеста Левицького Луцької міськради Волинської області".
2. Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс № 26 Луцької міської ради Волинської області".
3. Комунальний заклад "Луцький навчально-виховний комплекс Гімназія № 14 Луцької міської ради Волинської області".
Дніпропетровська область:
1. Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа № 37" Дніпропетровської міської ради.
2. Марганецька гімназія.
3. Ліцей природничо-наукового навчання.
4. Комунальний заклад освіти Жовтоводянська середня загальноосвітня школа № 10 з профільними класами.
5. Новоселівська середня загальноосвітня школа I - III ступенів.
Донецька область:
1. Ліцей-інтернат при Донецькому національному університеті з поглибленим вивченням предметів гуманітарного, суспільного та природничо-математичного циклу Донецької обласної ради.
2. Авдіївська загальноосвітня школа I - III ступенів № 6 відділу освіти Авдіївської міської ради Донецької області.
3. Білицька загальноосвітня школа I - III ступенів № 10 Добропільської міської ради.
4. Білозерська загальноосвітня школа I - III ступенів № 18 Добропільської міської ради Донецької області.
5. Білоярівська загальноосвітня школа I - III ступенів Амвросіївської районної ради Донецької області.
6. Благодатнівська загальноосвітня школа I - III ступенів Амвросіївської районної ради Донецької області.
7. Василівська загальноосвітня школа I - III ступенів Амвросіївської районної ради Донецької області.
8. Войковська загальноосвітня школа I - III ступенів Амвросіївської районної ради Донецької області.
9. Волноваський ліцей.
10. Димитровський міський ліцей Димитровської міської ради Донецької області.
11. Докучаєвська загальноосвітня школа I - III ступенів № 3.
12. Докучаєвська загальноосвітня школа I - III ступенів № 4.
13. Докучаєвська загальноосвітня школа I - III ступенів № 5.
14. Донецька загальноосвітня школа I - III ступенів № 14 Донецької міської ради Донецької області.
15. Донецька класична гуманітарна гімназія Донецької міської ради Донецької області.
16. Донецька спеціалізована фізико-математична школа I - III ступенів № 17.
17. Донецький ліцей "Інтелект" Донецької міської ради Донецької області.
18. Донецький профільний ліцей № 135 Донецької міської ради Донецької області.
19. Донецька гуманітарна гімназія № 33 Донецької міської ради Донецької області.
20. Донецька загальноосвітня школа I - III ступенів № 19 з поглибленим вивченням іноземних мов Донецької міської ради Донецької області.
21. Донецька спеціалізована з інформаційних технологій загальноосвітня школа I - III ступенів № 61 Донецької міської ради.
22. Дружківська гімназія "Інтелект" Дружківської міської ради.
23. Загальноосвітня школа I - III ступенів № 1 Сніжнянської міської ради.
24. Загальноосвітня школа I - III ступенів № 6 Дружківської міської ради Донецької області.
25. Загальноосвітня школа I - III ступенів № 8 Димитровської міської ради Донецької області.
26. Кленівська загальноосвітня школа I - III ступенів Амвросіївської районної ради Донецької області.
27. Комунальний заклад "Маріупольська гімназія № 2 Маріупольської міської ради Донецької області".
28. Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа I - III ступенів № 26 Маріупольської міської ради Донецької області".
29. Комунальний заклад "Маріупольська спеціалізована школа з поглибленим вивченням новогрецької мови I - III ступенів № 8 Маріупольської міської ради Донецької області".
30. Комунальний заклад "Маріупольська спеціалізована школа I - III ступенів № 40 імені Миська Євгена Михайловича Маріупольської міської ради Донецької області".

................
Перейти до повного тексту