- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
30.12.2013 № 803 (з основної діяльності) |
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій
№ 94 від 14.02.2014 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення планів взаємодії територіальних органів ДСНС України з відповідними територіальними органами з питань реагування на надзвичайні ситуації іноземних держав, що межують з Україною, у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру
З метою визначення єдиного порядку розроблення планів взаємодії при запобіганні, загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру на прикордонних територіях суміжних держав,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо розроблення планів взаємодії територіальних органів ДСНС України з відповідними територіальними органами з питань реагування на надзвичайні ситуації іноземних держав, що межують з Україною, у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС України
30.12.2013 № 803
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо розроблення планів взаємодії територіальних органів ДСНС України з відповідними територіальними органами з питань реагування на надзвичайні ситуації іноземних держав, що межують з Україною, у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації мають виключно рекомендаційний характер, розроблені з метою визначення основних розділів Плану взаємодії територіального органу ДСНС України з відповідним територіальним органом з питань реагування на надзвичайні ситуації іноземної держави, що межує з Україною, у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру (далі - План).
1.2. План розробляється з метою визначення порядку організації та забезпечення взаємодії при запобіганні, загрозі виникнення та виникненні надзвичайної ситуації (далі - НС) техногенного і природного характеру на території прикордонних адміністративно-територіальних одиниць суміжних держав, на підставі Міжурядової угоди країн про співробітництво в галузі запобігання надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків (далі - Міжурядова угода) та Плану спільних заходів ДСНС України
з відповідним відомством з питань реагування на НС суміжної держави з реалізації Міжурядової угоди (далі - План спільних заходів).
1.3. План рекомендується затверджувати шляхом проставляння підписів на титульному аркуші керівниками органів управління, що взаємодіють: територіальним органом ДСНС України прикордонної області та відповідним територіальним органом з питань реагування на НС суміжної іноземної держави (далі - Суб'єкти взаємодії).
II. Рекомендована структура Плану
2.1. Як правило, План складається з текстової частини та додатків (довідкових, формалізованих і картографічних документів).
2.2. До текстової частини рекомендується включити наступні розділи:
загальні положення;
загальні характеристики адміністративно-територіальних одиниць суміжних держав;
організація взаємодії;
обмін інформацією;
надання допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій транскордонного характеру;
порядок звітності та коригування спільних планів взаємодії.
2.3. До додатків доцільно включити:
перелік прогнозованих надзвичайних ситуацій на територіях суміжних держав, при яких здійснюється взаємодія;
перелік існуючих каналів зв'язку при взаємодії у режимі повсякденної діяльності та у разі виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру;
список керівного складу Суб'єктів взаємодії;
зміст інформації про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій транскордонного характеру;
перелік аварійно-рятувальних формувань, що залучаються для надання допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території суміжної країни;
карту-схему дислокації аварійно- (пожежно-) рятувальних підрозділів на прикордонній території.
III. Наповнення розділів Планів
3.1. У розділі "Загальні положення" варто визначити наступні дані:
мету та підставу для розробки Плану;
Суб'єктів взаємодії;
основні завдання Плану.
3.1.1. До основних завдань Плану доцільно включити питання щодо:
визначення можливих джерел НС та їх вплив на навколишнє природне середовище;
розробки спільної системи заходів щодо запобігання транскордонним НС техногенного та природного характеру і ліквідації їх наслідків;
розробки і впровадження системи раннього оповіщення про промислові аварії, катастрофи і стихійне лихо, що створюють загрозу здоров'ю людини та транскордонного забруднення території суміжних держав;
організації оперативного обміну інформацією та взаємної допомоги у разі загрози або виникнення НС техногенного і природного характеру на прикордонних територіях суміжних держав;
своєчасного реагування і надання взаємної допомоги в ліквідації наслідків НС транскордонного характеру.
3.2. У розділі "Загальні характеристики адміністративно-територіальних одиниць суміжних держав" рекомендується описати:
фізико-географічну характеристику територій;
адміністративний поділ;
демографічну ситуацію;
кліматичні умови;
техногенну характеристику;
прогнозовані НС на територіях суміжних держав, при яких здійснюється взаємодія (додаток 1).
3.3. У розділі "Організація взаємодії" доцільно передбачити наступні пункти:
3.3.1. Реалізація питань взаємодії здійснюється згідно з чинним законодавством України та суміжної держави, у рамках Міжурядової угоди, Плану спільних заходів і цього Плану, відповідно до наступних основних напрямків:
прогнозування НС, що можуть виникнути на суміжних територіях, оцінка ризику для довкілля і здоров'я населення у зв'язку з можливими забрудненнями в результаті промислових аварій, катастроф і стихійного лиха;
спільне планування, розробка і здійснення заходів щодо запобігання та зниження ризику виникнення НС техногенного і природного характеру на суміжних територіях;
забезпечення зв'язку та здійснення обміну інформацією про НС природного і техногенного характеру, що мають місце на територіях суміжних держав, а також з питань надання допомоги;
надання взаємодопомоги у ліквідації наслідків НС відповідно до діючої Міжурядової угоди та Плану спільних заходів;
забезпечення готовності взаємодіючих органів управління, сил і засобів, призначених для локалізації НС та ліквідації її наслідків;
проведення спільних засідань, нарад, семінарів, конференцій для визначення пріоритетних напрямків співпраці у сфері запобігання та реагування на НС техногенного і природного характеру;
проведення спільних навчань і тренувань органів управління та сил для відпрацювання узгоджених дій у разі загрози або виникнення НС на суміжних територіях обох держав;
вирішення інших питань, пов'язаних з попередженням НС та ліквідацією їх наслідків, за відповідними запитами.
3.3.2. Результати прогнозування промислових аварій, катастроф, стихійного лиха, що можуть виникнути на суміжних територіях, та оцінки можливої обстановки наносяться на карту відповідного масштабу з пояснювальними таблицями, в яких відображаються відповідні розрахунки. Карти оформляються у двох примірниках, підписуються керівниками Суб'єктів взаємодії та скріплюються печатками (по одному примірнику в установленому порядку передаються для роботи та зберігання до Суб'єктів взаємодії). При внесенні будь-яких змін в обстановку у Планах доцільно передбачити, що Суб'єкти взаємодії не пізніше місячного терміну інформують один одного про ці обставини.
3.3.3. Для вирішення питань з організації та виконання заходів щодо запобігання та зниження ризику виникнення НС техногенного і природного характеру, підготовки спільних планів дій, обміну досвідом та інших заходів можуть проводитися спільні конференції, семінари і робочі наради керівництва та особового складу Суб'єктів взаємодії.
3.3.4. Суб'єкти взаємодії здійснюють спільне планування заходів щодо запобігання та зниження ризику виникнення НС на потенційно небезпечних об'єктах, наслідки яких можуть набути транскордонного характеру, при цьому у разі необхідності:
розробляють відповідні документи, карти, схеми;
розробляють порядок ліквідації наслідків можливих НС на території адміністративно-територіальних одиниць суміжних держав;
вживають заходів щодо запобігання та зниження ризику виникнення НС техногенного та природного характеру на суміжних територіях.
За службовою необхідністю або за взаємними запитами Суб'єкти взаємодії здійснюють обмін необхідною документацією.
3.4. У розділі "Обмін інформацією" рекомендується висвітлити такі пункти:
3.4.1. Обмін інформацією проводиться між Суб'єктами взаємодії в порядку, що не суперечить вимогам чинного законодавства суміжних держав та цього Плану. Суб'єкти взаємодії несуть відповідальність за дотримання конфіденційності переданої та отриманої інформації.
3.4.2. Інформаційна взаємодія включає:
збір, аналіз, обробку інформації та моніторинг стану техногенної і природно-екологічної обстановки на прикордонних територіях з подальшим інформуванням Суб'єктів взаємодії у разі її ускладнення;
обмін інформацією про загрозу або виникнення НС техногенного і природного характеру, якщо їх наслідки можуть мати негативний вплив на населення і територію взаємодіючих сторін;
обмін інформацією у разі виникнення НС, спричинених забрудненням басейнів річок та морських акваторій відходами промислового і побутового походження;
обмін інформацією у разі забруднення прикордонних територій небезпечними речовинами (хімічними, біологічними, радіоактивними, бактеріологічними) або у разі загрози поширення їх на територію взаємодіючих сторін;
обмін інформацією про загрозу або здійснення терористичного акту на території прикордонних адміністративно-територіальних одиниць;
обмін інформацією за результатами прогнозування можливого виникнення небезпечних метеорологічних і гідрологічних явищ та розвитку пожеж у природних екосистемах.
3.4.3. Інформаційну взаємодію у Планах доцільно відображати у наступному порядку:
підтримка зв'язку у режимі повсякденної діяльності Суб'єктів взаємодії з використанням міжнародного телефонного зв'язку, мережі Інтернет та листування (додатки 2 та 3);
обмін інформацією у разі загрози або виникнення НС техногенного і природного характеру здійснюється оперативно-черговими службами Суб'єктів взаємодії з використанням засобів телекомунікацій, узгоджених Суб'єктами взаємодії;
оповіщення населення про можливі наслідки НС здійснюється з використанням державних (регіональних) систем оповіщення;
обмін оперативною інформацією здійснюється відповідно до розпоряджень керівників Суб'єктів взаємодії, терміни та порядок обміну інформацією встановлюється окремо для кожного конкретного випадку.
3.4.4. Обмін оперативною інформацією під час спільних дій при ліквідації НС здійснюється:
з місця постійної дислокації - оперативно-черговими службами або оперативними групами Суб'єктів взаємодії;
у районі НС - штабами (мобільними оперативними групами) Суб'єктів взаємодії з використанням засобів зв'язку, узгоджених Суб'єктами взаємодії.
3.4.5. Передача оперативної інформації здійснюється з використанням міжнародного телефонного зв'язку та мережі Інтернет у встановленій формі (додаток 4).
3.5. У розділі "Надання допомоги в ліквідації наслідків НС транскордонного характеру" рекомендується визначити узгоджений перелік аварійно-рятувальних формувань, що залучаються для надання допомоги в ліквідації наслідків НС на території суміжної країни (додаток 5) та порядок перетину аварійно-рятувальними формуваннями державного кордону у визначених пунктах пропуску відповідно до вимог чинного законодавства.
3.6. У розділі "Порядок звітності та коригування спільних планів взаємодії" доцільно передбачити наступні пункти:
3.6.1. За домовленістю Суб'єкти взаємодії можуть вносити в цей План необхідні зміни та доповнення з оформленням відповідних протоколів, що є невід'ємною частиною цього Плану.
3.6.2. Уточнення і коригування Планів доцільно здійснювати не рідше одного разу на рік у строки, узгоджені керівниками Суб'єктів взаємодії (додаток 6).
3.6.3. Плани пропонується складати у двох примірниках, один з яких зберігається у встановленому порядку у територіальному органі ДСНС України.
Директор Департаменту реагування на надзвичайні ситуації |
Г.Б. Марченко |
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
щодо розроблення планів взаємодії
територіальних органів ДСНС України
з відповідними територіальними
органами з питань реагування
на НС іноземних держав, що межують
з Україною, у разі загрози або виникнення
НС транскордонного характеру
ПЕРЕЛІК
прогнозованих надзвичайних ситуацій на територіях суміжних держав, при яких здійснюється взаємодія
№ з/п |
НС, при яких необхідна взаємодія (взаємоінформування) |
Місце виникнення НС |
Основні характеристики можливих наслідків НС |
Адресати отримання інформації |
Строки інформування |
Надзвичайні ситуації природного характеру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Надзвичайні ситуації техногенного характеру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Терористична загроза |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
щодо розроблення планів взаємодії
територіальних органів ДСНС України
з відповідними територіальними
органами з питань реагування
на НС іноземних держав, що межують
з Україною, у разі загрози або виникнення
НС транскордонного характеру
ПЕРЕЛІК
................Перейти до повного тексту