1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.04.2020 № 766
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1797 від 15.09.2020 )
Про затвердження Положення про директорат норм та стандартів гідної праці
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1219 від 25.06.2020 )
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про директорат норм та стандартів гідної праці, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр І. Петрашко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
21 квітня 2020 року № 766
ПОЛОЖЕННЯ
про директорат норм та стандартів гідної праці
1. Загальні положення
1.1. Директорат норм та стандартів гідної праці (далі - директорат) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Директорат у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, цим Положенням та дорученнями керівництва Мінекономіки.
1.3. Структура та штатна чисельність директорату визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу директорату входять такі структурні підрозділи:
експертна група з питань трудових відносин;
експертна група з питань оплати праці в бюджетній сфері та грошового забезпечення;
експертна група з питань договірного регулювання оплати праці та доходів від зайнятості;
експертна група з питань охорони, безпеки та гігієни праці;
головне управління заробітної плати та умов праці.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу директорату, визначаються в положеннях про них.
2. Завдання директорату
Основними завданнями директорату є:
2.1. Забезпечення формування державної політики у сфері регулювання трудових відносин, оплати праці, робочого часу та відпочинку, умов праці, грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил та інших військових формувань, осіб рядового і начальницького складу в мирний час та на особливий період, промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю та зайнятість населення (далі - відповідні сфери компетенції директорату).
( Пункт 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1219 від 25.06.2020 )
2.2. Здійснення постійного аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, аналізу існуючих та виявлення потенційних проблем у сфері його компетенції на основі дослідження статистичних даних, інформації, отриманої від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, міжнародних партнерів, галузевих об'єднань, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та підпорядкування, публічної інформації, наданої розпорядниками інформації у відповідних сферах компетенції директорату.
2.3. Вивчення, аналіз, оцінювання, порівняння отриманих відомостей з метою виявлення певних закономірностей і тенденцій, існуючих та потенційних проблем, прогнозування подальшого розвитку ситуації у відповідних сферах компетенції директорату.
2.4. Класифікація існуючих та потенційних проблем за ступенем ризику, формування пропозицій щодо альтернативних варіантів розв'язання та/або запобігання їх загостренню, здійснення оцінки переваг та ризиків для кожного такого альтернативного варіанта.
2.5. Визначення пріоритетів формування та реалізації державної політики, розроблення концепцій здійснення державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, пропозицій до планів заходів щодо нормативного, фінансового, адміністративно-організаційного, інформаційно-комунікаційного забезпечення реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.6. Розроблення пропозицій щодо формування державної політики за результатами проведеного аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, узгодження інтересів заінтересованих сторін, визначення цілей та шляхів розв'язання існуючих проблем і запобігання потенційним проблемам, підготовка відповідних проєктів документів державної політики, аналітичних, інформаційних, довідкових та інших матеріалів та подання їх на розгляд керівництву Мінекономіки.
2.7. Забезпечення координації, здійснення моніторингу та оцінювання результатів реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату за визначеними показниками досягнення поставлених цілей, ураховуючи результати діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства (далі - Міністр).
2.8. Аналіз та оцінювання ефективності здійснення державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, викладення своєї позиції у відповідних звітах, висновках та інших аналітичних документах, підготовка пропозицій щодо продовження, припинення, перегляду або коригування державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.9. Визначення кола ключових заінтересованих сторін, що є об'єктами впливу державної політики у відповідних сферах компетенції директорату.
2.10. Проведення консультацій та здійснення фахових комунікацій із заінтересованими сторонами з метою залучення їх до процесу формування державної політики, урахування результатів таких консультацій під час аналізу стану справ у відповідних сферах компетенції директорату, визначення альтернативних шляхів розв'язання існуючих та запобігання потенційним проблемам.
2.11. Участь у заходах щодо інформування громадськості про засади державної політики Мінекономіки у відповідних сферах компетенції директорату, підготовка методичних рекомендацій та надання необхідних роз'яснень.
2.12. Участь у процесі стратегічного планування, підготовка пропозицій до планів пріоритетних дій Уряду та планів діяльності Мінекономіки з питань, що належать до відповідних сфер компетенції директорату.
2.13. Участь у бюджетному процесі на рівні Мінекономіки з метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів у відповідних сферах компетенції директорату.
2.14. Здійснення фінансово-економічних розрахунків щодо обсягу фінансових та матеріальних витрат, необхідних для забезпечення формування та реалізації державної політики у відповідних сферах компетенції директорату, визначення джерел покриття можливих втрат доходів або додаткових видатків державного бюджету.
2.15. Здійснення нормативно-правового забезпечення у відповідних сферах компетенції директорату.
2.16. Аналіз нормативно-правових актів у сфері компетенції директорату з метою виявлення прогалин та неузгодженостей, узагальнення практики застосування законодавства, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення та підготовка відповідних проєктів законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, актів Мінекономіки.
2.17. Забезпечення узгодженості проєктів документів державної політики та актів законодавства, які розробляє директорат, з цілями та пріоритетами, визначеними Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, планами пріоритетних дій Уряду, іншими документами державної політики, зобов'язаннями України в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода про асоціацію), іншими міжнародними зобов'язаннями України.
2.18. Здійснення заходів щодо адаптації законодавства України до права Європейського Союзу відповідно до зобов'язань України в рамках Угоди про асоціацію, вивчення європейського досвіду та здійснення моніторингу змін у праві ЄС у відповідних сферах компетенції директорату.
2.19. Висловлення в межах компетенції позиції щодо проєктів документів державної політики та актів законодавства, що готуються іншими структурними підрозділами апарату Мінекономіки або іншими державними органами та подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, а також законопроєктів, що подаються на розгляд Верховної Ради України іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи. Підготовка зауважень і пропозицій до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президенту України.
2.20. Участь у формуванні стратегічних та щорічних програм залучення міжнародної технічної допомоги, координації залучення, надання та використання міжнародної фінансової допомоги у відповідних сферах компетенції директорату.
2.21. Участь у розробленні проєктів (програм) щодо залучення міжнародної технічної допомоги, моніторингу під час реалізації таких проєктів (програм).

................
Перейти до повного тексту