- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Правил управління обмеженнями та Порядку розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів
1. Затвердити Правила управління обмеженнями, що додаються.
2. Затвердити Порядок розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, що додається.
4. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім додатка 2 до Правил управління обмеженнями, розділу III, пункту 4.1.7 глави 4.1 та глав 4.2-4.11 розділу IV, розділу V, розділу VI, глави 7.1, пункту 7.2.3 глави 7.2 та глави 7.3 розділу VII, пунктів 8.4.3 та 8.4.4 глави 8.4 розділу VIII, розділів IX та X Порядку розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, які набирають чинності через 17 місяців з дня набрання чинності цією постановою.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1780 від 30.09.2020 )
5. Ця постанова діє безстроково, крім розділу XII Порядку розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, який втрачає чинність через 17 місяців з дня набрання чинності цією постановою.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1780 від 30.09.2020 )
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
03.04.2020 № 763
ПРАВИЛА
управління обмеженнями
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають процедуру управління обмеженнями, методи управління обмеженнями, процедуру і правила визначення структури розподілу пропускної спроможності, порядок оприлюднення інформації щодо пропускної спроможності міждержавних перетинів.
1.2. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:
аукціон з розподілення доступу до пропускної спроможності міждержавних перетинів (далі - аукціон) - система відносин між учасниками ринку, завдяки якій учасники ринку за результатами аукціону здійснюють правочини щодо розподілення пропускної спроможності міждержавних перетинів для здійснення експортних та/або імпортних операцій з електричною енергією згідно з вимогами законодавства;
аукціонна зона - географічна зона, у межах якої учасники ринку мають змогу обмінюватися електричною енергію без розподілу пропускної спроможності;
аукціонна платформа - автоматизована система, за допомогою якої проводяться електронні аукціони та виконуються інші процедури відповідно до Порядку розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, затвердженого постановою НКРЕКП від 03.04.2020 № 763 (далі - Порядок);
аукціонний офіс - відповідальний оператор системи передачі на відповідному перетині аукціонної зони та/або розподільник пропускної спроможності;
відкриття торгів - визначений графіком аукціонів час та день, з настанням яких до аукціонного офісу можуть надходити заявки на участь в аукціоні від учасників аукціону;
відшкодування - кошти, що належать до повернення власнику фізичного права на передачу, отриманого за результатами аукціону відповідно до величини зменшення;
власник фізичного права на передачу - переможець аукціону або отримувач, який набув прав і обов'язків щодо використання фізичного права на передачу;
графік аукціонів - графік, відповідно до якого проводяться річні, місячні та добові аукціони;
Д - день, протягом якого надається доступ до пропускної спроможності;
добовий продукт - визначений аукціонним офісом продукт (вільна пропускна спроможність), що пропонується для розподілу на добових аукціонах, період використання якого дорівнює одній годині, виражений у мегаватах (МВт);
договір про доступ до пропускної спроможності міждержавних перетинів (міждержавних електричних мереж України) (далі - договір про доступ) - договір, що укладається між учасником ринку та аукціонним офісом і визначає умови та порядок надання фізичного права на передачу та є договором приєднання;
договір щодо організації паралельної роботи об'єднаної енергетичної системи України з енергосистемами (об'єднаннями енергосистем) суміжних країн (далі - договір щодо паралельної роботи) - договір, укладений оператором системи передачі з сусіднім системним оператором (операторами), яким врегульована організація паралельної роботи з енергетичними системами суміжних держав;
закриття торгів - визначені графіком аукціонів час та день, з настанням яких аукціонний офіс припиняє приймати від зареєстрованих учасників заявки на участь в аукціоні;
запропонована пропускна спроможність - пропускна спроможність міждержавних перетинів, що пропонується для розподілу на аукціоні аукціонним офісом;
зареєстрований учасник - учасник ринку, який уклав договір про доступ із аукціонним офісом;
заявка на участь в аукціоні (далі - заявка) - невідклична на час закриття торгів пропозиція (оферта) зареєстрованого учасника, подана до аукціонного офісу в порядку і строки, визначені Порядком, з метою придбання певної величини пропускної спроможності міждержавних перетинів за відповідною ціною;
звільнення - право учасника ринку, отримане від Регулятора за встановленою процедурою для отримання фізичного права на передачу без участі в аукціонах;
зменшення розподіленої пропускної спроможності міждержавного перетину (далі - зменшення) - зменшення обсягу фізичного права на передачу через виникнення ситуації, за якої міждержавний перетин, за яким вже розподілена пропускна спроможність, не може прийняти всі фізичні потоки електроенергії з метою здійснення експортно-імпортних операцій учасниками ринку через неможливість дотримання операційної безпеки мережі;
отримувач фізичного права на передачу - зареєстрований учасник, який на договірних засадах набуває фізичне право на передачу в результаті його передачі від власника таких прав;
переможець аукціону - учасник аукціону, заявка якого задоволена;
перетин - географічний кордон між аукціонною зоною та іншими суміжними аукціонними зонами;
період використання продукту - час і день виникнення фізичного права на передачу, а також час і день припинення фізичного права на передачу;
період скорочення - число календарних днів та/або годин упродовж періоду використання продукту, протягом яких пропускна спроможність буде недоступна з урахуванням передбачуваного стану мережі (тобто планового технічного обслуговування, довгострокових перерв в енергопостачанні тощо);
повернення фізичного права на передачу - визначений Порядком спосіб добровільного повернення власником фізичного права на передачу наявного у нього фізичного права на передачу;
повідомлення - будь-яка інформація, що прямо або опосередковано стосується процедури розподілення або використання фізичного права на передачу та офіційно надсилається аукціонним офісом та зареєстрованими учасниками;
продукт - пропускна спроможність, що пропонується для розподілу на аукціонах аукціонним офісом;
рахунок ескроу - рахунок умовного зберігання, відкритий зареєстрованим учасником у визначеному аукціонним офісом уповноваженому банку для акумулювання коштів, що використовуватимуться аукціонним офісом (бенефіціаром) для розрахунків щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних перетинів;
ринкове обмеження - ситуація, за якої обсяг експорту та/або імпорту електроенергії для сполучення ринків електричної енергії у процесі розподілення пропускної спроможності міждержавних перетинів був зменшений через недостатність обсягу такої пропускної спроможності;
річний продукт - визначений аукціонним офісом продукт для розподілу на річних аукціонах, період використання якого починається з першого дня і закінчується останнім днем календарного року;
розподіл пропускної спроможності - отримання зареєстрованими учасниками аукціону фізичного права на передачу між аукціонними зонами;
розподілена пропускна спроможність (далі - РПС) - розподілена за результатами аукціону або передачі фізичного права на передачу пропускна спроможність міждержавних перетинів, щодо якої переможець аукціону набув фізичне право на передачу;
розподільник пропускної спроможності - установа, уповноважена системним(-и) оператором(-ами) проводити розподіл пропускної спроможності між аукціонними зонами шляхом проведення аукціонів;
структурне обмеження - ситуація, за якої в системі передачі спостерігається обмеження, що однозначно визначене, прогнозоване, територіально стійке у часі та часто повторюване за нормальних режимів роботи об'єднаної енергетичної системи України або окремих її частин;
уповноважена особа - особа, яка відповідно до вимог законодавства має повноваження представляти інтереси учасника ринку або зареєстрованого учасника та вчиняти правочини від імені та за рахунок учасника ринку;
учасник аукціону - зареєстрований учасник, який подав заявку;
фізичне обмеження - ситуація, за якої прогнозовані та/або фактичні потоки електричної енергії порушують теплові межі мережі, стабільність напруги та межі кута вибігу ротора ОЕС України або окремих її частин;
фізичне право на передачу (далі - ФПП) - доступ до пропускної спроможності міждержавних перетинів;
форс-мажор - будь-яка непередбачувана або незвичайна подія або ситуація поза належним контролем оператора системи передачі, що виникла не внаслідок помилки оператора системи передачі, якої не можна уникнути або подолати за розумної передбачливості і старанності, яка не може бути вирішена заходами, що є з технічної, фінансової або економічної точки зору прийнятно можливими для оператора системи передачі, фактично відбулася, піддається об'єктивній перевірці та унеможливлює, тимчасово або постійно, для оператора системи передачі виконання його зобов'язань за договором про доступ.
Інші терміни в цих Правилах вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон) та в інших нормативно-правових актах України.
1.3. Аукціонний офіс та учасники розподілення мають право ініціювати внесення змін до цих Правил.
2. Вимоги до управління обмеженнями
2.1. Аукціонний офіс визначає величину доступної пропускної спроможності для всіх напрямів згідно з методикою, що розробляється оператором системи передачі відповідно до досвіду та практики ENTSO-E та затверджується Регулятором.
2.2. Доступ до пропускної спроможності набувається на аукціоні або на підставі звільнення відповідно до законодавства.
2.3. Аукціонний офіс зобов'язаний підтримувати необхідний рівень технічного резерву пропускної спроможності міждержавних електричних мереж для підтримання операційної безпеки мережі та з цією метою співпрацювати з операторами систем передачі суміжних держав.
Уся доступна пропускна спроможність міждержавного перетину повинна бути запропонована у процесі розподілу пропускної спроможності з урахуванням дотримання стандартів операційної безпеки та зобов'язань, взятих на себе оператором системи передачі в межах договорів про сумісну роботу, укладених оператором системи передачі.
У разі наявності обмежень, що регулярно повторюються, аукціонним офісом застосовуються заздалегідь визначені методи управління обмеженнями, що є додатком 1 до цих Правил.
2.4. Методи управління обмеженнями мають забезпечити відповідність перетоків електричної енергії, що виникають унаслідок розподілу пропускної спроможності, стандартам операційної безпеки.
2.5. Методи управління обмеженнями можуть застосовуватися для пропускних спроможностей, що розподілені на короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий періоди, а також щодо яких надано звільнення.
2.6. Управління обмеженнями повинно здійснюватися із застосуванням недискримінаційних ринкових механізмів, що забезпечують ефективні економічні сигнали учасникам ринку та сприяють міждержавній торгівлі електричною енергією.
2.7. При управлінні обмеженнями не допускається дискримінація власників ФПП.
2.8. Аукціонний офіс має право відмовити учаснику ринку в доступі до пропускної спроможності міждержавних перетинів при одночасному виникненні таких умов:
1) збільшення перетоків електричної енергії за результатами надання такого доступу призводить до порушення операційної безпеки;
2) запропонована учасником аукціону ціна за доступ до пропускної спроможності є нижчою за ціни, запропоновані іншими учасниками аукціону, доступ до пропускної спроможності яким буде надано.
2.9. Управління ОЕС України під час паралельної роботи з енергосистемами суміжних держав здійснюється з урахуванням договорів з операторами системи передачі енергосистем суміжних держав та з дотриманням технічних вимог та вимог стандартів операційної безпеки.
При підготовці до експлуатації мережі на наступну добу аукціонний офіс обмінюється інформацією з операторами систем передачі суміжних держав, зокрема щодо запланованої топології мережі, доступних та планованих навантажень енергоблоків та перетоків електричної енергії, для оптимізації експлуатації мережі.
2.10. Зменшення РПС може бути здійснено виключно у випадках:
1) аварійного ремонту міждержавної лінії електропередачі або елементів системи передачі;
2) забезпечення операційної безпеки мережі;
3) форс-мажорних обставин;
4) на вимогу сусіднього системного оператора.
2.11. У разі зменшення аукціонний офіс упродовж робочого дня повідомляє всіх зареєстрованих учасників через аукціонну платформу та електронною поштою про дату, час, тривалість та причину такого зменшення. У разі зменшення в неробочі години робочого дня, а також у святкові і неробочі дні України аукціонний офіс повідомляє всіх зареєстрованих учасників упродовж наступного робочого дня або першого робочого дня після святкових і неробочих днів.
2.12. Не пізніше п'ятого числа місяця, наступного за розрахунковим, аукціонний офіс оприлюднює на власному вебсайті інформацію щодо зменшень РПС за розрахунковий місяць та направляє кожному власнику ФПП, ФПП якого зменшені, детальний розрахунок суми відшкодування в особистий кабінет аукціонної платформи. Відшкодування коштів здійснюється власнику ФПП на рахунок, визначений зареєстрованим учасником, протягом 4 робочих днів після оприлюднення в особистому кабінеті розрахунку суми відшкодування.
2.13. При здійсненні балансування ОЕС України на день Д аукціонний офіс може здійснити зменшення РПС до величин, що забезпечують недопущення порушення операційної безпеки в ОЕС України.
2.14. При визначенні пропускної спроможності для добового аукціону враховуються погодинні величини потужностей поданих графіків використання ФПП за результатами річних та місячних аукціонів.
2.15. При здійсненні балансування ОЕС України шляхом оперативних заходів та передиспетчеризації аукціонний офіс зобов'язаний ураховувати вплив таких заходів на енергосистеми суміжних держав.
3. Розподіл пропускної спроможності міждержавних перетинів
3.1. Розподіл пропускної спроможності міждержавних перетинів є методом управління обмеженнями, пов'язаним із перевищенням попиту над величиною доступної пропускної спроможності, та здійснюється відповідно до Порядку.
Розподіл пропускної спроможності міждержавних перетинів здійснюється з урахуванням договору щодо паралельної роботи.
3.2. Під час розподілу пропускної спроможності не може допускатися дискримінація учасників аукціону, які бажають отримати доступ до пропускної спроможності за будь-яким напрямом. Усі учасники ринку мають право брати участь у процесі розподілу пропускної спроможності за умови, що вони є зареєстрованими учасниками.
3.3. Установлення цінових обмежень під час процедур розподілу пропускної спроможності забороняється, крім випадків надання звільнення згідно із законодавством.
3.4. Зареєстровані учасники отримують доступ до пропускної спроможності міждержавних перетинів виключно за результатами аукціону, передбаченого Порядком, за винятком пропускної спроможності, щодо якої відповідно до законодавства надано звільнення. За результатами аукціону переможці аукціону мають право використовувати пропускну спроможність відповідно до чинного законодавства.
3.5. Пропускна спроможність міждержавних перетинів для короткострокового, середньострокового та довгострокового періодів розподіляється на аукціонах, що проводяться за процедурою електронного аукціону.
3.6. Пропускна спроможність міждержавних перетинів розподіляється на аукціонах за центральноєвропейським часом.
3.7. Аукціонний офіс визначає структуру розподілу пропускної спроможності для різних часових періодів згідно з Методикою визначення структури розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, що наведена в додатку 2 до цих Правил.
3.8. У випадку коли попит на доступ до пропускної спроможності міждержавного перетину перевищує величину запропонованої пропускної спроможності міждержавного перетину, аукціон проводиться за принципом першочергового задоволення заявок, у яких пропонується найвища ціна. У такому разі ціна доступу до пропускної спроможності для всіх зареєстрованих учасників за відповідним напрямом є мінімальною ціною із задоволених заявок.
3.9. Якщо попит на доступ до пропускної спроможності не перевищує або дорівнює величині запропонованої пропускної спроможності, аукціонний офіс надає учасникам такого аукціону доступ до пропускної спроможності на безоплатній основі.
3.10. Аукціони проводяться відповідно до графіка аукціонів, який щороку оприлюднюється аукціонним офісом згідно з Порядком.
3.11. Графік аукціонів ураховує строки, що повинні забезпечувати відповідно до цих Правил можливість підготовки та надання зареєстрованими учасниками заявки(-ок), надання грошового забезпечення, сплати вартості доступу за результатами проведеного аукціону та на підставі виставленого аукціонним офісом рахунка і надання добових погодинних графіків власниками ФПП.
3.12. Якщо останній день строку, указаного в цих Правилах, припадає на святковий або неробочий день, що визначено відповідно до законодавства України, то всі дії повинні бути здійснені не пізніше останнього календарного дня, що передує відповідному святковому або неробочому дню.
3.13. Мовою проведення аукціонів, листування та діловодства є українська мова.
3.14. Аукціонна платформа є доступною всім зареєстрованим учасникам для підготовки та участі в аукціонах, перегляду інформації про результати аукціонів, перевірки сум забезпечення такого учасника аукціону, а також інших дій, передбачених Порядком.
3.15. Регулятор здійснює контроль за виконанням цих Правил.
4. Оприлюднення інформації аукціонного офісу
4.1. Аукціонний офіс оприлюднює шляхом розміщення на власному вебсайті або на електронній платформі:
1) ці Правила та інші нормативно-правові акти, що регулюють розподілення доступу до пропускної спроможності міждержавних перетинів;
2) Методику розрахунку доступної пропускної спроможності;
3) графік аукціонів;
4) графік роботи аукціонного офісу та контактні дані (прізвище, ім'я, по батькові контактних осіб аукціонного офісу, номери факсів та телефонів, електронні адреси);
5) щодобово результати визначення доступної пропускної спроможності та величини запропонованої пропускної спроможності, що виставляється на аукціон, а також інформацію щодо поточного завантаження кожного з міждержавних перетинів за відповідним напрямом;
6) повідомлення, передбачені положеннями цих Правил та Порядку;
7) договір про доступ;
8) умови аукціону;
9) результати аукціону по кожному міждержавному напряму;
10) інформацію щодо скорочення та зменшення РПС (дата, час, тривалість та підстави такого скорочення та зменшення);
11) інформацію щодо передачі/повернення ФПП;
12) опис дій щодо обмеження пропускної спроможності міждержавних перетинів, прийнятих аукціонним офісом з метою вирішення проблемних питань під час експлуатації мережі та/або системи;
13) структуру РПС міждержавних перетинів;
14) повідомлення про реєстрацію та/або скасування реєстрації учасників аукціону;
15) відповідні фактичні дані щодо розподілу та використання пропускної спроможності;
16) іншу інформацію, передбачену цими Правилами та Порядком.
4.2. Умови річного, місячного, добового аукціону оприлюднюються відповідно до Порядку.
4.3. Аукціонний офіс оприлюднює на власному вебсайті та на аукціонній платформі дати проведення та дати оголошення (оприлюднення) деталей аукціонів, що відрізняються від дат, зазначених у графіку аукціонів. У випадку перенесення дати проведення річного аукціону аукціонний офіс повинен забезпечити оприлюднення інформації щодо оновлених дат проведення відповідного аукціону з дотриманням мінімальних граничних строків, установлених для оприлюднення деталей аукціону згідно з Порядком.
4.4. До всієї інформації, що оприлюднюється аукціонним офісом, забезпечується вільний доступ. Така інформація повинна бути доступна щонайменше за останні 2 роки.
Директор Департаменту енергоринку |
Ю. Власенко |
Додаток 1
до Правил управління обмеженнями
МЕТОДИ
управління обмеженнями
1. Загальні положення
1.1. Ці Методи визначають сукупність заходів, що застосовуються оператором системи передачі у разі виникнення обмежень, за яких міждержавний перетин не може прийняти всі фізичні потоки електроенергії, що є результатом експортних та імпортних операцій з електричною енергією учасників ринку, через недостатність пропускної спроможності міждержавного перетину та/або системи передачі електроенергії, а також процедури, що застосовуються аукціонним офісом та/або оператором системи передачі для управління обмеженнями пропускної спроможності міждержавних перетинів.
1.2. При визначенні методів управління обмеженнями під час паралельної роботи ОЕС України з енергосистемами суміжних держав повинні враховуватись технічні вимоги договорів щодо паралельної роботи та вимоги стандартів операційної безпеки.
1.3. Методи управління обмеженнями застосовуються за наявності:
1) ринкових обмежень;
2) фізичних обмежень;
3) структурних обмежень.
1.4. В ОЕС України можуть виникнути обмеження щодо використання міждержавних перетинів з підстав:
1) перевищення величини попиту учасників ринку над величиною доступної пропускної спроможності;
2) визначених договорами щодо паралельної роботи;
3) термінових або аварійних ремонтів міждержавних ліній електропередачі та обладнання системи передачі;
4) припинення паралельної (радіальної) роботи ОЕС України (або її частин) з енергосистемами суміжних держав (або їх частинами);
5) на вимогу сусіднього системного оператора.
1.5. У разі виникнення форс-мажорних обставин та в залежності від їх характеру оператор системи передачі діє відповідно до оперативних інструкцій з ліквідації технологічних порушень.
2. Вимоги до методів управління обмеженнями
2.1. Методом управління обмеженнями для приведення величини попиту у відповідність до величини доступної пропускної спроможності є проведення аукціонів відповідно до процедур та вимог, визначених Порядком.
Цей метод застосовується для визначення учасників аукціону, яким буде надано право стосовно інших учасників аукціону щодо використання міждержавних перетинів у випадку, коли попит на доступ перевищує визначену аукціонним офісом запропоновану доступну пропускну спроможність.
Цей метод управління обмеженнями врегульовує ринкові обмеження.
У разі існування цього обмеження аукціонним офісом спільно із сусіднім оператором системи передачі мають бути розроблені відповідні заходи з усунення цього виду обмеження.
Відповідні заходи мають бути включені до плану розвитку системи передачі на наступні 10 років.
2.2. Методом управління обмеженнями використання міждержавних перетинів відповідно до договорів щодо паралельної роботи є зменшення ФПП з урахуванням договору щодо паралельної роботи із синхронною зоною ENTSO-E, стандартів операційної безпеки та угод із системними операторами суміжних держав.
Цей метод управління обмеженнями врегульовує структурні обмеження.
Усунення зазначеного в цьому пункті обмеження має бути здійснено після повної синхронізації ОЕС України із синхронною зоною ENTSO-E.
2.3. Методом управління обмеженнями з причини аварійного ремонту міждержавних ліній електропередачі та обладнання системи передачі є зменшення ФПП та величини доступної пропускної спроможності, що була запропонована при розподілі пропускної спроможності міждержавних перетинів на аукціоні, з урахуванням вимог стандартів операційної безпеки для забезпечення операційної безпеки мережі.
Цей метод управління обмеженнями врегульовує фізичні обмеження, спричинені аварійним ремонтом міждержавних ліній електропередачі та обладнання системи передачі.
Усунення зазначеного в цьому пункті обмеження має бути здійснено після завершення аварійного ремонту міждержавної лінії електропередачі та обладнання системи передачі.
2.4. Методом управління обмеженнями з причини припинення паралельної (радіальної) роботи об'єднаної енергетичної системи України (або її частин) з енергосистемами суміжних держав (або їх частинами) є зменшення ФПП та величини доступної пропускної спроможності, що була запропонована при розподілі пропускної спроможності міждержавних перетинів на аукціоні, з урахуванням вимог стандартів операційної безпеки для забезпечення операційної безпеки мережі.
Цей метод управління обмеженнями врегульовує фізичні обмеження, спричинені припиненням паралельної (радіальної) роботи об'єднаної енергетичної системи України (або її частин) з енергосистемами суміжних держав (або їх частинами).
Усунення зазначеного в цьому пункті обмеження має бути здійснено після відновлення паралельної (радіальної) роботи об'єднаної енергетичної системи України (або її частин) з енергосистемами суміжних держав (або їх частинами).
2.5. Методом управління обмеженнями з причини надходження вимоги сусіднього системного оператора є зменшення ФПП та величини доступної пропускної спроможності, що була запропонована при розподілі пропускної спроможності міждержавних перетинів на аукціоні, з урахуванням вимог стандартів операційної безпеки для забезпечення операційної безпеки мережі.
Цей метод управління обмеженнями врегульовує фізичні обмеження, спричинені надходженням вимоги сусіднього системного оператора.
Усунення зазначеного в цьому пункті обмеження має бути здійснено після отримання аукціонним офісом повідомлення від сусіднього системного оператора щодо припинення застосування обмеження.
Додаток 2
до Правил управління обмеженнями
МЕТОДИКА
визначення структури розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів
1. Ця Методика визначає структуру розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів, необхідну для визначення річного, місячного та добового продуктів.
2. Щороку аукціонний офіс до оприлюднення деталей річного аукціону розраховує та узгоджує із сусідніми системними операторами доступну пропускну спроможність по кожному міждержавному перетину.
3. На річний аукціон виставляється пропускна спроможність міждержавних електричних мереж України потужністю, що дорівнює 35 % від величини доступної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України на відповідному міждержавному перетині за відповідним напрямом, з періодом надання доступу тривалістю, що дорівнює кількості календарних днів року (річний продукт), з урахуванням періоду(-ів) скорочення доступу.
4. На місячний аукціон виставляється пропускна спроможність міждержавних електричних мереж України потужністю, що дорівнює 35 % від величини доступної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України на відповідному міждержавному перетині за відповідним напрямом, з періодом надання доступу, що дорівнює кількості календарних днів відповідного місяця (місячний продукт), з урахуванням періоду(-ів) скорочення доступу.
5. На добовий аукціон виставляється доступ до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України потужністю, що дорівнює сумі таких величин:
30 % від величини доступної пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України на відповідному міждержавному перетині за відповідним напрямом;
нерозподілена та невикористана величина пропускної спроможності, розподіленої на річних та місячних аукціонах;
величина пропускної спроможності, щодо якої застосований механізм повернення ФПП.
Добовий продукт дорівнює одній годині, а величина добової вільної пропускної спроможності для кожної години відповідної доби визначається окремо.
6. Під час проведення місячних та річних аукціонів мають бути чітко визначені та оприлюднені в умовах аукціону періоди скорочення доступу.
7. Мінімальна величина пропускної спроможності при розрахунку величини продукту на річному, місячних та добових аукціонах складає 1 МВт.
8. Не пізніше ніж за 10 робочих днів до проведення річного аукціону аукціонний офіс визначає структуру розподілу пропускної спроможності за кожним перетином та напрямом і подає їх на погодження Регулятору.
9. Після погодження Регулятором структури розподілу пропускної спроможності аукціонний офіс оприлюднює таку структуру на офіційному вебсайті оператора системи передачі.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
03.04.2020 № 763
ПОРЯДОК
розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів
I. Загальні положення
1.1. Сфера застосування
1.1.1. Цей Порядок розроблений з урахуванням положень
Закону України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон), Регламенту (ЄС) Європейського Парламенту та Ради № 714/2009 від 13 липня 2009 року про умови доступу до мережі для транскордонного обміну електроенергією та скасування Регламенту (ЄС) № 1228/2003 (далі - Регламент (ЄС)), Регламенту (ЄС) № 543/2013 від 14 червня 2013 року щодо надання та публікації даних на ринках електричної енергії та внесення змін до додатка I Регламенту (ЄС) № 714/2009 Європейського Парламенту та Ради,
Регламенту (ЄС) 2016/1719 від 26 вересня 2016 року про визначення настанов щодо перспективного розподілу пропускної спроможності, Регламенту Комісії (ЄС)
№ 2015/1222 від 24 липня 2015 року, що встановлює методичні рекомендації стосовно розподілення пропускної спроможності та ведення режиму перевантаження.
1.1.2. Цей Порядок визначає:
1) положення та умови розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів через перетини з Європейським Союзом та іншими державами;
2) права та обов'язки зареєстрованих учасників, а також вимоги до участі в аукціонах;
3) процес проведення аукціону, у тому числі визначення граничної ціни, прийнятної при проведенні аукціону;
4) умови використання, передачі, повернення довгострокових ФПП та відшкодування власникам за повернення довгострокових ФПП;
5) процедуру зменшення ФПП;
6) порядок виставлення рахунків та їх оплати;
7) умови використання доходів від розподілу пропускної спроможності;
8) процедуру внесення змін і доповнень до цього Порядку.
1.1.3. У цьому Порядку терміни та скорочення вживаються в таких значеннях:
аукціон за резервним механізмом - аукціон, що застосовується аукціонним офісом через технічні проблеми в роботі аукціонної платформи за визначеною цими Правилами процедурою;
банківська гарантія - вид забезпечення виконання зобов'язань (резервний акредитив або гарантія), відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед аукціонним офісом сплатити кошти за переможця аукціону в разі невиконання останнім у повному обсязі або частково своїх фінансових зобов'язань перед аукціонним офісом;
витяг про кредитний ліміт та оплату (договірне списання) - інформація, розміщена в аукціонній платформі, що містить дані щодо залишку кредитного ліміту учасника розподілення в режимі реального часу на поточний час із докладним його розрахунком (кожне зарахування, списання, блокування коштів, банківські гарантії);
гарантована пропускна спроможність - пропускна спроможність, право на яку залишається незмінним, а у разі застосування зменшення забезпечується виплата відшкодування за зменшений обсяг розподіленої пропускної спроможності;
гарантоване ФПП - незмінність права на використання пропускної спроможності міждержавних перетинів та, у разі зменшення, право на отримання відшкодування за відповідний обсяг РПС;
грошове забезпечення - вид забезпечення у вигляді коштів, розміщених на рахунку ескроу, за яким бенефіціаром виступає аукціонний офіс;
Д-1 - день, що передує Д;
Д-3 - день, що передує Д-2;
довгостроковий аукціон - аукціон, на якому розподіляються місячні та річні ФПП;
довгострокове ФПП - ФПП, отримане на довгостроковому аукціоні;
документ про ФПП - документ, який містить інформацію про максимальний обсяг ФПП, що може бути номінований учасником ринку стосовно кожного перетину аукціонної зони за кожен день, кожну годину і кожен напрям, а також будь-якого можливого обмеження, що може бути здійснене до видачі документа про ФПП;
електронна реєстрація - унесення до аукціонної платформи інформації про учасника ринку на дату набуття ним статусу зареєстрованого учасника для можливості отримання персонального доступу до аукціонної платформи;
заява щодо реєстрації та приєднання до договору про доступ (далі - заява на приєднання) - заява, підписана та подана учасником ринку до аукціонного офісу для участі в аукціонах з розподілу ФПП та їх використання;
ідентифікаційний номер оплати - набір знаків, який за результатами проведення відповідного аукціону присвоюється аукціонним офісом відповідному ФПП і який використовується при здійсненні оплати по цьому ФПП;
кредитний ліміт - обсяг забезпечення, який може використовуватися для покриття будь-яких поданих заявок під час подальших аукціонів;
номінація ФПП - повідомлення власником ФПП аукціонному офісу про фактичне використання ФПП;
обсяг заявки - обсяг ФПП в МВт, який намагається отримати учасник аукціону;
передача ФПП - визначений цим Порядком спосіб передачі від власника до отримувача ФПП;
період подання заявок - період часу, протягом якого учасники аукціону, які мають намір брати участь в аукціоні, можуть подавати свої заявки;
повернення ФПП - визначений цим Порядком спосіб добровільного повернення власником ФПП наявного у нього ФПП;
правило "netting" - додаткова величина для розподілу ФПП для обох напрямів одного перетину, що визначається як менша величина з сумарних номінацій з кожного напряму цього перетину;
правила користування інформаційної системи (далі - Правила інформаційної системи) - умови доступу та використання учасниками аукціону аукціонної платформи, які розміщені на офіційному вебсайті аукціонного офісу;
резервний механізм - порядок розподілення пропускної спроможності, передачі РПС та повернення прав на РПС, що застосовується аукціонним офісом через технічні проблеми в роботі аукціонної платформи;
робочий час - графік роботи, що визначений у договорі про доступ;
системний час аукціонної платформи - поточний час доби, який відраховується аукціонною платформою для присвоєння часової відмітки;
сторони - аукціонний офіс та зареєстрований учасник, які спільно іменуються "сторони", а кожна окремо - "сторона";
технічні проблеми в роботі аукціонної платформи - технічне порушення належного функціонування апаратного та/або програмного забезпечення, що використовується для проведення аукціонів, повне відключення від мережі Інтернет та/або втрата всіх інтернет-додатків;
умови проведення аукціону - перелік вимог до проведення конкретного аукціону, у тому числі вид запропонованих продуктів або резервів і відповідні дані;
ціна заявки - ціна, яку має намір сплатити зареєстрований учасник за 1 МВт протягом однієї години ФПП;
часова відмітка - системний час аукціонної платформи, що присвоюється будь-яким діям учасника аукціону в аукціонній платформі;
CET (Central European Time) - центральноєвропейський час.
Інші терміни та скорочення в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у
Законі України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон), Правилах управління обмеженнями, затверджених постановою НКРЕКП від 03.04.2020 № 763, та в інших нормативно-правових актах України.
1.1.4. Використання, повернення прав та передача довгострокових прав на постачання ФПП стосуються виключно пропускної спроможності міждержавних перетинів, а зареєстровані учасники не мають будь-яких інших прав у зв'язку з наданими їм ФПП, крім прав, що надаються згідно з цим Порядком.
1.2. Аукціонний офіс
1.2.1. Аукціонний офіс здійснює організацію і проведення аукціонів, а також інші функції згідно з цим Порядком.
1.2.2. Аукціонний офіс є стороною, що укладає договір про доступ із зареєстрованим учасником.
1.2.3. Аукціонний офіс зобов'язаний публікувати актуальну версію цього Порядку та всіх змін та додатків до нього на власному вебсайті.
II. Вимоги до участі в аукціонах та передачі ФПП
2.1. Загальні положення
2.1.1. Учасники ринку мають право одержувати ФПП тільки за результатами аукціону та/або в результаті передачі ФПП, крім нових міждержавних ліній, що підлягають звільненню відповідно до
Закону.
2.1.2. Для участі в аукціоні та передачі ФПП учасник ринку зобов'язаний відповідно до цього Порядку:
1) укласти договір про доступ;
2) отримати доступ до аукціонної платформи;
3) виконати вимоги щодо надання забезпечення.
2.1.3. Учасники ринку також зобов'язані виконувати інші зобов'язання, визначені цим Порядком.
2.2. Укладання договору про доступ
2.2.1. Учасник ринку принаймні за 7 робочих днів до першої участі в аукціоні повинен заявити про свій намір укласти договір про доступ шляхом подання до аукціонного офісу підписаної та належним чином оформленої заяви на приєднання за формою, оприлюдненою на аукціонній платформі та офіційному вебсайті аукціонного офісу, а також надати всю інформацію і документи, передбачені цим Порядком.
2.2.2. Усі реквізити заяви на приєднання мають бути заповнені, така заява не може містити будь-яких застережень та повинна бути підписана уповноваженою особою учасника ринку.
2.2.3. Заява на приєднання, надіслана до аукціонного офісу факсом або електронною поштою, не розглядається.
2.2.4. Аукціонний офіс оцінює повноту інформації, наданої учасником ринку, протягом 5 робочих днів з дня одержання заяви на приєднання.
2.2.5. Аукціонний офіс має право до закінчення строку розгляду заяви на приєднання звернутися до учасника ринку з вимогою щодо надання інформації, що не була надана учасником ринку разом із заявою на приєднання, або її уточнення. Аукціонний офіс перевіряє одержану додаткову інформацію протягом 5 робочих днів з дня її одержання.
2.2.6. Після одержання та перевірки всієї необхідної інформації аукціонний офіс протягом 2 робочих днів оприлюднює на власному вебсайті інформацію про реєстрацію учасника ринку або відмову в реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови, а також надсилає таку інформацію на електронну адресу уповноважених осіб учасника ринку. Договір про доступ набирає чинності з дати отримання повідомлення про надання учаснику ринку статусу учасника аукціону.
2.2.7. Аукціонний офіс оприлюднює перелік зареєстрованих учасників на власному вебсайті.
2.3. Форма та зміст договору про доступ
2.3.1. Договір про доступ розробляється аукціонним офісом на підставі примірного договору, затвердженого Регулятором, і є договором приєднання.
2.3.2. Договір про доступ і заява на приєднання розміщуються на офіційному вебсайті аукціонного офісу і можуть періодично змінюватися чи доповнюватися аукціонним офісом без зміни умов, які визначені в договорі про доступ на підставі цього Порядку, якщо інше не визначено в цьому Порядку.
2.3.3. У разі неоднакового тлумачення, суперечності або невизначеності між Порядком і договором про доступ норми цього Порядку мають переважне значення.
2.4. Надання інформації
2.4.1. Учасник ринку під час подання заяви на приєднання має повідомити інформацію та надати такі документи:
1) повне найменування згідно з установчими документами;
2) скорочене найменування згідно з установчими документами (у разі наявності);
3) прізвище, ім'я, по батькові уповноваженої особи;
4) місцезнаходження (місце проживання) та адресу для листування;
5) офіційну адресу електронної пошти, номер факсу і номер телефону;
6) реєстраційний номер платника податків в Україні та/або ЄС (якщо такий є);
7) EIC-код;
8) довідку про відкритий рахунку ескроу для здійснення платежів учаснику ринку, який має використовуватися аукціонним офісом відповідно до цього Порядку, у разі використання грошового забезпечення;
9) належним чином оформлену(-і) анкету(-и) для створення, видалення або коригування облікового запису уповноваженої особи зареєстрованого учасника (не більше трьох). Усі розділи анкети (прізвище, ім'я, по батькові, номери факсів та телефонів, електронні адреси) повинні містити повну та достовірну інформацію;
10) оригінал чи належним чином завірену копію довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження уповноважених осіб зареєстрованого учасника на вчинення правочинів щодо доступу до міждержавних перетинів;
11) відкриту частину електронного засобу автентифікації;
12) інформацію стосовно кінцевого бенефіціарного власника (контролера);
13) інформацію про учасників аукціону, які пов'язані відносинами контролю із учасником ринку, який подає заяву на приєднання.
2.4.2. Учасник аукціону зобов'язаний забезпечити достовірність і повноту всіх даних та іншої інформації, що повідомляється ним аукціонному офісу відповідно до цього Порядку (у тому числі інформації, що міститься в договорі про доступ), та в оперативному порядку повідомляти аукціонний офіс про всі зміни в цих даних.
2.4.3. Зареєстрований учасник повинен письмово повідомляти аукціонний офіс про всі зміни інформації, повідомленої раніше, у день настання таких змін, якщо це можливо, але не пізніше ніж через 3 робочі дні від дня настання таких змін.
2.4.4. Аукціонний офіс має підтвердити реєстрацію змін або надіслати учаснику аукціону повідомлення про відмову в реєстрації таких змін не пізніше 5 робочих днів з дня одержання відповідного повідомлення про зміни. Повідомлення про відмову в реєстрації надсилається електронною поштою уповноваженій особі. Якщо аукціонний офіс відмовляє в реєстрації змін, у повідомленні про відмову мають бути зазначені підстави для такої відмови.
2.4.5. Зміни набирають чинності з дня надання підтвердження учаснику аукціону.
2.4.6. У разі направлення учаснику аукціону вимоги щодо уточнення інформації внаслідок внесення змін і доповнень учасник аукціону зобов'язаний надати уточнену інформацію протягом 10 робочих днів з дня отримання вимоги від аукціонного офісу.
2.5. Гарантії
2.5.1. Приєднуючись до договору про доступ, учасник ринку гарантує, що:
1) він не порушував будь-які провадження для визнання його неплатоспроможним або банкрутом чи звільнення від виконання зобов'язань згідно з будь-яким законом про визнання банкрутом або неплатоспроможним чи аналогічним законом про врегулювання прав кредиторів;
2) проти нього не порушено будь-якого провадження про визнання його неплатоспроможним, банкрутом або будь-якого іншого провадження про врегулювання прав кредиторів;
3) проти нього не порушено будь-якого провадження з метою припинення діяльності або ліквідації;
4) у нього відсутні прострочені платіжні зобов'язання перед існуючим, попереднім чи іншим аукціонним офісом.
2.6. Прийняття правил користування інформаційної системи
2.6.1. Приєднуючись до договору про доступ, учасник ринку приймає та погоджується з Правилами інформаційної системи, у тому числі з періодичними змінами чи доповненнями до них після їх розміщення на офіційному вебсайті аукціонного офісу.
2.7. Витрати, пов'язані з договором про доступ
2.7.1. Усі заяви про отримання статусу зареєстрованого учасника і подальшої участі в аукціонах та/або повідомлення про передачу або повернення ФПП надаються за власний рахунок і на власний ризик учасника аукціону. Аукціонний офіс не несе відповідальності перед будь-якою особою за будь-які витрати, збитки або втрати, пов'язані з участю в аукціонах та/або передачею чи поверненням ФПП, якщо це безпосередньо не визначено в цьому Порядку.
2.8. Відмова в укладенні договору
2.8.1. Аукціонний офіс може відмовити учаснику ринку в укладенні договору про доступ, якщо:
1) учасник ринку не надає належним чином оформлену і підписану заяву на приєднання, необхідну інформацію та/або документи, передбачені цим Порядком;
2) аукціонний офіс раніше розривав договір про доступ у результаті порушення учасником ринку його умов та якщо підстави для розірвання договору про доступ не зникли;
3) укладення договору про доступ із учасником ринку може спричинити порушення будь-яких обов'язкових правових або регуляторних вимог;
4) будь-які гарантії зареєстрованого учасника виявляються нечинними або недостовірними.
2.9. Електронна аукціонна платформа
2.9.1. Аукціонний офіс безкоштовно надає доступ до електронної аукціонної платформи за умови виконання таких вимог:
1) зареєстрованим учасником заповнено та подано підписану анкету створення, видалення або коригування облікового запису уповноваженої особи, форма якої розміщується на офіційному вебсайті аукціонного офісу;
2) зареєстрований учасник виконує вимоги щодо автентифікації, визначені у Правилах інформаційної системи. Такі вимоги можуть включати, зокрема, обов'язок щодо надання в електронній формі підтвердження підписання та кодування або іншої технології автентифікації.
2.9.2. Аукціонний офіс повинен підтвердити створення аккаунта учасника аукціону або може надіслати повідомлення про відмову не пізніше ніж через 5 робочих днів з дати одержання відповідної заповненої і підписаної анкети від учасника аукціону. Підтвердження або повідомлення про відмову має бути надіслане електронною поштою уповноваженій особі.
2.9.3. Аукціонний офіс надсилає обґрунтоване повідомлення про відмову у разі невиконання вимог, установлених пунктом 2.9.1 цієї глави.
2.9.4. Аукціонний офіс організовує та проводить аукціони з розподілення ФПП в електронному вигляді на аукціонній платформі. Аукціонна платформа, установлена в аукціонному офісі, має вигляд вебдодатка.
2.9.5. Аукціонний офіс забезпечує методичну допомогу всім учасникам аукціону щодо роботи з аукціонною платформою. Контактна інформація та години роботи служби підтримки аукціонної платформи оприлюднюються на офіційному вебсайті аукціонного офісу.
2.9.6. Уся інформація щодо часових меж, зазначена в цьому Порядку (зокрема кінцеві строки передачі даних, оголошення результатів тощо), приводиться у відповідність до системного часу аукціонної платформи. Інтерфейс користувача має працювати за системним часом аукціонної платформи.
2.9.7. Уповноважена особа виконує відповідні операції в аукціонній платформі з використанням інтерфейсу користувача.
2.9.8. З метою забезпечення комунікації між учасниками аукціону та/або аукціонним офісом, у тому числі щодо здійснення передачі та/або припинення ФПП, аукціонним офісом створюється та підтримується дошка повідомлень на аукціонній платформі. Використання інформаційної дошки є безкоштовним.
2.9.9. Дошка повідомлень є інструментом для публікації (оприлюднення) повідомлень учасників аукціону. Дошка повідомлень безпосередньо не пов'язана з функціональними можливостями аукціонної платформи (за винятком ідентифікації учасника аукціону), тому:
1) повідомлення про намір передати або отримати ФПП, оприлюднені учасником аукціону, не перевіряються аукціонним офісом. Учасник аукціону, від імені якого його уповноваженою особою здійснюється розміщення інформації на дошці повідомлень, відповідає за зміст та достовірність такої інформації;
2) уся інформація, що стосується роботи аукціонного офісу або аукціонної платформи, розміщується виключно співробітниками аукціонного офісу;
3) за допомогою дошки повідомлень не проводяться операції через жоден модуль аукціонної платформи;
4) інформаційна дошка використовується для обміну інформацією між зареєстрованими учасниками про їхні інтереси щодо купівлі та/або продажу довгострокових ФПП. Жодні угоди за допомогою інформаційної дошки не укладаються;
5) аукціонний офіс не несе відповідальності за точність і повноту інформації, опублікованої зареєстрованим учасником на інформаційній дошці;
6) аукціонний офіс може видалити з інформаційної дошки будь-яку інформацію, яку він вважає непотрібною. У разі такого видалення аукціонний офіс повідомляє підстави такого видалення відповідному зареєстрованому учаснику.
2.9.10. Аукціонний офіс не відповідає за будь-які прямі або непрямі втрати чи збитки, понесені будь-яким зареєстрованим учасником у зв'язку з роботою дошки повідомлень або у зв'язку з використанням або неможливістю її використання, та не відповідає за будь-які вебсайти та матеріали, розміщені на ній.
2.9.11. Цілісність, доступність, конфіденційність та захист від несанкціонованого доступу до інформації реалізуються на аукціонній платформі відповідно до вимог національного законодавства.
2.9.12. Програмне забезпечення аукціонної платформи повинно відповідати вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів системи технічного та програмного захисту інформації.
2.9.13. Усі операції, що здійснюються через аукціонну платформу, синхронізуються та зберігаються з інформацією щодо відповідного зареєстрованого учасника та часу здійснення операції.
2.9.14. Зареєстрований учасник зобов'язується дотримуватися всіх правил безпеки, зазначених у цьому Порядку. Зокрема зобов'язується переконатися, що його уповноважена особа:
1) зберігає свій особистий закритий ключ таким чином, щоб ніхто інший не міг отримати доступ до нього;
2) використовує свій особистий закритий ключ і електронну реєстрацію виключно у випадках та відповідно до вимог цього Порядку;
3) інформує аукціонний офіс про доступ сторонніх осіб до інформації про його особистий закритий ключ та її розголошення (у зв'язку з чим аукціонний офіс за офіційним зверненням зареєстрованого учасника блокує особистий ключ до подальшої його зміни).
Усі прямі та/або непрямі збитки, пов'язані з доступом до інформації про особистий ключ сторонніх осіб та її розголошенням, покладаються виключно на зареєстрованого учасника, з вини якого відбувся доступ до інформації сторонніх осіб.
2.9.15. Обмін даними між уповноваженою особою та аукціонним офісом відбувається шляхом завантаження або пересилання документів через інтерфейс користувача аукціонної платформи та/або електронною поштою, та/або факсимільним зв'язком.
2.9.16. Аукціонний офіс може обмінюватись даними із зареєстрованими учасниками лише за адресами, зазначеними в анкеті. Якщо електронна пошта недоступна, зареєстрований учасник повинен повідомити про це аукціонний офіс.
2.10. Регуляторні і правові вимоги
2.10.1. Кожен учасник ринку несе відповідальність за забезпечення виконання вимог національного законодавства, у тому числі вимог будь-якого компетентного органу, та одержання всіх необхідних дозволів для участі в аукціонах або передачі та використання ФПП.
III. Забезпечення
3.1. Загальні положення
3.1.1. Зареєстрований учасник надає забезпечення для гарантування оплати аукціонному офісу за результатами аукціонів.
3.1.2. Прийнятними є тільки нижченаведені форми забезпечення:
1) банківська гарантія;
2) грошове забезпечення.
3.1.3. Забезпечення може надаватися в одній із форм або в обох формах за умови, що аукціонний офіс має право на повне забезпечення як бенефіціар.
Використання забезпечення може здійснюватися тільки у випадках та у спосіб, що передбачені цим Порядком.
3.1.4. Кредитний ліміт повинен завжди дорівнювати чи перевищувати нуль.
3.1.5. Грошове забезпечення має надаватися на рахунок ескроу в національній валюті України за курсом Національного банку України по відношенню до євро на дату перерахування коштів на рахунок ескроу для зареєстрованих учасників.
Сума грошового забезпечення розміщується зареєстрованим учасником на рахунку ескроу в банку, визначеному аукціонним офісом.
3.1.6. У випадку надання забезпечення у формі грошового забезпечення зареєстрований учасник обумовлює в договорі щодо відкриття та обслуговування рахунку ескроу:
1) право уповноваженого банку на договірне списання (перерахування) коштів з цього рахунку на рахунок аукціонного офісу (як бенефіціара) за наданою ним платіжною вимогою, що надається останнім у разі виникнення зобов'язання зареєстрованого учасника здійснити платіж на користь аукціонного офісу у випадку, передбаченому цим Порядком;
2) право на перерахування коштів з рахунку ескроу виключно з дозволу аукціонного офісу;
3) доступ аукціонного офісу до інформації щодо наявних на рахунку ескроу коштів та операцій за ним.
3.2. Форма банківської гарантії
3.2.1. Банківська гарантія як забезпечення має відповідати таким вимогам:
2) бути викладена українською мовою для банків-гарантів, які є резидентами, або англійською мовою для банків-гарантів, які є нерезидентами;
3) поширюватись на зобов'язання учасника аукціону, що виникають за всіма аукціонами, у яких він бере участь;
4) умови банківської гарантії не повинні забороняти можливість аукціонного офісу (бенефіціара) надавати банку-гаранту часткові вимоги платежу за такою гарантією необмежену кількість разів у межах суми цієї банківської гарантії;
5) передбачати здійснення оплати на першу вимогу аукціонного офісу;
6) бути безвідкличною та не повинна обмежуватися певними умовами і передаватися іншим особам;
7) іноземний банк, який видає банківську гарантію, повинен мати довгостроковий кредитний рейтинг не нижче ніж BBB+, присвоєний компанією "Стандард енд Пурз" (Standard and Poor), BBB+, присвоєний компанією "Фіч" (Fitch), або Baa1, присвоєний компанією "Мудіз Інвесторс Сервіс Інк." (Moody's Investors Service Inc). Український банк, який видає банківську гарантію, не повинен бути включений до переліку юридичних осіб, щодо яких державними органами України, США або країн ЄС застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції;
8) зареєстрований учасник не повинен бути афілійованою особою банку, який видав банківську гарантію, у розумінні вимог
Закону України "Про банки і банківську діяльність".
3.2.2. Банківська гарантія повинна містити такі відомості:
1) назву документа;
2) номер, місце складання, дату видачі;
3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності);
4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
5) назву валюти, у якій надається гарантія;
6) суму гарантії цифрами та словами;
7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія;
8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини, забезпечені банківською гарантією;
9) найменування бенефіціара;
10) код згідно з ЄДРПОУ бенефіціара;
11) найменування, код згідно з ЄДРПОУ та місцезнаходження банку-гаранта;
12) дату закінчення дії або строк дії банківської гарантії чи обставини, за яких строк дії банківської гарантії є закінченим;
13) умови, за яких у бенефіціара виникає право вимоги платежу за банківською гарантією, та умови щодо змісту такої вимоги (у разі потреби);
14) умови щодо зменшення/збільшення суми банківської гарантії (у разі потреби);
15) відомості про уповноважену(-их) особу(-іб) банку-гаранта, яка(-і) видала(-и) банківську гарантію, та її (їх) підпис(-и) (для випадку оформлення банківської гарантії у паперовій формі) чи кваліфікований(-і) електронний(-і) підпис(-и), який(-і) накладено на банківську гарантію (для випадку оформлення банківської гарантії в електронній формі);
16) інші умови (за потреби).
3.2.3. Учасник аукціону повинен забезпечити надання аукціонному офісу банківської гарантії принаймні за 3 робочі дні до завершення періоду подання заявок для участі в аукціоні, на якому вона буде використана як забезпечення, а також урахована на подальших аукціонах.
3.2.4. Аукціонний офіс приймає оригінал банківської гарантії, якщо її видано у паперовій формі, або в електронній формі за умови, що вона відповідає вимогам цього Порядку.
3.2.5. Аукціонний офіс повинен підтвердити прийняття банківської гарантії або надіслати повідомлення про відмову учаснику аукціону не пізніше ніж через 2 робочі дні після отримання банківської гарантії. Підтвердження повідомлення про відмову надсилається електронною поштою уповноваженим особам. У повідомленні про відмову повинна бути визначена причина відмови. Відмова дозволяється виключно у разі невідповідності наданої зареєстрованим учасником банківської гарантії вимогам, установленим цим Порядком.
3.3. Чинність і подовження терміну дії банківської гарантії
3.3.1. Забезпечення у формі банківської гарантії повинно бути чинним протягом таких мінімальних періодів часу:
1) стосовно продукту(-ів) зі строком використання, що перевищує один місяць, - з дня відкриття торгів на річному аукціоні та принаймні протягом 30 днів після закінчення періоду використання продукту;
2) стосовно продукту(-ів) зі строком використання, що становить один місяць, - з дня відкриття торгів на місячному аукціоні та принаймні протягом 30 днів після закінчення періоду використання продукту;
3) стосовно продукту(-ів) зі строком використання, що становить менше ніж один місяць, - з дня відкриття торгів на добовому аукціоні та принаймні протягом 60 днів після закінчення періоду використання продукту.
3.3.2. Учасник аукціону зобов'язаний змінювати або подовжувати термін дії забезпечення у вигляді банківської гарантії для участі в аукціоні відповідно до вимог цього Порядку.
3.4. Кредитний ліміт
3.4.1. Аукціонний офіс обчислює та регулярно коригує кредитний ліміт кожного учасника аукціону для подальшої участі в аукціоні.
Кредитний ліміт дорівнює сумі чинних забезпечень після вирахування непогашеної заборгованості. Банківська гарантія вважається прийнятною тільки у разі дотримання вимог цього Порядку, що стосуються її відповідності конкретному аукціону. Аукціонний офіс повідомляє цю інформацію окремо кожному учаснику аукціону через аукціонну платформу.
3.4.2. Розмір непогашеної заборгованості визначається відповідно до цього Порядку.
3.4.3. Для визначення кредитного ліміту розмір непогашеної заборгованості збільшується з урахуванням застосовних податків і зборів.
3.4.4. Під час визначення кредитного ліміту враховуються періоди скорочення.
3.4.5. Максимальні грошові зобов'язання учасника аукціону згідно з заявкою/заявками, зареєстрованою/зареєстрованими на час завершення періоду подання заявок, умовно вважаються непогашеною заборгованістю. Після опублікування проміжних результатів аукціону до того, як результати аукціону стануть остаточними, повідомлена сума, що підлягає сплаті, тимчасово вважається непогашеним грошовим зобов'язанням для визначення кредитного ліміту для будь-якого супутнього аукціону. Кредитний ліміт переглядається на основі фактично розподілених ФПП після опублікування проміжних результатів аукціону.
3.5. Внесення змін до забезпечення
3.5.1. Учасник аукціону може змінити розмір та/або форму забезпечення в будь-який час.
3.5.2. Зменшення розміру забезпечення учасника аукціону дозволяється, тільки якщо кредитний ліміт після такого зменшення буде дорівнювати чи перевищувати нуль.
3.5.3. Аукціонний офіс погоджується зі зміною форми забезпечення та зміною суми забезпечення, якщо така зміна відповідає вимогам цього Порядку.
3.5.4. Забезпечення з урахуванням його зміни може бути використане, тільки якщо аукціонний офіс забезпечив відображення таких змін забезпечення на вимогу учасника аукціону в аукціонній платформі.
3.5.5. Аукціонний офіс оцінює зміни до забезпечення та підтверджує їх прийняття або надсилає зареєстрованому учаснику повідомлення про відмову у їх прийнятті не пізніше ніж через 2 робочі дні з дня їх одержання. Підтвердження або повідомлення про відмову надсилається електронною поштою уповноваженим особам. У повідомленні про відмову зазначається підстава для такої відмови.
3.6. Інцидент із забезпеченням
3.6.1. Інциденти із забезпеченням виникають у таких випадках:
1) забезпечення недостатнє для гарантування оплати за відповідні ФПП, що має сплатити учасник аукціону на наступну дату оплати, з урахуванням суми та чинності забезпечення;
2) строк чинності забезпечення не подовжено;
3) забезпечення не відновлюється після виникнення інциденту з оплатою або надається нове забезпечення, що не відповідає вимогам, наведеним у цьому Порядку.
3.6.2. Аукціонний офіс повідомляє учасника аукціону про інциденти із забезпеченням електронною поштою та/або через аукціонну платформу. Учасник аукціону зобов'язаний збільшити розмір свого забезпечення протягом 2 робочих днів з дня отримання повідомлення, якщо це здійснюється протягом робочого часу аукціонного офісу, або 2 робочих днів з наступного робочого дня, якщо повідомлення надсилають після закінчення робочого часу.
Якщо забезпечення, надані учасником аукціону після цього періоду, є недостатніми, аукціонний офіс може призупинити виконання або розірвати договір про доступ на підставах, визначених договором про доступ.
3.7. Вимоги щодо здійснення оплати за забезпеченнями
3.7.1. Аукціонний офіс має право висувати вимоги щодо здійснення оплати за забезпеченням, наданим учасником аукціону, у разі виникнення зареєстрованого інциденту з оплатою.
3.7.2. Учасник аукціону має відновити розмір свого забезпечення та збільшити його до належного після виникнення інциденту з оплатою або інциденту із забезпеченням, якщо договір про доступ не буде призупинено чи розірвано з підстав, зазначених у договорі про доступ.
IV. Аукціони
4.1. Загальні положення щодо проведення аукціонів
4.1.1. ОСП підтримує необхідний рівень технічного резерву пропускної спроможності між аукціонними зонами для підтримання операційної безпеки мережі та з цією метою співпрацює з сусідніми системними операторами.
4.1.2. Усі доступні ФПП між аукціонними зонами повинні бути запропоновані у процесі розподілу учасникам аукціону з урахуванням дотримання стандартів операційної безпеки. ОСП визначає структуру розподілу пропускної спроможності для різних часових періодів.
4.1.3. Доступ до перетинів надається за принципом першочергового задоволення заявок учасників аукціону, що пропонують найвищу ціну.
4.1.4. ФПП розподіляються на аукціонах за центральноєвропейським часом (CET).
4.1.5. Аукціонний офіс розподіляє ФПП між учасниками аукціону шляхом явного аукціону. До проведення аукціону аукціонний офіс публікує умови проведення аукціону на аукціонній платформі та на власному вебсайті.
4.1.6. Аукціони проводяться із використанням аукціонної платформи. Кожен учасник аукціону, виконуючи вимоги щодо участі, має право подавати заявки через аукціонну платформу до настання кінцевого строку подання заявок щодо конкретного аукціону згідно з відповідними умовами проведення аукціону.
4.1.7. Після настання кінцевого строку подання заявок щодо конкретного аукціону аукціонний офіс перевіряє заявки, у тому числі на предмет дотримання відповідних кредитних лімітів учасниками аукціону. Результати аукціону повідомляються учасникам аукціону через аукціонну платформу.
4.1.8. Аукціонний офіс інформує про аукціони шляхом розміщення на аукціонній платформі та на власному вебсайті графіка аукціонів із визначенням дат їх проведення. Графік аукціонів на кожен календарний рік публікується не пізніше ніж за 7 діб до оприлюднення деталей річного аукціону, в якому також зазначаються строки оприлюднення умов проведення аукціону(-ів).
4.1.9. Календар проведення аукціонів повинен ураховувати строки, що мають забезпечувати відповідно до цього Порядку можливість підготовки та надання учасниками аукціону заявки(-ок) та виконання інших вимог, передбачених цим Порядком.
4.1.10. Добові аукціони проводяться кожного календарного дня протягом року.
4.1.11. За результатами проведення відповідного аукціону учасники аукціону, пов'язані відносинами контролю, мають право отримувати по кожному міждержавному перетину та кожному напряму ФПП в обсягах, що не перевищують 50 % від пропускної спроможності, запропонованої на аукціоні за відповідним міждержавним перетином та напрямом.
Під час проведення аукціону аукціонний офіс здійснює контроль виконання вимоги, зазначеної в цьому пункті, та щомісяця інформує Регулятора про її виконання.
Зазначене обмеження щодо можливості придбання пропускної спроможності не діє, якщо загальний попит на пропускну спроможність на відповідному аукціоні дорівнює або менший ніж запропонована для розподілу величина пропускної спроможності.
4.2. Строки розподілу перетинів і форма продукту
4.2.1. Стандартні строки розподілу ФПП за умови наявності продукту визначаються в такому порядку:
1) щороку - починаючи з першого дня календарного року і закінчуючи останнім днем календарного року;
2) щомісяця - починаючи з першого дня і закінчуючи останнім днем календарного місяця;
3) щодня - окремо за кожною годиною доби.
4.2.2. За наявності нерозподілених ФПП аукціонний офіс організовує за замовчуванням принаймні один аукціон на рік та один аукціон на місяць.
4.3. Умови проведення аукціону
4.3.1. Попередню та остаточну версії умов проведення річного аукціону аукціонний офіс публікує не пізніше ніж за 7 діб до закінчення періоду подання заявок на аукціон.
Попередню та остаточну версії умов проведення місячного аукціону аукціонний офіс публікує не пізніше ніж за 2 доби до закінчення періоду подання заявок на аукціон.
Умови проведення добового аукціону аукціонний офіс визначає в календарі проведення добових аукціонів.
4.3.2. Попередні умови проведення довгострокових аукціонів повинні містити, зокрема:
1) ідентифікаційний код аукціону в аукціонній платформі;
2) строки розподілу ФПП (річний та/або місячний);
3) ідентифікаційні відомості про перетин аукціонної зони чи відповідний напрям;
4) кінцеві строки повернення ФПП, розподілених на річних аукціонах за конкретним(-ми) перетином(-ами) аукціонних зон;
5) період використання продукту;
6) періоди та величини скорочення, пов'язані з періодом використання продукту, залежно від обставин;
7) період подання заявок;
8) кінцеві строки оприлюднення попередніх результатів аукціону;
9) період оскарження;
10) попередню запропоновану пропускну спроможність;
11) будь-яку іншу важливу інформацію чи умови, що застосовуються до продукту або аукціону.
4.3.3. Не раніше ніж через 4 години після публікації попередніх умов проведення довгострокового аукціону аукціонний офіс публікує остаточні умови проведення конкретного аукціону, в яких визначено остаточну запропоновану величину ФПП та інші оновлені важливі відомості чи умови, що застосовуються до продукту або аукціону.
4.3.4. Остаточний обсяг запропонованої пропускної спроможності включає:
1) обсяг запропонованої на відповідному аукціоні пропускної спроможності;
2) обсяг доступної пропускної спроможності, що розподілена між зареєстрованими учасниками, щодо яких ініційовано процес повернення довгострокових ФПП за цим аукціоном;
3) обсяг доступної пропускної спроможності, що розподілена між зареєстрованими учасниками, що буде перерозподілений у результаті призупинення або припинення договору про доступ.
4.3.5. Крім вимог, визначених пунктом 4.3.4 цієї глави, для добових аукціонів обсяг запропонованої пропускної спроможності включає:
1) обсяг доступної пропускної спроможності, розподілений між зареєстрованими учасниками, що буде перерозподілений у результаті відсутності або часткової номінації ФПП;
2) обсяг доступної пропускної спроможності, що утворився в результаті застосування правила "netting".
Якщо при застосуванні правил "netting" величини сумарних номінацій ФПП обох напрямів перетину рівні, додаткові величини для розподілу ФПП для обох напрямів цього перетину дорівнюють величині сумарних номінацій по одному з напрямів.
4.4. Періоди скорочення запропонованої пропускної спроможності
4.4.1. Аукціонний офіс може оголосити про один або кілька періодів скорочення в умовах проведення аукціону. У такому разі умови проведення аукціону повинні включати, інформацію про тривалість періоду скорочення та обсяг запропонованої пропускної спроможності в цей період по кожному періоду скорочення.
4.4.2. Періоди скорочення не можуть бути застосовані до вже розподілених ФПП та не враховуються з будь-якою метою, у тому числі для визначення відшкодування за зменшення.
4.5. Подання заявок
4.5.1. Учасник аукціону подає аукціонному офісу заявку чи пакет заявок (до 20) на кожний продукт.
Заявка подається в електронній формі із використанням аукціонної платформи протягом періоду, визначеного в умовах проведення аукціону, та повинна містити:
1) ідентифікаційні відомості учасника аукціону, який подає заявку, зокрема, інформацію про EIC-код;
2) ідентифікаційні відомості перетину аукціонних зон і напрямів, щодо яких вона подається;
3) ціну заявки, що повинна бути відмінною від інших заявок того самого учасника аукціону, без урахування податків і зборів, у гривнях за кожний МВт·год періоду використання продукту (грн/МВт·год), визначену у вигляді числа із щонайбільше двома десятковими знаками після коми, що має дорівнювати або перевищувати нуль;
4) обсяг заявки в повних МВт, який має бути виражений у вигляді цілого числа (без десяткових знаків після коми), мінімальний обсяг однієї заявки становить 1 МВт.
4.5.2. Учасник аукціону може вносити зміни до попередньо зареєстрованої заявки або пакета заявок у будь-який час протягом періоду подання заявок, у тому числі скасувати заявку або пакет заявок. При визначенні результатів аукціону розглядається тільки остання змінена версія заявки чи пакета заявок.
4.5.3. Якщо обсяг заявки або обсяг, визначений як сумарний показник обсягів кількох заявок, поданих на один аукціон учасником аукціону, перевищує запропоновану величину ФПП, заявлену в остаточних умовах проведення аукціону, ця заявка або ці заявки відхиляються в повному обсязі. У разі внесення змін до попередньо поданих заявок, що призводить до перевищення запропонованої пропускної спроможності, зміни відхиляються та враховуються попередньо зареєстровані заявки.
4.5.4. Якщо обсяг заявки або обсяг, визначений як сумарний показник обсягів кількох заявок, поданих учасником аукціону на один аукціон, перевищує відповідну запропоновану потужність, заявлену після подання цінових заявок, цінові заявки з найнижчою ціною відхиляються по черзі доти, доки загальний дозволений обсяг цінових заявок не стане нижчим або не дорівнюватиме запропонованій пропускній здатності. Цінові заявки з однаковою ціною, подані одним учасником аукціону, відхиляються.
4.5.5. Процедура, визначена в цій главі, застосовується до всіх видів продуктів аукціонів і всіх строків розподілу пропускної спроможності.
4.6. Реєстрація заявок
4.6.1. Не підлягають реєстрації аукціонним офісом заявки, що:
1) не відповідають вимогам, наведеним у главі 4.5 цього розділу;
2) подані учасником аукціону, договір про доступ якого призупинений.
4.6.2. Якщо заявка або пакет заявок відповідають вимогам цього Порядку, аукціонний офіс підтверджує учаснику аукціону, що такі заявки були правильно зареєстровані, через аукціонну платформу. Якщо аукціонна платформа не надає підтвердження про одержання, така заявка або пакет заявок вважаються не зареєстрованими.
4.6.3. Після відхилення заявки аукціонний офіс негайно повідомляє учасника аукціону, заявку якого відхилено, про те, що його пропозиція не чинна, та про підстави такого відхилення.
4.6.4. Аукціонний офіс веде записи про всі одержані чинні та відхилені заявки.
4.6.5. Кожна чинна заявка, зареєстрована на кінець періоду подання заявок, є безумовною та безвідкличною заявкою щодо придбання ФПП.
4.7. Загальна заявка
4.7.1. Учасник аукціону має право подавати загальні заявки на аукціонах.
4.7.2. Загальна заявка після визнання її такою учасником аукціону автоматично застосовується до кожного подальшого відповідного аукціону згідно з визначеним учасником аукціону, що надається ним під час подання загальної заявки. На початку відповідного періоду подання заявок зареєстрована загальна заявка вважається заявкою, поданою стосовно відповідного аукціону. Ця заявка вважається поданою, коли аукціонний офіс надсилає учаснику аукціону підтвердження про одержання.
4.7.3. Якщо загальна заявка або обсяг, визначений як сумарний показник обсягів кількох загальних заявок, поданих за одним аукціоном учасником аукціону, перевищує запропоновану величину ФПП, заявки з найнижчими цінами відхиляються по черзі доти, доки загальний дозволений обсяг заявок не стане меншим або не дорівнюватиме запропонованим ФПП.
4.7.4. Учасник аукціону, який має намір унести зміни до загальної заявки щодо подальшого аукціону, повинен змінити обсяг заявки і ціну заявки за загальними заявками до початку періоду подання заявок на аукціон.
4.7.5. Учасник аукціону, який не має наміру подавати загальні заявки з використанням аукціонної платформи щодо подальших аукціонів, може скасувати загальні заявки до початку подальшого періоду подання заявок.
4.8. Перевірка кредитного ліміту
4.8.1. Після подання учасником аукціону заявки або пакета заявок аукціонний офіс перевіряє, чи перевищує кредитний ліміт максимальні платіжні зобов'язання за зареєстрованою(-ими) заявкою(-ами) учасника аукціону. Якщо максимальні платіжні зобов'язання за зареєстрованими заявками перевищують кредитний ліміт, аукціонний офіс автоматично через аукціонну платформу видає попередження учаснику аукціону щодо зміни кредитного ліміту. Якщо максимальне платіжне зобов'язання за зареєстрованими заявками перевищує кредитний ліміт на час подання заявок, такі заявки відхиляються тільки після виконання процедури, передбаченої пунктом 4.8.2 цієї глави.
4.8.2. На час завершення періоду подання заявок аукціонний офіс перевіряє, чи не перевищує максимальна сума платіжних зобов'язань за зареєстрованими заявками встановлений кредитний ліміт. Якщо максимальна сума платіжних зобов'язань за цими заявками перевищує кредитний ліміт, ці заявки, починаючи з заявки з мінімальною ціною, відхиляються по черзі доти, доки максимальна сума платіжних зобов'язань не стане менше або не дорівнюватиме кредитному ліміту. Якщо у процесі відхилення дві чи більше заявок мають однакову ціну, то такі заявки відхиляються, починаючи з поданої останньою.
4.8.3. Аукціонний офіс визначає недостатність забезпечення як підставу для відхилення заявки учасника аукціону у повідомленні про результати аукціону.
4.8.4. Аукціонний офіс систематично оцінює всі заявки незалежно від того, на який аукціон і щодо якого перетину аукціонної зони чи напряму вони подаються. Якщо заявки стосуються різних аукціонів, аукціонний офіс ураховує всі обчислені максимальні платіжні зобов'язання та непогашені платіжні зобов'язання.
4.8.5. Для обчислення максимальних платіжних зобов'язань, пов'язаних з одним перетином і напрямом аукціонної зони, аукціонний офіс сортує зареєстровані заявки за ціною заявок у низхідному порядку ранжування. Перша заявка - це заявка з найвищою ціною, а заявка n - це заявка з найнижчою ціною. Аукціонний офіс обчислює максимальні платіжні зобов'язання за формулою
де |
див. зображення |
- |
ціна і-ї заявки, грн/МВт·год; |
|
див. зображення |
- |
обсяг і-ї заявки, МВт; |
|
і |
- |
заявка, підрядковий індекс; |
|
n |
- |
кількість заявок, підрядковий індекс; |
|
t |
- |
кількість годин дії продукту, підрядковий індекс. |
4.8.6. Під час обчислення максимальних платіжних зобов'язань аукціонний офіс також ураховує:
1) максимальний обсяг довгострокових прав на постачання, що можуть бути надані учаснику аукціону протягом періоду скорочення за кожну годину періоду (якщо це необхідно);
2) збільшення розміру максимальних платіжних зобов'язань після нарахування застосовних податків і зборів;
3) непогашені платіжні зобов'язання;
4) розмір необхідного забезпечення одного або двох щомісячних чергових платежів із обчисленням належної суми стосовно ФПП з періодом використання продуктів, що становить або перевищує один місяць.
4.9. Визначення результатів аукціону
4.9.1. Після закінчення періоду подання заявок на аукціон та перевірки кредитного ліміту аукціонний офіс визначає результати аукціону та розподіляє ФПП.
4.9.2. Визначення результатів аукціону здійснюється в такому порядку:
1) визначення загального обсягу розподілених ФПП за окремими перетинами аукціонних зон і напрямами;
2) ідентифікація заявок переможців, що повністю або частково відповідають встановленим критеріям;
3) визначення граничної ціни за кожним перетином і напрямом аукціонної зони.
4.9.3. Аукціонний офіс визначає граничну ціну щодо кожного перетину аукціонної зони і напряму на основі таких критеріїв:
1) якщо загальний обсяг міжзональних пропускних спроможностей, стосовно яких подані чинні заявки, є меншим або дорівнює обсягу відповідних запропонованих пропускних спроможностей по відповідному аукціону, то гранична ціна дорівнює нулю;
................Перейти до повного тексту