1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.08.2009 N 749
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 980 від 04.09.2014 )
Про підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 1238 від 29.12.2009 )
Враховуючи позитивні результати експерименту щодо підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів будівельної галузі та з метою удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів професійно-технічної освіти
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити порядок організації підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання підпорядкованих МОН державних професійно-технічних навчальних закладів (додаток 1).
2. Розпочати з вересня 2009 року підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання на базі профільних професійно-технічних навчальних закладів згідно з переліком (додаток 2).
3. Інституту післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників (м. Донецьк) Університету менеджменту освіти АПН України (Ситніков О.П. - за згодою), Львівському науково-практичному центру професійно-технічної освіти АПН України (Камінецький Я.Г. - за згодою):
( Пункт 3 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки N 1238 від 29.12.2009 )
3.1 Забезпечити організацію проведення, навчально-методичний супровід здійснення моніторингу якості підвищення кваліфікації за галузевим спрямуванням.
3.2 Спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) розробити відповідну навчально-методичну документацію з питань організації та здійснення стажування в умовах виробничого процесу згідно вищезазначеного порядку.
4. Департаменту професійно-технічної освіти МОН України (Десятов Т.М.) узагальнити результати вищезазначеного моніторингу.
5. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, директорам науково(навчально)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти забезпечити організацію підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання підпорядкованих МОН державних професійно-технічних навчальних закладів, згідно з додатком 1 та щорічно до 1 лютого надавати МОН інформаційно-аналітичні матеріали за його результатами.
6. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки Вінницької, Житомирської, Запорізької, Івано-Франківської, Луганської, Львівської, Полтавської, Черкаської, Чернігівської, Херсонської обласних державних адміністрацій, директорам відповідних науково(навчально)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти забезпечити укомплектування педагогічними працівниками професійно-технічних навчальних закладів згідно з додатком N 2, для проведення підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання.
7. Виробничу практику та стажування в умовах виробництва здійснити за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету професійно-технічних навчальних закладів.
8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Міністра О.П.Гребельник
Додаток N 1
до наказу МОН України
14.08.2009 N 749
ПОРЯДОК
організації підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів
1. Підготовчий етап
Професійно-технічний навчальний заклад розробляє на календарний рік план підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання в розрізі професій та надає його регіональному навчально(науково)-методичному центру (кабінету) (далі - НМЦ ПТО).
Регіональний НМЦ ПТО узагальнює списки учасників курсів підвищення кваліфікації у розрізі професій та надсилає їх (не пізніше 26 жовтня щорічно) до Міністерства освіти і науки України, у відповідний ПТНЗ, на базі якого проводиться підвищення кваліфікації (далі - базовий ПТНЗ), в установу, яка здійснює психолого-педагогічну та методичну підготовки.
Списки надсилаються за наступними формами:
Форма N 1 заповнюється за наступними пунктами:
1. Область
2. Назва ПТНЗ, П.І.Б. директора, адреса, контактний телефон з кодом
3. Прізвище, ім'я, по батькові слухача.
Інформація про слухача:
4. Посада
5. Повна назва професій, яку веде в ПТНЗ.
6. Дата народження.
7. Освіта.
8. Який навчальний заклад закінчив, рік закінчення.
9. Спеціальність за дипломом.
10. Кваліфікація (робітничий розряд, з якої професії).
11. Підвищує розряд з ___ на ____.
12. Підтверджує розряд (вказати який).
13. ПТНЗ, на базі якого проходитиме підвищення кваліфікації.
14. Стаж роботи (загальний та педагогічний).
15. Рік останнього психолого-педагогічного підвищення кваліфікації.
16. Місце проходження і повна назва установи, де пройдено курси психолого-педагогічного підвищення кваліфікації.
17. Термін проходження курсів у базовому ПТНЗ
18. П.І.Б. відповідальної особи НМЦ, яка надає інформацію, телефон.
Форма N 2. подається за кожною професією окремо в розрізі ПТНЗ, які направляють слухачів.
Київська область, професія "Муляр"
Зразок
Назва
ПТНЗ,
який
направляє
слухачів
Кількість
осіб
Підвищують
розряд
Підтверджують
розряд
ПТНЗ, на базі
якого
проходитимуть
стажування
Установа,
яка надає
психолого-
педагогічну
підготовку
з 4
на
5
з 5
на
6
з __
на
__
4-й 5-й 6-й
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ПТУ N 2
міста
Бровари
5 2 2 - 1 ПТУ N 1
м. Житомир
Київський
професійно-
педагогічний
коледж
імені А.С.
Макаренка
Всього 5 2 2 - 1
Продовження таблиці
Термін проходження курсів П.І.Б. відповідальної особи з НМЦ,
яка надає інформацію, телефон
11 12
Березень 2010 р. Іванова Галина Вікторівна, тел. 542-02-01
Регіональний НМЦ ПТО формує річний графік курсового підвищення кваліфікації, узгоджує його з базовим ПТНЗ. Навчальна група формується чисельністю 25 чол.
Регіональний НМЦ ПТО уточнює списки та надсилає їх установі, яка здійснює психолого-педагогічну підготовку, та базовому ПТНЗ.
2. Методичний супровід підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання
Підвищення кваліфікації здійснюється за навчальними планами і програмами відповідно до державних стандартів професійно-технічної освіти.
Навчальний план розробляється за модульним принципом і складається з 5-ти блоків:
1) соціогуманітарний модуль;
2) психолого-педагогічний модуль;
3) професійний модуль;
4) фаховий модуль;
5) контрольно-оцінювальний.
Психолого-педагогічну та методичну складову навчального плану та програм розробляє установа, яка здійснює психолого-педагогічну і методичну підготовки, професійну складову (стажування на підвищення (підтвердження) робітничої кваліфікації) - професійно-технічний навчальний заклад, де працює слухач, фахову складову - базовий ПТНЗ.
Навчальний план та програми підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання формує та затверджує установа, яка здійснює психолого-педагогічну і методичну підготовки, за погодженням з базовим ПТНЗ.
3. Організація навчання
Навчання відбувається в три етапи:
1. Заочний етап
Після надходження уточнених списків, установа, яка здійснює психолого-педагогічну і методичну підготовки (далі - установа), проводить зарахування слухачів на навчання за дистанційною (кореспондентською) формою.
Обов'язковою умовою зарахування на навчання за кореспондентською формою для педагогів є володіння комп'ютерною технікою (вільне користування програмами пакета Microsoft Office, електронною поштою, Інтернетом).
Установа надсилає діагностичні анкети до регіональних НМЦ ПТО.
Регіональний НМЦ ПТО поширює діагностичні анкети серед ПТНЗ області, майстри виробничого навчання яких зараховані на навчання, та надає консультації про порядок організації даного етапу навчання.
На методиста ПТНЗ покладається функція діагностування майстра щодо професійної компетентності з метою виявлення актуальних психолого-педагогічних проблем в його діяльності.
Результати діагностування необхідно надіслати на електронну адресу установи впродовж тижня від дня видачі наказу про зарахування на навчання, в іншому випадку - майстер виробничого навчання автоматично буде відрахований з числа слухачів.
На основі отриманих результатів розробляється індивідуальний план самостійної роботи слухача та визначається тема підсумкової роботи.
В індивідуальному плані зазначається:
1) проблеми, які самостійно опрацьовує слухач;
2) література з визначених проблем;
3) період роботи над проблемами;
4) форма звітності про роботу над визначеними проблемами - практичні завдання (реферат, конспект, практичний або дидактичний матеріал тощо);
5) консультант з кожної проблеми.
Для керівництва індивідуальною самостійною роботою кожному слухачеві призначається керівник з числа викладачів установи.
На підставі індивідуального плану вищезазначеним керівником розробляється програма для самостійного опрацювання слухачем проблемних питань, в якій визначається зміст і обсяг матеріалу, що підлягає вивченню, практичні завдання, джерельна база.
Індивідуальний план, програма для опрацювання виявлених проблем, навчальна програма психолого-педагогічної і методичної підготовки, комплект навчально-методичного інструментарію (курс лекцій до навчальної програми, каталог періодичних видань за напрямами педагогічної діяльності) надсилаються в регіональні НМЦ, які поширюють їх серед слухачів для здійснення самостійної роботи.
Для координації самостійної роботи на кожного слухача виділяється 3 год. індивідуальних консультацій, що здійснюються викладачами через електронну пошту, в телефонному режимі. Координатором на рівні навчального закладу є методист.
З метою визначення успішності самостійної роботи слухачів проводиться самоконтроль та поточний контроль.

................
Перейти до повного тексту