- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Змін до Кодексу систем розподілу
1. Затвердити Зміни до
Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 310 (далі - Зміни), що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з 01 червня 2021 року, але не раніше дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім абзацу шостого підпункту 1 пункту 2 Змін, який набирає чинності з 01 вересня 2021 року, та абзацу четвертого підпункту 5 пункту 2 Змін, який набирає чинності з 01 липня 2021 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики
та комунальних послуг
28.04.2021 № 717
ЗМІНИ
до Кодексу систем розподілу
1. У пункті 2.1 розділу ІІ:
абзац другий виключити.
У зв’язку з цим абзаци третій – шістдесят третій вважати відповідно абзацами другим – шістдесят другим;
в абзаці сімнадцятому слова та знаки "письмова домовленість сторін, що є документом установленої форми, який" замінити словами та знаком "домовленість сторін, яка";
після абзацу двадцять третього доповнити новим абзацом двадцять четвертим такого змісту:
"замовник послуги з приєднання індустріального парку – ініціатор створення індустріального парку або керуюча компанія, які мають намір укласти договір про приєднання з оператором системи розподілу або оператором системи передачі;".
У зв’язку з цим абзаци двадцять четвертий – шістдесят другий вважати відповідно абзацами двадцять п’ятим – шістдесят третім;
після абзацу двадцять шостого доповнити новим абзацом двадцять сьомим такого змісту:
"користувачі малої системи розподілу (далі – Користувачі МСР) – юридичні або фізичні особи, у тому числі фізичні особи-підприємці, які відпускають або приймають електричну енергію до/з мереж малої системи розподілу для задоволення своїх потреб;".
У зв’язку з цим абзаци двадцять сьомий – шістдесят третій вважати відповідно абзацами двадцять восьмим – шістдесят четвертим;
після абзацу сорок третього доповнити новим абзацом сорок четвертим такого змісту:
"оператор малої системи розподілу (далі – ОМСР) – юридична особа, відповідальна за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування малої системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності малої системи розподілу щодо задоволення обґрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності;".
У зв’язку з цим абзаци сорок четвертий – шістдесят четвертий вважати відповідно абзацами сорок п’ятим – шістдесят п’ятим;
абзац шістдесят п’ятий викласти в такій редакції:
"Інші терміни в цьому Кодексі вживаються у значеннях, наведених у
Цивільному кодексі України, законах України
"Про ринок електричної енергії",
"Про індустріальні парки",
"Про регулювання містобудівної діяльності",
"Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж",
"Про архітектурну діяльність" та
Правилах роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 312.";
2. У розділі ІV:
1) у главі 4.1:
пункт 4.1.1 доповнити новими абзацами такого змісту:
"ОСР на власному офіційному вебсайті розміщує та постійно оновлює інформацію щодо надання послуг з приєднання до електричних мереж. Інформація повинна відображатися в окремому розділі з назвою "Приєднання до електричних мереж", який має містити:
опис процедури отримання послуги з приєднання згідно з вимогами цього Кодексу;
порядок розрахунку вартості послуги, форми заяв та договорів;
онлайн калькулятор для розрахунку вартості послуги з приєднання до електричних мереж, що пов'язаний технологічно з інформаційно-геодезичною системою та відомостями щодо ставок стандартного та нестандартного приєднання, які діють на відповідний період, для можливості здійснення замовником автоматизованого розрахунку наближеної до реальної вартості будівництва лінійної частини приєднання;
адреси (фактичні, поштові, електронні), номери телефонів ОСР, за якими можливе звернення, спілкування та листування замовника;
посилання на електронний кабінет замовника.
ОСР зобов’язаний розміщувати роз’яснення Регулятора з питань надання послуг з приєднання на своєму офіційному вебсайті (про обов’язковість розміщення яких було інформовано ОСР).
ОСР не може вимагати від замовника вчинення жодних інших дій та/або надання документів, не визначених цим Кодексом.";
абзац другий пункту 4.1.2 замінити п’ятьма новими абзацами такого змісту:
"Послуга зі стандартного приєднання надається на підставі типового договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу, який є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей
633,
634,
641,
642 Цивільного кодексу України за типовою формою, наведеною в додатку 1 до цього Кодексу (далі – договір про стандартне приєднання).
Послуга з нестандартного приєднання надається на підставі типового договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу "під ключ" або з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником, який є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей
633,
634,
641,
642 Цивільного кодексу України за відповідною типовою формою, наведеною в додатку 2 до цього Кодексу (далі – договір про нестандартне приєднання).
ОСР зобов’язаний на головній сторінці власного вебсайту, а також у друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності, та у власних центрах обслуговування споживачів розмістити редакцію договору про стандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу, договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу "під ключ" або з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником та роз’яснення щодо укладення та приєднання замовника до цих договорів.
На вимогу замовника ОСР протягом трьох робочих днів від дати отримання відповідного звернення повинен надати підписаний оператором системи розподілу примірник укладеного договору про приєднання (залежно від типу приєднання) у паперовій формі.
Договори про приєднання, укладені на підставі пунктів 4.1.11 та 4.1.29 глави 4.1 розділу IV цього Кодексу, оформляються у письмовій формі.".
У зв’язку з цим абзаци третій – тринадцятий вважати відповідно абзацами сьомим – сімнадцятим;
у пункті 4.1.6 цифри "220" замінити цифрами "110";
пункт 4.1.7 викласти в такій редакції:
"4.1.7. Послуга з приєднання, у тому числі до електричних мереж суб’єкта господарювання, має надаватися з дотриманням вимог нормативно-правових актів, зокрема щодо обмежень підключення до власних потреб підстанцій або електростанцій.";
пункт 4.1.11 викласти в такій редакції:
"4.1.11. Суб'єкт господарювання (споживач електричної енергії) має право за зверненням замовника погодити приєднання електроустановок замовника до власних електричних мереж у таких випадках:
у рахунок зменшення величини договірної потужності споживання за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії на напрузі приєднання власних струмоприймачів суб'єкта господарювання, що не перевищує 20 кВ. У разі приєднання електроустановок одиничною потужністю не більше 100 Вт (на рівні напруги 220 В), але сумарною встановленою потужністю не більше 1 кВт на одного замовника, зменшення величини договірної потужності суб’єкта господарювання не вимагається;
у межах договірної потужності споживання цього суб'єкта за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії у відповідний період доби на напрузі приєднання власних струмоприймачів суб'єкта господарювання, що не перевищує 20 кВ;
у межах договірної потужності споживання цього суб'єкта за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії у разі підключення електроустановок, призначених для виробництва електричної енергії замовленою сумарною, з урахуванням існуючої потужності генерації в мережах основного споживача, до приєднання потужністю до 1 МВт (та напругою в точці приєднання, що не перевищує 20 кВ). У цьому випадку зменшення суб'єктом господарювання величини договірної потужності за договором про надання послуг з розподілу електричної енергії не вимагається.
З метою погодження приєднання об'єкта (електроустановок) замовника до електричних мереж суб'єкта господарювання замовник звертається до цього суб'єкта із заявою про приєднання електроустановки певної потужності за типовою формою, наведеною в додатку 3 до цього Кодексу (далі – заява про приєднання). До заяви про приєднання додаються документи відповідно до переліку, встановленого пунктом 4.4.2 глави 4.4 цього розділу.
У разі згоди на приєднання об'єкта (електроустановок) замовника до власних електричних мереж суб'єкт господарювання протягом 5 робочих днів з дня отримання заяви повідомляє листом замовника про згоду та надає відповідні технічні вимоги та/або вихідні дані.
Замовник згідно з вимогами глави 4.4 цього розділу звертається до ОСР, до електричних мереж системи розподілу якого приєднані електроустановки суб'єкта господарювання, щодо видачі проєкту договору про нестандартне приєднання і технічних умов та надає ОСР технічні вимоги та/або вихідні дані, отримані від суб'єкта господарювання.
ОСР протягом 10 робочих днів з дня отримання звернення видає замовнику технічні умови про нестандартне приєднання, технічні умови та технічні вимоги суб'єкту господарювання щодо організації комерційного обліку електричної енергії та забезпечення контролю дотримання суб'єктом господарювання величини дозволеної до використання потужності.
Замовник має право письмово звернутися до органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, для отримання висновку щодо технічного обґрунтування вимог технічних умов на приєднання.
При виконанні приєднання до електричних мереж суб’єкта господарювання мають виконуватися такі умови:
1) електроустановки замовника, що приєднуються, не можуть погіршувати якість електропостачання існуючих Користувачів, приєднаних у цьому енерговузлі;
2) схема приєднання електроустановки до електричних мереж не може виконувати функції транзитної установки для живлення інших Користувачів;
3) має бути забезпечений окремий комерційній облік відпущеної та виробленої електричної енергії, включаючи витрати на власні потреби електроустановками замовника (електроустановки на власні потреби приєднуються за рахунок договірної потужності суб'єкта господарювання), відповідно до вимог
Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 311 (далі – Кодекс комерційного обліку);
4) суб'єкт господарювання та замовник після реалізації проєкту мають забезпечити виконання доведених завдань (виданих диспетчерських команд) щодо примусового розвантаження, АЧР тощо;
5) електроустановки з виробництва електричної енергії замовника мають відповідати вимогам щодо генеруючих одиниць типу А (регулювання напруги, реактивної потужності, моніторингу показників);
6) замовник має погодити проєктну документацію в частині виконання технічних вимог:
із суб'єктом господарювання на відповідність технічним вимогам та/або вихідним даним;
із ОСР на відповідність технічним умовам.
Суб'єкт господарювання має погодити з ОСР проєктну документацію в частині виконання технічних умов ОСР щодо організації комерційного обліку електричної енергії та забезпечення контролю дотримання суб'єктом господарювання величини дозволеної до використання потужності;
7) суб'єкт господарювання разом із замовником забезпечує виконання погоджених ОСР проєктних рішень, а також повідомляє ОСР про завершення будівництва та підключення об'єкта (електроустановок) замовника;
8) у випадках, визначених цим розділом, суб'єкт господарювання та ОСР після погодження проєктної документації зобов’язані внести зміни до договору про надання послуг з розподілу електричної енергії в частині зменшення величини дозволеної потужності.
У разі приєднання електроустановок замовника до електричних мереж суб'єкта господарювання, який не є ОСР, плата за приєднання до таких електричних мереж ОСР не нараховується.
Замовнику не може бути надана послуга з приєднання електроустановок об’єктів (будівель), що належать до житлового фонду, призначених та придатних для постійного або тимчасового проживання в них (крім зміни технічних параметрів існуючих користувачів системи розподілу).";
у пункті 4.1.13 знаки та слова "(мікрорайон/квартал, вулиця)" замінити словами та знаками "з індивідуальною забудовою житла (крім багатоквартирних житлових будівель) відповідно до рішень органів місцевого самоврядування";
пункт 4.1.15 викласти в такій редакції:
"4.1.15. Електрифікація території, що підлягає комплексній забудові з індивідуальною забудовою житла (крім багатоквартирних житлових будівель), має бути здійснена ОСР за рахунок складової тарифу на розподіл електричної енергії шляхом включення до інвестиційної програми ОСР в установленому порядку не пізніше 2 років після узгодження проєктно-кошторисної документації та після забезпечення таких заходів:
1) прийняття органом місцевого самоврядування рішення про те, що земельні ділянки майбутніх замовників розташовані на території, що підлягає комплексній забудові;
2) розроблення та затвердження органом місцевого самоврядування детального плану забудови території, що підлягає комплексній забудові;
3) прийняття органом місцевого самоврядування відповідних рішень про делегування ОСР функцій замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові;
4) надання органами місцевого самоврядування вихідних даних, у тому числі детального плану забудови території із зазначенням кількісті об’єктів приєднання, розрахункової потужності кожного об’єкта згідно з вимогами державних будівельних норм та загальної розрахункової потужності;
5) отримання органом місцевого самоврядування від ОСР завдання на проєктування та вихідних даних для проєктування;
6) надання органами місцевого самоврядування передпроєктних рішень розташування електричних мереж та узгодження їх з ОСР;
7) оформлення прав користування (власності) на земельні ділянки під об’єкти електроенергетики на користь ОСР;
8) надання органами місцевого самоврядування з урахуванням потужності об’єктів відповідно до державних будівельних норм та надання ОСР проєктно-кошторисної документації, погодженої з усіма заінтересованими сторонами.
Територія вважається електрифікованою, якщо хоча б один об'єкт, розташований на земельній ділянці, яка перебуває в межах території, що підлягає комплексній забудові, приєднаний до електричних мереж цього ОСР відповідно до вимог законодавства, що регулює відносини, які виникають під час приєднання новозбудованих, реконструйованих чи технічно переоснащених електроустановок замовників до електричних мереж, чинного на дату здійснення такого приєднання (після 01 січня 2013 року).
Об'єкти всіх замовників на інших земельних ділянках у межах цієї території мають бути приєднані ОСР відповідно до вимог цього розділу залежно від типу приєднання.
За наявності інформації від органів місцевого самоврядування про розроблення або затвердження детального плану території, що підлягає комплексній забудові, ОСР може інформувати замовника про можливість отримання ним послуги з приєднання до електричних мереж після електрифікації такої території у спосіб, зазначений у главі 4.4 цього розділу.";
у пункті 4.1.19:
в абзаці першому слова "та викопіювання із ситуаційного плану" виключити;
в абзацах другому та четвертому після знаків та слів "(по прямій лінії) від" доповнити словом "прогнозованої";
в абзаці п’ятому після слів "як сума відстаней від" доповнити словом "прогнозованої", а слова "найближчих точок" замінити словами "найближчої точки";
пункт 4.1.24 викласти в такій редакції:
"4.1.24. У разі зміни замовника (сторони договору) до технічних умов (та всіх непублічних додатків до договору про приєднання) вносяться лише ті зміни, що стосуються зміни замовника, за умови, що він підтвердив ОСР листом-повідомленням незмінність технічних параметрів та вимог до категорії з надійності електропостачання об'єкта забудови, визначених у технічних умовах.
У випадку зміни (за ініціативою замовника) комплексу умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта замовника, визначених у технічних умовах, а саме типу електроустановки (споживання/генерація), точки приєднання, рівня напруги в точці приєднання та замовленої потужності (якщо зміна потужності призводить до зміни точки забезпечення потужності) у встановленому законодавством порядку відбувається розірвання існуючого договору про приєднання у порядку, визначеному пунктом 4.2.6 глави 4.2 цього розділу, та після звернення замовника із заявою про приєднання у порядку, встановленому главою 4.4 цього розділу, укладається новий договір про приєднання за цим об'єктом.";
друге речення абзацу другого пункту 4.1.39 виключити;
в абзаці другому пункту 4.1.40:
слова та знак "що підтверджується технічним паспортом таких приміщень, наданим додатково до заяви про приєднання" замінити словами "що зазначається замовником у заяві про приєднання";
речення друге виключити;
2) у главі 4.2:
у пункті 4.2.2:
абзац перший після слів "приєднання передбачає виконання" доповнити абревіатурою "ОСР";
абзац п’ятий після слова "здійснення" доповнити знаками та словами ", у разі необхідності,";
абзац шостий виключити.
У зв’язку з цим абзаци сьомий та восьмий вважати відповідно абзацами шостим та сьомим;
пункт 4.2.3 викласти в такій редакції:
"4.2.3. Надання послуги зі стандартного приєднання передбачає:
надання замовником ОСР заяви про приєднання із зазначенням відомостей та необхідних документів, визначених у пункті 4.4.2 глави 4.4 цього розділу;
визначення типу приєднання залежно від відстані та величини потужності. Відстань визначається по прямій лінії від прогнозованої точки приєднання електроустановок замовника до найближчої точки в існуючих (діючих) електричних мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), що збігається зі ступенем напруги в точці приєднання. За величину потужності приймається загальна величина потужності електроустановок замовника разом з існуючою дозволеною потужністю. У разі недосягнення згоди щодо визначення типу приєднання сторони, у тому числі разом з представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, мають на місцевості спільно провести необхідні вимірювання, на підставі яких остаточно визначається тип приєднання;
підготовку і видачу замовнику технічних умов за формою, наведеною в додатку 4 до цього Кодексу, розрахунку вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунку на сплату плати за приєднання;
оплату замовником вартості приєднання відповідно до умов договору про приєднання;
підготовку ОСР проєкту зовнішнього електрозабезпечення;
виконання ОСР будівельних робіт в електричних мережах від точки забезпечення потужності до точки приєднання електроустановок замовника;
подання ОСР робочої напруги в точку приєднання електроустановок замовника (на контактні з'єднання електричних мереж (межа балансової належності));
надання ОСР замовнику у спосіб, указаний у заяві про приєднання, повідомлення про надання послуги з приєднання, що є додатком 5 до цього Кодексу (далі – повідомлення).
Повідомлення має містити ідентифікатор за формою, наведеною в додатку 6 до цього Кодексу, який є унікальним набором даних (послідовністю символів), що присвоюється автоматично програмними засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ОСР та має містити інформацію щодо номера технічних умов, дати видачі технічних умов, типу електроустановки замовника, порядкового номера ОСР, маркування територіальної одиниці ОСР, до електричних мереж якої приєднується Замовник, типу приєднання, дати видачі повідомлення про надання послуги з приєднання тощо (далі – ідентифікатор).";
в абзаці другому пункту 4.2.4 слова та цифри "не більше ніж на 10" замінити словами та цифрами "не більше ніж на 30";
в абзаці першому пункту 4.2.5 слово та цифру "додатку 4" замінити словом та цифрою "додатку 7";
доповнити новим пунктом такого змісту:
"4.2.6. У разі наміру замовника розірвати договір про приєднання він може письмово звернутися до ОСР з пропозицією розірвати договір та визнати технічні умови такими, що втратили чинність.
ОСР протягом 20 робочих днів з дня отримання такого звернення має надати письмове обґрунтування щодо погодження (або відмови у погодженні) пропозиції припинити дію договору та направити замовнику додаткову угоду до договору щодо припинення його дії. Серед умов, у разі погодження з пропозицією, припинення договору ОСР має право зазначити необхідність компенсації йому витрат, понесених у зв’язку з оплатою ОСР послуг проєктування, землевідведення, виконання будівельно-монтажних робіт. Розмір витрат має бути розрахований ОСР на основі підтверджуючих документів щодо витрат ОСР на такі послуги та такий розрахунок має бути наданий замовнику як додаток до додаткової угоди про припинення дії договору. На письмову вимогу замовника ОСР має надати для ознайомлення оригінали підтверджуючих документів.";
................Перейти до повного тексту