1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
09.10.2006 N 669
Про затвердження нової редакції статуту Луганського державного медичного університету
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 556 від 17.09.2007 ) ( Нову редакцію Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет" див. в Наказі Міністерства охорони здоров'я N 5 від 14.01.2015 )
З метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України статуту Луганського державного медичного університету
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію статуту Луганського державного медичного університету (додається).
2. Ректору Луганського державного медичного університету забезпечити реєстрацію нової редакції статуту Луганського державного медичного університету в установленому чинним законодавством України порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Гайдаєва Ю.О.
Міністр Ю.В.Поляченко
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти Наказ Міністерства
і науки України охорони здоров'я України
Заступник міністра 09.10.2006 N 669
_____________________ Міністр
"____"___________ 2006 р. _____________ Ю.В. Поляченко
СТАТУТ
Луганського державного медичного університету
(нова редакція)
Прийнято:
Конференцією трудового
колективу
Луганського державного
медичного університету
від 01 вересня 2006 р.
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу розроблено відповідно до чинного законодавства України, і є документом, який регламентує діяльність Луганського державного медичного університуту, далі Університету, створеного на базі Луганського медичного інституту відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 серпня 1994 року за N 592.
Університет заснований на державній формі власності і підпорядкований Міністерству охорони здоров'я і є неприбутковою організацією.
1.2. Місце знаходження університету:
91045, м. Луганськ, квартал імені 50 річчя Оборони Луганська, 1
тел./факс: +38 (0642) 53-20-36,
електронна пошта: E-mail: kanc@lsmu.lg.ua
Повна офіційна назва Університету:
українською мовою - "Луганський державний медичний університет"
російською мовою - "Луганский государственный медицинский университет"
англійською мовою - The Lugansk State medical university.
1.3. Основними напрямками діяльності університету є: підготовка, спеціалістів, магістрів та бакалаврів, підготовка до вступу у вищі навчальні заклади з правом підготовки іноземних громадян, первинна післядипломна підготовка лікарів, удосконалення лікарів згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців за напрямом "Медицина" та за напрямом "Фармація".
1.4. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності напряму "Медицина", "Фармація", яка забезпечує підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів "бакалавр", "спеціаліст", "магістр" і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової та науково-практичної діяльності;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України.
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії України від 09.12.1997 р., протокол N 11, Університет визнаний акредитованим за статусом вищого закладу IV (четвертого) рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями за спеціальністю:
- 7.110101, 8.110101 "Лікувальна справа";
- 7.110104, 8.110104 "Педіатрія";
- 7.110106, 8.110106 "Стоматологія";
- 6.110100 "Сестринська справа";
- 7.110201, 8.110201 "Фармація".
З правом підготовки іноземних громадян з кожної спеціальності.
Університет здійснює післядипломну підготовку спеціалістів шляхом навчання в інтернатурі випускників вищих медичних навчальних закладів, медичних факультетів університетів за переліком спеціальностей, встановлених чинним законодавством.
1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, веде самостійний баланс, має поточний рахунок в Державному казначействі України, валютний та депозитний рахунки в банківських установах, гербову печатку і штампи зі своїм найменуванням, бланки тощо.
1.7. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.8. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються навчальним закладом та затверджуються ректором Університету.
Структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, навчальний, науковий, фінансово-економічний, адміністративно-господарський відділи та інші структурні підрозділи.
Факультет створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менше ніж три кафедри і на ньому навчається не менше ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які після рекомендації Вченої ради Університету затверджуються ректором.
Керівництво факультету здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою факультету з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступінь та працює на постійній основі. Декан факультету після обрання Вченою радою факультету призначається ректором Університету строком на 5 років.
Заступники декана призначаються ректором Університету за пропозицією Вченої ради факультету на строк повноважень декана.
Кафедра - базовий структурний підрозділ, що проводить навчально-виховну методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входять не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш ніж три з яких мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається за конкурсом Вченою радою Університету строком на п'ять років. Завідувач кафедри призначається ректором Університету на умовах контракту.
Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі Положення, затвердженого ректором. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Університету строком на п'ять років.
Інші структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради і діють на підставі Положень, затверджених ректором університету.
Основними структурними підрозділами Університету є:
- медичний факультет N 1 (спеціальність "лікувальна справа");
- медичний факультет N 2 (спеціальність "педіатрія");
- медичний факультет N 3 з підготовки іноземних громадян;
- стоматологічний факультет;
- фармацевтичний факультет;
- факультет післядипломної освіти;
- підготовче відділення для іноземних громадян.
До навчальних, навчально-виховних та навчально-допоміжних підрозділів, які входять до структури Університету, належать:
- навчальний відділ;
- навчально-методичний кабінет;
- студентська канцелярія;
- відділ виробничої практики;
- центр сімейної медицини;
- інформаційно-аналітичний відділ.
( Абзац 11 пункту 1.8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 556 від 17.09.2007 )
Науковими структурними підрозділами Університету є:
- науковий відділ;
- науково-дослідний центр;
- віварій;
- лікувальний відділ.
Для організації діяльності всіх напрямків роботи Університету діють такі адміністративно-господарські підрозділи:
- відділ кадрів;
- планово-фінансовий відділ;
- бухгалтерія;
- канцелярія;
- архів;
- штаб цивільної оборони;
- видавничий відділ;
- господарська частина.
До складу Університету також входять:
- санаторій-профілакторій;
- їдальня;
- кафе;
- стадіон.
2. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України
Університет підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до чинного законодавства:
- делегує повноваження ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;
- здійснює фінансове забезпечення Університету;
- бере участь в акредитації та ліцензуванні Університету;
- затверджує за погодженням з Міністерством освіти і науки України Статут Університету;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти;
- формує і розміщує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою в Університеті;
- погоджує Правила прийому на навчання до Університету;
- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;
- організує вибори, затверджує та звільняє з посади ректора Університету;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- затверджує кошторис доходів і видатків та штатний розпис Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.
3.2. Університет має право:
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти IV рівня акредитації;
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- присвоювати вчені звання доцента, професора, старшого наукового співробітника;
- відкривати нові спеціальності;
- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, розробляти підручники, навчально-методичні посібники, наукову та навчально-методичну літературу;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої школи;
- залучати кваліфіковані науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити спільну освітню діяльність разом із спеціалізованими школами, коледжами, з якими Університет встановлює зв'язки відповідно до чинного законодавства на підставі відповідних угод;
- надавати освітні платні послуги, перелік яких затверджений постановами Кабінету Міністрів України;
- виступати орендодавцем майна, що належить Університету відповідно до чинного законодавства України;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- самостійно розпоряджатися доходами, одержаними від надання дозволених законодавством платних послуг в межах затвердженого кошторису;
- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до чинного законодавства;
- відкривати депозитні рахунки в банках відповідно до чинного законодавства;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні;
- здійснювати навчання іноземних громадян на англійській мові;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами; провадити освітню діяльність, пов'язану з навчанням іноземних студентів, а також підготовку кадрів для іноземних держав;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університетом для забезпечення виконання статутних завдань;
- створювати в установленому чинним законодавством порядку структурні підрозділи, навчально-наукові-виробничі комплекси, лікувально-діагностичні центри (клінічні бази); на підставі отриманих ліцензій здійснювати медичну практику, а також придбання, перевезення, зберігання, відпуск, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів для навчальних і наукових цілей Університету.
3.3. Університет зобов'язаний:
дотримуватись:
- вимог чинного законодавства України;
- державних стандартів освіти;
- безпечних умов проведення освітньої діяльності;
- фінансової дисципліни та збереження державного майна;
забезпечувати:
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особою вищої освіти;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, лікувальну, наукову, культурну діяльність;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- умови для набуття знань у галузі медицини та фармації, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням МОЗ України;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;
- підготовку наукових і педагогічних кадрів вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;
- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів на факультетах післядипломної підготовки;
- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням вищого колегіального органу самоврядування Університету педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються можуть бути надані додатково права та обов'язки згідно з чинним законодавством.
4. Управління Університетом, права та обов'язки ректора Університету
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, керівництва Університету та структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Університетом реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту згідно з чинним законодавством;
- надавати додаткові освітні, медичні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- мати у своєму складі, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України: підготовче відділення, підрозділи перепідготовки та підвищення кадрів, інститути, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати самостійну видавничу діяльність у встановленому порядку, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблених нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками у порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює його керівник - ректор, який діє на засадах єдиноначальності і несе повну відповідальність за результати роботи університету.
Ректор Університету обирається і рекомендується на посаду Міністру охорони здоров'я України конференцією трудового колективу за наслідками конкурсу у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту".
Ректор призначається на посаду і звільняється з посади Міністром охорони здоров'я України.
Кандидат на посаду ректора повинен бути громадянином України, вільно володіти українською мовою, мати вчене звання професора, науковий ступінь доктора наук, стаж науково-педагогічної діяльності не менше ніж десять років.
Ректор Університету відповідно до чинного законодавства діє від імені Університету, представляє без доручення в усіх органах, організаціях, установах, розпоряджається майном Університету, укладає угоди (контракти), дає доручення, відкриває в установах банків рахунки.
4.4. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання діяльності університету, затверджує його структуру і штатний розпис;
- видає накази і розпорядження з усіх напрямків діяльності Університету;
- є розпорядником майна і коштів;
- призначає проректорів, визначає їх службові обов'язки, делегує їм частину своїх повноважень;
- виконує кошторис доходів і видатків;
- затверджує рішення Вченої ради Університету;
- подає МОЗ України на затвердження Статут Університету, зміни та доповнення до нього;
- приймає на роботу та звільняє працівників Університету;
- забезпечує охорону праці, дотримання законодавства, Статуту Університету, правил внутрішнього розпорядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;
- затверджує правила прийому до Університету за погодженням з МОЗ України;
- формує контингент осіб, які навчаються в університеті;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в університеті;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної роботи та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я, організує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників університету;
- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу правила внутрішнього трудового розпорядку;
- укладає з трудовим колективом колективний договір;
- відповідає за проведення освітньої діяльності в університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;
- для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження;
- щороку звітує перед Міністерством охорони здоров'я України та конференцією трудового колективу Університету;
- відміняє розпорядження деканів, які суперечать законодавству, Статутові університету чи завдають шкоди інтересам університету;
- здійснює інші повноваження відповідно до закону України "Про вищу освіту" та інших актів законодавства.
У разі виходу на пенсію ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, має право у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, бути призначеним на посаду почесного ректора зі збереженням грошового утримання за рахунок університету в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
4.5. В Університеті діють Вчена рада Університету, Вчені ради факультетів та робочі органи: ректорат, деканати, приймальна комісія.
4.5.1. Вчена рада університету.
Вчена рада Університету створюється для розгляду найважливіших питань діяльності Університету, не менше 75 відсотків якої становлять науково-педагогічні працівники.
Вчена рада є колегіальним органом Університету і створюється на термін до п'яти років.
Вчену раду Університету очолює її голова - ректор Університету. До складу Вченої ради Університету входять за посадами проректори, декани, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування, голова профспілкового комітету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються із числа завідуючих кафедрами, професорів, докторів наук за квотою: одна особа від кожної кафедри; виборні представники, які представляють інших працівників Університету і працюють на постійній основі, обираються за квотою 1:45. Виборні представники обираються конференцією трудового колективу університету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.
Засідання Вченої ради вважаються правомочними, якщо на ньому були присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення приймаються, якщо проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Університету. У випадку незгоди ректора з рішенням Вченої ради, питання виноситься на конференцію трудового колективу університету, рішення якої є остаточним.
До компетенції Вченої ради належить:
- подання до конференції трудового колективу університету проекту Статуту, а також змін і доповнень до нього;
- ухвалення фінансових плану і звіту університету;
- подання пропозицій ректору щодо призначення та звільнення з посади проректорів, головного бухгалтера, директора бібліотеки;
- обрання на посаду таємним голосуванням завідуючих кафедрами і професорів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів та внесених змін до них;
- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;
- ухвалення основних напрямків наукових досліджень;
- оцінка науково-педагогічної діяльності структурних підрозділів Університету;
- прийняття рішень щодо кандидатур вчених Університету та інших навчальних закладів для присвоєння їм почесних звань;
- прийняття рішень щодо присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого наукового співробітника;
- рекомендувати до присвоєння іменних стипендій Вченої ради і затвердження персональних стипендіатів;
- прийняття рішень щодо кандидатур для обрання академіками та членами-кореспондентами НАН та АМН України.
Вчена рада розглядає й інші питання діяльності Університету відповідно до цього Статуту.
Розгляд питань Вченою радою і прийняті рішення фіксуються в протоколах засідань, які підписують голова та секретар Вченої ради.
Рішення Вченої ради вводяться в дію рішеннями ректора Університету.
4.5.2. Вчена рада факультету.
Для розгляду питань навчально-виховної та наукової діяльності факультету створюється вчена рада факультету, яка є його колегіальним органом.
Вчену раду факультету очолює її голова - декан факультету. До складу вченої ради факультету входять за посадами: декан, його заступники, завідувачі кафедр, голова профспілкового комітету, керівники органів самоврядування студентів, а також виборні представники, які обираються з числа професорів, докторів наук, (не менше 75% від загальної чисельності її складу), виборні представники, які представляють інших працівників і які працюють на постійній основі.

................
Перейти до повного тексту