1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
03.09.2009 N 660
Про затвердження "Концепції забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення в приймаючих містах під час проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу"
На виконання пункту 4.2 Протоколу наради у Віце-прем'єр-міністра України І.Васюнника з питань створення безпечних умов, надання медичних послуг та допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу від 04 лютого 2009 року, з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 р. N 563-р "Про схвалення Концепції медичного забезпечення під час підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Концепцію забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення в приймаючих містах під час проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу, що додається.
2. Управлінню організації медичного забезпечення ЄВРО 2012, міжнародних зв'язків та євроінтеграції (Гузар З.Т.) довести цей наказ до відома Голів Донецької, Київської, Львівської, Харківської обласних, Київської міської державних адміністрацій, закладів та установ державної санітарно-епідеміологічної служби.
Контроль за виконанням наказу покласти на Першого заступника Міністра-головного державного санітарного лікаря України Біловола О.М. та заступника Міністра Юрченка В.Д.
В.о. Міністра О.М.Біловол
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
03.09.2009 N 660
КОНЦЕПЦІЯ
забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення в приймаючих містах під час проведення чемпіонату Європи 2012 року з футболу
Проблема, на розв'язання якої спрямована Концепція
Концепцію розроблено для організації комплексу профілактичних та протиепідемічних заходів для забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя під час підготовки і проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - чемпіонат) згідно з вимогами УЄФА.
З урахуванням положень цієї Концепції та з метою координації дій місцеві органи виконавчої влади разом з органами місцевого самоврядування за погодженням з національним координатором з питань медичного забезпечення затверджують регіональні плани забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя на період підготовки та проведення чемпіонату.
Щорічно Україну відвідує близько 400 тис. іноземних туристів, на чемпіонат планується прибуття 1,6 млн. гостей та учасників, тому загальна кількість відвідувачів нашої країни буде становити близько 2 млн. чоловік, що підвищує ризик погіршення санітарної та епідемічної ситуації у 5 разів.
Організація взаємодії установ і закладів охорони здоров'я з органами і підрозділами МВС, МНС, СБУ, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іноземними партнерами здійснюється з урахуванням вимог щодо проведення чемпіонату, встановлених УЄФА.
Основним закладом державної санітарно-епідеміологічної служби, який здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд та координацію дій щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя у приймаючому місті, надає консультативні послуги профільними спеціалістами - санітарними лікарями та епідеміологами, визначається обласна (Київська міська) санітарно-епідеміологічна станція. Крім цього, на цей заклад покладається організація екстрених санітарно-гігієнічних та протиепідемічних заходів у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації.
Найбільшими ризиками для здоров'я призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей можуть бути захворювання, пов'язані з уживанням незвичної для них їжі та води, харчові отруєння, контактування з хворими на інфекційні хвороби, перегрівання або переохолодження, а також нещасні випадки, аварії тощо.
Під час проведення масових заходів чемпіонату існує загроза вчинення терористичних актів із застосуванням хімічних речовин, біологічних агентів, радіоактивних матеріалів.
Крім того, слід забезпечити санітарно-гігієнічне та протиепідемічне забезпечення осіб, що охороняються державою, та тих, що належать до категорії особливо важливих призначених осіб, з урахуванням вимог щодо їх статусу.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Значну роль під час проведення чемпіонату відіграє узгодженість дій установ і закладів охорони здоров'я, державної санітарно-епідеміологічної служби в приймаючих містах, пов'язаних з медичним та санітарно-протиепідемічним забезпеченням призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей.
Реалізація цієї Концепції дасть змогу розробити механізм організації медичної допомоги та санітарно-протиепідемічного забезпечення призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей під час проведення чемпіонату, а також надання медичної допомоги постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Основними ризиками, що можуть вплинути на якість та ефективність санітарно-протиепідемічного забезпечення, є відсутність досвіду проведення в Україні такого масового заходу, як чемпіонат, недостатній обсяг бюджетного фінансування закладів державної санітарно-епідеміологічної служби та лікувально-профілактичних закладів, особливо їх лабораторної ланки, а також недостатня укомплектованість закладів державної санепідслужби кадрами.
Мета Концепції
Метою цієї Концепції є застосування механізму організації санітарно-протиепідемічного забезпечення території, об'єктів а також призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей під час проведення чемпіонату, а також організація і проведення комплексу профілактичних та протиепідемічних заходів у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя під час проведення чемпіонату в приймаючих містах, на шляхах пересування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей здійснюється шляхом:
підвищення якості надання та доступності необхідних медичних послуг особам з ознаками інфекційного, паразитарного захворювання, харчового отруєння;
повного укомплектування медичним персоналом і обладнанням закладів охорони здоров'я та державної санітарно-епідеміологічної служби в приймаючих містах;
використання вітчизняного та іноземного досвіду з проведення значних масових спортивних і культурно-видовищних заходів, підтримання дружньої атмосфери;
додержання єдиних вимог щодо організації та проведення екстрених заходів під час проведення чемпіонату в місцях проведення масових заходів чемпіонату (на стадіонах, у фан-зонах);
координації дій установ і закладів охорони здоров'я, державної санепідслужби з органами і підрозділами МВС, МНС, СБУ, інших заінтересованих міністерств і служб у приймаючих містах;
організації та проведення комплексу профілактичних заходів на об'єктах, призначених для надання послуг з розміщення учасників, в аеропортах, на залізничних вокзалах, автовокзалах, пунктах пропуску через державний кордон, на шляхах пересування призначених осіб, учасників, уболівальників і гостей;
посилення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в приймаючих містах та контролю за санітарно-епідемічною ситуацією для запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб і забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя учасників, гостей та населення під час проведення чемпіонату;
протиепідемічного забезпечення учасників під час тренувань і фінальних ігор чемпіонату;
створення відповідних умов для осіб, що охороняються державою та належать до категорії особливо важливих призначених осіб;
організації своєчасного та адекватного реагування державної санітарно-епідеміологічної служби під час проведення масових заходів чемпіонату;
вдосконалення роботи лабораторних підрозділів закладів державної санітарно-епідеміологічної служби, впровадження сучасних методів визначення шкідливих мікробіологічних, хімічних, зокрема токсичних, фізичних чинників з метою підвищення ефективності та своєчасності проведення профілактичних і протиепідемічних заходів, недопущення ускладнення санітарно-епідемічної ситуації, посилення державного санітарно-епідеміологічного нагляду за безпечністю продуктів харчування та харчової сировини, питної води, об'єктами підвищеного епідемічного ризику та навколишнього середовища;
оснащення, відповідно до завдання 12 Додатку 2 до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.08 N 107, установ державної санітарно-епідеміологічної служби сучасним високочутливим лабораторним обладнанням (автоматичні мікробіологічні аналізатори для проведення санітарно-бактеріологічних, санітарно-вірусологічних, молекулярно-генетичних досліджень та ідентифікації біологічних агентів, сучасні мікроскопи для паразитологічних та ентомологічних досліджень, комплекти обладнання для прискореного санітарно-бактеріологічного дослідження води, рідинні та газорідинні хроматографи, атомно-абсорбційні спектрофотометри, аналізатори ртуті в повітрі тощо), обладнання для створення біологічної безпеки в лабораторіях (бокси біологічної безпеки);

................
Перейти до повного тексту