- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про організацію науково-дослідних робіт у Міністерстві фінансів України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами
Міністерства фінансів
N 167 від 21.02.2004
N 579 від 22.09.2004 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2003 р.
N 1427 "Про прогноз показників зведеного бюджету України за основними видами доходів, видатків та фінансування на 2005-2007 роки", з метою наукового супроводження бюджетного процесу та підвищення наукового рівня досліджень, уникнення дублювання тематики, удосконалення організації виконання науково-дослідних робіт з питань розробки та реалізації узгодженої фінансової, бюджетної, податкової та митної політики, ефективного використання коштів, що спрямовуються для проведення науково-дослідних робіт відповідно до Пріоритетних напрямків науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України,
НАКАЗУЮ:
1. Утворити Наукову фінансово-економічну раду Міністерства фінансів України у складі згідно з додатком 1.
2. Затвердити Положення про Наукову фінансово-економічну раду Міністерства фінансів України згідно з додатком 2.
3. Затвердити Пріоритетні напрямки науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України на 2004-2005 роки згідно з додатком 3.
4. Затвердити Положення про порядок розробки, затвердження та контролю за виконанням Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України згідно з додатком 4.
5. Затвердити Положення про наукову експертизу тематики, проміжних та кінцевих результатів науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України згідно з додатком 5.
6. Пріоритетні напрямки науково-дослідних робіт взяти за основу при розробці проекту Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів на 2004 рік.
7. Директорам департаментів, начальникам самостійних управлінь до 1 грудня 2003 року подати Науково-дослідному фінансовому інституту при Міністерстві фінансів України відповідно до Пріоритетних напрямків науково-дослідних робіт пропозиції щодо тем науково-дослідних робіт до проекту Комплексного тематичного плану на 2004 рік, погоджені із заступниками Міністра, згідно з функціональними повноваженнями.
8. Науково-дослідному фінансовому інституту (Єфименко Т.І.) до 15 грудня поточного року подати на затвердження в установленому порядку проект Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів на 2004 рік.
9. Фінансовому управлінню (Карева А.В.) при визначенні обсягів фінансування науково-дослідних робіт враховувати їх відповідність Пріоритетним напрямкам науково-дослідних робіт Міністерства фінансів на 2004-2005 роки.
10. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Копилова В.А.
Перший віце-прем'єр-міністр України, Міністр фінансів України | М.Я.Азаров |
Додаток 1
до наказу Міністерства
фінансів України
21.11.2003 N 638
СКЛАД
Наукової фінансово-економічної ради Міністерства фінансів України
Азаров М.Я. - Перший віце-прем'єр-міністр України, Міністр
фінансів України, Голова ради
Ярошенко Ф.О. - Перший заступник Міністра фінансів України,
заступник Голови ради
Копилов В.А. - Заступник Міністра фінансів України, заступник
Голови ради
Гуржій С.Г. - Перший заступник Міністра - голова Державного
департаменту фінансового моніторингу, член
ради
Макацарія С.М. - заступник Міністра фінансів України, член ради
Мярковський А.І. - заступник Міністра фінансів України, член ради
Шаповалов А.В. - заступник Міністра фінансів України, член ради
Цокол С.Л. - заступник Міністра фінансів України, член ради
Яременко О.С. - заступник Міністра фінансів України, член ради
Андрєєв П.П. - директор Департаменту податкової та митної
політики, член ради
Богатиренко А.А. - директор Департаменту взаємозв'язків
з виконавчою владою, член ради
Жлуктенко С.В. - директор Департаменту інформатизації, член
ради
Остренко А.Б. - директор Департаменту підвідомчих підприємств,
член ради
Паламарчук В.О. - директор Департаменту взаємозв'язків
з законодавчою владою, член ради
Парфенов В.С. - директор Департаменту міжнародних зв'язків,
член ради
Пахачук Г.Д. - директор Департаменту управління державним
боргом, член ради
Рибак С.О. - директор Департаменту зведеного бюджету, член
ради
Чугунов І.Я. - виконуючий обов'язки директора Департаменту
фінансової статистики та аналізу, методології
бухгалтерського обліку та контролю, член ради
Карева А.В. - начальник Фінансового управління, член ради
Коршенюк Л.В. - начальник Управління організаційно-розпорядчої
роботи Департаменту організаційно-розпорядчої
і кадрової роботи, член ради
Матузка Я.В. - виконуючий обов'язки начальника Юридичного
управління, член ради
Єфименко Т.І. - директор Науково-дослідного фінансового
інституту при Міністерстві фінансів України,
заступник Голови ради
Гятаченко Г.О. - почесний директор Науково-дослідного
фінансового інституту при Міністерстві
фінансів України, член ради
Гасанов С.С. - заступник директора Науково-дослідного
фінансового інституту при Міністерстві
фінансів України, член ради
Бесєдін В.Ф. - головний науковий співробітник
Науково-дослідного фінансового інституту при
Міністерстві фінансів України, член ради
Ловінська Л.Г. - завідувач відділу Науково-дослідного
фінансового інституту при Міністерстві
фінансів України, член ради
Бодров В.Г. - завідувач кафедри Національної академії
державного управління при Президентові
України, за згодою
Василик О.Д. - В.о. ректора Української державної фінансової
академії, за згодою
Даниленко А.І. - завідувач відділу Об'єднаного Інституту
економіки НАН України, за згодою
Мова В.В. - завідувач відділом управління державними
фінансами Науково-дослідного фінансового
інституту при Міністерстві фінансів України
як Вченого секретаря Ради
Костицький В.В. - заступник Міністра фінансів України
( Склад із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
N 167 від 21.02.2004 )
Додаток 2
до наказу Міністерства
фінансів України
21.11.2003 N 638
ПОЛОЖЕННЯ
про Наукову фінансово-економічну раду Міністерства фінансів України
1. Загальні положення
Цим Положенням визначається порядок роботи Наукової фінансово-економічної ради Міністерства фінансів (далі - Рада), яка створена відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 26 серпня 1999 р.
N 1081/99, як дорадчий орган для розгляду пріоритетних напрямків, тематики науково-дослідних робіт, наукових рекомендацій та пропозицій щодо розробки та реалізації узгодженої фінансової, бюджетної, податкової та митної політики, ефективного використання коштів для забезпечення науково-дослідних робіт відповідно до Пріоритетних напрямків науково-дослідних робіт (далі - Пріоритетних напрямків) та Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів (далі - Комплексний тематичний план), обговорення та затвердження найважливіших програм, а також рекомендацій щодо використання та впровадження новітніх досягнень вітчизняної та зарубіжної науки.
2. Основні завдання Ради
Рада:
2.1. Розглядає і схвалює Пріоритетні напрямки та Комплексний тематичний план.
2.2. Сприяє розробці та проведенню науково обгрунтованої державної фінансової політики, спрямованої на забезпечення ефективного управління державними фінансами, складання та виконання реального, збалансованого, прозорого бюджету, удосконалення міжбюджетних відносин та управління державним боргом, забезпечення соціальної спрямованості бюджетної політики, перетворення державних фінансів у фактор сталого соціально-економічного розвитку, підвищення наукового, організаційного, інформаційно-технічного рівня управління Міністерства фінансів.
2.3. Аналізує та формує пропозиції щодо фінансової, бюджетної, податкової політики, модернізації системи управління державними фінансами тощо та надає пропозиції щодо їх використання в роботі Міністерства.
2.4. Розглядає результати наукових експертиз та фінансово-економічних обгрунтувань проектів державних, галузевих цільових та науково-технічних програм у сфері управління Міністерства фінансів.
2.5. Розглядає звіт про виконання Комплексного тематичного плану та приймає відповідне рішення.
2.6. Надає пропозиції щодо розробки законопроектів.
2.7. Розглядає і схвалює пропозиції та рекомендації щодо практичного використання результатів науково-дослідних робіт Комплексного тематичного плану.
2.8. Обговорює та пропонує роботи щодо їх висунення на здобуття державних премій у галузі науки і техніки.
3. Склад та структура Ради
3.1. До складу Ради входять керівники і спеціалісти Міністерства фінансів, керівники і висококваліфіковані фахівці підприємств, організацій та установ, що належать до сфери управління Міністерства, провідні вчені, представники громадських об'єднань.
3.2. Головою Ради є Міністр фінансів України.
3.3. У складі Ради утворюється президія та секції відповідно до напрямів діяльності Міністерства фінансів.
3.4. До складу президії входять: голова Ради, його заступники, секретар Ради, керівники секцій, керівники провідних науково-дослідних установ, вищих навчальних закладів, що належать до сфери управління Міністерства фінансів, провідні вчені інших установ та організацій.
3.5. Секцію очолює керівник, до повноважень якого належить: організація роботи й діловодства секції, проведення її засідань, контроль за виконанням покладених на неї завдань. За рішенням секції обирається секретар, який веде протоколи засідань та діловодство секції.
4. Права та обов'язки членів Ради
4.1.Члени Ради повинні бути присутніми на її засіданнях, брати активну участь в обговоренні питань, запропонованих до розгляду, якісно та у встановлений термін виконувати рішення Ради, а також доручення щодо підготовки питань для обговорення на її засіданнях.
4.2. Члени Ради мають право обміну інформацією з питань, які розглядаються на засіданні Ради, ознайомлення з усіма документами та матеріалами, що обговорюються на засіданні.
4.3. Члени Ради беруть участь у її роботі на громадських засадах.
5. Організація роботи Ради
5.1. Основною формою роботи Ради та секцій є засідання, які проводяться відповідно до планів роботи.
5.2. Плани роботи Ради складаються її секретарем щоквартально згідно з пропозиціями членів Ради і структурних підрозділів Міністерства і подаються на затвердження Голові (заступнику Голови Ради) до 15 числа першого місяця наступного кварталу. Зняття питань з розгляду або включення додаткових питань здійснюється за рішенням Голови Ради на підставі аргументованої доповідної записки структурного підрозділу, що вносить чи знімає питання з розгляду, за погодженням із заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
5.3. На засіданнях секцій розглядаються питання, що належать до компетенції відповідних структурних підрозділів Міністерства фінансів. Прийняті на засіданні секції рішення оформлюються протоколами, оригінали яких зберігаються у секретаря секції, а копії - у секретаря Ради.
5.4. На розгляд Ради виносяться, як правило, питання, попередньо розглянуті на засіданнях секцій, що стосуються пріоритетних напрямів діяльності Міністерства фінансів і вимагають прийняття відповідного рішення.
5.5. Рішення Ради приймаються шляхом голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували більшість членів Ради. У разі рівного розподілу голосів, голос Голови Ради є вирішальним.
Рішення Ради та протоколи засідань підписуються Головою Ради або, за його відсутності, заступником, який вів засідання, реєструються і зберігаються у секретаря Ради.
5.6. У разі необхідності президією Ради вносяться пропозиції щодо затвердження відповідних рішень Ради наказами Міністерства, спільними рішеннями з іншими центральними органами виконавчої влади та зацікавленими організаціями.
6. Порядок підготовки і розгляду матеріалів Ради
6.1. Структурний підрозділ, який ініціює розгляд питання на засіданні Ради, за сім робочих днів до проведення засідання подає секретарю Ради відповідні матеріали (доповідна записка, примірник документа, який виноситься на розгляд Ради, список запрошених, проект рішення).
6.2. Секретар Ради здійснює функції щодо планування роботи та організаційного забезпечення засідань Ради, контролю за підготовкою матеріалів до засідання Ради відповідними структурними підрозділами тощо.
6.3. Структурний підрозділ, що ініціює питання на розгляд Ради, надає необхідну допомогу в організації та проведенні засідання Ради, на якому розглядається питання.
6.4. У разі недотримання термінів подання матеріалів, їх тиражування та доведення до членів Ради здійснює структурний підрозділ, що готує питання до розгляду.
6.5. Засідання Ради оформлюється протоколом, який складає секретар Ради і підписує Голова Ради. У разі необхідності прийняті рішення оформлюються секретарем протягом двох днів після засідання, візуються заступником Голови Ради відповідно до повноважень і подаються на затвердження Голові Ради.
Прийняті на засіданні рішення, а також необхідні матеріали тиражуються і розсилаються членам Ради та відповідальним за виконання рішень у встановленому порядку.
Додаток З
до наказу Міністерства
фінансів України
21.11.2003 N 638
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ
науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України на 2004-2005 роки
1. Узгодження пріоритетів державної бюджетної політики з концептуальними засадами стратегії соціально-економічного розвитку України.
3. Модернізація системи управління державними фінансами.
4. Забезпечення соціальної орієнтації бюджетної політики.
5. Удосконалення бюджетного планування та прогнозування в Україні.
6. Удосконалення використання програмно-цільового методу в процесі управління видатковою частиною бюджету.
7. Розвиток системи податків як основи зміцнення державних фінансів та піднесення національної економіки.
8. Адаптація податкового законодавства та законодавства з питань фінансових послуг до вимог Європейського Союзу.
9. Розробка концептуальних засад фінансової безпеки країни.
10. Удосконалення фінансового контролю в Україні.
11. Формування та реалізація узгодженої політики держави щодо внутрішніх та зовнішніх запозичень, підвищення ефективності управління державним боргом.
12. Дослідження тенденцій розвитку фінансових ринків та ринку фінансових послуг.
13. Фінансове регулювання структурних зрушень в економіці України.
14. Фінансове забезпечення інноваційно-інвестиційної діяльності.
15. Фінансове забезпечення пенсійної реформи в Україні та запровадження недержавного пенсійного страхування.
16. Реформування міжбюджетних відносин та зміцнення фінансових ресурсів місцевих бюджетів.
17. Реформування системи бухгалтерського та бюджетного обліку і звітності.
18. Дослідження новітніх тенденцій в галузі міжнародних фінансів. Удосконалення відносин з міжнародними фінансовими організаціями.
19. Наукове обгрунтування фінансової політики України в умовах міжнародних інтеграційних процесів.
20. Наукове обґрунтування заходів щодо узгодження основ податкової та бюджетної політики, валютного регулювання та валютного контролю в умовах формування Єдиного економічного простору.
21. Удосконалення методології середньострокового бюджетного планування та прогнозування бюджетних показників з урахуванням пріоритетів економічного і соціального розвитку України.
22. Бюджетна політика в умовах сталого розвитку та структурно-інноваційної перебудови національної економіки.
( Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів
N 579 від 22.09.2004 )
Додаток 4
до наказу Міністерства
фінансів України
21.11.2003 N 638
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розробки, затвердження та контролю за виконанням Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок розробки, затвердження та контролю за виконанням Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України (далі - Положення) розроблено відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13.08.2003 р. N 495 "Про координацію науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України" з метою підвищення наукового рівня, уникнення дублювання тематики, ефективного використання коштів для реалізації пріоритетних напрямків досліджень, удосконалення організації виконання науково-дослідних робіт (далі - НДР) з питань фінансової, бюджетної, податкової та митної політики, інших актуальних питань, що виникають в процесі виконання Міністерством фінансів його функцій та завдань, впровадження їх результатів у практику діяльності Міністерства фінансів, інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, що знаходяться у сфері управління Міністерства фінансів, місцевих фінансових органів.
1.2. Положення визначає порядок розробки, затвердження та контролю за виконанням Комплексного тематичного плану науково-дослідних робіт Міністерства фінансів України (далі - Комплексний тематичний план), який виконується за рахунок коштів державного бюджету.
1.3. Комплексний тематичний план розробляється виходячи із завдань та функцій, що покладені на Міністерство фінансів України чинним законодавством, та згідно з Пріоритетними напрямками науково-дослідних робіт Міністерства фінансів (далі - Пріоритетні напрямки).
Порядок формування та затвердження Пріоритетних напрямків визначається цим Положенням.
1.4. Науково-дослідний фінансовий інститут при Міністерстві фінансів України (далі - НДФІ) є головною установою з питань формування проектів Пріоритетних напрямків. Комплексного тематичного плану, координації та контролю за виконанням науково-дослідних робіт з питань фінансової, бюджетної, податкової та митної політики, управління державними фінансами тощо.
2. Порядок розробки та затвердження Комплексного тематичного плану
2.1. Першим етапом розробки проекту Комплексного тематичного плану є формування та затвердження Пріоритетних напрямків.
2.2. Пріоритетні напрямки розробляються відповідно до законів України, постанов Верховної Ради України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, державних, міжгалузевих, галузевих, регіональних програм економічного та соціального розвитку.
2.3. Пріоритетні напрямки формуються у такій послідовності:
2.3.1. До 1 вересня поточного року департаменти, самостійні управління Міністерства фінансів, науково-дослідні установи та вищі навчальні заклади Міністерства фінансів, інших зацікавлених міністерств та центральних органів виконавчої влади подають свої пропозиції щодо Пріоритетних напрямків та відповідної тематики НДР на наступний рік (наступні два роки) НДФІ (додаток 1) з обгрунтуванням актуальності і обсягів фінансування.
2.3.2. До 20 вересня поточного року НДФІ аналізує та узагальнює подані пропозиції, проводить наукову експертизу і на її підставі подає проект Пріоритетних напрямків на розгляд Науковій фінансово-економічній раді Міністерства фінансів (далі - Рада).
2.3.3. Після ухвалення Радою проекту Пріоритетних напрямків НДФІ до 15 жовтня поточного року подає в установленому порядку проект наказу про Пріоритетні напрямки для затвердження Міністру (першому заступнику Міністра).
2.4. На другому етапі розробки проекту Комплексного тематичного плану НДФІ організовує збір пропозицій та наукову експертизу тематики НДР, техніко-економічних обгрунтувань та проектів технічних завдань щодо їх відповідності Пріоритетним напрямкам, діючим стандартам та вимогам чинного законодавства.
2.5. Пріоритетні напрямки є основою для пропозицій науково-дослідних установ, вищих навчальних закладів, департаментів та самостійних управлінь Міністерства фінансів, зацікавлених міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо включення відповідних тем НДР до проекту Комплексного тематичного плану. Пропозиції повинні включати техніко-економічне обгрунтування та проекти технічних завдань на проведення відповідних науково-дослідних робіт (додаток 2) і подаються до НДФІ до 15 листопада поточного року.
2.6. До 15 грудня поточного року НДФІ подає проект Комплексного тематичного плану (додаток 3) та проект наказу про його затвердження на розгляд Науковій фінансово-економічній раді Міністерства фінансів.
2.7. Відповідне рішення Наукової фінансово-економічної ради є підставою для затвердження Комплексного тематичного плану.
2.8. До 25 грудня поточного року НДФІ подає в установленому порядку проект наказу про Комплексний тематичний план на розгляд та затвердження Міністру (першому заступнику Міністра).
2.9. Доповнення та зміни до Комплексного тематичного плану розглядаються та затверджуються Науковою фінансово-економічною радою в порядку, визначеному цим Положенням для Комплексного тематичного плану.
2.10. Теми НДР, які включені до Комплексного тематичного плану, виконуються на замовлення Міністерства фінансів відповідно до укладених договорів згідно із Законом України від 22 лютого 2000 року
N 1490-III "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", доручень Міністерства фінансів, за рахунок коштів державного бюджету, інших джерел згідно з чинним законодавством.
................Перейти до повного тексту