1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Андрієвського Дмитра Йосиповича щодо офіційного тлумачення окремих положень законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні послуги", "Про місцеві державні адміністрації", "Про столицю України - місто-герой Київ"
м. Київ
25 листопада 2009 року
N 59-у/2009
Справа N 2-57/2009

Конституційний Суд України у складі суддів:
Бринцева Василя Дмитровича, - головуючого,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича - доповідача,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Андрієвського Д.Й. щодо офіційного тлумачення окремих положень законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року N 280/97-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., N 24, ст. 170), "Про житлово-комунальні послуги" від 24 червня 2004 року N 1875-IV (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., N 47, ст. 514), "Про місцеві державні адміністрації" від 9 квітня 1999 року N 586-XIV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 20-21, ст. 190), "Про столицю України - місто-герой Київ" від 15 січня 1999 року N 401-XIV (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 11, ст. 79).
Заслухавши суддю-доповідача Нікітіна Ю.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Громадянин Андрієвський Дмитро Йосипович звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень підпункту 2 пункту "а" частини першої статті 28, частини першої статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пунктів 4, 6 частини першої статті 6, пункту 2 частини першої статті 7, частини третьої статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", статей 6, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", статті 10, пункту 2 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ".
Необхідність в офіційному тлумаченні суб'єкт права на конституційне звернення обґрунтовує наявністю неоднозначного застосування органами державної влади (Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою Київської міської державної адміністрації) положень зазначених законів України, що призвело до порушення його та інших громадян України конституційних прав і свобод, права на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї та права територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (статті 48, 140 Основного Закону України) .
Автор клопотання також просить дати роз'яснення:
- "щодо повноважень (прав) голови Київської міської державної адміністрації одноособово видавати розпорядження про встановлення та погодження (підвищення) цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів";
- "чи має повноваження (право) голова Київської міської державної адміністрації оформляти свої одноособові розпорядження про встановлення та погодження (підвищення) цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів від імені органу державної виконавчої влади - Київської міської державної адміністрації";
- "чи має повноваження (право) голова Київської міської державної адміністрації оформляти свої одноособові розпорядження про встановлення та погодження (підвищення) цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів від імені органу місцевого самоврядування - виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)";
- "щодо повноважень (прав) виконуючого обов'язки голови Київської міської державної адміністрації, зокрема першого заступника голови Київської міської державної адміністрації, одноособово видавати розпорядження про встановлення та погодження (підвищення) цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів";
- "чи має повноваження (право) виконуючий обов'язки голови Київської міської державної адміністрації, зокрема перший заступник голови Київської міської державної адміністрації, оформляти свої одноособові розпорядження про встановлення та погодження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів від імені органу державної виконавчої влади - Київської міської державної адміністрації";
- "чи має повноваження (право) виконуючий обов'язки голови Київської міської державної адміністрації, зокрема перший заступник голови Київської міської державної адміністрації, оформляти свої одноособові розпорядження про встановлення та погодження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги для населення та інших споживачів від імені органу місцевого самоврядування - виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)";
- "чи є такі одноособові розпорядження голови Київської міської державної адміністрації та виконуючого обов'язки голови Київської міської державної адміністрації, зокрема першого заступника голови Київської міської державної адміністрації, актами органу державної виконавчої влади - Київської міської державної адміністрації чи рішеннями органу місцевого самоврядування - виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)";
- "яким чином повинні прийматися рішення органу місцевого самоврядування - виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - колегіально на засіданнях виконавчого органу чи одноособово головою Київської міської державної адміністрації";

................
Перейти до повного тексту