1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 537 від 29.12.2001
Про удосконалення підготовки медичних та науково-педагогічних кадрів у вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах та закладах післядипломної освіти
23-24 листопада 2001 року на базі Національної фармацевтичної академії України проведена нарада ректорів вищих медичних навчальних закладів та закладів післядипломної освіти за участю Віце-прем'єр-міністра України В.П. Семиноженка, на якій відзначено, що вищі навчальні заклади проводять цілеспрямовану роботу з питань добору та покращання підготовки спеціалістів та науково-педагогічних кадрів, підвищення їх кваліфікації.
На виконання рішення наради ректорів, яка відбулася у квітні ц.р. на базі Вінницького медичного університету, вищі медичні навчальні заклади здійснили відповідні заходи щодо забезпечення якісного прийому студентів з урахуванням потреб установ охорони здоров'я, покращання підготовки та підвищення кваліфікації фахівців, удосконалення рейтингової оцінки діяльності вищих навчальних закладів.
Прийом студентів в 2001 році здійснювався до вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації за 9 спеціальностями. Розпочато прийом студентів за новою спеціальністю "медична психологія" в Національному медичному університеті та Буковинській медичній академії. Проведено вперше прийом за спеціальностями "фармація" в Одеському медичному університеті та "клінічна фармація" у Львівському медичному університеті, Тернопільській та Буковинській медичних академіях.
На базі Харківської медичної академії післядипломної освіти розпочато перепідготовку фахівців за спеціальністю "маркетинг".
Всього до медичних університетів та академій зараховано 9176 студентів, в т.ч. за державним замовленням 4010 чол. (41,7%). Конкурс на місця державного замовлення складав в середньому 2,28 заяв на одне місце. Необхідно зазначити, що в цьому році в окремих навчальних закладах конкурс був і на умовах контракту (Івано-Франківська медакадемія, Львівський медичний університет - "стоматологія", Національний медичний університет - "стоматологія", "фармація"). За спеціальностями I-II рівня акредитації до вузів було зараховано 1540 студентів, в тому числі за державним замовленням.
Аналіз статистичних даних свідчить, що до медичних навчальних закладів зарахована добре підготовлена і професійно-орієнтована молодь.
Так, серед всіх зарахованих 3143 (32,3%) медалістів і осіб, які закінчили навчальні заклади з дипломом з відзнакою, 1276 (13,1%) осіб, які закінчили медичні і фармацевтичні училища і коледжі. Молодь, яка проживає в сільській місцевості складає 2973 (30,6%).
Перевірка роботи приймальних комісій з рецензуванням екзаменаційних робіт показала, що вступні іспити і зарахування проведено відповідно до існуючих нормативних актів щодо прийому студентів.
Вперше в практиці роботи Міністерства ректори медичних університетів і академій особисто звітували Міністру охорони здоров'я України щодо підсумків прийому на I курс в 2001 році та про існуючі проблеми з цього питання.
За результатами діяльності вищих медичних навчальних закладів і закладів післядипломної освіти у 2000/01 навчальному році визначено їх державний рейтинг за восьми напрямами роботи та в цілому по закладах. При цьому визначено, що найвищі показники мають Національний медичний університет ім. О.О. Богомольця (1 місце), Одеський медичний університет (2 місце) та Київська медична академія післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика (3 місце).
Завершено апробацію ліцензійного інтегрованого іспиту для освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст для спеціальностей "лікувальна справа", "педіатрія", "медико-профілактична справа" та "стоматологія". Тривають роботи з апробації ліцензійного іспиту для спеціальності "фармація", а також ліцензійних іспитів для присвоєння кваліфікації лікаря певної спеціальності (Крок 3).
Продовжується робота щодо поліпшення забезпечення навчальною літературою. За останній навчальний рік видано українською мовою 30 підручників та 102 навчальних посібника.
Суттєво поліпшилося матеріально-технічне забезпечення навчальних закладів, в т.ч. комп'ютерами, які підключені до Інтернету.
З метою удосконалення атестації спеціалістів підготовлено 124 нових україномовних комп'ютерних атестаційних програм для визначення рівня знань у інтернів, лікарів та провізорів.
Вищі медичні навчальні заклади та заклади післядипломної освіти розпочали впроваджувати диференційований рівень оплати за навчання інтернів за контрактом в залежності від спеціальності.
Разом з тим у роботі вищих навчальних закладів існують певні недоліки та невирішені питання.
Нині у вузах працює понад 2000 викладачів без наукового ступеня, 165 кафедр очолюються особами, які не мають наукового ступеню доктора наук.
У вузах зберігається велике педагогічне навантаження на викладачів, яке доходить до 1000 годин на рік, що впливає на якість викладання студентам. Суттєво також перевантажені іспитами та диференційними заліками навчальні плани. Відсутня необхідна диференціація в оплаті професорів, доцентів та асистентів клінічних кафедр. Залишається невисокою заробітна плата у викладачів теоретичних кафедр порівняно з клініцистами.
Згідно з чинним законодавством вищим навчальним закладам заборонено класти кошти спеціального фонду на депозит. Суттєво утруднено високими обліковими ставками банківських установ кредитування державних навчальних закладів.
Значні проблеми з'явились у підготовці іноземних студентів, які потребують інтенсифікації роботи МОН, МОЗ та МЗС по координації діяльності у цьому напрямку.
Залишаються невирішені питання у сфері господарської діяльності навчальних закладів. Заборонена відрядно-преміальна оплата праці співробітникам господарчих підрозділів вузів, які працюють для оснащення ВНЗ меблями, ремонтують приміщення тощо.
Вищі навчальні заклади недостатньо використовують накопичений у державі досвід по створенню технопарків та технологічних комплексів, що дозволяє економити до 25% державних коштів.
На виконання рішення наради ректорів вищих медичних (фармацевтичного) навчальних та закладів післядипломної освіти та з метою його реалізації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити склад Комісії МОЗ України (додається) по рейтинговій оцінці діяльності вищих навчальних закладів.
2. Начальнику Головного управління освіти, науки та інформаційно-аналітичного забезпечення Вороненку Ю.В.:
2.1. Направити до 15 січня 2002 р. до вищих навчальних закладів аналітичну довідку щодо прийому студентів у 2001 році.
2.2. Провести у лютому 2002 року засідання Комісії МОЗ України по рейтинговій оцінці діяльності вищих навчальних закладів з метою удосконаленню проведення державного рейтингу вищих навчальних закладів у поточному навчальному році.

................
Перейти до повного тексту