1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про схвалення рішення Президента України про направлення 19-го окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України до Держави Кувейт для надання допомоги в захисті цивільного населення цієї держави від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт"
м. Київ
20 листопада 2003 року
N 51-у/2003
Справа N 2-21/2003

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича - суддя-доповідач,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про схвалення рішення Президента України про направлення 19-го окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України до Держави Кувейт для надання допомоги в захисті цивільного населення цієї держави від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт" від 20 березня 2003 року N 633-IV.
Заслухавши суддю-доповідача Вознюка В.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 52 народні депутати України - порушив питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про схвалення рішення Президента України про направлення 19-го окремого батальйону радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України до Держави Кувейт для надання допомоги в захисті цивільного населення цієї держави від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт" (далі - Закон про схвалення рішення Президента України) .
Народні депутати України вважають, що Закон про схвалення рішення Президента України був прийнятий з порушенням процедури ухвалення та набрання ним чинності, оскільки згідно зі статтями 2, 3 Закону України "Про порядок направлення підрозділів Збройних Сил України до інших держав" від 2 березня 2000 року N 1518-III підрозділ Збройних Сил України може бути направлений до іншої держави та перебувати на території цієї держави лише тимчасово на підставі міжнародного договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України. Надання такої згоди відбувається шляхом прийняття закону про ратифікацію договору (пункти 3, 23 статті 85, пункт 2 частини другої статті 92 Конституції України, стаття 7 Закону України "Про міжнародні договори України" від 22 грудня 1993 року N 3767-XII, який має бути схвалений відповідно до статті 94 Конституції України.
Як зазначається у конституційному поданні, Закон про схвалення рішення Президента України був прийнятий після прийняття Закону України "Про ратифікацію Угоди (у формі обміну листами) між Україною та Державою Кувейт про надання допомоги 19-м окремим батальйоном радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України в захисті цивільного населення Держави Кувейт від наслідків можливого застосування зброї масового ураження та у ліквідації можливих наслідків застосування зброї масового ураження на території Держави Кувейт" (далі - Закон про ратифікацію Угоди) від 20 березня 2003 року N 632-IV, який ще не був підписаний Головою Верховної Ради України, не направлений Президенту України та не був оприлюднений, як це передбачено статтею 94 Конституції України.
Недотримання зазначених вимог, пов'язаних з процедурою ухвалення і набрання чинності Законом про ратифікацію Угоди, на думку народних депутатів України, свідчить про те, що з правової точки зору не було міжнародного договору (згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України), який мав бути підставою для прийняття Закону про схвалення рішення Президента України.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 6 червня 2003 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, З статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України та Законом України "Про Конституційний Суд України"; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.

................
Перейти до повного тексту