- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Порядку здійснення контролю за станом охорони об'єктів державних підприємств та господарчих товариств сфери управління Міністерства палива та енергетики України
Відповідно до повноважень, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006
N 1540 "Про затвердження Положення про Міністерство палива та енергетики України", щодо організації та контролю за охороною об'єктів паливно-енергетичного комплексу та з метою упорядкування здійснення контролю стану охорони об'єктів на підприємствах Міністерства палива та енергетики України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 1 листопада 2009 року Порядок здійснення контролю за станом охорони об'єктів державних підприємств та господарчих товариств сфери управління Міністерства палива та енергетики України (далі - Порядок).
2. Керівникам державних підприємств, що належать до сфери управління Мінпаливенерго та господарських товариств, щодо яких Мінпаливенерго здійснює управління корпоративними правами держави (далі - підприємства):
2.1. Узяти до відома, що з 1 січня 2010 року контроль за станом охорони об'єктів буде здійснюватись відповідно до Порядку.
2.2. Забезпечити вивчення основних вимог Порядку працівниками охорони.
3. Директору Департаменту фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Іванову П.А.) надати керівникам зазначених підприємств методичну допомогу у здійсненні перевірок стану охорони об'єктів відповідно до Порядку.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Шумкову Н.Ю.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства палива
та енергетики України
07.10.2009 N 512
ПОРЯДОК
здійснення контролю за станом охорони об'єктів державних підприємств та господарських товариств сфери управління Міністерства палива та енергетики України
Відповідно до повноважень, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006
N 1540 "Про затвердження Положення про Міністерство палива та енергетики України", Мінпаливенерго організовує та контролює охорону об'єктів паливно-енергетичного комплексу України.
Реалізацію повноважень Мінпаливенерго, визначених законодавством України щодо організації та контролю охорони об'єктів паливно-енергетичного комплексу, здійснює Департамент фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (далі - Департамент), до компетенції якого належить методичне керівництво, координація та контроль за діяльністю підприємств з питань безпеки життєдіяльності.
Контроль здійснюється за принципами:
пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності;
рівності прав і законних інтересів державних підприємств, що належать до сфери управління Мінпаливенерго, та господарських товариств, щодо яких Мінпаливенерго здійснює управління корпоративними правами держави (далі - підприємства);
об'єктивності та неупередженості здійснення контролю;
наявності підстав для здійснення контролю;
відкритості, прозорості, плановості й системності контролю;
неприпустимості дублювання повноважень органів контролю;
невтручання Департаменту у статутну діяльність підприємств щодо здійснення заходів з охорони об'єктів, якщо вона здійснюється в межах чинних нормативно-правових актів України;
відповідальності Департаменту та його посадових осіб за шкоду, заподіяну підприємству внаслідок порушення вимог законодавства України.
1. Загальні вимоги до здійснення контролю.
1.1. Контроль здійснюється за місцем провадження господарської діяльності підприємств або їх відокремлених підрозділів.
1.2. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час підприємств, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
1.3. Департамент та підприємства мають право фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу.
1.4. Посадові особи Департаменту з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених цим Порядком, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження діяльності з охорони об'єктів, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено чинними нормативно-правовими актами України.
1.5. Плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника підприємства або уповноваженої ним особи.
1.6. Перед початком здійснення контролю посадова особа Департаменту вносить запис до відповідного журналу підприємства щодо виду та термінів проведення перевірки (за його наявності).
1.7. Діяльність Департаменту, пов'язана зі збором інформації, метою якої є отримання відомостей про масові явища та процеси, що відбуваються у сфері господарської діяльності, не вважається заходами контролю.
2. Планові заходи зі здійснення контролю.
2.1. Планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, які затверджуються наказом Мінпаливенерго до 1 грудня року, що передує плановому.
2.2. Департамент визначає критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності з охорони об'єктів паливно-енергетичного комплексу України. З урахуванням значення прийнятного ризику для життєдіяльності всі підприємства, що підлягають контролю, відносяться до одного з трьох ступенів ризику: з високим, середнім та незначним. Залежно від ступеня ризику Департаментом визначається періодичність проведення планових заходів контролю.
2.3. До критеріїв належать:
категорія об'єктів, що охороняються;
матеріально-технічна база підприємства;
рівень кваліфікації персоналу охорони;
стан забезпечення безпеки при здійсненні заходів з охорони;
рівень дотримання підприємствами законодавства України у сфері охоронної діяльності;
рівень небезпеки, а також розмір можливих втрат, пов'язаних з неналежним виконанням заходів охорони;
результати аналізу причин, пригод та інших подій з вини працівників підрозділів охорони;
можливість виникнення факторів ризику та негативних наслідків катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод та інших подій під час виконання працівниками охорони своїх обов'язків.
2.4. До підприємств з високим ступенем ризику від провадження заходів охорони для безпеки життя і здоров'я населення належать підприємства, на об'єктах яких здійснюються заходи з охорони:
2.4.1. Відносно:
особливо важливих об'єктів права державної власності;
підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави;
2.4.2. Із залученням працівників охорони:
на транспортних засобах;
зі зброєю та/або спеціальними засобами.
2.5. До підприємств із середнім ступенем ризику для безпеки життя і здоров'я населення належать підприємства, що застосовують при здійсненні заходів охорони технічні засоби охоронного призначення, у тому числі централізованого спостереження за їх роботою.
2.6. До підприємств з незначним ступенем ризику належать інші суб'єкти господарювання, не віднесені до підприємств з високим і середнім ступенем ризику.
2.7. Планові заходи контролю за діяльністю з охорони об'єктів підприємств проводяться:
з високим ступенем ризику - не частіше одного разу на рік;
із середнім ступенем ризику - не частіше одного разу на півтора року;
з незначним ступенем ризику - не частіше одного разу на два роки.
3. Щорічно до 1 квітня Департамент готує звіт про виконання річного плану контролю за попередній рік і готує проект наказу Мінпаливенерго про його оприлюднення.
4. Департамент здійснює планові заходи з контролю за умови письмового повідомлення підприємства про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.
Повідомлення повинно містити:
дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;
найменування юридичної особи, щодо діяльності якої здійснюється захід;
найменування Департаменту, який здійснюватиме контроль.
Повідомлення надсилається листом чи телефонограмою за рахунок коштів Мінпаливенерго або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі підприємства під розписку.
Підприємство має право не допускати посадову особу Департаменту до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.
5. Строк здійснення планового заходу не може перевищувати десяти робочих днів. Продовження строку здійснення планового заходу не допускається.
6. Позапланові заходи зі здійснення контролю.
6.1. Підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання підприємством письмової заяви до Департаменту про здійснення заходу контролю за його бажанням;
надходження до Мінпаливенерго (Департаменту) в письмовій формі повідомлення (заяви) про грубі порушення підприємствами (підрозділами охорони) вимог чинних нормативно-правових актів України з питань охорони;
перевірка виконання підприємствами (підрозділами охорони) вимог Мінпаливенерго про усунення порушень чинних нормативно-правових актів України з питань охорони в разі ненадходження у встановлені терміни відповідної доповіді.
Позаплановий захід здійснюється тільки за наявності розпорядчого документа Мінпаливенерго на його проведення.
Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у завданні на відрядження та плану проведення заходу контролю.
6.2. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених, забороняється.
6.3. Керівник підприємства або вповноважена ним особа має право ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідних документів.
6.4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати п'яти робочих днів. Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.
7. Документи Мінпаливенерго щодо здійснення контролю.
7.1. Для здійснення планового заходу відповідно до річного плану, який затверджено наказом Мінпаливенерго, оформляється завдання на відрядження (направлення на проведення заходу) та план проведення заходу контролю, які затверджується заступником Міністра палива та енергетики України, відповідно до розподілу обов'язків.
7.2. Для здійснення позапланового заходу Мінпаливенерго видає наказ, який має містити найменування підприємства, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
7.3. На підставі наказу оформляється завдання на відрядження (направлення на проведення заходу) та план проведення заходу контролю, які підписуються заступником Міністра палива та енергетики України.
7.3. У документах Мінпаливенерго щодо здійснення контролю зазначається:
7.3.1. У завданні на відрядження (направлення на проведення заходу):
найменування Департаменту, що здійснює захід;
найменування підприємства (підрозділу охорони) та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід;
місцезнаходження підприємства (підрозділу охорони) та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід;
номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід;
дата початку та дата закінчення заходу;
тип заходу (плановий або позаплановий);
вид заходу (перевірка, обстеження, огляд);
підстави для здійснення заходу;
предмет здійснення заходу;
інформація про виконання завдання на відрядження;
висновки про виконання завдання.
7.3.2. У плані проведення заходу контролю:
питання, що підлягають контролю та терміни їх перевірки.
7.4. Завдання на відрядження (направлення на проведення заходу) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.
7.5. Перед початком здійснення заходу посадові особи Департаменту зобов'язані пред'явити керівнику підприємства або уповноваженій ним особі завдання на відрядження (направлення на проведення заходу) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу Департаменту.
Посадова особа Департаменту без завдання на відрядження (направлення на проведення заходу) та службового посвідчення не має права здійснювати контроль.
8. Під час проведення заходу контролю перевіряється:
8.1. Організація охорони підприємства (об'єкта):
Акт (акти) міжвідомчої (відомчої) комісії з організації охорони кожного об'єкта;
накази керівника: про організацію охорони об'єктів підприємства; про прийняття об'єкта (об'єктів) під охорону та про зміни виду охорони, інші керівні матеріали (положення, переліки тощо);
договори (угоди) на охорону об'єктів з підрозділами МВС України та іншими охоронними структурами;
наявність літерної (літерних) справи, порядок її ведення;
відповідність розстановки варти, постів встановленій дислокації;
наявність в підрозділі охорони, варті, на постах встановленої документації, відповідність її вимогам керівних документів;
якість проведення інструктажів перед заступанням на службу;
забезпеченість підрозділу охорони, варти, постів зброєю, боєприпасами, спеціальними засобами самооборони, засобами зв'язку візуального спостереження (у тому числі нічного), приладами для виявлення несанкціонованого доступу до трубопроводів, транспортними засобами, форменим, спеціальним, постовим одягом, засобами пожежегасіння;
стан обладнання об'єктів, що охороняються засобами ІТЗО, їх обслуговування та ремонту;
знання працівниками охорони положень чинного законодавства України щодо порядку застосування зброї, спеціальних засобів самооборони, проведення особистого огляду, огляду речей, адміністративного затримання особи. Виконання в складі варти обов'язків згідно табелю постів та інструкції начальника варти;
організація контролю за несенням служби працівниками підрозділу охорони;
організація взаємодії відомчої воєнізованої охорони з органами (підрозділами) внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Збройних Сил України, МНС України у разі виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки, відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2004
N 460;
для підприємств з гідроелектротехнічними спорудами, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2004
N 416 "Про затвердження Порядку встановлення особливого режиму охорони на території забороненої зони та контрольованої зони гідроелектротехнічних споруд";
для підприємств магістрального трубопровідного транспорту виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2002
N 1747 "Про затвердження Правил охорони магістральних трубопроводів".
8.2. Організація та стан внутрішньооб'єктового та пропускного режимів:
наказ керівника про пропускний та внутрішньооб'єктовий режими;
стан пропускного режиму;
робота бюро перепусток, стан обліку бланків, порядок видачі перепусток;
................Перейти до повного тексту