1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
24.07.2015 № 487
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку № 4 від 23.01.2018 )
Про внесення змін до Положення про відчуження Національним банком України майна, набутого у власність у рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України
Відповідно до статей 7, 15, 56, 71 Закону України "Про Національний банк України" , з метою забезпечення відчуження майна, набутого у власність Національним банком України в рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України, Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Унести зміни до Положення про відчуження Національним банком України майна, набутого у власність у рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 16 квітня 2014 року № 218, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 травня 2014 року за № 543/25320 (далі - Положення), виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Писарука О.В.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Голова В.О. Гонтарева
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
16.04.2014 № 218
(у редакції постанови
Правління Національного
банку України
24.07.2015 № 487
ПОЛОЖЕННЯ
про відчуження Національним банком України майна, набутого у власність у рахунок погашення боргу за кредитами, наданими банкам України
І. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", "Про здійснення державних закупівель", інших нормативно-правових актів, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку.
2. Це Положення визначає порядок відчуження майна, набутого у власність Національним банком України (далі - Національний банк) у рахунок погашення боргу банків України за наданими кредитами.
3. У межах цього Положення нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
1) веб-сайт організатора електронних торгів - електронний ресурс, на якому розміщуються організаційно-методичні матеріали, інформаційні повідомлення про електронні торги, здійснюються реєстрація учасників, подання заявок на участь в електронних торгах, забезпечується доступ спостерігачів електронних торгів, проводяться електронні торги та відображаються результати їх проведення;
2) договір про закупівлю - договір, що укладається між Національним банком і організатором електронних торгів/спеціалізованою організацією за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг з організації і проведення електронних торгів/аукціону, а в разі потреби зберігання та/або охорони майна, його оцінки, рецензування звіту про оцінку майна, надання ріелторських та сюрвеєрських послуг;
3) крок електронних торгів/аукціону - фіксована організатором електронних торгів/спеціалізованою організацією надбавка, на яку під час електронних торгів/аукціону здійснюється мінімальне підвищення початкової та кожної наступної ціни лота. Крок електронних торгів/аукціону визначається документом, що регламентує порядок проведення електронних торгів/аукціону;
4) лот - індивідуально визначена одиниця майна, що виставляється для продажу на електронних торгах/аукціоні;
5) майно - нерухоме та рухоме майно, набуте у власність Національним банком у рахунок погашення боргу банків України за наданими кредитами;
6) мультилот - лот, що містить різні типи майна;
7) організатор електронних торгів - юридична особа, яка надає послуги з організації і проведення електронних торгів та в разі потреби зберігання майна;
8) рамкова угода - договір, який укладається між Національним банком і організатором електронних торгів та/або спеціалізованою організацією не більше ніж на один рік, з метою визначення основних умов закупівлі послуг для укладення відповідних договорів про закупівлю протягом строку дії рамкової угоди;
9) спеціалізована організація - юридична особа, яка надає послуги з організації і проведення аукціону та в разі потреби зберігання майна;
10) сюрвеєрська послуга - послуга з перевірки майна щодо виявлення його пошкоджень/недоліків, яка надається юридичною особою.
4. Майно класифікується як запаси матеріальних цінностей.
ІІ. Способи відчуження
5. Національний банк здійснює відчуження майна шляхом проведення електронних торгів. У випадках, передбачених пунктом 36 розділу IV цього Положення, майно відчужується на аукціоні.
6. Вибір способу відчуження здійснюється Національним банком з метою забезпечення відчуження майна за найвищою ціною в найкоротші строки.
7. Національний банк здійснює відчуження як окремих одиниць майна, так і різних видів майна, об'єднаних в один лот.
8. На електронних торгах/аукціоні відчужуються:
1) автотранспорт;
2) нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки та об'єкти незавершеного будівництва;
3) повітряні та морські судна і судна внутрішнього плавання;
4) право вимоги за кредитними договорами та забезпечення за ними;
5) корпоративні права;
6) цілісні майнові комплекси;
7) сільськогосподарська продукція та товари в обороті;
8) виробниче обладнання;
9) офісна техніка;
10) мультилот;
11) інше рухоме майно.
9. Відчуження земельних ділянок здійснюється організатором електронних торгів/спеціалізованою організацією за наявності діючої ліцензії на право проведення земельних торгів.
10. На електронні торги/аукціон майно виставляється за ринковою ціною, визначеною на підставі звіту про оцінку майна, складеного суб'єктом оціночної діяльності. Звіт про оцінку майна підлягає обов'язковому рецензуванню.
11. Складання звіту про оцінку майна та його рецензування проводиться відповідно до вимог, передбачених законодавством України, що регулює правовідносини в сфері оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
12. Суб'єкт оціночної діяльності, що визначатиме ринкову ціну майна, а також особа, яка проводитиме рецензування звіту про оцінку майна, визначаються на конкурсних торгах, які проводяться уповноваженим колегіальним органом Національного банку.
13. Умови проведення електронних торгів/аукціону визначаються в договорі про закупівлю.
14. Національний банк здійснює продаж цінних паперів, набутих у власність у рахунок погашення боргу, у порядку, передбаченому законодавством України.
15. Договори, що укладаються Національним банком відповідно до вимог цього Положення, мають відповідати законодавству України.
ІІІ. Порядок визначення організатора електронних торгів/спеціалізованої організації
16. Національний банк проводить конкурсні торги з визначення організатора електронних торгів та/або спеціалізованої організації відповідно до законодавства України про здійснення державних закупівель. Конкурсні торги проводяться уповноваженим колегіальним органом Національного банку за наявності двох або більше учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не були відхилені згідно із законодавством України про здійснення державних закупівель.
17. Оголошення про проведення конкурсних торгів оприлюднюється на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України не пізніше ніж за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів. Національний банк може додатково розмістити оголошення про проведення конкурсних торгів в одному з офіційних друкованих видань та/або на сторінці Офіційного інтернет-представництва Національного банку.
18. Розміщене оголошення про проведення конкурсних торгів з визначення організатора електронних торгів та/або спеціалізованої організації має містити такі відомості:
1) найменування і місцезнаходження замовника;
2) адресу веб-сайта, на якому замовником додатково розміщується інформація про закупівлю (у разі наявності);
3) найменування предмета закупівлі;
4) кількість учасників, з якими укладатиметься угода;
5) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
6) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) місце отримання документації конкурсних торгів;
8) місце та строк подання пропозицій конкурсних торгів;
9) місце, дата і час розкриття пропозицій конкурсних торгів;
10) розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій конкурсних торгів (якщо замовник вимагає його надати);
11) прізвище, ім'я та по батькові, посада та адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;
12) реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів).
В оголошенні може зазначатися інша інформація, визначена Національним банком.
19. Учасник конкурсних торгів з визначення організатора електронних торгів/спеціалізованої організації має відповідати таким вимогам:
1) бути зареєстрованим як суб'єкт господарювання незалежно від форми власності - організатор електронних торгів, що має право відповідно до законодавства України та власних установчих документів здійснювати заходи із супроводження програмного забезпечення системи електронних торгів, технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, організовувати та проводити електронні торги, забезпечувати збереження майна (для організатора електронних торгів);
2) бути зареєстрованим як суб'єкт господарювання незалежно від форми власності - спеціалізована організація, що має право здійснювати реалізацію майна шляхом проведення аукціонів у порядку, передбаченому законодавством України, та діяльність якого у сфері зберігання та реалізації майна передбачена установчими документами (для спеціалізованої організації);
3) мати обладнання та матеріально-технічну базу для надання послуг з організації і проведення електронних торгів/аукціону, а в разі потреби зберігання та/або охорони майна, його оцінки, рецензування звіту про оцінку майна, надання ріелторських та сюрвеєрських послуг;
4) мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
5) мати документально підтверджений досвід виконання аналогічних договорів;
6) бути фінансово спроможним [баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами] для надання послуг з організації і проведення електронних торгів/аукціону, а в разі потреби зберігання та/або охорони майна, його оцінки, рецензування звіту про оцінку майна, надання ріелторських та сюрвеєрських послуг;
7) мати укладені та діючі агентські договори між ним і ріелторами (ріелторськими компаніями);
8) не мати боргових зобов'язань під час здійснення діяльності, пов'язаної з наданням аналогічних послуг;
9) застрахувати власне майно та фінансові ризики за цивільно-правовими договорами.
20. Пропозиція конкурсних торгів учасника не розглядається в разі отримання її Національним банком після закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів або її відкликання учасником до розкриття пропозиції конкурсних торгів.
21. Уповноважений колегіальний орган Національного банку визначає переможця за результатами розгляду отриманих пропозицій конкурсних торгів.
22. Критеріями визначення переможця конкурсних торгів з відбору організатора електронних торгів/спеціалізованої організації можуть бути:
1) розмір винагороди за надання послуг з проведення електронних торгів/аукціону;
2) територіальна розгалуженість мережі учасника;
3) позитивна ділова репутація;
4) наявність в учасника укладених і діючих агентських договорів з ріелторами (ріелторськими компаніями);
5) спроможність надавати весь перелік послуг, визначений пунктом 32 розділу III цього Положення.
23. Рішення про визначення переможця приймається простою більшістю голосів уповноваженого колегіального органу Національного банку в разі присутності не менше двох третин кількості його членів. За умови рівного розподілу голосів голос голови уповноваженого колегіального органу Національного банку є вирішальним.
24. Рішення уповноваженого колегіального органу Національного банку оформляється протоколом, що підписується всіма його членами, присутніми на засіданні.
25. Оголошення про результати проведення процедури закупівлі безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України протягом семи днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися. Оголошення про результати проведення процедури закупівлі може бути оприлюднено за кожним лотом окремо.
В оголошенні про результати проведення торгів обов'язково зазначаються:
1) найменування та місцезнаходження замовника;
2) адреса веб-сайта, на якому додатково розміщувалася інформація замовника про закупівлю (у разі такого розміщення);
3) найменування предмета закупівлі;
4) кількість та місце поставки товарів або вид і місце проведення робіт чи надання послуг;
5) дата оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі;
6) дата оприлюднення повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі;
7) дата оприлюднення оголошення з відомостями про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковою угодою), розміщеного на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;
8) дата укладення договору про закупівлю;
9) дата прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися (якщо таке рішення було прийнято замовником), та причина його прийняття;
10) сума, визначена в договорі про закупівлю;
11) повне найменування переможця процедури закупівлі.
26. Закупівля за рамковою угодою здійснюється Національним банком у порядку, передбаченому законодавством України про здійснення державних закупівель.
27. Як виняток, під час визначення організатора електронних торгів/спеціалізованої організації Національний банк застосовує переговорну процедуру закупівлі, передбачену законодавством України про здійснення державних закупівель.
28. Переговорна процедура закупівлі застосовується, зокрема, у разі:
1) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, через відсутність альтернативи;
2) якщо Національним банком двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників.
29. Національний банк протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування переговорної процедури закупівлі забезпечує оприлюднення на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, яка повинна містити:
1) найменування та місцезнаходження замовника;
2) адресу веб-сайта, на якому додатково розміщується інформація замовника про закупівлю (у разі наявності);
3) найменування, кількість товару і місце його поставки, вид робіт та місце їх виконання або вид послуг та місце їх надання;
4) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
5) найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасника (учасників), з яким проведено переговори;
6) ціну пропозиції;
7) реєстраційний рахунок замовника, відкритий в органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів).
30. Загальний строк для визначення переможця переговорної процедури закупівлі не повинен перевищувати п'яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про застосування переговорної процедури закупівлі. Національний банк акцептує пропозицію за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в день визначення переможця. Повідомлення про акцепт пропозиції обов'язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
31. Інформація про результати переговорної процедури закупівлі оприлюднюється Національним банком на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та на сторінці Офіційного інтернет-представництва Національного банку протягом семи днів із дня укладення договору про закупівлю.
32. Національний банк сплачує винагороду за надання таких послуг:
1) організацію та проведення електронних торгів/аукціону з реалізації майна, визначеного пунктом 8 розділу II цього Положення;
2) проведення оцінки майна, рецензування звіту про оцінку майна;
3) зберігання та/або охорону майна, що виставляється на реалізацію, надання ріелторських та сюрвеєрських послуг.
33. Загальний розмір винагороди організатору електронних торгів/спеціалізованій організації становить до 5% від ціни реалізованого лота.
Кінцевий розмір винагороди має відповідати ціні акцептованої пропозиції конкурсних торгів.
34. Національний банк укладає договір про закупівлю з переможцем конкурсних торгів/переговорної процедури закупівель на визначення організатора електронних торгів/спеціалізованої організації.
35. З переможцем конкурсних торгів/переговорної процедури закупівель на визначення організатора електронних торгів/спеціалізованої організації обов'язково укладається договір про нерозголошення конфіденційної інформації.
IV. Загальні умови проведення електронних торгів/аукціону
36. Електронні торги є пріоритетним способом реалізації майна. Відчуження майна шляхом проведення аукціону здійснюється Національним банком за умови, якщо це передбачено законодавством України або організатор електронних торгів не має права відчужувати певний вид майна.
37. Організатор електронних торгів/спеціалізована організація не пізніше ніж за 20 робочих днів до дати проведення електронних торгів/аукціону з реалізації майна, визначеного пунктом 8 розділу II цього Положення, публікує інформаційне повідомлення про умови реалізації майна на електронних торгах/аукціоні в офіційних друкованих виданнях та на своїй сторінці в мережі Інтернет/веб-сайті електронних торгів, після чого засобами електронного зв'язку інформує Національний банк про таку публікацію.

................
Перейти до повного тексту