- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
освіти і науки
N 1649 від 21.12.2017 )
Про затвердження Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу
На виконання статті
65 Закону України
"Про загальну середню освіту", з метою надання організаційної допомоги керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, місцевим органам управління освітою та впровадження державно-громадського управління освітою
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу (додається).
2. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести до відома місцевих органів управління освітою, керівників загальноосвітніх навчальних закладів Примірне положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу та керуватися ним.
3. Вважати таким, що втратило чинність, Положення про батьківський комітет загальноосвітньої школи, затверджене Міністерством освіти УРСР 13 січня 1971 року.
4. Опублікувати наказ та Примірне положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України", газеті "Освіта України" та розмістити на веб-сайті МОН.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра В.О. Огнев'юка.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
02.06.04 N 440
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про батьківські комітети (ради) загальноосвітніх навчальних закладів
1. Загальні положення
1.1. Примірне положення про батьківські комітети (ради) (далі - комітети) загальноосвітніх навчальних закладів визначає їх функції у державно-громадській системі управління загальноосвітнім навчальним закладом (далі - заклад).
1.2. Комітети (ради) є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов'язків своїх дітей під час їх навчання у загальноосвітньому навчальному закладі.
1.4. Рішення про заснування батьківських комітетів класів (класу) або закладу приймаються на загальних зборах батьків відповідних класів (класу) або закладу.
1.5. Легалізація (офіційне визнання) батьківських комітетів є обов'язковою і здійснюється шляхом письмового повідомлення про заснування (реєстрацію) керівництва навчального закладу.
1.6. Припинення діяльності батьківських комітетів може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
1.7. Заклад на підставі Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітніх навчальних закладів розробляє власне положення про батьківські комітети з урахуванням специфіки діяльності свого закладу та вимог до статутних документів, визначених у статті
13 Закону України
"Про об'єднання громадян".
2. Мета, завдання, основні принципи діяльності
2.1. Метою діяльності комітетів є захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти.
2.2. Основними завданнями діяльності комітетів є сприяння створенню умов для:
формування та розвитку особистості учня та його громадянської позиції, становленню учнівського самоврядування;
виховання в учнів шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які проживають в Україні;
формування загальнолюдської культури і моралі, культури міжетнічних відносин;
захисту здоров'я та збереження життя і здоров'я дітей;
здобуття учнями обов'язкової загальної середньої освіти, розвитку їх природних здібностей та підтримки обдарованої молоді;
запобігання бездоглядності дітей у вільний від занять час і безпритульності;
всебічного зміцнення зв'язків між родинами, навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;
залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації учнів, позакласної та позашкільної роботи;
організації роботи з розповсюдження психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за навчання і виховання дітей;
вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази навчального закладу та його благоустрою.
2.3. Основними принципами діяльності комітетів є:
- законність,
- гласність,
- колегіальність,
- толерантність,
- виборність,
- організаційна самостійність в межах повноважень, визначених цим положенням та законодавством;
- підзвітність і відповідальність перед загальними зборами батьків закладу, класів (класу).
3. Організація діяльності комітетів
3.1. Комітет класу (класів) формується з батьків або осіб, які їх замінюють, одного класу чи декількох класів, і діє від їх імені.
................Перейти до повного тексту