- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про проведення апробації проектів державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій
На виконання Указу Президента України від 18.09.04 р.
N 1102/2004 "Про додаткові заходи щодо вдосконалення професійно-технічної освіти в Україні" та з метою підвищення якості підготовки робітничих кадрів, приведення змісту навчання у відповідність до потреб роботодавців та соціальних партнерів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити перелік професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ та організацій рекомендованих для здійснення апробації державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій (додаток 1 (не наводиться)).
2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
2.1. Провести у 2005/2006 навчальному році апробацію проектів державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій.
2.2. Організувати для педагогічних працівників, залучених до апробації проектів державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретної професії, постійно діючі семінари за участю наукових працівників Академії педагогічних наук України, Науково-методичного центру ПТО Міністерства освіти і науки України та авторів проектів державних стандартів професійно-технічної освіти.
2.3. Здійснювати постійний контроль за організацією і проведенням апробації проектів державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретної професії. Систематично обговорювати її результати на колегіях управлінь освіти і науки обласних (міських) державних адміністрацій, на засіданнях педагогічних рад навчальних закладів.
2.4. Надати до Науково-методичного центру ПТО Міністерства освіти і науки України результати апробації (додатки 2, 3 ) у такі терміни:
Професійно-технічним навчальним закладам першого атестаційного рівня, підприємствам, установам, організаціям, що здійснюють підготовку кваліфікованих кадрів з терміном навчання до 1 року - до 01.02.2006 р.
Професійно-технічним навчальним закладам другого атестаційного рівня:
- з терміном навчання до 1 року - до 08.2006 р.
- з терміном навчання до 2 років - до 08.2007 р.
- з терміном навчання до 3 років - до 08.2008 р.
- з терміном навчання до 4 років - до 08.2009 р.
3. Департаменту професійно-технічної освіти (Десятов Т.М.), науково-методичному центру професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки України (Паржницький В.В.):
3.1. Систематично надавати методичну допомогу професійно-технічним навчальним закладам, підприємствам, установам, організаціям, визначеним для експериментального випробування проектів державних стандартів професійно-технічної освіти.
3.2. Здійснити моніторингові дослідження проектів державних стандартів професійно-технічної освіти, що проходять апробацію (додатки 4, 5).
3.3. Узагальнені результати апробації проектів державних стандартів професійно-технічної освіти подати до 10.08.2006 р. для розгляду на колегії Міністерства освіти і науки України, узагальнені висновки надіслати авторським колективам для остаточного доопрацювання державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій.
4. Департаменту економіки та фінансування (Куліков П.М.) здійснити фінансування професійно-технічних навчальних закладів, визначених для апробації проектів державних стандартів ПТО в межах лімітів, передбачених для обласних управлінь освіти і науки та управлінь освіти і науки м. Києва та м. Севастополя.
5. Редакціям газет "Освіта України", "Педагогічна газета", фаховим науково-методичним журналам систематично висвітлювати хід та результати апробації проектів державних стандартів професійно-технічної освіти.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра Жебровського Б.М.
Додаток N 2
до наказу МОН України
25.07.2005 N 436
УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПЕРЕЛІК
професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ та організацій, які прийняли участь в апробації державних стандартів професійно-технічної освіти в 200_р.
N з/п |
Назва проекту державного стандарту професійно-техніч- ної освіти |
Професійно- технічні навчальні заклади підприємства, установи, організації, які проводили апробацію проекту ДСПТО |
Адреса, телефон |
Кількі- сть учнів, слуха- чів |
Основні замовники кадрів, які прийняли активну участь в апробації проектів ДСПТО (повна назва) |
1. |
ДСПТО 8211.2.000000-2005 (токар) |
Дніпропетровська область |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник управління (_______________)
М.П.
Додаток N 3
до наказу МОН України
25.07.2005 N 436
ПЕРЕЛІК
питань для аналізу проектів державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій:
1. ЗМІСТ
1.1. Відповідність змісту проектів державних стандартів ПТО сучасним технологіям та кваліфікаційним вимогам.
1.2. Наявність міжпредметних зв'язків.
1.3. Зв'язок теорії і практики у процесі навчання. Навчання в умовах виробництва.
1.4. Можливість використання інноваційних педагогічних технологій.
1.5. Оптимальність розподілу матеріалу відповідно до встановлених норм навчального часу.
1.6. Спрямованість навчального матеріалу на формування професійних знань та умінь, самостійності та творчості.
1.7. Обґрунтованість поєднання загальнопрофесійної, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.
1.8. Обґрунтованість вибору основних засобів навчання;
1.9. Еквівалентність професійно-технічної освіти відповідно до регіонів та галузей економіки;
1.10. Доступність та результативність системи контролю знань, умінь і навичок;
2. Забезпечення взаємозв'язків між професійною підготовкою та відповідними галузями економіки, в яких будуть працювати випускники професійно-технічних навчальних закладів різних типів та форм власності.
3. Зауваження та пропозиції.
4. Висновки.
Додаток N 4
до наказу МОН України
25.07.2005 N 436
УЗАГАЛЬНЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ
опитування майстрів виробничого навчання, викладачів спецдисциплін
_____________________________________________________________
(назва проекту державного стандарту професійно-технічної
освіти )
_____________________________________________________________
(кількість майстрів виробничого навчання, викладачів)
Прочитайте запитання анкети, поставте знак "+" проти обраного варіанту відповіді (відповідь може бути тільки одна на кожне запитання, а якщо є зауваження, запишіть їх до колонки "коротке пояснення").
N з/п |
Запитання |
Так |
Ні |
Коротке пояснення |
I. Відповідність змісту проекту державного стандарту ПТО вимогам кваліфікаційної характеристики |
1. |
Чи всі вимоги кваліфікаційної характеристики враховані у змісті проекту державного стандарту? |
|
|
|
2. |
Чи вірно обрані навчальні предмети для реалізації вимог кваліфікаційної характеристики? |
|
|
|
3 |
Чи досконалі на вашу думку, програми зазначених предметів у навчальному плані? |
|
|
|
4. |
Чи раціонально розподілений час на навчальні предмети? |
|
|
|
5. |
Чи достатньо часу на засвоєння програмного матеріалу відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики? |
|
|
|
6. |
Чи збережені внутріпредметні та міжпредметні зв'язки? |
|
|
|
7. |
Чи дублюється зміст матеріалу навчальних предметів? Яких саме? |
|
|
|
8. |
Чи є зайвий зміст матеріалу навчальних предметів. Який саме? З яких предметів? |
|
|
|
II. Зв'язок змісту проекту державного стандарту ПТО з сучасним виробництвом |
1. |
Чи враховані сучасні виробничі технології в змісті проекту державного стандарту ПТО? |
|
|
|
2. |
Чи враховані новітні матеріали, які використовуються в сучасному виробництві? |
|
|
|
3. |
Чи в достатній кількості вилучено застарілий зміст навчальних програм? Що саме потребує подальшого вилучення? |
|
|
|
III. Застосування проекту Державного стандарту ПТО в ПТНЗ різних рівнів атестації |
1. |
Чи виникають труднощі при складанні робочих навчальних планів? Які саме? |
|
|
|
2. |
Чи достатньо часу для засвоєння кожного рівня кваліфікації (розряду, класу, категорії)? |
|
|
|
3. |
Чи виникають труднощі в організації навчального процесу, особливо в закладах другого та третього атестаційних рівнів? Які саме? |
|
|
|
IV. Критерії кваліфікаційної атестації випускників |
1. |
Чи відповідають змісту кваліфікаційних характеристик? |
|
|
|
2. |
Чи визначають рівні компетентності в межах відповідного рівня кваліфікації (розряду, класу, категорії)? |
|
|
|
3. |
Чи доступні для педагогічних працівників? |
|
|
|
4. |
Чи доступна форма викладення вимог "знає", "вміє"? |
|
|
|
5. |
Чи є зайві вимоги? Які саме? |
|
|
|
V. Перелік основних засобів навчання |
1. |
Чи в достатній кількості визначено основні засоби навчання? |
|
|
|
2. |
Чи відповідає перелік основних засобів навчання змісту навчання? |
|
|
|
3. |
Чи є застарілі або непотрібні засоби навчання? Які саме? |
|
|
|
................Перейти до повного тексту