11.08.2004 N 409 |
Заступник Міністра | В.Г.Пєрєдєрій |
Зміст напрямку діяльності |
Перелік завдань |
Терміни Виконання |
Відповідальні виконавці |
1 | 2 | 3 | 4 |
1. Приведення системи вищої освіти напрямів "Медицина" та "Фармація" у відповідність до Болонської декларації. |
1.1. Реорганізація мережі медичних училищ, які мають відповідну матеріально-технічну і клінічну бази та кадрове забезпечення в медичні коледжі; 1.2. Забезпечення розробки нормативних документів, що регламентують ступеневість системи вищої медичної та фармацевтичної освіти відповідно до принципів Болонського процесу; 1.3. Оптимізація переліку спеціальностей, циклів спеціалізації та підвищення кваліфікації за якими здійснюється підготовка і післядипломна освіта молодших медичних фармацевтичних спеціалістів та бакалаврів; 1.4. Завершення розробки стандартів освіти молодших медичних, фармацевтичних спеціалістів та бакалаврів у відповідності до потреб галузі та вимог Болонського процесу; 1.5. Створення регіональних центрів супроводження Болонського процесу у ВМФНЗ I-II навчальних закладах і закладах післядипломної освіти молодших медичних (фармацевтичних) спеціалістів та бакалаврів медицини; 1.6. Провести аналіз "Номенклатури спеціальностей середніх медичних працівників" (додаток 2 до наказу МОЗ України від 23.10.1991 рокуN 146 "Про атестацію середніх медичних працівників") щодо внесення відповідних змін і доповнень до Класифікатора професій (ДК 003-95) та Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 78"Охорона здоров'я") та посад середнього медичного (фармацевтичного) персоналу згідно з наказом МОЗ України від 23.02.2000 року N 33 "Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я". |
2004-2005 роки II кв. 2005 р. I кв. 2005 р. I кв. 2005 р. III кв. 2004 р. II кв. 2005 р. |
Управління освіти та науки МОЗ АР Крим УОЗ ОДА УОЗ СМДА ГУОЗМЗКМДА, ВМФНЗ Управління освіти та науки, ЦМК Управління освіти та науки ЦМК ВМФНЗ I-II р. ак. та ЗПО Управління освіти та науки ЦМК ВМФНЗ I-II р. ак. Управління освіти та науки ЦМК Управління медичних кадрів та державної служби Управління освіти та науки ЦМК ВМФНЗ I-IV р. ак. |
II. Проведення організаційних заходів у ВМФНЗ та закладах післядипломної освіти щодо впровадження у навчальний процес основних принципів Болонського процесу; |
II. 1. Забезпечити проведення науково-методичних семінарів, конференцій щодо впровадження основних засад Болонського процесу в навчальний процес ВМФНЗ I-II рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти молодших медичних (фармацевтичних) і бакалаврів медицини; II. 2. Забезпечити проведення у IV кв. 2004 року Всеукраїнської наради директорів ВМФНЗ I-II рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти молодших медичних (фармацевтичних) спеціалістів та бакалаврів з питань впровадження у навчальний процес положень Болонського процесу; II. 3. Підготувати пропозиції щодо проведення педагогічного експерименту у ВМФНЗ I-II рівнів акредитації та закладах післядипломної освіти з впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу; |
2004-2005 рр. IV кв. 2004 р. I-II кв. 2005 р. |
Управління освіти та науки ЦМК ВМФНЗ I-IV р. ак. Управління освіти та науки ЦМК Управління освіти та науки ЦМК |
III. Забезпечення розвитку ступеневої медичної (фармацевтичної) освіти відповідно до вимог Болонського процесу; |
III. 1. Доповнити склад робочої групи (наказ МОЗ України від 17.06.2004 р. N 309 "Про створення робочої групи МОЗ України по запровадженню положень Болонської декларації у навчальний процес у вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах III-IV рівнів акредитації") та ввести підгрупу викладачів вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів I-II рівнів акредитації з питань розвитку медичної (фармацевтичної) освіти у контексті Болонського процесу; III. 2. Створити проект стандарту освіти (навчальний план, ОКХ, ОПП) та забезпечити розробку навчальних програм з магістратури для медичних сестер; III. 3. Створити проект стандарту освіти з спеціальності "фармація" - рівень бакалавра в контексті Болонського процесу та відповідно до Концепції розвитку фармацевтичної освіти в Україні; III. 4. Опрацювати питання щодо реорганізації спеціальності "стоматологія" - рівень молодшого спеціаліста за кваліфікацією "зубний лікар" у спеціальність "зубний гігієніст" - рівень бакалавра відповідно до концепції розвитку стоматологічної освіти в Україні; |
IV кв. 2004 р. IV кв. 2004 р. I кв. 2005 р. IV кв. 2004 р. |
Управління освіти та науки ЦМК Управління освіти та науки ВМНЗ III-IV р. ак. Управління освіти та науки ЦМК ВФ(М)НЗ II-IV р. ак. Управління освіти та науки ЦМК |
IV. Проведення порівняльних методологій і критеріїв оцінки підготовки і післядипломної освіти з спеціальностей "сестринська справа", "стоматологія", "фармація", "лабораторна діагностика" на рівнях молодшого спеціаліста та бакалавра; |
IV. 1. Провести порівняльний аналіз щодо відповідності української системи оцінки підготовки і післядипломної освіти рівнів молодшого спеціаліста та бакалавра медицини (фармації) до європейської системи освіти та забезпечити інтеграцію навчальних планів підготовки молодших спеціалістів і бакалаврів, відповідно до концепції розвитку ступеневої медичної (фармацевтичної) освіти; IV. 2. Підготувати обгрунтовані пропозиції щодо необхідності внесення змін і доповнень та приведення системи підготовки і післядипломної освіти молодших мед(фарм)спеціалістів і бакалаврів до рівня міжнародних стандартів; IV. 3. Сприяти розвитку міжнародного співробітництва щодо укладання угод та реалізації міжнародних програм освіти з метою отримання подвійних дипломів за відповідними напрямами та спеціальностями; |
III-IV кв. 2004 р. III-IV кв. 2004 р. 2004-2005 рр. |
Управління освіти та науки ЦМК Управління освіти та науки ЦМК Управління освіти та науки Центр міжнародних програм |
V. Забезпечення удосконалення якості медичної та фармацевтичної освіти в Україні; |
V. 1. Запровадити ліцензійні інтегровані іспити "Крок М-Сестринська справа" як складової частини державної атестації у всіх вищих навчальних закладах, які здійснюють підготовку медичних сестер, незалежно від підпорядкування та форми власності; V. 2. Розробити структуру ліцензійного інтегрованого іспиту "Крок Б. Сестринська справа" (рівень медичної сестри - бакалавра) та забезпечити його впровадження як пілотного у ВМНЗ I-IV рівнів акредитації у 2005 році; V. 3. Запровадити тестові методи та багатоступеневу систему контролю успішності навчання фахівців у ВМФНЗ I-II рівнів акредитації та закладах післядипломної освіти; V. 4. Опрацювати спільно з ВМФНЗ і ЗПО та громадськими організаціями (за погодженням) структуру банків тестових завдань на визначення кваліфікаційних категорій та механізмів їх впровадження у проведення атестації середнього медичного (фармацевтичного) персоналу, якому відповідає кваліфікація за дипломом "молодший спеціаліст" або "бакалавр"; |
IV кв. 2004 р. - III кв. 2005 р. IV кв. 2004 р. - II кв. 2005 р. 2004-2005 рр. 2004-2005 рр. |
Управління освіти та науки Центр тестування ВМФНЗ Управління освіти та науки Центр тестування ВМНЗ Управління освіти та науки, Центр тестування ВМФНЗ та ЗПО Управління освіти та науки, Управління медичних кадрів та державної служби, Центр тестування ВМФНЗ, ЗПО Асоціація медичних сестер України (за погодженням) |
Заступник начальника Управління освіти і науки | Т.І.Чернишенко |