1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
11.12.2002 N 405
Про затвердження Рекомендацій щодо організації і проведення роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної служби посередництва і примирення N 411 від 08.09.2003 )
Відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17.11.1998 р. N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30.12.2000 р. N 1393/2000, та з метою надання допомоги учасникам вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) в реалізації актуальних завдань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня підготовки працівників Національної служби посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних посередників, профспілкових працівників та представників об'єднань роботодавців, активізація творчого потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в зв'язку з із вдосконаленням теорії та практики вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо організації і проведення роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), що додаються.
2. Відділу правового забезпечення НСПП, відділенням НСПП в Автономній Республіці Крим та областях забезпечити реалізацію затверджених пунктом 1 цього наказу Рекомендацій в організації і проведенні роботи структурних підрозділів Національної служби посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних посередників, позаштатних радників Національної служби посередництва і примирення по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом НСПП N 411 від 08.09.2003 )
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
( Пункт 3 в редакції Наказу НСПП N 411 від 08.09.2003 )
Голова Національної служби
посередництва і примирення

В.Руденко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної служби
посередництва і примирення
11.12.2002 N 405
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації і проведення роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
В умовах вдосконалення законодавчих та нормативно-правових актів, якими регулюються питання запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню винятково важливого значення набуває систематична робота - працівників Національної служби посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних посередників, профспілкових працівників та представників об'єднань роботодавців.
Головна її мета - допомога учасникам вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) в реалізації актуальних завдань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня підготовки працівників Національної служби посередництва і примирення, трудових арбітрів, незалежних посередників, профспілкових працівників та представників об'єднань роботодавців, активізація творчого потенціалу, формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в зв'язку із вдосконаленням теорії та практики вирішення розбіжностей між сторонами соціально-трудових відносин.
Реалізується вона різними шляхами, але основним є організація і проведення на належному рівні роботи з підвищення рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
Робота з підвищення рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) - важлива складова післядипломної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного учасника вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), розвиток творчого потенціалу структурних підрозділів Національної служби посередництва і примирення, інституту трудових арбітрів, інституту незалежних посередників, об'єднань профспілок і роботодавців, досягнення позитивних результатів в запобіганні виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприянні своєчасному їх вирішенню.
Особливо важливого значення набуває систематична робота по навчанню учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів). Вона має грунтуватися на актуалізованих законодавчих та нормативно-правових актах з урахуванням досвіду діяльності учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) і конкретного аналізу результатів запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню.
Участь у роботі по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) має бути професійним обов'язком кожного працівника Національної служби посередництва і примирення.
I. Основні завдання і зміст роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)
Основні завдання і зміст роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) охоплюють такі напрями:
1) аналіз стану реалізації законодавчих та нормативно-правових актів з питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню, підготовка пропозицій щодо приведення напрацьованих форм і методів у відповідність до чинних законодавчих та нормативно-правових актів;
2) створення організаційних умов для безперервного вдосконалення правової освіти і кваліфікації учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), підвищення їхньої компетентності;
3) організація вивчення якості забезпечення процесу запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню кадрами з відповідною юридичною та економічною освітою;
4) проведення заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей трудових арбітрів і незалежних посередників, вивчення, узагальнення і поширення досвіду їх роботи;
5) залучення учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) до науково-дослідної роботи в сфері запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню;
6) апробація та введення нових технологій та систем запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню;
7) створення умов для збереження, систематичного поповнення та ефективного використання фонду літератури, аудіо- та відеоматеріалів з питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню.
II. Організація роботи по підвищенню рівня правової культури учасників вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)

................
Перейти до повного тексту